Ik heb er niet aan gehangenquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:21 schreef AnneX het volgende:
Dat laatste had ik ook in de keuken in het vorige huis.
Heerlijk werken. 👍🏼
De kast Utresta ben je dus positief over? Je hebt eraan gehangen bij IKEA…?
Er zijn verschillende reacties 1-5 * - van kopers.
In Utrecht zou die niet staan zag ik in de gauwigheid.
Mijn autistische ik is het niet met je eensquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:51 schreef Seven. het volgende:
Ik ben ook alvast mentaal bezig met het herindelen van de bestaande keuken. Ik wil straks alles wat in de vaatwasser gaat, direct boven, naast of tegenover de vaatwasser hebben. Dus bestek is al verplaatst. Servies verhuist vanuit de buffetkast naar de kast boven de vaatwasser etc. etc.
Deze fase van de verbouwing is echt heerlijk.
Waar heb jij je servies dan?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 23:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Mijn autistische ik is het niet met je eens
Ik doelde meer op het veranderen van allesquote:
Haha, die vraag wordt hier ook vaak gesteldquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 02:55 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het veranderen van allesMijn vrouw heeft daar ook een handje van en ik schiet dan gelijk in de stress als ze weer begint met "En als we nou..."
WB.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 09:32 schreef Six. het volgende:
Een vraag voor fokipedia.
De gebogen boeidelen maak ik het liefst niet van hout maar ik kan geen geschikt alternatief vinden. Ik heb 1 proef stukje gemaakt met 9mm multiplex en dat was net flexibel genoeg.
Ideeën?
Welk materiaal geniet wel je voorkeur? Je zou een stalen of aluminium strip kunnen gebruiken. Plexiglas, meerdere lagen dun (4-6mm) multiplex, buigplex (multiplex dat gemaakt is om te buigen), alucobond, misschien kom je er zelfs mee weg om een kunststof geveldeel van je aanbouw voorzichtig te verwarmen en te buigen. Ik denk dat praktisch alles wel gaat.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 09:32 schreef Six. het volgende:
De gebogen boeidelen maak ik het liefst niet van hout maar ik kan geen geschikt alternatief vinden. Ik heb 1 proef stukje gemaakt met 9mm multiplex en dat was net flexibel genoeg.
Ideeën?
Zou een laag zes mm er om buigen en vast maken aan de constructie. Dan daarop met een contact lijm een volgende laag vast plakken. Elke laag wordt gegarandeerd strakker aan de buiten kant. Met drie lagen moet het toch redelijk strak er uit zien met een dikte van 18 mm.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 09:32 schreef Six. het volgende:
Ideeën?
Op deze vloer in Hongaarse punt hebben we vandaag opdracht gegeven, en dik onder budget.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:40 schreef Seven. het volgende:
Qua vloer begint het erop te lijken dat we op Therdex 7585 uitkomen. Ik kan geen voorbeeld vinden met Hongaarse punt maar dit is volgens mij dezelfde kleur maar in visgraat uitvoering:
[ afbeelding ]
Ik denk dat de lichtere beige uit het kleurenpalet ook heel mooi bij al die bollampen staat. De donkerder kleuren komen dan juist weer terug in de kappen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 12:17 schreef archito het volgende:
Eames, lamp en tv meubel blijft een hele toffe combinatie!![]()
Ik snap Six wel als hij het plafond niet zo donker wil.
Saai of als rustige achtergrond voor de mooie meubels? Als je én én doet kan het ook juist te druk worden, zeker als de vloer straks meer tekening heeft dan nu. Maar goed, dat is natuurlijk ook smaak. Eventueel kun je wel 2 tinten op de wanden doen die dicht bij elkaar liggen zodat het rustig blijft maar niet saai wordt. Daarmee kun je wel een mooie compositie maken.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 12:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk dat de lichtere beige uit het kleurenpalet ook heel mooi bij al die bollampen staat. De donkerder kleuren komen dan juist weer terug in de kappen.
Maar ik ben een beetje bang dat alle muren straks lichtbeige (en saai) worden. Misschien de aankleding dan meer zoeken in een knalkleed en kussentjes en een felgekleurde frame om onze Frame TV. Ooit moeten we ook nog nieuwe eetkamerstoelen.
Ga jij eens gauw je plafond donker verven!quote:
Het is wel helemaal VT wonen Japandi hip, hè?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 21:18 schreef sigme het volgende:
Ben heel benieuwd hoe dat kleurenpalet uitpakt. Het lijkt mij oorverdovend saai, maar ik ben bepaald geen visionair. En ik twijfel er niet aan dat jullie er iets moois van maken (oftewel het zal niet saai worden of niet saai blijven).
Heel benieuwd naar jullie plannen!quote:Op donderdag 7 augustus 2025 22:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb geen zak verstand van inrichting enzo. Maar ik vind dit wel een gouden topic. Vond ik al, maar we zijn nu zelf ook bezig met (voorzichtig) plannen van een niet standaard aanbouw en dit topic geeft me heel goede inzichten.
Dat was tot en met de 11equote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:29 schreef Seven. het volgende:
(met 80 euro Family korting deze week).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |