Nee, TopGear had lopen jokken en had de ‘problemen’ al in het script staan. Tesla verloor de rechtszaak omdat de Rechtbank vond dat de kijkers TopGear toch niet serieus zouden nemen (zeg maar: satire, dus dan mag het).quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zag het.
Elon klaagde gewoon de BBC aan na een slechte review van de Roadster.
[..]
Wait, what? Reclames zijn soms in scene gezet? Stop the press!quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, Zembla besteedde ook aandacht aan videos gemaakt door Tesla.
Die bleken in scène gezet.
De video van die robot barman blijkt ook in scène te zijn gezet.
En juist door dit soort videos verwacht de consument dat de auto autonoom kan rijden.
Maar tegelijkertijd laat Tesla in Austin dat alleen toe met geofencing, en supervised dmw teleoperators.
We gaan het zien.
Wie dan?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er is ook minstens 1 YouTuber geweest die het maken van zo'n FSD ervaringsfilmpje niet overleeft heeft. Dat we weten.
Joshua Brown. Hij was voormalig Navy SEAL en had een YouTube-kanaal waarop hij meerdere video's deelde waarin hij de Autopilot-functie van zijn Tesla Model S demonstreerde. In mei 2016 kwam hij om het leven bij een ongeluk waarbij zijn Tesla onder een vrachtwagen doorreed terwijl Autopilot was ingeschakeld. Dit was het eerste dodelijke ongeval waarbij Tesla's Autopilot betrokken was en leidde tot wereldwijde aandacht en discussies over de veiligheid van semi-autonome rijhulpsystemenquote:
Dat is allemaal oud nieuws, die rapportage lijkt gemaakt te zijn in 2020 en nooit uitgezonden te zijn geweest. En nu omdat Elon relevant is maar toch uitgebracht.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zelf heb ik geen Tesla en al helemaal geen autopilot. Uit de Zembla-uitzending begrijp ik dat in de handleiding staat dat Autopilot een beta-feature is, en dus in testfase. Dat is nieuw voor mij, want dat staat namelijk verder nergens. Mensen die idolaat zijn van Tesla hoor je daar immers ook niet over. Is het een verplichting om een handleiding door te lezen?
Laat dat stukje nou net zijn waar Tesla keihard mee terugslaat als het wel mis gegaan is. Je moet altijd zelf op het verkeer blijven letten en zelf ingrijpen als het systeem het mis heeft. Want.... het is in 'beta'. De gewone automobilist heeft wellicht niet eens een idee wat beta-features zijn.
Het is een constructie die in de realiteit natuurlijk nooit werkt. Je ziet dat mensen dingetjes verzonnen hebben om die check te omzeilen voor wat betreft het regelmatig vasthouden van het stuur. Iets met een flesje water in het stuur klemmen is al voldoende? Genoeg malloten die op die manier op de passagiersstoel of achterin rijden.
Dan heb je het wel ineens over een auto met veel meer radar-techniek.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:43 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat is allemaal oud nieuws, die rapportage lijkt gemaakt te zijn in 2020 en nooit uitgezonden te zijn geweest. En nu omdat Elon relevant is maar toch uitgebracht.
Autopilot is ook niet meer in beta zelf, dingen zoals verkeerslicht herkenning en stopbord nog wel, volledig navigeren. En ja er is gewoon supervisie nodig, net zoals bij andere merken. Bij mercedes moet je ook om de tijd je stuur aanraken.
Ja en kost die ook 45,000 euro met de opties zoals een Tesla heeft? Of is dat toevallig 90,000 en heb je nog niet eens verwarmde stoelen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dan heb je het wel ineens over een auto met veel meer radar-techniek.
Het aantallen ongelukken steeg pas na de introductie van Tesla autos die alleen lage resolutie cameras hebben.
De Mercedes heeft radar, LiDAR, ultrasone sensoren en een antenne-array.
quote:De EQS SUV, die ook LiDAR gebruikt, begint rond de ¤107.690 en kan volledig uitgerust oplopen tot ongeveer ¤175.208 - ¤200.000 voor de topuitvoeringen zoals de EQS SUV 450+ met alle opties.
Mercedes-Benz S-Klasse (2025)
De S-Klasse is beschikbaar in verschillende uitvoeringen, zoals de S 450, S 580, S 580e (plug-in hybride) en de luxere Maybach-versie. De basisprijs begint rond de ¤120.000 voor een instapmodel zoals de S 350 d of S 450, maar met alle mogelijke opties loopt de prijs aanzienlijk op.
Bron?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het aantallen ongelukken steeg pas na de introductie van Tesla autos die alleen lage resolutie cameras hebben.
Die zat dus totaal niet op te letten en gebruikte AP waar het niet voor bedoeld is.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Joshua Brown. Hij was voormalig Navy SEAL en had een YouTube-kanaal waarop hij meerdere video's deelde waarin hij de Autopilot-functie van zijn Tesla Model S demonstreerde. In mei 2016 kwam hij om het leven bij een ongeluk waarbij zijn Tesla onder een vrachtwagen doorreed terwijl Autopilot was ingeschakeld. Dit was het eerste dodelijke ongeval waarbij Tesla's Autopilot betrokken was en leidde tot wereldwijde aandacht en discussies over de veiligheid van semi-autonome rijhulpsystemen
bron : https://abcnews.go.com/Te(...)re/story?id=40277621
Dat laatste kan niet. Dus dat verzin je.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zelf heb ik geen Tesla en al helemaal geen autopilot. Uit de Zembla-uitzending begrijp ik dat in de handleiding staat dat Autopilot een beta-feature is, en dus in testfase. Dat is nieuw voor mij, want dat staat namelijk verder nergens. Mensen die idolaat zijn van Tesla hoor je daar immers ook niet over. Is het een verplichting om een handleiding door te lezen?
Laat dat stukje nou net zijn waar Tesla keihard mee terugslaat als het wel mis gegaan is. Je moet altijd zelf op het verkeer blijven letten en zelf ingrijpen als het systeem het mis heeft. Want.... het is in 'beta'. De gewone automobilist heeft wellicht niet eens een idee wat beta-features zijn.
Het is een constructie die in de realiteit natuurlijk nooit werkt. Je ziet dat mensen dingetjes verzonnen hebben om die check te omzeilen voor wat betreft het regelmatig vasthouden van het stuur. Iets met een flesje water in het stuur klemmen is al voldoende? Genoeg malloten die op die manier op de passagiersstoel of achterin rijden.
Dat kun je beter aan jezelf vragen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wait, what? Reclames zijn soms in scene gezet? Stop the press!
Zeg Wantie: denk jij wel eens na voordat je iets post?
Het is abnormaal dat je gebruikers op de openbare weg laat rijden met betasoftware, terwijl je als bedrijf filmpjes in scène zet die de indruk moet wekken dat de auto prima autonoom kan rijden.quote:Op woensdag 4 juni 2025 01:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste kan niet. Dus dat verzin je.
En dat het bèta is wordt je enorm duidelijk onder je neus gewreven door Tesla. Overigens is dat helemaal niet relevant. Het probleem ontstaat als mensen AP of FSD bewust verkeerd gaan gebruiken.
Prijs is dus belangrijker dan veiligheid..quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:47 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja en kost die ook 45,000 euro met de opties zoals een Tesla heeft? Of is dat toevallig 90,000 en heb je nog niet eens verwarmde stoelen.
[..]het is zelfs meer dan 90k, duur dat Lidar spul.
Haal hij ook dezelfde range? heeft hij ook de uitmuntende software updates zoals Tesla al jaren heeft? of zo onderhoudsvrij. Tesla is al een bewezen speler.
Het is gewoon promotiemateriaal.quote:Op woensdag 4 juni 2025 04:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat kun je beter aan jezelf vragen.
Een zelfrijfunctionaliteit in scène zetten omdat het in werkelijkheid niet op die manier werkt is een ernstige vorm van misleiding.
Kopers gaan er dan van uit dat de auto autonoom kan rijden, wat absoluut niet het geval is.
Bij jou ja, omdat jij graag wil dat FSD en Tesla faalt, want de CEO heeft een andere mening dan jij…quote:Op woensdag 4 juni 2025 04:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is abnormaal dat je gebruikers op de openbare weg laat rijden met betasoftware, terwijl je als bedrijf filmpjes in scène zet die de indruk moet wekken dat de auto prima autonoom kan rijden.
En dat doen ze nog steeds: Tesla maakt reclame voor Model Y auto's die zichzelf naar de klant rijden, maar durft de Tesla robottaxi niet unsupervised in te zetten op alle wegen.
Dat zet vraagtekens bij de staat van FSD.
Het grote probleem van die Mercedes is dat deze maximaal 95 km/u mag (op de Autobahn!!!!) en niet kan omgaan met baustelle, tunnels, enz.quote:Op woensdag 4 juni 2025 04:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Prijs is dus belangrijker dan veiligheid..
Je zou bijna gaan denken dat het om een Chinees automerk gaat.
"Kies een Tesla met FSD! Wij gaan je hand niet vasthouden en voor jou bepalen wat je wel en niet mag doen! Bij ons heb je alles in eigen hand! Zet de automatische piloot aan wanneer het jou uitkomt, niet wanneer wij vinden dat het veilig is!quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het grote probleem van die Mercedes is dat deze maximaal 95 km/u mag (op de Autobahn!!!!) en niet kan omgaan met baustelle, tunnels, enz.
In 2030 moet die dan 130 km/u kunnen.
Autopilot kan dit allemaal al aan 140 km/u. Tesla wil alleen geen goedkeuring voor een deeltje, die willen gewoon het geheel.
Dat is het verschil.
O ja: AP is standaard ipv een optie van 6.000 euro.
Tesla kan veel willen die zullen zich toch moeten schikken naar de lokale wetgeving.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
. Tesla wil alleen geen goedkeuring voor een deeltje, die willen gewoon het geheel.
Tsja, ik heb al honderdduizenden km's met AP rondgereden en het bevalt mij uitstekend. Vroeger mocht je zelfs 150 km/u. Nu 140 km/u. Dat vind ik op de Autobahn al behoorlijk langzaam. Ik gebruik het als het druk is. Kan ik doorrijden, dan doe ik dat ook.quote:Op woensdag 4 juni 2025 12:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
"Kies een Tesla met FSD! Wij gaan je hand niet vasthouden en voor jou bepalen wat je wel en niet mag doen! Bij ons heb je alles in eigen hand! Zet de automatische piloot aan wanneer het jou uitkomt, niet wanneer wij vinden dat het veilig is!
Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Bij problemen of schade is Tesla nergens verantwoordelijk voor. Garantie op software en prestaties tot aan de deur ontvangst van de sleutel."
Nee, Tesla wil niet goedkeuring aanvragen voor zoiets onbeduidends. Die hebben een ander doel.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tesla kan veel willen die zullen zich toch moeten schikken naar de lokale wetgeving.![]()
Ze willen hier ook de cybertruck verkopen als het zou kunnen.
Dat is natuurlijk een slimme zet. In dichtbevolkte gebieden is er nog wel een goede use case te maken voor bedraad. Maar zeker in de minder dichtbevolkte gebieden (en dat zijn toch de gebieden waar het om gaat momenteel) is het een hele dure optie die voor de gemiddelde persoon geen echte voordelen heeft.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
En in ander nieuws: Trump heeft beslist dat staten het geld voor breedband internet beter uit kunnen geven aan Starlink dan glasvezel.
Ja, ik wist van te voren al wat je reactie ging zijn, zoals bij 99% van jouw "bijdrages".quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een slimme zet. In dichtbevolkte gebieden is er nog wel een goede use case te maken voor bedraad. Maar zeker in de minder dichtbevolkte gebieden (en dat zijn toch de gebieden waar het om gaat momenteel) is het een hele dure optie die voor de gemiddelde persoon geen echte voordelen heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |