en dat is dan ook waarom het Tesla-dossier zo groot is geworden. Ze hebben al die klachten onder de pet gehouden. Tesla is meedogenloos, er komt een leger advocaten op je dak als je iets verkeerds zegt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:37 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Er rijden al jaren 100,000 Tesla's op de Nederlandse wegen, als er echt problemen waren dan hadden we het allang gehoord.
Niemand maar ook niemand klaagt daarover, zal wel gemaakt zijn inderdaad omdat een Zembla activist gefrustreerd is. Na het maken van deze documantaire is hij/zij/them/het vast op hen dochter site joop.nl een opinie geschreven.
En nogmaals een shoot the messenger...quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:37 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Er rijden al jaren 100,000 Tesla's op de Nederlandse wegen, als er echt problemen waren dan hadden we het allang gehoord.
Niemand maar ook niemand klaagt daarover, zal wel gemaakt zijn inderdaad omdat een Zembla activist gefrustreerd is. Na het maken van deze documantaire is hij/zij/them/het vast op hen dochter site joop.nl een opinie geschreven.
Ik zag het.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
en dat is dan ook waarom het Tesla-dossier zo groot is geworden. Ze hebben al die klachten onder de pet gehouden. Tesla is meedogenloos, er komt een leger advocaten op je dak als je iets verkeerds zegt.
Dat heeft Jeremy Clarkson ook zo mooi uitgelegd.
quote:In 2008, Clarkson gave a harsh evaluation of the Tesla Roadster on BBC's Top Gear viewers, starting a feud with Elon Musk. A BBC segment depicted the vehicle experiencing brake issues at 55 miles. The review led Elon Musk to file a lawsuit against the BBC. The legal proceedings did not change Clarkson's point of view regarding the vehicle.
Normaal strooi je met de youtube video's.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Opvallend is dat Tesla adverteert met Model Y die zichzelf naar de klant rijdt, maar tegelijkertijd in Austin heel voorzichtig met geofencing en teleoperators een handvol autonome Tesla's laat rijden.
Dan rijst de vraag is unsupervised FSD nu wel of niet beschikbaar?
Wat in Zembla blijkt is dat bij ongevallen de Autopilot vlak ervoor zichzelf had uitgeschakeld.
Dat zagen we ook bij de Roadrunner test.
Plus dat mensen de Autopilot gebruikten als autonoom rijsysteem, zoals beloofd in de propaganda.
Terwijl het om bèta software gaat, waarbij je ten allen tijden zelf de auto moet besturen.
Met FSD zullen bestuurders er nog meer van uitgaan dat de auto volledig autonoom kan rijden.
Maar kan dat ook?
toen ze de rechtszaak ook in hoger beroep verloren, besloten ze om nooit meer auto's uit te lenen aan Top gear voor reviews. Tenminste, totdat Jeremy Clarkson vertrok.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zag het.
Elon klaagde gewoon de BBC aan na een slechte review van de Roadster.
[..]
2008, toen was ie net 37 geworden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zag het.
Elon klaagde gewoon de BBC aan na een slechte review van de Roadster.
[..]
Ja, Zembla besteedde ook aandacht aan videos gemaakt door Tesla.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:47 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Normaal strooi je met de youtube video's.
Heb je ooit al wel eens een FSD video opgezocht?
[ x ]
Hier gisteren filmpje van Tesla in het drukke Parijs. Vind zelf dat hij beetje krampachtig zit met zijn handen, maar hij komt niet aan het stuur iig.
Wekelijks is er bijna wel weer een FSD update. Dat is ook te zien op youtube qua software versies.
Conspiracies.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, Zembla besteedde ook aandacht aan videos gemaakt door Tesla.
Die bleken in scène gezet.
De video van die robot barman blijkt ook in scène te zijn gezet.
En juist door dit soort videos verwacht de consument dat de auto autonoom kan rijden.
Maar tegelijkertijd laat Tesla in Austin dat alleen toe met geofencing, en supervised dmw teleoperators.
We gaan het zien.
Beetje rare stelling.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:50 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
2008, toen was ie net 37 geworden.
Als Ghost braking echt zo'n issue was zouden de noren niet massaal nieuwe Model Y's aanschaffen, Tesla's staan bekend om hen betrouwbaarheid en minimale kosten. Goede accu gararanties.
Vaak is het enige wat qua onderhoud geld kost is banden, omdat stoplicht sprintjes en de buitenaardse acceleratie natuurlijk erg leuk is. Plus de remmen.
Lees anders 1 van de 350 alom positieve reviews van Tesla eigenaren op autoweek.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Beetje rare stelling.
Die stelling getuigt een gebrek aan echt bewijs dat de systemen echt veilig zijn.
Model Y kun je ook zonder FSD of Autopilot rijden.
Volgens mij is dat bovendien een optie die je apart aanschaft.
https://www.autoweek.nl/reviews/tesla/?sortering=aflopendquote:De M Y Performance is inmiddels uit de garantie (tot 80.000 km). Maar tot nu toe zijn er geen problemen geweest en het lijkt er ok niet op dat er problemen aan komen. Het enige dat harder slijt zijn de banden. Maar dat zal zeker met mijn zware rechter voet te maken hebben.
Het vermogen blijft leuk, en de auto leert nog steeds bij via de wifi updates.
In de winter is het rijbereik wel wat aan de lage kant , zeker bij snel heden boven de 120km/h.
's Zomers is het echter goed te doen.
Een reden om de auto te vervangen is er nog niet echt, hij rijdt probleemloos, heel goedkoop en heeft alle luxe aan boord die je maar wenst.
Hooguit een auto met een WLTP van 700km zou handiger zijn. misschien toch een reden gevonden?
Er is ook minstens 1 YouTuber geweest die het maken van zo'n FSD ervaringsfilmpje niet overleeft heeft. Dat we weten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:47 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Normaal strooi je met de youtube video's.
Heb je ooit al wel eens een FSD video opgezocht?
[ x ]
Hier gisteren filmpje van Tesla in het drukke Parijs. Vind zelf dat hij beetje krampachtig zit met zijn handen, maar hij komt niet aan het stuur iig.
Wekelijks is er bijna wel weer een FSD update. Dat is ook te zien op youtube qua software versies.
Allemaal gebakken lucht.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:56 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Lees anders 1 van de 350 alom positieve reviews van Tesla eigenaren op autoweek.
[..]
https://www.autoweek.nl/reviews/tesla/?sortering=aflopend
Nee je kan hier roepen wat je wilt, zembla kan maken wat ze willen, maar iedereen weet dat Tesla de beste is, niemand evenaart Elon's software en dit is alom bekend in de autobranche. Maar de besten krijgen altijd de meeste haat, worden als benchmark gebruikt.
Iets met hoge bomen vangen veel wind.
Heel vervelend voor die dame die haar vader verloren heeft, maar dat ongeval betrof een Tesla die AP juist niet had ingeschakeld.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, shoot the messenger![]()
En wat betreft oude versies van AP, maakt dat een dodelijk ongeval minder erg?
En terecht ook.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ongeveer wat ik verwacht had. Veel Tesla fans ook. En in Nederland was die klokkenluider voor de wolven gegooid.
Ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Opvallend is dat Tesla adverteert met Model Y die zichzelf naar de klant rijdt, maar tegelijkertijd in Austin heel voorzichtig met geofencing en teleoperators een handvol autonome Tesla's laat rijden.
Dan rijst de vraag is unsupervised FSD nu wel of niet beschikbaar?
Wat in Zembla blijkt is dat bij ongevallen de Autopilot vlak ervoor zichzelf had uitgeschakeld.
Dat zagen we ook bij de Roadrunner test.
Plus dat mensen de Autopilot gebruikten als autonoom rijsysteem, zoals beloofd in de propaganda.
Terwijl het om bèta software gaat, waarbij je ten allen tijden zelf de auto moet besturen.
Met FSD zullen bestuurders er nog meer van uitgaan dat de auto volledig autonoom kan rijden.
Maar kan dat ook?
Onwaar: het gaat gepaard met auditieve signalen die niet te missen zijn: als je de stereo aan hebt, of aan het bellen bent wordt het volume teruggedraaid zodat je het niet kan missen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
Simpele dingen, zoals dat hij zich uit kan zetten zonder dat je het merkt zijn natuurlijk een reden om het direct te weigeren.
Tesla heeft een simpel systeem om klachten te melden (als enige). Kan gewoon tijdens het rijden, zo’n bug report.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
en dat is dan ook waarom het Tesla-dossier zo groot is geworden. Ze hebben al die klachten onder de pet gehouden. Tesla is meedogenloos, er komt een leger advocaten op je dak als je iets verkeerds zegt.
Dat heeft Jeremy Clarkson ook zo mooi uitgelegd.
Nee, TopGear had lopen jokken en had de ‘problemen’ al in het script staan. Tesla verloor de rechtszaak omdat de Rechtbank vond dat de kijkers TopGear toch niet serieus zouden nemen (zeg maar: satire, dus dan mag het).quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zag het.
Elon klaagde gewoon de BBC aan na een slechte review van de Roadster.
[..]
Wait, what? Reclames zijn soms in scene gezet? Stop the press!quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, Zembla besteedde ook aandacht aan videos gemaakt door Tesla.
Die bleken in scène gezet.
De video van die robot barman blijkt ook in scène te zijn gezet.
En juist door dit soort videos verwacht de consument dat de auto autonoom kan rijden.
Maar tegelijkertijd laat Tesla in Austin dat alleen toe met geofencing, en supervised dmw teleoperators.
We gaan het zien.
Wie dan?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er is ook minstens 1 YouTuber geweest die het maken van zo'n FSD ervaringsfilmpje niet overleeft heeft. Dat we weten.
Joshua Brown. Hij was voormalig Navy SEAL en had een YouTube-kanaal waarop hij meerdere video's deelde waarin hij de Autopilot-functie van zijn Tesla Model S demonstreerde. In mei 2016 kwam hij om het leven bij een ongeluk waarbij zijn Tesla onder een vrachtwagen doorreed terwijl Autopilot was ingeschakeld. Dit was het eerste dodelijke ongeval waarbij Tesla's Autopilot betrokken was en leidde tot wereldwijde aandacht en discussies over de veiligheid van semi-autonome rijhulpsystemenquote:
Dat is allemaal oud nieuws, die rapportage lijkt gemaakt te zijn in 2020 en nooit uitgezonden te zijn geweest. En nu omdat Elon relevant is maar toch uitgebracht.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zelf heb ik geen Tesla en al helemaal geen autopilot. Uit de Zembla-uitzending begrijp ik dat in de handleiding staat dat Autopilot een beta-feature is, en dus in testfase. Dat is nieuw voor mij, want dat staat namelijk verder nergens. Mensen die idolaat zijn van Tesla hoor je daar immers ook niet over. Is het een verplichting om een handleiding door te lezen?
Laat dat stukje nou net zijn waar Tesla keihard mee terugslaat als het wel mis gegaan is. Je moet altijd zelf op het verkeer blijven letten en zelf ingrijpen als het systeem het mis heeft. Want.... het is in 'beta'. De gewone automobilist heeft wellicht niet eens een idee wat beta-features zijn.
Het is een constructie die in de realiteit natuurlijk nooit werkt. Je ziet dat mensen dingetjes verzonnen hebben om die check te omzeilen voor wat betreft het regelmatig vasthouden van het stuur. Iets met een flesje water in het stuur klemmen is al voldoende? Genoeg malloten die op die manier op de passagiersstoel of achterin rijden.
Dan heb je het wel ineens over een auto met veel meer radar-techniek.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:43 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat is allemaal oud nieuws, die rapportage lijkt gemaakt te zijn in 2020 en nooit uitgezonden te zijn geweest. En nu omdat Elon relevant is maar toch uitgebracht.
Autopilot is ook niet meer in beta zelf, dingen zoals verkeerslicht herkenning en stopbord nog wel, volledig navigeren. En ja er is gewoon supervisie nodig, net zoals bij andere merken. Bij mercedes moet je ook om de tijd je stuur aanraken.
Ja en kost die ook 45,000 euro met de opties zoals een Tesla heeft? Of is dat toevallig 90,000 en heb je nog niet eens verwarmde stoelen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dan heb je het wel ineens over een auto met veel meer radar-techniek.
Het aantallen ongelukken steeg pas na de introductie van Tesla autos die alleen lage resolutie cameras hebben.
De Mercedes heeft radar, LiDAR, ultrasone sensoren en een antenne-array.
quote:De EQS SUV, die ook LiDAR gebruikt, begint rond de ¤107.690 en kan volledig uitgerust oplopen tot ongeveer ¤175.208 - ¤200.000 voor de topuitvoeringen zoals de EQS SUV 450+ met alle opties.
Mercedes-Benz S-Klasse (2025)
De S-Klasse is beschikbaar in verschillende uitvoeringen, zoals de S 450, S 580, S 580e (plug-in hybride) en de luxere Maybach-versie. De basisprijs begint rond de ¤120.000 voor een instapmodel zoals de S 350 d of S 450, maar met alle mogelijke opties loopt de prijs aanzienlijk op.
Bron?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het aantallen ongelukken steeg pas na de introductie van Tesla autos die alleen lage resolutie cameras hebben.
Die zat dus totaal niet op te letten en gebruikte AP waar het niet voor bedoeld is.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Joshua Brown. Hij was voormalig Navy SEAL en had een YouTube-kanaal waarop hij meerdere video's deelde waarin hij de Autopilot-functie van zijn Tesla Model S demonstreerde. In mei 2016 kwam hij om het leven bij een ongeluk waarbij zijn Tesla onder een vrachtwagen doorreed terwijl Autopilot was ingeschakeld. Dit was het eerste dodelijke ongeval waarbij Tesla's Autopilot betrokken was en leidde tot wereldwijde aandacht en discussies over de veiligheid van semi-autonome rijhulpsystemen
bron : https://abcnews.go.com/Te(...)re/story?id=40277621
Dat laatste kan niet. Dus dat verzin je.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zelf heb ik geen Tesla en al helemaal geen autopilot. Uit de Zembla-uitzending begrijp ik dat in de handleiding staat dat Autopilot een beta-feature is, en dus in testfase. Dat is nieuw voor mij, want dat staat namelijk verder nergens. Mensen die idolaat zijn van Tesla hoor je daar immers ook niet over. Is het een verplichting om een handleiding door te lezen?
Laat dat stukje nou net zijn waar Tesla keihard mee terugslaat als het wel mis gegaan is. Je moet altijd zelf op het verkeer blijven letten en zelf ingrijpen als het systeem het mis heeft. Want.... het is in 'beta'. De gewone automobilist heeft wellicht niet eens een idee wat beta-features zijn.
Het is een constructie die in de realiteit natuurlijk nooit werkt. Je ziet dat mensen dingetjes verzonnen hebben om die check te omzeilen voor wat betreft het regelmatig vasthouden van het stuur. Iets met een flesje water in het stuur klemmen is al voldoende? Genoeg malloten die op die manier op de passagiersstoel of achterin rijden.
Dat kun je beter aan jezelf vragen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wait, what? Reclames zijn soms in scene gezet? Stop the press!
Zeg Wantie: denk jij wel eens na voordat je iets post?
Het is abnormaal dat je gebruikers op de openbare weg laat rijden met betasoftware, terwijl je als bedrijf filmpjes in scène zet die de indruk moet wekken dat de auto prima autonoom kan rijden.quote:Op woensdag 4 juni 2025 01:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste kan niet. Dus dat verzin je.
En dat het bèta is wordt je enorm duidelijk onder je neus gewreven door Tesla. Overigens is dat helemaal niet relevant. Het probleem ontstaat als mensen AP of FSD bewust verkeerd gaan gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |