abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217835286
Altijd al erg geïnteresseerd geweest in luchtvaart en daarin is mijn droombaan dan luchtverkeersleider. Heb ook de selecties gedaan, maar helaas vlak voor het einde afgevallen. Jaar later had ik op herkansing gemogen, maar toen was ik toen te oud.
Daar kort achter toch wel piloot. Dat is typisch zo'n beroep waar alleen vakidioten in zitten die een passie voor luchtvaart hebben. Dat het voor mensen die die passie niet hebben overkomt als saai beroep kan ik me heel goed voorstellen, maar mij lijkt het wel heerlijk hoor.

Vrachtwagenchauffeur op lange afstanden lijkt me ook wel wat. Dan wel met een eigen wagen, niet voor een baas. Ook dan graag samen met mijn vrouw en dochtertje op de wagen. Die trekkers zijn tegenwoordig zowat campers, dus dat moet wel lukken.

Momenteel doe ik iets met Finance en binnen mijn vakgebied heb ik nu echt een leuke baan, maar er is natuurlijk niemand die het invullen en analyseren van een stel Excel-sheets als droombaan heeft.
pi_217835728
Ik heb een opgraving gedaan tijdens mijn studie. Archeologie is onwijs tof maar ook lichamelijk heel zwaar. Maar als je iets vindt, vasthoudt voor het eerst in 2000 jaar is dat magisch O+. Maar zou het geen 5 jaar volhouden.

Maar ik zou heel graag restaurator zijn geworden. Want archeologisch materiaal is fantastisch en ik hou van priegelwerkjes. Ik kwam er alleen veel te laat achter wat een lange opleiding dat is. En nog 6 jaar instellingscollegegeld betalen voor een slecht betaalde droombaan… nah :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 3 juni 2025 @ 11:45:00 #78
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_217837354
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2025 16:18 schreef miss_sly het volgende:
Archeoloog, en dan in Egypte prachtige opgravingen doen. Of dat Iran, Irak, Afghanistan, Jemen, en Syrie, die hele uithoek waar het nu onmogelijk werken is, helemaal vreedzaam is en daar dan onderzoek en opgravingen doen O+ Daar moet nog zoveel moois te ontdekken zijn!
Ik zou dat ook gedaan hebben, maar dan meer in midden en zuid Amerika.
The Admirals......1995-2007
pi_217837676
NBA speler, achterlijke bedragen binnenharken en daarna stoppen en niks meer doen.
pi_217837686
Glazenwasser in Zierikzee.
-nee-
pi_217839897
Piloot. :)

Hoop nog ooit m'n vliegbrevet te halen. O+ En of ik er dan echt wat mee ga doen, dat weet ik nog niet.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217840159
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 07:37 schreef roos94 het volgende:
Is frustrerend hoor, een aardappel leren rijden
Een aardappel ?
pi_217840396
Ik had ook best piloot willen worden, maar dan wel voor MAF: https://www.maf.nl/
Mensen helpen die op totaal onbereikbare plekken wonen, dat lijkt me echt mooi werk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Miss 200.000.000! dinsdag 3 juni 2025 @ 17:23:11 #84
367000 roos94
pi_217840448
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 16:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Een aardappel ?
Dat ben ik
pi_217840493
quote:
10s.gif Op maandag 2 juni 2025 14:15 schreef roos94 het volgende:
Welke baan zou jij kiezen...

En verder...
pi_217840639
quote:
10s.gif Op maandag 2 juni 2025 14:15 schreef roos94 het volgende:
Mij lijkt piloot heel erg leuk, helaas moet je in NL eigenlijk rijke ouders hebben om dit te kunnen worden - of op jonge leeftijd de loterij winnen. Maar anders zou ik kiezen voor stemactrice zijn. (Tekenfilms etc inspreken, lijkt me een geweldige relaxte baan en verdient geloof ik ook nog aardig.)
Stemactrice, worden zulke banen ook niet allemaal ingenomen door AI?
pi_217841327
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 09:20 schreef Irritatie100 het volgende:
Vrachtwagenchauffeur op lange afstanden lijkt me ook wel wat. Dan wel met een eigen wagen, niet voor een baas. Ook dan graag samen met mijn vrouw en dochtertje op de wagen. Die trekkers zijn tegenwoordig zowat campers, dus dat moet wel lukken.
Been there, done that, got the t-shirt.
Het heeft wel iets. Rijden in het buitenland geeft wel een vakantiegevoel, maar ik denk dat een cabine net te klein is om een gezin in te huisvesten. Je hebt een stapelbed net achter de stoelen en dat was het wel zo'n beetje, domweg omdat (itt de VS) je gebonden bent aan maximale afmetingen. 16,50(lmax trekker-oplegger) - 13,60(lmax oplegger) = 2,90 meter voor de cabine. Netto hou je zo'n 2,50 m over, van voorruit tot achterwand.

Verder heb je te maken met automobilisten die allemaal een doodswens lijken te hebben met hun kamikazeacties, nul parkeerplek 's avonds, koude douches. Klanten die je als oud vuil behandelen. Name it, ik heb het allemaal gehad, gedaan en meegemaakt.
Het grootste probleem had ik met al die regeltjes, ik heb nog op de ouderwetsche tachoschijven gereden, en als ik er eens eentje had zwartgetrapt, gooide ik 'm weg en had ik een vakantiebriefje bij. Met de nieuwe bestuurderskaart kon dat niet meer.
Onderweg kon je aan de kant gezet worden, en dan was je onderwerp van een volledige controle: lading, gewicht, vergunningen, rijtijden (ze konden tot vier weken terugkijken en bekeuren), rijbewijs, technische staat, kortom, echt alles. En dan vonden ze altijd wat. Officieel werd er niet gediscrimineerd, maar Nederlander=geld, en boetes moesten contant worden betaald.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 3 juni 2025 @ 20:40:58 #88
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217842140
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 19:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Been there, done that, got the t-shirt.
Het heeft wel iets. Rijden in het buitenland geeft wel een vakantiegevoel, maar ik denk dat een cabine net te klein is om een gezin in te huisvesten. Je hebt een stapelbed net achter de stoelen en dat was het wel zo'n beetje, domweg omdat (itt de VS) je gebonden bent aan maximale afmetingen. 16,50(lmax trekker-oplegger) - 13,60(lmax oplegger) = 2,90 meter voor de cabine. Netto hou je zo'n 2,50 m over, van voorruit tot achterwand.

Verder heb je te maken met automobilisten die allemaal een doodswens lijken te hebben met hun kamikazeacties, nul parkeerplek 's avonds, koude douches. Klanten die je als oud vuil behandelen. Name it, ik heb het allemaal gehad, gedaan en meegemaakt.
Het grootste probleem had ik met al die regeltjes, ik heb nog op de ouderwetsche tachoschijven gereden, en als ik er eens eentje had zwartgetrapt, gooide ik 'm weg en had ik een vakantiebriefje bij. Met de nieuwe bestuurderskaart kon dat niet meer.
Onderweg kon je aan de kant gezet worden, en dan was je onderwerp van een volledige controle: lading, gewicht, vergunningen, rijtijden (ze konden tot vier weken terugkijken en bekeuren), rijbewijs, technische staat, kortom, echt alles. En dan vonden ze altijd wat. Officieel werd er niet gediscrimineerd, maar Nederlander=geld, en boetes moesten contant worden betaald.
En wat doe je nu dan voor werk?
pindazakje
pi_217842280
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:18 schreef Hanca het volgende:
Ik had ook best piloot willen worden, maar dan wel voor MAF: https://www.maf.nl/
Mensen helpen die op totaal onbereikbare plekken wonen, dat lijkt me echt mooi werk.
Cool!

Mijn grootvader, die dominee en zendeling was, heeft veel te danken aan de MAF in zijn werk in Indonesië.
Hij heeft zelfs zijn dochter ernaar vernoemd: https://www.universiteitl(...)/marian-klamer#tab-2
pi_217842306
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 20:40 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
En wat doe je nu dan voor werk?
Ik werk bij een netbeheerder, monteur Elektra, afdeling Realisatie.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_217861931
Een eigen bedrijf lijkt mij wel mooi. Vaak ook wel overwogen en gekeken naar bedrijfjes die te koop stonden (goodwill, merknaam), maar ze vroegen allemaal de hoofdprijs. Ik kan vast wel een startkapitaal los krijgen bij de bank, maar dan moet er wel waarde in zitten.
Bovendien verdien ik nu achterlijk veel voor prima werk zonder risico, dat maakt het ook niet makkelijker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')