abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 mei 2025 @ 15:44:57 #1
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217808128
VAN BOUWVAL NAAR WINST

Ook in 2025 is Het Blok terug bij NET5!

Vanaf maandag 28 april start deze verbouw-reality en gaan zes koppels met elkaar de strijd aan om hun eigen bouwval, kamer voor kamer, op te leveren. De koppels krijgen in Het Blok niet zeven, maar tien weken de tijd om hun toegewezen bouwval om te toveren tot een droomhuis. Binnen het budget en natuurlijk met strakke deadlines!
De koppels leveren iedere week een kamer op, die beoordeeld wordt door een vakkundige jury.
In tegenstelling tot het voorgaande seizoen ligt het kluspand niet in de Randstad, maar in Grave, Noord-Brabant. Het kluspand is het mooie rijksmonument Katrien. Het pand, gebouwd in 1835 door de regenten van het Catharinagasthuis, deed jarenlang dienst als rusthuis en klooster. Nu mogen 6 koppels de hele boel even verbouwen.

Tussendoor krijgen de koppels gezamenlijke klussen en challenges voorgeschoteld. Extra budget en voordelen liggen in het verschiet voor de koppels die uitblinken. Aan het einde worden de appartementen verkocht. Het koppel dat de meeste winst heeft gemaakt, wordt gekroond tot de winnaar van Het Blok en wint 100.000 euro!
Het programma wordt af en toe (als hij zin heeft :P ) gepresenteerd door Dennis van der Geest en is elke werkdag te zien om 20.30 uur. De voice-over is weer zoals vanouds van Harm Edens.

De Spelregels
* Bij een oplevering gaat het puur om de inrichting en om de styling. De afwerking en of alles werkt komt pas aan de orde bij de verkoop en dat wordt op dat moment in de verkoopprijs verrekend. Zijn er bij de oplevering van het hele appartement nog zaken die niet werken, dat worden deze herstelkosten afgetrokken van de verkoopwaarden van het
appartement.

* Op rustdagen mag men niet in het gebouw zijn, en mag er dus niet meer gewerkt worden
(Alle deelnemers zijn van te voren over deze spelregels geďnformeerd.)

De Plattegrond

Het Bouwbudget

De Koppels!

pi_217808401
Hier nog 3 visuals van het pand en de indeling van de appartementen uit aflevering 1:

En als bonus:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_217808415
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 16:00 schreef PeterKelder het volgende:
Hier nog 3 visuals van het pand en de indeling van de appartementen uit aflevering 1:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En als bonus:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed dat je dit post!
pi_217808430
Het zijn echt piepkleine huisjes
  zaterdag 31 mei 2025 @ 16:11:22 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217808586
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 16:00 schreef PeterKelder het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En als bonus:

SPOILER
Top! Weet je ook wie welke heeft?
pi_217808635
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 16:11 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Top! Weet je ook wie welke heeft?
Appartement 1: Maurits en Anouk
Appartement 2: Wilfred en Edith
Appartement 3: Faisel en Chris
Appartement 4: Victor en Naomi
Appartement 5: Mark en Heidy
Appartement 6: Marit en Roelie
Appartement 7: Groepsproject
pi_217808657
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 16:14 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Grote groep eigenlijk als je het zo op een rij ziet
  zaterdag 31 mei 2025 @ 16:19:28 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217808723
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 16:14 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Hartstikke bedankt!
  zaterdag 31 mei 2025 @ 16:38:14 #9
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_217809063
Misschien ten overvloede, maar toch maar voor de zekerheid... :)

Ik wil nog niet weten wat er op dit moment in het echt met de appartementen en met de deelnemers van Het Blok gebeurt. Ik vind het echt fijn om nog in het moment van de serie en de gebeurtenissen van de afleveringen te blijven.

Als die plaatjes van de woningen met plattegrond het eindresultaat zijn (van Funda oid) dan vind ik het niet fijn om dat hier te zien. Met een spoiler-alert kan zoiets hier wmb natuurlijk wel geplaatst worden.

SPOILER
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 31 mei 2025 @ 16:42:24 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217809128
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 16:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Misschien ten overvloede, maar toch maar voor de zekerheid... :)

Ik wil nog niet weten wat er op dit moment in het echt met de appartementen en met de deelnemers van Het Blok gebeurt. Ik vind het echt fijn om nog in het moment van de serie en de gebeurtenissen van de afleveringen te blijven.

Als die plaatjes van de woningen met plattegrond het eindresultaat zijn (van Funda oid) dan vind ik het niet fijn om dat hier te zien. Met een spoiler-alert kan zoiets hier wmb natuurlijk wel geplaatst worden.

SPOILER
Er staat: uit aflevering 1 (postnr 5).
  zaterdag 31 mei 2025 @ 16:56:59 #11
124676 RobertoCarlos
pi_217809308
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 16:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Er staat: uit aflevering 1 (postnr 5).
Is het even ook in het algemeen, kan geen kwaad om dat even te noemen.

(omdat ik ze niet herkende, heb ik zo snel mogelijk doorgescrollt en niet alles gelezen)
  zaterdag 31 mei 2025 @ 17:08:19 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217809460
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 16:56 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Is het even ook in het algemeen, kan geen kwaad om dat even te noemen.

(omdat ik ze niet herkende, heb ik zo snel mogelijk doorgescrollt en niet alles gelezen)
Ik snap niet wat je bedoelt…?
  zaterdag 31 mei 2025 @ 17:22:46 #13
124676 RobertoCarlos
pi_217809606
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 17:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik snap niet wat je bedoelt…?
Dus informatie over alles buiten de afleveringen om, mocht iemand dat per ongeluk hier posten, wil ik nog niet weten, dat haalt de spanning wat weg. Ik wil gewoon graag in het moment blijven :D

Dat wilde ik gewoon even delen voor het geval dat :s)
pi_217809665
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 17:22 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Dus informatie over alles buiten de afleveringen om, mocht iemand dat per ongeluk hier posten, wil ik nog niet weten, dat haalt de spanning wat weg. Ik wil gewoon graag in het moment blijven :D

Eens liever geen spoilers in dit topic.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 31 mei 2025 @ 17:33:42 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217809677
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 17:22 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Duidelijk. ^O^
  zaterdag 31 mei 2025 @ 17:49:48 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217809826
Aangezien we toch het weekend moeten doorkomen zonder ons Blok, zullen we dan de andere bewoners bespreken? Of misschien zijn er nog fans die Victor onder de microscoop willen leggen?
pi_217809877
quote:
80s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 17:49 schreef Boca_Raton het volgende:
Aangezien we toch het weekend moeten doorkomen zonder ons Blok, zullen we dan de andere bewoners bespreken? Of misschien zijn er nog fans die Victor onder de microscoop willen leggen?
Goed idee!

Vind het echt stom dat er in het weekend geen blok is -O-
pi_217810127
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 17:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Goed idee!

Same. Eigenlijk zou ik zelfs vooruit willen kijken :9

En eigenlijk zou NET5 slim moeten zijn en twee seizoenen per jaar uitzenden; een in het najaar en een in het voorjaar. Ik weet niet wat de kijkcijfers zijn maar als ze die Yvonne Koddebreijer binnen kunnen halen moet er toch ook genoeg geld zijn voor een extra Blok-seizoen :P

Moeten ze alleen wel een betere presentator zoeken, of Dennis écht betrekken bij het programma. Nu komt ie enkel om zijn tekstje op te dreunen en de rest wordt gedaan vanuit productie (zoals die appjes).
  zaterdag 31 mei 2025 @ 18:47:54 #19
124676 RobertoCarlos
pi_217810154
Even om de tijd door te komen: wat Victor naar mijn idee eigenlijk doet:

SPOILER
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 mei 2025 @ 18:50:08 #20
862 Arcee
Look closer
pi_217810169
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 17:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja. :{
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 18:51:07 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217810175
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 18:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
Even om de tijd door te komen: wat Victor naar mijn idee eigenlijk doet:

SPOILER
Ik denk dat ie zwaar is opgejut door Biglip.
pi_217810234
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 18:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ook omdat lippie het gesprek wat ze had met Marit nogal verdraaid overbrengt aan Victor.
Waar ik me nogal aan erger aan Victor is de manier waarop hij nogal arrogant in de camera staat te grijnzen en zich al als de winnaar uitroept. Daarom was het ook wel lekker dat de 5000 naar de zusjes ging.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 31 mei 2025 @ 19:02:35 #23
124676 RobertoCarlos
pi_217810249
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 18:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Een echte man kan makkelijk tegen zo'n Biglip op. Hij niet 8-)
  zaterdag 31 mei 2025 @ 19:05:03 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217810268
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 19:02 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Een echte man kan makkelijk tegen zo'n Biglip op. Hij niet 8-)
Biglip en hij houden allebei van plamuren in ieder geval.
pi_217810300
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 18:59 schreef Soury het volgende:

[..]
Ook omdat lippie het gesprek wat ze had met Marit nogal verdraaid overbrengt aan Victor.
Vooral dit ook. Maar sowieso is Plastic Fantastic niet vies van de feiten verdraaien zodat het haar goed uitkomt en poeslief zijn in mensen hun gezicht en achter hun rug weer backstabben alsof het een lieve lust is.

quote:
Waar ik me nogal aan erger aan Victor is de manier waarop hij nogal arrogant in de camera staat te grijnzen en zich al als de winnaar uitroept. Daarom was het ook wel lekker dat de 5000 naar de zusjes ging.
Actual footage of Victor:

:P

En wat ik eerder al zei: Victor vergeet even voor het gemak dat hij ±20 jaar ervaring heeft terwijl het gros van de deelnemers een pak minder ervaring meebrengt. Dan kan ie wel door heel Grave brullen dat ze hem "niet kunne bijhouwuh!!!", maar dat is een gemankeerde vorm van trots. Dat is hetzelfde als een wielrenner als Pogačar dat roept na een wedstrijdje tegen een wielerclubje-voor-de-leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')