Ditquote:Op maandag 2 juni 2025 19:12 schreef sigme het volgende:
[..]Nee niks niet!
De hypotheek is verstrekt op het huidige huis en de waarde van het huis een boost geven is interessant als je er niet wil gaan wonen maar het snel weer wil doorverkopen. Als de keuken goed genoeg is, is ie goed genoeg.
Als je de waarde van de woning wil vergroten met een nieuwe keuken moet je vooral *geen* nieuwe keuken kopen totdat je het huis in de verkoop wil gooien. Anders is je inmiddels tweedehands Ikea-keuken qua waardevermeerdering inmiddels geen drol meer waard.
(En dan nog verdien je dat soort investeringen gewoonlijk niet terug als je verbouwkosten afzet tegen extra euro's verkoopprijs, vuistregel is 10% en als het heel gunstig uitpakt moet je dus rekening houden met heel gunstig in relatie tot de standaard 10%!)
Ik heb sowieso liever dat mensen een woning goedkoper in de markt zouden zetten dan duur met nieuwe keuken. Als dat dan een hoogglans, greeploos ding met een klein fornuis is, moet dat maar net zijn wat je wil. Leuk dat er een die Cooker in zit, maar ja ik heb er geen cent voor over. Of in elk geval, niet meer dan een reguliere kraan.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:12 schreef sigme het volgende:
[..]Nee niks niet!
De hypotheek is verstrekt op het huidige huis en de waarde van het huis een boost geven is interessant als je er niet wil gaan wonen maar het snel weer wil doorverkopen. Als de keuken goed genoeg is, is ie goed genoeg.
Als je de waarde van de woning wil vergroten met een nieuwe keuken moet je vooral *geen* nieuwe keuken kopen totdat je het huis in de verkoop wil gooien. Anders is je inmiddels tweedehands Ikea-keuken qua waardevermeerdering inmiddels geen drol meer waard.
(En dan nog verdien je dat soort investeringen gewoonlijk niet terug als je verbouwkosten afzet tegen extra euro's verkoopprijs, vuistregel is 10% en als het heel gunstig uitpakt moet je dus rekening houden met heel gunstig in relatie tot de standaard 10%!)
Ja, maar jij koopt een bouwval omdat je de potentie er in ziet. Daardoor hoor je bij de kleine minderheid die daar tot in staat is. Het grootste deel van de mensen wil een huis waarvan ze zich kunnen voorstellen hoe het eruit ziet als ze er in wonen. Dus met een nette keuken en een neutrale badkamer (laat die witte 30x60 tegels maar komen). En betaalt daar meer voor. Want ja, die witte greeploze keuken is wel gekocht.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb sowieso liever dat mensen een woning goedkoper in de markt zouden zetten dan duur met nieuwe keuken. Als dat dan een hoogglans, greeploos ding met een klein fornuis is, moet dat maar net zijn wat je wil. Leuk dat er een die Cooker in zit, maar ja ik heb er geen cent voor over. Of in elk geval, niet meer dan een reguliere kraan.
Als het kan mijn leven lang, daar huizen enkel maar duurder gaan worden en 85 m2 prima is. Er is echter de optie dat ik dat van mijn ouders overloop maar mijn vader is op het moment 67 en mijn moeder 63 dus ik ga er van uit dat dat best nog wel gaat duren.quote:
In dat geval kan je het hele idee van waardevermeerdering voor een *ander* beter helemaal loslaten.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:59 schreef Roesjesjager het volgende:
Als het kan mijn leven lang, daar huizen enkel maar duurder gaan worden en 85 m2 prima is. Er is echter de optie dat ik dat van mijn ouders overloop maar mijn vader is op het moment 67 en mijn moeder 63 dus ik ga er van uit dat dat best nog wel gaat duren.
De taxateur kon mn rug opquote:Op maandag 2 juni 2025 22:59 schreef Roesjesjager het volgende:
Ik ben het met jullie eens met betrekking tot waardevermeerdering, alleen de taxateur was dat niet. Die zei het geld ligt bij de keuken.
Het ginnef-gannef kan ie krijgen.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:59 schreef Roesjesjager het volgende:
Ik ben het met jullie eens met betrekking tot waardevermeerdering, alleen de taxateur was dat niet. Die zei het geld ligt bij de keuken.
1) stort het in?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:33 schreef Roesjesjager het volgende:
Ja goed we gaan het zien. Begin me nu wel weer heel erg zorgen te maken om het vocht in de kelder muur. Ik denk dat ik eerst maar eens die kelder zonder ventilatie ga laten aanpakken. Misschien ben ik dan al mijn eigen spaargeld van 20 duizend daaraan kwijt.
Soms denk ik, waar ben ik aan begonnen. Maar het zal hopelijk toch allemaal wel goedkomen.
Volgens chat gpt is 36% vochtmeting in muur wel erg hoog. Nu doet het nog niks hopelijk maar het kan van alles doen aantasten. Daar maak ik me beetje druk om. Als ik dat aanpak is de integriteit van het huis wel weer goed gehandhaafd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:06 schreef sigme het volgende:
[..]
1) stort het in?
2) veroorzaakt het extra schade als de kelder nog een jaar zo blijft als dat het nu al jaren is?
Als het antwoord op beide nee is:
* voegt het extra leefcomfort toe voor jou?
Als het antwoord daarop nee is; bedenk betere bestemmingen voor je geld
ChatGPT????quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:14 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Volgens chat gpt is 36% vochtmeting in muur wel erg hoog. Nu doet het nog niks hopelijk maar het kan van alles doen aantasten. Daar maak ik me beetje druk om. Als ik dat aanpak is de integriteit van het huis wel weer goed gehandhaafd.
Ja dat een kelder vochtig is. Maar als ze op de muur 36% meten is dat best veel. Het bouwkundige rapport geeft een waarschuwing. Ik weet het niet. Het kan ook dat het gewoon indekken is. Als de kelder al instabiel wordt. Geen idee wat dan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:26 schreef sigme het volgende:
[..]
ChatGPT????
Stort je huis in door die natte muur (zo ja: waarom staat het nu dan nog overend? Is die kelder sinds kort nat? )
Levert het (duidelijk, duur) vervolgschade op
Hint: kelders zijn best vaak vochtig. Het is niet raar, het is geen reden tot grote zorg, tenzij de zwammen je tegemoet komen. Je wil het in de toekomst misschien wel minder vochtig. Ooit. Geen halszaak. Geen haast.
https://www.eigenhuis.nl/problemenwijzer/ventilatie-kelderquote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:29 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Ja dat een kelder vochtig is. Maar als ze op de muur 36% meten is dat best veel. Het bouwkundige rapport geeft een waarschuwing. Ik weet het niet. Het kan ook dat het gewoon indekken is. Als de kelder al instabiel wordt. Geen idee wat dan.
Ik heb een kelder van 100 jaar oud. Die is vochtig, de rosetten bloeien uitbundig op de keldermuren. Staat al 100 jaar als een huis,.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:29 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Ja dat een kelder vochtig is. Maar als ze op de muur 36% meten is dat best veel. Het bouwkundige rapport geeft een waarschuwing. Ik weet het niet. Het kan ook dat het gewoon indekken is. Als de kelder al instabiel wordt. Geen idee wat dan.
Lekker boeiend. Ventilatie aanbrengen is meestal al voldoende om dat controleerbaar te houden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:29 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
De paar kelders die ik ken hadden allemaal een koekoek en via het raam daarin dus ventilatie. Geen van allen hadden een vochtprobleem.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:01 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Ventilatie aanbrengen is meestal al voldoende om dat controleerbaar te houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan toch alsnog voor die zaken bij het warmtefonds aankloppen? Blijft er in je bouwdepot meer geld over voor andere zaken. Zo heb ik mijn vorige woning ook verbouwd.quote:Op zondag 1 juni 2025 12:55 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Jammer dat van het wartmefonds werd me niet echt goed uitgelegd door mensen.... Beetje balen, anders had ik de CV inderdaad daar geplaatst, misschien de kozijnen met ramen dat dat ook nog mogelijk was....
Alleen het energielabel is vrij laag D, dus ik denk dat een warmtepomp niet mogelijk was geweest, dan zou ik eerst alles moeten isoleren en dat kost ook weer de nodige knaken. Ik vind het wel moeilijk, maar bedankt voor je advies het helpt wel.
quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:10 schreef AnneX het volgende:
Toevallig kwam ik een oud foto album tegen hóe naïef en hóe overmoedig wij aan de gang gingen…Dat is een hele renovatie zowat, wel tof! Nog lang daar gewoond?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt, ik zal eens kijken wat allemaal mogelijk is. Dakisolatie komt. Tripple glas komt ook op een paar ramen. Dubbelglas laat ik nog zitten denk ik, even geen budget voor. Muurisolatie zal ik eerst de ventilatie moeten aanpakken anders heb ik dadelijk een rottende spouw. Vloerverwarming weet niet of dat gaat, geen kruipruimte. Dus ik ga wel eens kijken. Misschien gaat het, maar eerst even de noodzakelijke klussen, en dan maar goed sparen. Warmtefonds is misschien mogelijk.quote:Op woensdag 4 juni 2025 12:45 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je kan toch alsnog voor die zaken bij het warmtefonds aankloppen? Blijft er in je bouwdepot meer geld over voor andere zaken. Zo heb ik mijn vorige woning ook verbouwd.
Energielabel D is juist hét argument om eens goed te onderzoeken wat er via het warmtefonds en ISDE subsidies allemaal mogelijk is. Er valt immers veel winst te behalen. Denk bij de kozijnen bijvoorbeeld direct aan het plaatsen van triple-glas. Dubbel glas is echt zooooo 1990, dat wil je nu toch niet meer als je nieuwe kozijnen plaatst?
Mijn huis ging van energielabel G naar A+. Met "gewoon" dakisolatie, muurisolatie, vloerisolatie, nieuwe kozijnen + glas, vloerverwarming op ee BG met warmtepomp en een paar zonnepanelen.
Heeeel lang. Geen topickaap.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:10 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Dat is een hele renovatie zowat, wel tof! Nog lang daar gewoond?
Waarom tripple? en geen dubbelglas in de nieuwe ramen?quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:12 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Bedankt, ik zal eens kijken wat allemaal mogelijk is. Dakisolatie komt. Tripple glas komt ook op een paar ramen. Dubbelglas laat ik nog zitten denk ik, even geen budget voor. Muurisolatie zal ik eerst de ventilatie moeten aanpakken anders heb ik dadelijk een rottende spouw. Vloerverwarming weet niet of dat gaat, geen kruipruimte. Dus ik ga wel eens kijken. Misschien gaat het, maar eerst even de noodzakelijke klussen, en dan maar goed sparen. Warmtefonds is misschien mogelijk.
Dat vraag ik me ook af, toen m'n ouders nieuw glas kregen werd ook gezegd dat goed, modern dubbelglas net zo goed is.quote:Op woensdag 4 juni 2025 14:51 schreef Puala het volgende:
[..]
Waarom tripple? en geen dubbelglas in de nieuwe ramen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |