quote:Op zondag 1 juni 2025 12:26 schreef r_one het volgende:
De OP
[..]
Wel gvd, hij doet het ook gewoon he
[..]
dat snappen de meeste prima, toch hoort het niet in R&P of het nu topic 1 is of 201.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:10 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Hij heeft al 200 kansen gehad op serieuze reacties, zo'n gifje is niet de reden dat het de 201e keer ook fout gaat.
Jij snapt het ook niet, he?quote:Op zondag 1 juni 2025 13:14 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]Yvonne
Ik zal hier nooit meer posten of iemand in R&P proberen te helpen. De mensen met dwingende adviezen doen het veel beter, een luisterend oor is zo overrated. Laten we alles lekker oplossen. Iemand waar je van hield overleden? Vergeet rouwen, ga lekker naar de gym. Je hebt alcoholproblemen, lekker naar de huisarts en het wordt opgelost. Je hebt geen emotionele steun nodig.
Schopje VER had ook gekund. Of een R&P ban als iedereen zo overstuur raakt van iemand die vastzit in zijn verslaving. TS is nog niet klaar om te stoppen met drinken en dit soort acties gaat hem zeker niet motiveren.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:10 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Hij heeft al 200 kansen gehad op serieuze reacties, zo'n gifje is niet de reden dat het de 201e keer ook fout gaat.
Dit dus x100, iemand met een verslaving die zijn eigen problemen niet helemaal inziet, gaat niet stoppen omdat een vreemde op het internet dat roept. Dat mensen dat verwachten vind ik vreemd. Hoeveel mensen hebben eigenlijk therapie nodig, maar gaan niet? Helaas veel te veel, maar mensen moeten het zelf inzien, anders heeft het geen zin en gaan mensen erg ongemotiveerd zijn.quote:Op zondag 1 juni 2025 13:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Schopje VER had ook gekund. Of een R&P ban als iedereen zo overstuur raakt van iemand die vastzit in zijn verslaving. TS is nog niet klaar om te stoppen met drinken en dit soort acties gaat hem zeker niet motiveren.
Ook zonder dat 'lolletje' gebeurt dat al, ondanks de beste bedoelingen van velen hier. Het 'lolletje' geeft wel treffend weer hoe hij op menig user reageert dus wat mij betreft kan het geen kwaad. Het staat TS uiteraard vrij om er ook wat van te vinden (zoals hij al van zoveel dingen wat vindt, ongeacht lolletje).quote:Op zondag 1 juni 2025 13:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Maar als de mods zo’n ‘lolletje’ in zijn OP gaan zetten, dan is het niet vreemd als TS daarop gaat (re)ageren.
En het topic mede daardoor ontspoort.
I dare youquote:[b]Op zondag 1 juni 2025 14:30 schreef [url=
En anders kun je in FB altijd nog een ban aanvragen voor @:ArmaniXL![]()
![]()
Vroeger had ik een heel opstel geschreven wat er gevaarlijk aan is, goede en slechte adviezen, wat is gezond en ongezond en wat kunnen de consequenties zijn.quote:Op zondag 1 juni 2025 14:20 schreef Lenny77 het volgende:
Het topic gaat, als het aan mij ligt, niet dicht. Hij moet een plaats hebben waar hij kan ventileren en waar beter dan hier? Hij kan/mag/zal 100 keer tegen dezelfde muur lopen maar we kunnen alleen maar hopen dat hij toch een keer de knop omdraait. En dan kan hij zijn leven weer bij elkaar scharrelen.
Alcoholisme is vreselijk zwaar en moeilijk, het is een hersenziekte. Dus ik verwacht niet dat hij hier plots het licht zal gaan zien. Maar we kunnen wel blijven proberen.
Het enige wat ik hoop is dat het echt is.. ow dat klinkt verkeerd.. het zou voor hem beter zijn als het niet echt is, maar voor iedereen die mee schrijft hoop ik dat het echt is. De emoties en frustraties laten zien dat de mensen er wel om geven.
quote:
quote:Of een R&P ban
Ik raak niet gauw overstuur hoor. Ook niet van deze TSquote:als iedereen zo overstuur raakt van iemand die vastzit in zijn verslaving.
Waar niet alleen users maar nu ook een mod hem precies prikken op de plekken waarvan je weet dat er gevoeligheden zitten? Echt, ik snap ieders frustratie, maar voor mij was deze mod ingreep niet de manier om nog iets van een normale dialoog te kunnen starten. Of hem die plek te geven waar hij kan ventileren.quote:Op zondag 1 juni 2025 14:20 schreef Lenny77 het volgende:
Het topic gaat, als het aan mij ligt, niet dicht. Hij moet een plaats hebben waar hij kan ventileren en waar beter dan hier? Hij kan/mag/zal 100 keer tegen dezelfde muur lopen maar we kunnen alleen maar hopen dat hij toch een keer de knop omdraait. En dan kan hij zijn leven weer bij elkaar scharrelen.
Alcoholisme is vreselijk zwaar en moeilijk, het is een hersenziekte. Dus ik verwacht niet dat hij hier plots het licht zal gaan zien. Maar we kunnen wel blijven proberen.
Het enige wat ik hoop is dat het echt is.. ow dat klinkt verkeerd.. het zou voor hem beter zijn als het niet echt is, maar voor iedereen die mee schrijft hoop ik dat het echt is. De emoties en frustraties laten zien dat de mensen er wel om geven.
Er is juist totaal geen normale dialoog met hem te voeren.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
om nog iets van een normale dialoog te kunnen starten.
Bij iemand die overgevoelig is, is elk prik, elke kwinkslag, er eentje teveel.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Waar niet alleen users maar nu ook een mod hem precies prikken op de plekken waarvan je weet dat er gevoeligheden zitten?
Die normale dialoog, die gaat ook zonder kwinkslag niet starten (dan was dat allaaaaaang gebeurd).quote:Echt, ik snap ieders frustratie, maar voor mij was deze mod ingreep niet de manier om nog iets van een normale dialoog te kunnen starten.
Dat kan/mag nog steeds.quote:Of hem die plek te geven waar hij kan ventileren.
Dat gebeurde al.quote:Als hij uit de band schiet daarbij: natuurlijk mod-ingreep.
[ Bericht 5% gewijzigd door Armani XL op 01-06-2025 16:01:18 (Flauw AXL, foei) ]quote:Op zondag 1 juni 2025 12:26 schreef r_one het volgende:
De OP
[..]
Wel gvd, hij doet het ook gewoon he
[..]
Mijn zoon is vandaag 9 gewordenquote:Op zondag 1 juni 2025 15:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Waar niet alleen users maar nu ook een mod hem precies prikken op de plekken waarvan je weet dat er gevoeligheden zitten? Echt, ik snap ieders frustratie, maar voor mij was deze mod ingreep niet de manier om nog iets van een normale dialoog te kunnen starten. Of hem die plek te geven waar hij kan ventileren.
Als hij uit de band schiet daarbij: natuurlijk mod-ingreep.
Verder verbaast het me niet echt dat iedereen hier op mijn vraag aan een mod reageert, behalve de mod zelf, tot nu toe. Absoluut geen verwijt, ik verwachtte ook niet accuut een reactie van hem, iedereen heeft een leven en hij komt vast wel weer online als hij tijd heeft. Daarom ook de mention, al weet ik niet of die werkt met zijn username.
Maar het is een interessante parallel met de manier waarop Masberum zijn topics verlopen, that’s all.
Fijn dat je hem hebt weggehaald en felies met zoonquote:Op zondag 1 juni 2025 16:13 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Mijn zoon is vandaag 9 gewordendus ik was even naar hem toe.
Ik heb hem al weg gehaald. Verder sluit ik me volledig bij de woorden van @:Lenny77 aan. Topic blijft over voor het geval dat TS echt hulp en advies wil. Maar droopie zei het al goed. Hij kiest ervoor om dit op FOK! te schrijven, dan krijgt hij ook reacties op z’n FOK!s.
Van Harte Feliquote:Op zondag 1 juni 2025 16:13 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Ik heb hem al weg gehaald. Verder sluit ik me volledig bij de woorden van @:Lenny77 aan. Topic blijft over voor het geval dat TS echt hulp en advies wil. Maar droopie zei het al goed. Hij kiest ervoor om dit op FOK! te schrijven, dan krijgt hij ook reacties op z’n FOK!s.
gefeliciteerd lieverd🥳🎁🎉quote:Op zondag 1 juni 2025 16:13 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Als we toch bij de analogie blijven: Een dronken zwerver laat ik met rust. stel, die dronken zwerver vraagt iedere voorbijganger om hulp, en als ze 'm naar een slaapplaats verwijzen scheldt 'ie ze de touwtyfus, om vervolgens weer om hulp te vragen.quote:Op zondag 1 juni 2025 14:39 schreef Droopie het volgende:
[..]
Vroeger had ik een heel opstel geschreven wat er gevaarlijk aan is, goede en slechte adviezen, wat is gezond en ongezond en wat kunnen de consequenties zijn.
Maar hij kiest zelf ervoor om Fok! te gebruiken om het over zijn problematiek te hebben.
Dan krijg je ook repliek op zijn Foks!
Wil je steun en adviezen zonder oordeel kan je dat beter bij een AA doen in zijn geval.
Als daar mensen stom tegen je doen om te kwetsen krijgen die mensen daar een ban/ dichte deur.
Dus ja, Fok is Fok en geen thuisarts.nl.
Andere kant, sommige users gedragen zich ook wel een beetje als kinderen die iedere avond de dronken zwerver op straat gaan lopen treiteren als leedvermaak en tijdverdrijf
Waar scheld ik?quote:Op zondag 1 juni 2025 18:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als we toch bij de analogie blijven: Een dronken zwerver laat ik met rust. stel, die dronken zwerver vraagt iedere voorbijganger om hulp, en als ze 'm naar een slaapplaats verwijzen scheldt 'ie ze de touwtyfus, om vervolgens weer om hulp te vragen.
Wat zou het algemeen gedrag tegenover de zwerver zijn, denk je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |