abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217829406
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 14:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat klopt wel, maar dat is wat een hoop aanwas denk ik ondanks het gekrijs in de straten. Het grootste deel van de aanwas is simpelweg de toename van het aandeel aan jongeren met een niet-westerse achtergrond die nooit iets anders hebben gehoord dan het Palestijnse perspectief.
Als je naar de grafieken kijkt van bijvoorbeeld de UK dan kan dat niet komen door import.

https://yougov.co.uk/poli(...)february-2024-update
pi_217829551
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 14:41 schreef Qarrad het volgende:
Het grootste deel van de aanwas is simpelweg de toename van het aandeel aan jongeren met een niet-westerse achtergrond die nooit iets anders hebben gehoord dan het Palestijnse perspectief.
Dat is een deel, maar daarbij ook de vertiktokte jongeren die eigenlijk hele basale dingen niet weten. Dingen die ik als algemene kennis voor lief nam, maar dus totaal onbekend onder bijv. collega's onder de 30. En uiteraard het jeugdige maximalisme, opstaan tegen onrecht e.d. maar wat onrecht nou eigenlijk is totaal niet begrijpen (ja sneu, maar waren we niet allemaal jong en dom?)
  maandag 2 juni 2025 @ 15:48:11 #203
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_217829671
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 14:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Kun je nagaan hoe wanhopig je moet zijn als je toch naar die uitdeelpunten komt ondanks de beschuldigingen van Hamas en het al dan niet vermeende risico dat je een kogel in je flikker krijgt. Kun je ook nagaan hoe tegennatuurlijk je moet handelen als Hamas-official om de mensen waar jij verantwoordelijk voor bent als hun volksvertegenwoordiging de mensen weg te willen houden bij voedselhulp.
ja precies dat. punt is natuurlijk dat het hamas verder isoleert en dat hamas dit voedsel niet meer kan inpikken.
pi_217829842

Rectificatie van de BBC. De NOS zwijgt in alle toonaarden.
pi_217829973
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 16:08 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Ai daar staat BBC niet goed op een foutieve rectiicatie doen. Nemen ze nou ook direct iets aan van GHF, dat is dan dubbel natgaan voor de BBC.
pi_217829978
quote:
[ afbeelding ]

Het is helemaal geen rectificatie. Het is het woord van de huurlingen tegen dat van artsen die doden en gewonden hebben binnen gekregen. Ik geloof dan toch de artsen
  maandag 2 juni 2025 @ 16:37:23 #207
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217830019
Waarom laat Israël niet gewoon elke willekeurige journalist binnen in Gaza? Balanceert de verslaggeving dan niet vanzelf uit tot iets meer waarheidsgetrouws?

Wellicht duurt het even, maar geef het dan ook even.

Ik kan me voorstellen dat Israël bang is voor vrije pers, maar wellicht is die angst onterecht?

Momenteel kan de pers alleen maar uitgaan van de verhalen van derden, en 90% is niet te verifiëren. Dat lijkt me ook niet echt handig. De grootste propagandist wint dan, en we weten dat Hamas en de Palestijnen sowieso een streepje voor hebben, simpelweg vanwege het underdog-effect. Dat is dus niet in het voordeel van Israël.

Laat de pers het allemaal lekker met eigen ogen aanschouwen, zou ik zeggen...

Of loopt Israël dan weer het risico dat de pers wordt gedwongen om naar de pijpen van Hamas te dansen? Want die bepaalt (helaas) natuurlijk nog steeds het een en ander in Gaza?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_217830051
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 16:30 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het is helemaal geen rectificatie. Het is het woord van de huurlingen tegen dat van artsen die doden en gewonden hebben binnen gekregen. Ik geloof dan toch de artsen
Ach gut..past het niet in je straatje. Dan zal het wel niet waar zijn.
  Moderator maandag 2 juni 2025 @ 16:42:28 #209
236264 crew  capricia
pi_217830057
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 16:37 schreef Hallulama het volgende:
Waarom laat Israël niet gewoon elke willekeurige journalist binnen in Gaza? Balanceert de verslaggeving dan niet vanzelf uit tot iets meer waarheidsgetrouws?

Wellicht duurt het even, maar geef het dan ook even.

Ik kan me voorstellen dat Israël bang is voor vrije pers, maar wellicht is die angst onterecht?

Momenteel kan de pers alleen maar uitgaan van de verhalen van derden, en 90% is niet te verifiëren. Dat lijkt me ook niet echt handig. De grootste propagandist wint dan, en we weten dat Hamas en de Palestijnen sowieso een streepje voor hebben, simpelweg vanwege het underdog-effect. Dat is dus niet in het voordeel van Israël.

Laat de pers het allemaal lekker met eigen ogen aanschouwen, zou ik zeggen...

Of loopt Israël dan weer het risico dat de pers wordt gedwongen om naar de pijpen van Hamas te dansen? Want die bepaalt (helaas) natuurlijk nog steeds het een en ander in Gaza?
Ja Gezellig. Behalve joodse verslaggevers natuurlijk, die moeten oppassen niet gegijzeld te worden.

En ook oppassen dat de journalisten niet ergens slapen waar Hamas zich ophoudt. Anders wordt het weer zo'n bloedbad. Wel handig voor Hamas natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 02-06-2025 17:18:34 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 2 juni 2025 @ 16:47:01 #210
236264 crew  capricia
pi_217830091
quote:
[ afbeelding ]

Ze hebben gewoon geen idee.
Misschien een ideetje voor ze om niet direct Hamas na te papagaaien. :+
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 juni 2025 @ 16:49:36 #211
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217830114
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 15:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
Als je naar de grafieken kijkt van bijvoorbeeld de UK dan kan dat niet komen door import.

https://yougov.co.uk/poli(...)february-2024-update
Nee, de fluctuering is inderdaad niet door import in die vier maanden. Het is ook niet heel gek dat de mening fluctueert.

Wat ik bedoelde is dat er een groeiend aandeel onder de met name jonge bevolking is dat van huis uit vooral of uitsluitend het Palestijnse (Turkse, Marokkaanse etc) narratief heeft meegekregen. Het is denk ik ook geen nieuw feit dat dit narratief een hoop elementen bevat die je nu ook steeds ziet terugkeren als brandstof/excuus voor de woede.

Als jij één Turks klasgenootje hebt dat malle dingen roept over McDonald's en Israël dan maakt dat een stuk minder indruk dan wanneer er tien zijn die elkaar bijval bieden (en geen tegenspraak dulden). Ziehier de opmaat naar McDonald-gate op de school van mijn jongste twee, waar complete langdurige vetes ontstonden tijdens een vorige ronde van het conflict in Gaza als een kind het lef had te vertellen dat het met opa en oma naar de Mac was geweest. Dan steun jij Iesjraiel!

Het eindigde ermee dat de klasgenootjes elkaar corrigeerden om vooral niet trots te vertellen over je Happy Meal.

Nu is McDonald's ook gewoon een genocide op je microbioom, maar verder deugt dit soort intimidatie natuurlijk van geen kanten. Ik denk niet dat het heel vergezocht is om te stellen dat dit patroon ook zichtbaar is met de demonstraties/rottigheid uit pro-Palliehoek. Dat gaat echt wel wat verder dan tot inkeer komen en oprecht begaan worden met het lot van de Gazaanse burgers. Het gaat over een met dreiging afgedwongen publieke concensus (terwijl onder de oppervlakte allerlei onzaligs broeit).
pi_217830145
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 16:49 schreef Qarrad het volgende:
Het gaat over een met dreiging afgedwongen publieke concensus (terwijl onder de oppervlakte allerlei onzaligs broeit).
En daarmee is dit eigenlijk ook de beste PR VOOR Israël. Dat Israël de pr-oorlog al lang verloren is, wordt enigszins goedgemaakt door de intimiderende, lallende menigte, die ondertussen veel mensen de strot uitkomt.
Je HOEFT niet eens pro-Israël te zijn om helemaal klaar te zijn met de pro-pally aso's .
pi_217830263
quote:

[..]
Nee, de fluctuering is inderdaad niet door import in die vier maanden. Het is ook niet heel gek dat de mening fluctueert.

Wat ik bedoelde is dat er een groeiend aandeel onder de met name jonge bevolking is dat van huis uit vooral of uitsluitend het Palestijnse (Turkse, Marokkaanse etc) narratief heeft meegekregen. Het is denk ik ook geen nieuw feit dat dit narratief een hoop elementen bevat die je nu ook steeds ziet terugkeren als brandstof/excuus voor de woede.

Als jij één Turks klasgenootje hebt dat malle dingen roept over McDonald's en Israël dan maakt dat een stuk minder indruk dan wanneer er tien zijn die elkaar bijval bieden (en geen tegenspraak dulden). Ziehier de opmaat naar McDonald-gate op de school van mijn jongste twee, waar complete langdurige vetes ontstonden tijdens een vorige ronde van het conflict in Gaza als een kind het lef had te vertellen dat het met opa en oma naar de Mac was geweest. Dan steun jij Iesjraiel!

Het eindigde ermee dat de klasgenootjes elkaar corrigeerden om vooral niet trots te vertellen over je Happy Meal.

Nu is McDonald's ook gewoon een genocide op je microbioom, maar verder deugt dit soort intimidatie natuurlijk van geen kanten. Ik denk niet dat het heel vergezocht is om te stellen dat dit patroon ook zichtbaar is met de demonstraties/rottigheid uit pro-Palliehoek. Dat gaat echt wel wat verder dan tot inkeer komen en oprecht begaan worden met het lot van de Gazaanse burgers. Het gaat over een met dreiging afgedwongen publieke concensus (terwijl onder de oppervlakte allerlei onzaligs broeit).
Oh ja zeker. Het is voor mensen uit die regio's ook makkelijker kant kiezen voor Palestijnen. Er is geen schuldgevoel over wat er met de Joden gebeurd is want dat heeft hier plaats gevonden en daar juist het omgekeerde. Daarnaast zijn Palestijnen moslims en spreken ze Arabisch en zijn het mensen die gekoloniseerd werden en weten hoe kolonisatie werkt.

En hier heb je het omgekeerde gehad.
  maandag 2 juni 2025 @ 17:15:46 #214
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217830322
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 16:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja Gezellig. Behalve joodse verslaggevers natuurlijk, die moeten oppassen niet gegijzeld te worden.

En ook oppassen dat de journalisten niet ergens slapen waar Hamas zich ophoudt. Anders wordt het weer zo'n bloedbad.
Ja, dat is een bak met complexiteit en afhankelijk die dan om de hoek komt kijken inderdaad.

Maar nog steeds kan Israël een verklaring "geen bezwaar" afgeven, en de journalisten een verklaring "eigen risico" laten ondertekenen.

Ben benieuwd of er uberhaupt iemand durft te gaan...
pi_217830329
quote:

[..]

Een beetje dus zoals je in dit topic ziet. Bijvoorbeeld dat de hongersnood makkelijker te ontkennen is als er een groepje mensen mee doet in dat narratief. Dat het gedrag van Israel makkelijker goedgepraat kan worden als er een paar klakkeloos elke frame vanuit Israelisch perspectief voor waarheid verslijten.
Met nu dus een kruistochtje tegen onafhankelijke media als BBC en NOS.
pi_217830336
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:08 schreef Chadi het volgende:
Er is geen schuldgevoel over wat er met de Joden gebeurd
Er is dus ook compleet geen schuldgevoel over de massale exodus van de Levant-Joden, daar was men alleen maar blij mee? Alleen gingen ze wel naar Israël, dus dat is wel een beetje krom.
Moeten de Joden uit Iran, Jemen, Morocco, Syrië e.d. eigenlijk ook naar Madagaskar als Israël opgedoekt wordt, of mogen die dan wel terugkeren naar de Arabische landen??
En hoe langen zullen die mensen bij terugkeer in leven blijven, wat is je inschatting?
  Moderator maandag 2 juni 2025 @ 17:20:46 #217
236264 crew  capricia
pi_217830363
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:15 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Ja, dat is een bak met complexiteit en afhankelijk die dan om de hoek komt kijken inderdaad.

Maar nog steeds kan Israël een verklaring "geen bezwaar" afgeven, en de journalisten een verklaring "eigen risico" laten ondertekenen.

Ben benieuwd of er uberhaupt iemand durft te gaan...
Nou, als ik Hamas was, zou ik meteen wat kopstukken onderbrengen waar die journalisten verblijven.
Met zoals ze met ziekenhuizen doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 juni 2025 @ 17:24:13 #218
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217830392
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou, als ik Hamas was, zou ik meteen wat kopstukken onderbrengen waar die journalisten verblijven.
Met zoals ze met ziekenhuizen doen.
Ja, maar daar hebben die journalisten dan dus voor getekend! En Israël kan prima duidelijk maken aan die journalisten dat er geen beschermd Palestine Hotel aanwezig is in Gaza (zoals toen wel in Bagdad het geval was).
pi_217830597
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 16:53 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
En daarmee is dit eigenlijk ook de beste PR VOOR Israël. Dat Israël de pr-oorlog al lang verloren is, wordt enigszins goedgemaakt door de intimiderende, lallende menigte, die ondertussen veel mensen de strot uitkomt.
Je HOEFT niet eens pro-Israël te zijn om helemaal klaar te zijn met de pro-pally aso's .
Heel dat Gaza en dat geblèr van pro pallie uitschot hangt mij inderdaad de keel uit. Zal wel voor meer mensen gelden.
pi_217830649
:S___D

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator maandag 2 juni 2025 @ 18:06:09 #221
236264 crew  capricia
pi_217830656
quote:
17s.gif Op maandag 2 juni 2025 18:04 schreef Ali_boo het volgende:
:S___D

[ x ]
Die zijn de eersten die opgehangen of van een gebouw afgegooid worden in het Kalifaat.
Inshallah.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 juni 2025 @ 18:07:02 #222
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217830665
quote:

[..]

Ach, moet kunnen volgens de moslims en extreem-linkse lo users hier. Het laatste wat je wilt is een zionist genoemd worden (in dit geval past het wel, qua kinderniveau).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 2 juni 2025 @ 18:09:29 #223
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217830682
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
Oh ja zeker. Het is voor mensen uit die regio's ook makkelijker kant kiezen voor Palestijnen. Er is geen schuldgevoel over wat er met de Joden gebeurd is want dat heeft hier plaats gevonden en daar juist het omgekeerde. Daarnaast zijn Palestijnen moslims en spreken ze Arabisch en zijn het mensen die gekoloniseerd werden en weten hoe kolonisatie werkt.

En hier heb je het omgekeerde gehad.
Hilarisch. Het zijn juist Arabische moslims geweest die heel Midden-Oosten en Noord-Afrika hebben gekoloniseerd.

Dit zijn geen landen waar men Arabisch sprak of moslim was. Islamitische legers hebben hier (soms met geweld) de Islam verspreid en dit is ten koste gegaan van veel lokale volkeren, culturen en talen. Arabische moslims komen oorspronkelijk uit Saoedi-Arabië, daar komt de Islam vandaan en ook de Arabische taal.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 2 juni 2025 @ 18:09:45 #224
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217830684
quote:
10s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Met nu dus een kruistochtje tegen onafhankelijke media als BBC en NOS.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217830991
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 17:17 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Er is dus ook compleet geen schuldgevoel over de massale exodus van de Levant-Joden, daar was men alleen maar blij mee? Alleen gingen ze wel naar Israël, dus dat is wel een beetje krom.
Moeten de Joden uit Iran, Jemen, Morocco, Syrië e.d. eigenlijk ook naar Madagaskar als Israël opgedoekt wordt, of mogen die dan wel terugkeren naar de Arabische landen??
En hoe langen zullen die mensen bij terugkeer in leven blijven, wat is je inschatting?
Het verhaal is dat niet zo eenzijdig als hier voorgeschoteld wordt. Joden zijn daar niet weg gejaagd in hun perspectief. Die mogen zeker terug keren. Keren jaarlijks naar Marokko om hun heilige steden te bezoeken. Hun huizen staan daar ook nog maar worden binnenkort wel staatseigendom als ze niet opgeëist worden. De staat kan ze definitief opeisen als er geen bezwaar van de eigenaar komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')