abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217814110
Hoihoi,

Ik heb sinds een jaar een vriendin en we zijn best happy samen. We zien elkaar op donderdagavond, vrijdagavond en op zaterdag en zondag in de middag en avond. Op maandag tot en met woensdag is voor mij alleen een slaap lekker apje prima. Mijn vriendin zou graag die dagen een keer bellen of eerder op de avond wat appen omdat we elkaar dan bijna vier dagen niet zien. Ze heeft graag wat meer contact dan.
Ik heb die behoefte niet en ik zou het echt in mijn agenda moeten zetten dan om haar te appen of bellen die dagen. Ik ben gewoon vaak druk.

Hoe vaak hebben jullie contact met je partner? Ook zou ze graag van mij dingen willen horen als dat ik voor altijd samen met haar wil blijven, en dat het tussen ons voor altijd is. Ik zeg dat nu nooit tegen haar omdat ik dat na een jaar gewoon nog niet weet. Ze accepteert het allemaal wel hoor. Ze vraagt ook niet meer om extra apjes of dat ik woorden gebruik als altijd. Maar ze begint stiller te worden de laatste tijd. Ben ik dan toch niet goed bezig?
Ze is echt ontzettend goed en intens lief voor me, absoluut en ze heeft alles voor me over.
Maar ze is soms zo to much voor me. We gaan waarschijnlijk op vakantie van de zomer en ze wil het er steeds over hebben en vraagt dan meerdere keren per dag aan me of ik er ook nog zin in heb. Ze is al jaren niet meer op vakantie geweest maar ik wil niet vijf keer op een dag hoeven zeggen dat ik er zin in heb. Is dat raar van mij?
Laat maar weten hoe jullie hiermee zouden omgaan.
pi_217814162
Mag ik vragen hoe oud jullie zijn?
  zondag 1 juni 2025 @ 02:49:05 #3
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_217814165
Na een jaar ga je toch een beetje onderzoeken of er meer in zit en dan kom je terecht bij zulk soort vraagstukken en of je water bij de wijn wil doen inzake frequentie contact. Uiteindelijk draait het om communicatie.
Le Diable
pi_217814167
Ik ben 38 en zij is 36.
pi_217814169
Probleem is dat ik het echt vergeet om haar te appen. Ik moet al zo vaak mensen appen voor mijn werk. Voor haar moet ik het dan in de agenda zetten zeg maar.
En na een jaar hoef je toch niet te beslissen of je voor altijd met iemand samen blijft?
  zondag 1 juni 2025 @ 03:07:45 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217814172
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 02:56 schreef Patrick389 het volgende:
Probleem is dat ik het echt vergeet om haar te appen. Ik moet al zo vaak mensen appen voor mijn werk. Voor haar moet ik het dan in de agenda zetten zeg maar.
En na een jaar hoef je toch niet te beslissen of je voor altijd met iemand samen blijft?
Wat voel je voor haar?
pi_217814173
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 01:39 schreef Patrick389 het volgende:
Ook zou ze graag van mij dingen willen horen als dat ik voor altijd samen met haar wil blijven, en dat het tussen ons voor altijd is. Ik zeg dat nu nooit tegen haar omdat ik dat na een jaar gewoon nog niet weet.
Jij reageert vooral uit ratio, zij uit emotie en passie. En dat laatste mist ze bij jou.
quote:
Voor haar moet ik het dan in de agenda zetten zeg maar.
Moet je die 'slaap lekker appjes' ook agenderen?
  zondag 1 juni 2025 @ 05:12:12 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217814197
Het geëmmer over de vakantie is een symptoom, ze vraagt zich af of jij wel 'committed' bent. En dat is helemaal niet zo gek.

Na een jaartje samen op die leeftijd zou ik me ook wel afvragen of een partner die geen enkele behoefte heeft aan dagelijks contact, ooit zal willen samenwonen en bijvoorbeeld kinderen krijgen. Al helemaal als hij koud overkomt wat betreft vakantieplannen.
Resistance is futile.
  zondag 1 juni 2025 @ 05:14:09 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217814198
quote:
En vergeet je het voor je werk ook? De beslistermijn ligt er op jullie leeftijd maar net aan of zij een kinderwens heeft.
Resistance is futile.
  zondag 1 juni 2025 @ 05:15:35 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217814199
Om je vraag te beantwoorden: nee, vrijwel dagelijks contact willen/hebben met je partner is volstrekt redelijk en normaal.
Resistance is futile.
pi_217814292
quote:
Wanneer wel? Als je blijkbaar gebleven bent?

En denk je nou echt dat mensen die dat tegen elkaar zeggen vervolgens per definitie altijd samen blijven?

Het is een streven, een intentie, als je dat uitspreekt. Als jij dat niet eens wil *uitspreken*, dan voelt jouw vriendin aan haar water dat jouw commitment, zoals Seven het zo netjes zegt, tekort schiet.

Combineer dat met dat je niet eens aan haar denkt als ze niet zichtbaar is, want dat is waar die dagen niet-samen = niet appen/bellen op neerkomt.

En dan ga je ook nog lauwtjes om met haar pogingen om dan tenminste wat leven in jullie vooruitzicht op samenzijn te porren.

Je zal moeten kiezen: een verwaterende relatie, of veel duidelijker je binden aan deze vrouw.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 01-06-2025 10:54:12 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 1 juni 2025 @ 07:48:41 #12
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217814326
Lijkt me heel vermoeiend. Sterkte ermee.
Je bent een waardeloze agent.
pi_217814378
Waarom wil je haar niet elke dag zien? Zo te zien is ze veel gekker op jou dan andersom. Dus als je zo bezig blijft komt er straks iemand die wel 100% voor haar gaat en raak je haar kwijt.
Ik heb gelukkig nog nooit hoeven meemaken dat een man een paar dagen in de week weinig zin had in mijn gezelschap.
Ze voelt dat het van jouw kant niet goed zit en zit zich nu af te vragen of ze niet meer zou moeten verdienen in een relatie. En daar heeft ze gelijk in. Dus straks heb jij weer heel veel dagen voor jezelf als je niet oppast.
  zondag 1 juni 2025 @ 08:17:19 #14
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217814426
Mijn lief en ik hebben nu ruim twintig jaar een LAT-relatie. Normaal gesproken zien we elkaar alleen maar in de weekenden (vrijdagmiddag tot zondagavond). Voor ons werkt dit helemaal top.

Maar het moet wel van twee kanten komen natuurlijk....
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  zondag 1 juni 2025 @ 08:20:50 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217814451
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:17 schreef Bargehassus het volgende:
Mijn lief en ik hebben nu ruim twintig jaar een LAT-relatie. Normaal gesproken zien we elkaar alleen maar in de weekenden (vrijdagmiddag tot zondagavond). Voor ons werkt dit helemaal top.

En zo kan het ook. Maar hoe vaak hebben jullie contact op de dagen dat jullie elkaar niet zien, verdwijnen jullie dan totaal van elkaars radar? Zijn jullie dan wel beschikbaar om met elkaar vakantieplannen te bespreken en verheugen jullie je daar samen op?
Resistance is futile.
  zondag 1 juni 2025 @ 08:23:41 #16
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217814471
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:17 schreef Bargehassus het volgende:

En hebben jullie buiten het weekend geen contact? Ik ben ook een fan van latten, begrijp me niet verkeerd, maar als mijn hypothetische latrelatie zou zeggen dat zij/hij zo druk is dat zij/hij gewoon helemaal vergeet aan mij te denken op dagen dat we elkaar niet zien zou de relatie denk ik niet zo lang meer duren.

Met andere woorden, ts: nee, ik vind niet dat ze te veel aandacht vraagt. Ik denk dat jij de relatie veel losser ziet dan zij, en dat matcht natuurlijk niet.
pi_217814491
quote:
Als je haar vergeet te appen dan staat ze ook niet echt hoog op jouw prioriteitenlijst en zijn je gevoelens voor haar minder sterk dan wat het zou moeten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_217814498
Wel ideaal zo’n relatie van 4 dagen. 3 hele dagen om wwwr bij te komen.
Helaas houdt je zoiets niet vol, en zal madame op een gegeven moment de hele dag, elke dag, naast je zitten om te vragen of je haar nog wel ziet zitten.
Vakman pur sang
  zondag 1 juni 2025 @ 08:39:12 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217814603
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Wel ideaal zo’n relatie van 4 dagen. 3 hele dagen om wwwr bij te komen.
Helaas houdt je zoiets niet vol, en zal madame op een gegeven moment de hele dag, elke dag, naast je zitten om te vragen of je haar nog wel ziet zitten.
Flauw dat je haar wegzet als needy. Elke week 3-4 dagen nauwelijks of geen betekenisvol contact is voor geen enkele relatie gezond. We weten ook helemaal niet of zij wil samenwonen op termijn. Zij probeert commitment te krijgen op een gezamenlijke vakantie en zelfs dat krijgt ze niet.
Resistance is futile.
pi_217814616
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:39 schreef Seven. het volgende:

[..]
Flauw dat je haar wegzet als needy. Elke week 3-4 dagen nauwelijks of geen betekenisvol contact is voor geen enkele relatie gezond. We weten ook helemaal niet of zij wil samenwonen op termijn. Zij probeert commitment te krijgen op een gezamenlijke vakantie en zelfs dat krijgt ze niet.
Ook ik herrinner me dat als de beste tijd van mijn leven. Heerlijk, zou ik decennia volhouden tot de bejaarde leeftijd.

Het is denk ik veel meer vrouwlijk om bevestiging te vragen en het bij elkaar zijn om de bevestiging.

Het is trouwens wel aan de man om daar niet teveel in mee te gaan.
Vakman pur sang
pi_217814633
Je zou het in je agenda moeten zetten omdat je anders vergeet haar te appen... okeeee dan.

Zij verdient beter.
  zondag 1 juni 2025 @ 08:51:20 #22
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217814685
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:20 schreef Seven. het volgende:

[..]
En zo kan het ook. Maar hoe vaak hebben jullie contact op de dagen dat jullie elkaar niet zien, verdwijnen jullie dan totaal van elkaars radar? Zijn jullie dan wel beschikbaar om met elkaar vakantieplannen te bespreken en verheugen jullie je daar samen op?
In principe dagelijks. Maar dan wel weer zo rond dezelfde tijd. Zo tussen 8 en 9 's avonds. En dan wordt er echt over alles gesproken. Maar concrete plannen worden meestal wel in het weekend gevormd. Want ja, face to face communiceert toch wel het fijnst.
  zondag 1 juni 2025 @ 08:52:59 #23
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217814699
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:23 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
En hebben jullie buiten het weekend geen contact? Ik ben ook een fan van latten, begrijp me niet verkeerd, maar als mijn hypothetische latrelatie zou zeggen dat zij/hij zo druk is dat zij/hij gewoon helemaal vergeet aan mij te denken op dagen dat we elkaar niet zien zou de relatie denk ik niet zo lang meer duren.

Met andere woorden, ts: nee, ik vind niet dat ze te veel aandacht vraagt. Ik denk dat jij de relatie veel losser ziet dan zij, en dat matcht natuurlijk niet.
Zoals hier boven gezegd, in principe dagelijks. Maar als ik vergeet aan haar te denken, of andersom, is er denk ik wel iets mis.
pi_217814782
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:44 schreef Alloch87 het volgende:
Je zou het in je agenda moeten zetten omdat je anders vergeet haar te appen... okeeee dan.

Zij verdient beter.
Dit. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 1 juni 2025 @ 09:21:06 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217814935
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 08:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ook ik herrinner me dat als de beste tijd van mijn leven. Heerlijk, zou ik decennia volhouden tot de bejaarde leeftijd.

Het is denk ik veel meer vrouwlijk om bevestiging te vragen en het bij elkaar zijn om de bevestiging.

Het is trouwens wel aan de man om daar niet teveel in mee te gaan.
Klinkt eigenlijk alsof jij gewoon een onveilige (vermijdende) hechtingsstijl hebt. Dat is niet typisch mannelijk. Evenmin is de afhankelijke hechtingsstijl typisch vrouwelijk.

Je hechtingsstijl hangt heel erg samen met hoe je opgevoed bent. Waren jouw ouders soms afstandelijk, star en/of onvoorspelbaar?
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')