Wanne ken ik wel, wanné niet.quote:
Dat ik ik als 'warre' oidquote:Op zondag 1 juni 2025 12:10 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Soort van stopwoordje
'niet waar dan'
stapje voor stapje, niet waar dan?
Nee, echt wanné. Wat niet, of zo? Klinkt wel logisch.quote:
Ok, dan weet ik het niet. Ik ken het niet.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, echt wanné. Wat niet, of zo? Klinkt wel logisch.
Daar komt-ie inderdaad vandaan.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:34 schreef _Arual_ het volgende:
Waar of niet?
Mensen specifiek uit Berghem (bij Oss) plakken het achter iedere zin.
Ik ken alleen houdoe war, maar dat zal per regio verschillen. Betekent letterlijk "hou je goed, hè", figuurlijk bedoelen ze daarmee "het gaat u goed, waarde vrind" , of gewoon "tot ziens"quote:Op maandag 16 juni 2025 12:31 schreef Filosoofert het volgende:
Je kan ook nog Houdoe wanne zeggen.
Weet eigenlijk niet waar dat op slaat.
Dan gebruik je het fout. Het is ‘Wa un gedoe’, dat is heel wat andersquote:Op maandag 16 juni 2025 10:53 schreef theodoorpaardje het volgende:
ligt aan de context ik zeg altijd wanne gedoe
Of wan gedoe (wat een gedoe).quote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan gebruik je het fout. Het is ‘Wa un gedoe’, dat is heel wat anders
Mar gij komt ut Den Bosch of omstreken, da ken ik zo heurequote:Op dinsdag 17 juni 2025 14:50 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Of wè'n gedoe, mar dè ligt er ok wir aon wór ge vandaon komt. Ofzo
Goh, en ik had er nog eens geen "kut" achter gezet!quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mar gij komt ut Den Bosch of omstreken, da ken ik zo heure
Aangepast.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 14:50 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Of wè'n gedoe, mar dè ligt er ok wir aon wór ge vandaon komt wanne.
fout? ik heb overgenomen van verre familie leden, als vervanger voor 'wat een' 'wanne' het is een versnelde versie, sowieso heeft het geen échte betekenis.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan gebruik je het fout. Het is ‘Wa un gedoe’, dat is heel wat anders
Het is wa un gedoe en wanne klets. Dat heeft met woordgeslacht in dialect te maken.quote:Op maandag 23 juni 2025 09:33 schreef theodoorpaardje het volgende:
[..]
fout? ik heb overgenomen van verre familie leden, als vervanger voor 'wat een' 'wanne' het is een versnelde versie, sowieso heeft het geen échte betekenis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |