Je hebt vast het woordje analogie gemist. Geeft niet hoor. Het zal wel een minder helder moment zijn geweest.quote:
Ik bedoelde kinderen, niet volwassenen.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als we toch bij de analogie blijven: Een dronken zwerver laat ik met rust. stel, die dronken zwerver vraagt iedere voorbijganger om hulp, en als ze 'm naar een slaapplaats verwijzen scheldt 'ie ze de touwtyfus, om vervolgens weer om hulp te vragen.
Wat zou het algemeen gedrag tegenover de zwerver zijn, denk je?
Nee dat heb ik niet gemist. Ridocar, een analogie moet ergens op gebaseerd zijn. Mijn reacties vergelijken met een zwerver die je uitscheld terwijl hij om een slaapplek vraagt slaat nergens op als ik niet scheld. Dit is een slechte analogie die je gebruikt en weer veelzeggend dat je juist weer doet alsof ik ongelijk heb (een minder helder moment heb)quote:Op zondag 1 juni 2025 19:16 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je hebt vast het woordje analogie gemist. Geeft niet hoor. Het zal wel een minder helder moment zijn geweest.
Ben je al lekker op weg?
1. Je scheldt niet.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:49 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nee dat heb ik niet gemist. Ridocar, een analogie moet ergens op gebaseerd zijn. Mijn reacties vergelijken met een zwerver die je uitscheld terwijl hij om een slaapplek vraagt slaat nergens op als ik niet scheld. Dit is een slechte analogie die je gebruikt en weer veelzeggend dat je juist weer doet alsof ik ongelijk heb (een minder helder moment heb)
Nu je nog redelijk nuchter bent, denk ik, het is nog vroeg.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:49 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nee dat heb ik niet gemist. Ridocar, een analogie moet ergens op gebaseerd zijn. Mijn reacties vergelijken met een zwerver die je uitscheld terwijl hij om een slaapplek vraagt slaat nergens op als ik niet scheld. Dit is een slechte analogie die je gebruikt en weer veelzeggend dat je juist weer doet alsof ik ongelijk heb (een minder helder moment heb)
Dat weet ik. Laat een Nederlands docent het lezen en hij zal je uitleggen dat wat ik stel klopt.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:56 schreef r_one het volgende:
[..]
1. Je scheldt niet.
2. Je zwerft ook niet.
3. Je vraagt ook niemand om een slaapplek.
Toch is het 'slechts' een analogie; een analogie is nooit 1-op-1 identiek. Wel vergelijkbaar.
Ja, ik snap het weer eens niet en jij hebt gelijk, zoiets? Prima.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:49 schreef Masberum het volgende:
[..]
Waarom leg je op elke slak zout?quote:Op zondag 1 juni 2025 20:02 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat weet ik. Laat een Nederlands docent het lezen en hij zal je uitleggen dat wat ik stel klopt.
Maar hier mijn poging om het begrijpelijk te maken voor jullie:
Ik scheld niet, ik reageer alleen niet altijd even snel als anderen zouden willen. En soms door alle offtopic reacties zie ik ook niet de nuttige want ook ik wil niet door 3 pagina's aan aanvallen doorscrollen. Dat is niet fijn om te doen.
Doordat ik niet precies doe wat anderen willen raken ze opgefokt, schelden ze zelf.
Dan kan je geen vergelijking maken met dat ik juist ga schelden en de users daarom boos zijn. Dat is geen vergelijkbare situatie. Op die manier kan je alles wel zien als analogie, maar zo werkt het niet.
Het zou een soort van analogie kunnen zijn als je zou zeggen dat de zwerver niet op elke reactie van mensen reageert. Of niet altijd reageert zoals de persoon zou willen. Dat zou een analogie kunnen zijn. Niet als je stelt dat de zwerver scheldt terwijl daar helemaal geen sprake van is (de zwerver wordt zelf juist uitgescholden)
En nee ik vraag niemand om een slaapplek. Maar dat klopt nog wel binnen die analogie, het gaat om een hulpvraag. Dus dat is vergelijkbaar.
Verrek, niet gezien 😱quote:Op zondag 1 juni 2025 20:16 schreef Armani XL het volgende:
Dit is feedback dus zeker niet de bedoeling om hier verder te gaan. Daar hebben we een mooi topic voor.
Ban voor off-topic dus voor jou.quote:
Dan zou in die analogie ook moeten zitten dat die mensen zich slecht gedragen, schelden etc. tegenover die zwerver, als je op die manier de analogie correct zou willen maken.. Maar ik negeer het hier verder en ga terug naar mijn eigen topicquote:Op zondag 1 juni 2025 19:54 schreef Lienekien het volgende:
Lees ‘uitschelden’ als ‘mensen voor dom en slecht uitmaken’.
Mensen die willen helpen een ban proberen aan te smeren, hoe laag kun je gasnquote:Op zondag 1 juni 2025 20:24 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dan zou in die analogie ook moeten zitten dat die mensen zich slecht gedragen, schelden etc. tegenover die zwerver, als je op die manier de analogie correct zou willen maken.. Maar ik negeer het hier verder en ga terug naar mijn eigen topic
'Helpen'quote:Op zondag 1 juni 2025 20:30 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Mensen die willen helpen een ban proberen aan te smeren, hoe laag kun je gasn
quote:Op zondag 1 juni 2025 02:05 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Niet echt en kijk maar even in feedback, hij vraagt om een ban voor jullie
De eikel van het jaar award wint deze TS met gemak
Inclusief alle likes van mensenquote:Op zondag 1 juni 2025 02:03 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Gaan we weer , het vragen om een ban
Het is dweilen met de kraan open met jou zelf
Je bent echt een enorme eikel
Ja mag ik je een eikel vinden na deze actiequote:Op zondag 1 juni 2025 20:32 schreef Masberum het volgende:
[..]
'Helpen'
O.a. dit en wat nog wel niet meer van jou en andere users
[..]
[..]
Ik smeerde geen ban aan ik gaf aan dat ik in een vergelijkbare situatie altijd bans kreeg en vroeg me af waarom jullie dat niet krijgen. Jij verdraait ook dit weer. Maar blijkbaar is dit gedrag normaal hier zolang het van jullie komtquote:Op zondag 1 juni 2025 20:33 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja mag ik je een eikel vinden na deze actie
Waarom krijgen zij geen ban is dus geen ban proberen aan te smerenquote:Op zondag 1 juni 2025 20:34 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik smeerde geen ban aan ik gaf aan dat ik in een vergelijkbare situatie altijd bans kreeg en vroeg me af waarom jullie dat niet krijgen. Jij verdraait ook dit weer. Maar blijkbaar is dit gedrag normaal hier zolang het van jullie komt
Het is niet vragen om een ban nee. Het is vragen waarom er onderscheid wordt gemaakt. Je leest wat je wil weer Cupfighter. Maar goed je bent misschien weer 3 posts verwijderd van schelden heb ik het ideequote:Op zondag 1 juni 2025 20:38 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Waarom krijgen zij geen ban is dus geen ban proberen aan te smeren
Draai maar weer lekker
Tuurlijk het ligt weer aan mij en nu ga je mij provocerenquote:Op zondag 1 juni 2025 20:40 schreef Masberum het volgende:
[..]
Het is niet vragen om een ban nee. Het is vragen waarom er onderscheid wordt gemaakt. Je leest wat je wil weer Cupfighter
Bans geven moet een laatste actie zijn als iemand totaal niet meer luistert naar de moderatie of erg over de scheef gaat.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:34 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik smeerde geen ban aan ik gaf aan dat ik in een vergelijkbare situatie altijd bans kreeg en vroeg me af waarom jullie dat niet krijgen. Jij verdraait ook dit weer. Maar blijkbaar is dit gedrag normaal hier zolang het van jullie komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |