Nee dat is niet wat Israël doet. Het bemoeit zich ook met de grenzen van Gaza.quote:Op maandag 2 juni 2025 09:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dat is precies wat Israël ook doet, het heeft bescherming aangebracht tussen de Gazastrook en Israël en we hebben op 7 oktober 2023 allemaal kunnen zien wat er gebeurt als er even geen beveiliging is.
Het blijft raar dat je dit problematiseert maar het vervolgens volledig begrijpelijk vindt wat Egypte doet.
Ironisch ook dat dit niet zo werd gezien toen Gaza onderdeel was van Egypte.quote:Op maandag 2 juni 2025 09:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dat is precies wat Israël ook doet, het heeft bescherming aangebracht tussen de Gazastrook en Israël en we hebben op 7 oktober 2023 allemaal kunnen zien wat er gebeurt als er even geen beveiliging is.
Het blijft raar dat je dit problematiseert maar het vervolgens volledig begrijpelijk vindt wat Egypte doet.
Wat hij letterlijk aangeeft is dat individuele soldaten oorlogsmisdaden hebben gepleegd, niet gesanctioneerd vanuit de staat.quote:Op maandag 2 juni 2025 10:09 schreef Chadi het volgende:
[ tiktok ]
Mag hij ribbel zijn mening hebben zonder eromheen te draaien. Wat blijkt hij staat er heel anders in.
Wat hij aangeeft is dat oorlogsmisdaden niet bestraft en nauwelijks onderzocht worden waar ze normaal gesproken wel bestraft dienen te worden.quote:Op maandag 2 juni 2025 10:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat hij letterlijk aangeeft is dat individuele soldaten oorlogsmisdaden hebben gepleegd, niet gesanctioneerd vanuit de staat.
Verder zegt hij dat we nog moeten zien of soldaten vervolgd gaan worden, want dat is de test voor een democratie.
Stuk genuanceerder dan dat jij denkt dat het is.
Vooral in je eigen hoofd en bubbel.quote:Op maandag 2 juni 2025 10:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik ben wel benieuwd wanneer Westerse landen nou eindelijk eens wat gaan ondernemen om de genocide te stoppen. De groep die in alle Israel propaganda trapt wordt steeds kleiner en wanhopiger. De groep die de feiten kent steeds groter.
Je bedoelt dat juist de groep pro-Palestijnse activisten steeds wanhopiger wordt vanwege alle apocalyptische en complotterige narratieven over de oorlog in de Gazastrook, waar men steeds heiliger in begint te geloven.quote:Op maandag 2 juni 2025 10:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik ben wel benieuwd wanneer Westerse landen nou eindelijk eens wat gaan ondernemen om de genocide te stoppen. De groep die in alle Israel propaganda trapt wordt steeds kleiner en wanhopiger. De groep die de feiten kent steeds groter.
Die 'genocide' duurt wel lang zeg. Gaat wel heel erg traag op deze manier.quote:Op maandag 2 juni 2025 10:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Inderdaad, hoog tijd dat er actie wordt ondernomen tegen het globaliseren van de Intifada.quote:Op maandag 2 juni 2025 10:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat is de Litmus test voor een democratie. Open to question was het oordeel.quote:Op maandag 2 juni 2025 11:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat hij aangeeft is dat oorlogsmisdaden niet bestraft en nauwelijks onderzocht worden waar ze normaal gesproken wel bestraft dienen te worden.
Ken je die meme waarbij een lijk op een bankje zit met de tekst : 'still waiting'quote:Op maandag 2 juni 2025 10:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja joh. We lezen nu al dik 1,5 jaar "de ogen van de mensen gaan eindelijk open" en zulks, terwijl de irritatie onevenredig meer stijgt dan de oprechte zorgen over het lot van de burgers in Gaza. Op zich ook een prestatie, maar niet die ene die ze voor ogen hadden.quote:Op maandag 2 juni 2025 11:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooral in je eigen hoofd en bubbel.
Mwau. Israel is wel degelijk de pr-oorlog aan het verliezen. Punt is alleen: dat doet het al jaren. Wat men vergeet is dat dat in de praktijk irrelevant is. Want voor het gros van de mensen zijn het allemaal momentopnames. Het is niet iets dat ze meenemen tijdens het stemmen ofzo.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja joh. We lezen nu al dik 1,5 jaar "de ogen van de mensen gaan eindelijk open" en zulks, terwijl de irritatie onevenredig meer stijgt dan de oprechte zorgen over het lot van de burgers in Gaza. Op zich ook een prestatie, maar niet die ene die ze voor ogen hadden.
Het gekke is dat ze er al jaren mee weg komen. Het is niet zo dat dit kabinet iets anders doet dan de vorige.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is de Litmus test voor een democratie. Open to question was het oordeel.
Overigens zou het me niet verbazen als onder de huidige regering soldaten die oorlogsmisdaden plegen daar mee weg gaan komen. Ik zou Israël op dit moment als niet meer dan een "flawed democracy" betitelen.
Maar bijzonder interessant hoe types als jij altijd weglopen met mensen die in persoon direct zouden ontkennen dat je uit hun woorden kunt halen wat jij eruit denkt te halen.
Ik denk dat je echt merkt dat de jonge generaties niet meer vanzelfsprekend voor Israël zijn en dat onvoorwaardelijk blijven. Ook het verhaal vanuit Palestijns perspectief krijgt ruimte en wint terrein. Dat verhaal werd hier heel lang gefilterd waardoor Israël ongestraft kon doen en laten wat het wil.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja joh. We lezen nu al dik 1,5 jaar "de ogen van de mensen gaan eindelijk open" en zulks, terwijl de irritatie onevenredig meer stijgt dan de oprechte zorgen over het lot van de burgers in Gaza. Op zich ook een prestatie, maar niet die ene die ze voor ogen hadden.
Niet overdrijven nu. Oorlogsmisdaden kun je alleen plegen als er oorlog is.quote:Op maandag 2 juni 2025 13:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het gekke is dat ze er al jaren mee weg komen. Het is niet zo dat dit kabinet iets anders doet dan de vorige.
Niemand is "vanzelfsprekend voor Israël".quote:Op maandag 2 juni 2025 13:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik denk dat je echt merkt dat de jonge generaties niet meer vanzelfsprekend voor Israël zijn en dat onvoorwaardelijk blijven. Ook het verhaal vanuit Palestijns perspectief krijgt ruimte en wint terrein. Dat verhaal werd hier heel lang gefilterd waardoor Israël ongestraft kon doen en laten wat het wil.
Hmm.quote:Op maandag 2 juni 2025 13:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het gekke is dat ze er al jaren mee weg komen. Het is niet zo dat dit kabinet iets anders doet dan de vorige.
Al iemand iets vernomen van enig artikel in de media wat het nu voorzichtig toeschrijft aan hamas hierdoor?quote:Op maandag 2 juni 2025 09:10 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Maar allerlei pers organisaties ter plekke wisten allemaal dat het Israeliers waren die op mensen schoten.
Ze zouden toch niet liegen voor Propaganda redenen...toch?
Dat klopt wel, maar dat is wat een hoop aanwas denk ik ondanks het gekrijs in de straten. Het grootste deel van de aanwas is simpelweg de toename van het aandeel aan jongeren met een niet-westerse achtergrond die nooit iets anders hebben gehoord dan het Palestijnse perspectief.quote:Op maandag 2 juni 2025 13:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik denk dat je echt merkt dat de jonge generaties niet meer vanzelfsprekend voor Israël zijn en dat onvoorwaardelijk blijven. Ook het verhaal vanuit Palestijns perspectief krijgt ruimte en wint terrein. Dat verhaal werd hier heel lang gefilterd waardoor Israël ongestraft kon doen en laten wat het wil.
Kun je nagaan hoe wanhopig je moet zijn als je toch naar die uitdeelpunten komt ondanks de beschuldigingen van Hamas en het al dan niet vermeende risico dat je een kogel in je flikker krijgt. Kun je ook nagaan hoe tegennatuurlijk je moet handelen als Hamas-official om de mensen waar jij verantwoordelijk voor bent als hun volksvertegenwoordiging de mensen weg te willen houden bij voedselhulp.quote:Op maandag 2 juni 2025 14:22 schreef pokkerdepok het volgende:
toch niet moeilijk te snappen dat hamas erg tegen de nieuwe manier van voedsel distributie is. en we hebben nu al drie keer geloof ik gezien dat er ineens nieuwsberichten komen dat de IDF op mensen schiet bij deze distributies, en al drie keer hebben de organisatie gezegd dat het verzonnen was. uiteraard om de palestijnen af te schrikken en israel te beschadigen met nep berichten.
Het wint terrein onder bepaalde lagen van de bevolking, om overduidelijke redenen.quote:Op maandag 2 juni 2025 13:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |