Het is de schuld van de lokale politici die statushouders voorrang geven. Gewoon stoppen met die discriminatie zodat deze kinderen een normaal dak boven hun hoofd krijgen.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon immoreel dat kinderen in Nederland in auto's of garageboxen wonen. En dat ze vaak moeten rondkomen van de restjes van de voedselbank. En dat veel mensen dat ook gewoon wegwuiven als iets waar ze niets aan kunnen (of willen!) doen, want het is allemaal de schuld van de asielzoekers en daar is geen kruid tegen gewassen ...
Lijkt me een goed plan: alle daklozen huisvesten op kosten van de staat!quote:Op maandag 2 juni 2025 20:42 schreef StateOfMind het volgende:
We hebben gezien dat er heel makkelijk en snel als het moet hotels en cruiseschepen geregeld kunnen worden
En het land was in rep en roer omdat er mensen in Ter Apel buiten op het gras moesten slapen, dat was inhumaan.
Dus een noodmaatregel moet snel geregeld zijn
Toch? 😱
Ah, je wilt de hoeveelheid daklozen niet verkleinen, je wilt dat de "juiste" mensen dakloos zijn. Duidelijk.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:42 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het is de schuld van de lokale politici die statushouders voorrang geven. Gewoon stoppen met die discriminatie zodat deze kinderen een normaal dak boven hun hoofd krijgen.
Als ik nu de woningmarkt moest betreden was ik allang verkast naar Duitsland.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:37 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Een jaar lang![]()
Al die campers, busjes, mpv's en stationwagons in colonne naar Duitsland en daar met zijn allen een appartementencomplex aanschaffen. Een jaar lang.. dit land is goed kapot.
Ik stem VVD mocht je het willen weten. En hou nou je vooringenomen snavel maar.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben geen PVV-aanhanger maar <insert een hoop PVV-propaganda>
Die kennen we onderhand wel.
Zelfs als je niks meer bijbouwt dan kan je de bestaande voorraad woningen nog beter verdelen.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:25 schreef michaelmoore het volgende:
auto s zijn niet goed om te wonen voor kinderen
maar ja die stikstof het
dat is ook wat hoor
en woningen bouwen dat kan niet vanwege de stikstof
De hoeveelheid valt wel op ten opzichte van tien jaar terug.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 05:17 schreef -Deluzion- het volgende:
Tja, het lijkt erop dat Nederland steeds meer kenmerken van een derdewereldland krijgt. Er wonen ook gewoon veel te veel mensen in dit kleine land. Nergens heb je rust, overal overlast en massa's mensen.
Bullshit.voor dat bedrag huur je een a+++ appartement op de Zuidas van tegen de 80 vierkante meter, huren is duur in Amsterdam, maar als je een budget van 1700 euro hebt huur je een prima woning in Amsterdam.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:09 schreef xpompompomx het volgende:
De dochter van een collega van me woont sinds kort in een appartementje in Amsterdam. Kale huur maar liefst bijna ¤3000,-. Ergens gaat iets niet goed.
ga eens op de fiets naar het oosten schat , daar kun je tientallen kilometers fietsen zonder ook maar een mens te zienquote:Op dinsdag 3 juni 2025 05:17 schreef -Deluzion- het volgende:
Tja, het lijkt erop dat Nederland steeds meer kenmerken van een derdewereldland krijgt. Er wonen ook gewoon veel te veel mensen in dit kleine land. Nergens heb je rust, overal overlast en massa's mensen.
Mja, ik ben in Utrecht-stad geboren inderdaad, en woon mijn hele leven al in Utrecht, en omstreken. Tot de jaren 90 was Utrecht tof, daarna hard bergafwaarts gegaan en nu is het helemaal niets meer aan. Klopt wel, dat ik die linkse kliek al decennia zat ben, die hebben Utrecht om zeep geholpen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 06:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga eens op de fiets naar het oosten schat , daar kun je tientallen kilometers fietsen zonder ook maar een mens te zien
je hebt last van het randstad sydroom , door de groen links verdichtings kliek
Die 1 miljoen arbeidsmigranten hebben ook wat huizen weggekaapt.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:18 schreef Metalfrost het volgende:
Dit zie je toch van mijlenver aankomen als je goedkoop en recalcitrant alle statushouders en overige migranten binnen 3 weken een huis geeft.
Heel Nederland is focking druk geworden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 06:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga eens op de fiets naar het oosten schat , daar kun je tientallen kilometers fietsen zonder ook maar een mens te zien
Je hebt last van het Randstadsyndroom, door de groen links verdichtingskliek.
De afgelopen 10 jaar is de bevolking weer met 1,2 miljoen mensen gegroeid.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 05:24 schreef Eightyone het volgende:
[..]
De hoeveelheid valt wel op ten opzichte van tien jaar terug.
Maar voor een deel vermoed ik, naast bevolkingsgroei, ook een verandering in leefstijl. Tijdens Corona kwamen velen opeens hun holen uit, om te gaan wielrennen of joggen of zo, of om hun vers aangeschafte Corona-hond uit te laten. En dat is zo gebleven.
Mensen leken tien jaar terug meer binnen te zitten.
Denk niet dat het Noorden zit te wachten op een stelletje hatelijke, antisociale types.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 06:42 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Mja, ik ben in Utrecht-stad geboren inderdaad, en woon mijn hele leven al in Utrecht, en omstreken. Tot de jaren 90 was Utrecht tof, daarna hard bergafwaarts gegaan en nu is het helemaal niets meer aan. Klopt wel, dat ik die linkse kliek al decennia zat ben, die hebben Utrecht om zeep geholpen.
Het is altijd druk druk druk inderdaad, liefst vlucht ik naar het noorden of zo :p
Dus, wat heeft die linkse kliek gedaan? Paupers en studenten binnengelaten?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 06:42 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Mja, ik ben in Utrecht-stad geboren inderdaad, en woon mijn hele leven al in Utrecht, en omstreken. Tot de jaren 90 was Utrecht tof, daarna hard bergafwaarts gegaan en nu is het helemaal niets meer aan. Klopt wel, dat ik die linkse kliek al decennia zat ben, die hebben Utrecht om zeep geholpen.
Het is altijd druk druk druk inderdaad, liefst vlucht ik naar het noorden of zo :p
Je "het wordt te druk" is politiek gezien voor PVV en VVD voornamelijk een argument om het republikeinse voorbeeld te gaan volgen en sociale voorzieningen verder te gaan afbouwen om er vervolgens weer een billboard aan te wijden dat het te druk wordt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 05:17 schreef -Deluzion- het volgende:
Logisch, de gemeente krijgt geen 30k voor deze mensen.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In heel Nederland wonen kinderen in auto's en garageboxen
Door heel Nederland wonen kinderen op plekken die daar niet voor zijn bedoeld, zoals in auto's en garageboxen. Dat blijkt uit een rondvraag onder scholen van Nieuwsuur en het Jeugdeducatiefonds. Er zijn geen concrete cijfers en bewijzen, maar hulpverleners vermoeden een direct verband met de vastgelopen woningmarkt.
[ afbeelding ]
In Amsterdam-Zuidoost is de keten waarbinnen kinderen hulp kunnen krijgen, vastgelopen, zegt Nienke Jaarsma van het Ouder- en Kindteam in de Bijlmer. Met een urgentieverklaring duurt het zelfs nog zes tot acht maanden voordat er een huis beschikbaar komt. En aan tijdelijke noodopvang zijn heel strenge voorwaarden verbonden.
"We kunnen nergens terecht. Ik heb drie kinderen", zegt alleenstaande moeder Janice (echte naam bij de redactie bekend). Haar man liet haar vorig jaar in de steek en ze kwam op straat te staan. In Amsterdam gaat zij sindsdien van hot naar her. Zo bivakkeerde ze samen met haar kinderen twee maanden in de gang van een appartementencomplex. "Dat was een hel. Een echte hel. Ik kan er niet meer over praten."
Slapen in een garagebox
Op basisschool De Bijlmerhorst in Amsterdam-Zuidoost heeft tenminste één op de twintig kinderen geen vaste verblijfplaats. Als brugfunctionaris van de school begeleidt Esther Muriani kinderen in deze situatie. Ze denkt dat ze niet iedereen in beeld heeft, omdat kinderen in de problemen daar moeilijk over praten.
Vandaar dat op de school van Muriani álle kinderen een lunchpakket krijgen. Daarnaast is er een douche en een wasmachine op school, die ook ouders kunnen gebruiken. Muriani: "Er zijn mensen die denken: als ik een garagebox huur, dan kan ik daar in ieder geval een bed zetten en heb ik in ieder geval een slaapplek voor mij en mijn kinderen."
Om hoeveel kinderen het precies gaat, is niet bekend. Het CBS rekent bij dakloosheid alleen volwassenen (18-65 jaar) mee en benadrukt daarbij dat het om een schatting gaat. Het grootste deel van de daklozen staat niet geregistreerd bij instanties en maakt geen gebruik van sociale voorzieningen.
De Ethos-telling van het Kansfonds en de Hogeschool Utrecht - een telling die mensen in kaart brengt die op straat verblijven - neemt kinderen wel mee. Die telling is nu voor de derde keer uitgevoerd, voor het eerst ook in een paar grote steden, waaronder Amsterdam. De resultaten worden in het najaar verwacht, maar uit de eerdere tellingen bleek al dat het aantal dak- en thuisloze moeders met kinderen veel groter is dan gedacht.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)uto-s-en-garageboxen
Dat is niet het enige probleem. Nederland kent slechts één grootstedelijk gebied, waardoor het bevorderen van een meer evenwichtige spreiding over het hele land lastig blijft. Het gaat niet alleen om de geringe voorkeur voor appartementen; veel mensen wonen nu eenmaal het liefst in de Randstad. Wat mij betreft mogen ze de Randstad dan ook volbouwen met woontorens. De prijs zal er wel naar zijn. En dan kom je uit op probleem 3 (naast 'vraag' en 'locatie') en dat is 'betaalbaarheid'. Al die drie factoren hangen heel sterk samen.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:48 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je zult wijken met woontorens moeten bouwen die met metro's/overgrounds verbonden zijn met de rest van de stad. Woontorens zoals we ze wel kennen uit China of Korea met capaciteiten van 5000+ mensen per toren, en ook veel kleinere, goedkopere appartementen.
Maar dat willen we blijkbaar niet.
Ik mis even wanneer we de keuze gemaakt hebben om de bevolking zo idioot te laten groeien.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:48 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je zult wijken met woontorens moeten bouwen die met metro's/overgrounds verbonden zijn met de rest van de stad. Woontorens zoals we ze wel kennen uit China of Korea met capaciteiten van 5000+ mensen per toren, en ook veel kleinere, goedkopere appartementen.
Maar dat willen we blijkbaar niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |