abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juni 2025 @ 10:57:57 #51
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217815935
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou, nee. Op basis van de bevolkingsgroei van de Palestijnse bevolking zouden ze over afzienbare tijd numeriek in de meerderheid zijn. En ik ben niet zo naïef dat ik denk dat ze dan met zijn allen kumbaya gaan zingen rond een paasvuur.
Ik kan me die angst zo goed voorstellen, zeker gezien de geschiedenis van het Israëlische volk van de afgelopen 2000 jaar.

Maar denk je nou echt dat de internationale gemeenschap het Israël ooit zou laten overkomen dat ze wordt weggevaagd? No. Fucking. Way. Als dat het resultaat zou zijn van een tweestatenoplossing, dan is het over en sluiten voor Palestina, voor eens en voor altijd, en blijft er nog slechts één staat over: Israël.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 1 juni 2025 @ 10:58:26 #52
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217815943
Well, well, well ..

Op Al Jazeera is men natuurlijk meteen druk met verslag te doen van de vermeende schietpartij (zie tweet hieronder). En dat wordt gedaan door een "journalist" genaamd Hind Khoudary, deze vrouw werd recent in een artikel van de NOS ook al naar voren gebracht als een 'Palestijnse journaliste' die vreesde voor haar leven door al het zogenaamde Israëlische geweld (bron).

Maar vier jaar geleden kwam deze vrouw nog in het nieuws toen zij via sociale media een oproep had gedaan aan Hamas-geallieerden om de Palestijnse vredesactivist genaamd Rami Aman op te pakken.

Rami Aman was namelijk één van de weinige Palestijnen in de Gazastrook die een vreedzaam samenleven met Israël wilde en voor een tweestatenoplossing was. En dat kan natuurlijk niet, zulke mensen moet je direct vervolgen.
quote:
He came in for vituperative criticism online, and early Thursday morning, a freelance Gaza journalist, Hind Khoudary, posted angry denunciations on Facebook of Mr. Aman and others on the call, tagging three Hamas officials, including Mr. Al-Bozom, to ensure it got their attention.

Bron: New York Times, 2021
Inmiddels vier jaar later heeft mevrouw haar imago weer weten op te schonen en krijgt de nodige aandacht in Westerse media als een zogenaamd hartstikke betrouwbare en onafhankelijke journaliste.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 1 juni 2025 @ 11:01:06 #53
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217815967
quote:
14s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:58 schreef HowardRoark het volgende:
Op Al Jazeera is men natuurlijk meteen druk met verslag te doen van de vermeende schietpartij (zie tweet hieronder). En dat wordt gedaan door een "journalist" genaamd Hind Khoudary, deze vrouw werd recent in een artikel van de NOS ook al naar voren gebracht als een 'Palestijnse journaliste' die vreesde voor haar leven door al het zogenaamde Israëlische geweld (bron).

Maar vier jaar geleden kwam deze vrouw nog in het nieuws toen zij via sociale media een oproep had gedaan aan Hamas-geallieerden om de Palestijnse vredesactivist genaamd Rami Aman op te pakken.

Rami Aman was namelijk één van de weinige Palestijnen in de Gazastrook die een vreedzaam samenleven met Israël wilde en voor een tweestatenoplossing was. En dat kan natuurlijk niet, zulke mensen moet je direct vervolgen.
[..]
Inmiddels vier jaar later heeft mevrouw haar imago weer weten op te schonen en krijgt de nodige aandacht in Westerse media als een zogenaamd hartstikke betrouwbare en onafhankelijke journaliste.

[ twitter ]
Hoe harder je jezelf vanuit angst blijft verdedigen en met vingers blijft wijzen, hoe meer je de reputatie van Israël nog verder richting de afgrond helpt. Waarom snap je niet dat het slimmer is om de hoofdoorzaak van het conflict weg te nemen, dan bezig te blijven met het bestrijden van de symptomen? Die symptomen gaan nooit weg namelijk, tenzij je de hoofdoorzaak wegneemt.
pi_217815971
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:57 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Ik kan me die angst zo goed voorstellen, zeker gezien de geschiedenis van het Israëlische volk van de afgelopen 2000 jaar.

Maar denk je nou echt dat de internationale gemeenschap het Israël ooit zou laten overkomen dat ze wordt weggevaagd? No. Fucking. Way. Als dat het resultaat zou zijn van een tweestatenoplossing, dan is het over en sluiten voor Palestina, voor eens en voor altijd, en blijft er nog slechts één staat over: Israël.
Hoe kan het Israelische volk een geschiedenis van 2000 jaar hebben. Dat bestaat nog geen 80 jaar.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:11:07 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217816104
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe kan het Israelische volk een geschiedenis van 2000 jaar hebben. Dat bestaat nog geen 80 jaar.
Het verschil tussen een volk en staat niet kennen, maar in jouw ogen bestaat Palestina dus niet, dat is wel weer fijn om te weten, al zal je ook daar wel weer de bekende droL-Ronddraai aan geven.
pi_217816133
Sommige users hier praten alsof mensenlevens niets meer waard zijn... diep triest.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:12:25 #57
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217816135
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tsja, een terminologie-dingetje denk ik? Hadden we drieduizend jaar geleden niet ooit het Koninkrijk Israël (en later Juda)? En hoe moeten we het anders noemen? Het "Joodse volk" klopt ook niet helemaal in deze context, want er zijn ook genoeg seculiere mensen van Joodse afkomst.

Niet iedereen die van Joodse afkomst is, voelt zich automatisch verbonden met de staat Israël. Sterker nog, er zijn Joden die fel tegen de staat Israël zijn, omdat dat volgens hen tegen de Torah ingaat. Zij geloven dat het Joodse volk in ballingschap moet leven, en pas terug mag keren naar het Beloofde Land als de Messiah komt.

En "Joodse" identiteit is voor sommigen religieus, voor anderen cultureel, en voor weer anderen gewoon een afkomst zonder binding.

Maar goed, ik sta open voor suggesties, misschien moeten we gewoon een nieuwe term verzinnen: het volk-van-veel-gezichtspunten? ;)
  zondag 1 juni 2025 @ 11:14:32 #58
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217816167
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:11 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het verschil tussen een volk en staat niet kennen, maar in jouw ogen bestaat Palestina dus niet, dat is wel weer fijn om te weten, al zal je ook daar wel weer de bekende droL-Ronddraai aan geven.
Rustig aan maar Taradrol, help Lord-Ronddraai liever met een wat meer inhoudelijke reactie. Dit draagt zo weinig bij.
pi_217816168
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:11 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik ken het verschil tussen een volk en een staat. Misschien beter voor je om weer over balletje trappen te gaan praten. Israel bestaat nog geen 80 jaar dus was er geen Israelisch volk daarvoor. Of denk je soms dat het Nederlandse volk ook 2000 jaar bestaat :') Dat Germanen al Nederlands volk waren :')
IQ van een stoeptegel.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:15:34 #60
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217816175
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik ken het verschil tussen een volk en een staat. Misschien beter voor je om weer over balletje trappen te gaan praten. Israel bestaat nog geen 80 jaar dus was er geen Israelisch volk daarvoor. Of denk je soms dat het Nederlandse volk ook 2000 jaar bestaat :') Dat Germanen al Nederlands volk waren :')
IQ van een stoeptegel.
Dat kan je iets genuanceerder zien, echt waar. Dit helpt niet.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:16:00 #61
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217816179
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:14 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Rustig aan maar Taradrol, help Lord-Ronddraai liever met een wat meer inhoudelijke reactie. Dit draagt zo weinig bij.
Met sommigen hier heeft het geen zin om te discussiëren, die moet je gewoon af en toe op hun onzin wijzen.
pi_217816188
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:15 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Dat kan je iets genuanceerder zien, echt waar. Dit helpt niet.
Ik maak me geen illusies over de pro-Israel users in dit topic. Die willen niet geholpen worden ze zijn heilig overtuigd van het eigen gelijk.
pi_217816193
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
Met sommigen hier heeft het geen zin om te discussiëren, die moet je gewoon af en toe op hun onzin wijzen.
Precies zijn we het toch over íets eens.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:18:05 #64
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217816196
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik maak me geen illusies over de pro-Israel users in dit topic. Die willen niet geholpen worden ze zijn heilig overtuigd van het eigen gelijk.
-O-
  zondag 1 juni 2025 @ 11:19:19 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217816207
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:18 schreef Hallulama het volgende:

[..]
[..]
-O-
Maak daar maar eens chocola van.
pi_217816218
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:18 schreef Hallulama het volgende:

[..]
[..]
-O-
Ja er is altijd wel een twitteraccountje dat dat wereldbeeld bevestigd.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:21:31 #67
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217816250
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
Maak daar maar eens chocola van.
Haha, tsja...

Ik heb een idee, verklaar mij gewoon als gedeelde vijand, en dan kunnen jullie daarna samen een biertje drinken, gewoon als mensen, en niet als labels.
pi_217816354
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:21 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Haha, tsja...

Ik heb een idee, verklaar mij gewoon als gedeelde vijand, en dan kunnen jullie daarna samen een biertje drinken, gewoon als mensen, en niet als labels.
Waarom zou ik, volgens mij begrijp je heel goed dat een conflict als dit 50 tinten grijs is en niet zwart-wit.
Ik heb sowieso geen vijanden.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:30:57 #69
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217816427
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom zou ik, volgens mij begrijp je heel goed dat een conflict als dit 50 tinten grijs is en niet zwart-wit.
Ik heb sowieso geen vijanden.
Al-Khidr (wijst naar de helling beneden):
"Zie je dat veld? Een Joodse boer bewerkt het. En vijftig meter verder, langs dat pad, verkoopt een Palestijnse familie uien. Ze hebben nooit met elkaar gesproken. Maar ze hebben elkaar twintig jaar lang ouder zien worden."

Salomo:
"En?"

Al-Khidr:
"Ik bracht ze op een dag thee. Zette ze onder een boom. Sprak niet over land of rechten. Alleen over het weer, de bodem, de prijs van uien dat seizoen. En geloof het of niet... ze kregen ruzie over de beste manier om radijs te planten. En ze lachten."

Salomo:
"Dat is alles?"

Al-Khidr (glimlacht):
"Dat is alles, Salomo. Vrede begint wanneer mensen zien dat hun vijand... ook gewoon een mens kan zijn. Misschien zelfs een irritante. Maar niet langer alleen een beangstigend label. Het begint op het moment dat 'zij' een gezicht krijgt. Een naam. Een buur."
pi_217816670
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:01 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Hoe harder je jezelf vanuit angst blijft verdedigen en met vingers blijft wijzen, hoe meer je de reputatie van Israël nog verder richting de afgrond helpt. Waarom snap je niet dat het slimmer is om de hoofdoorzaak van het conflict weg te nemen, dan bezig te blijven met het bestrijden van de symptomen? Die symptomen gaan nooit weg namelijk, tenzij je de hoofdoorzaak wegneemt.
Hij is er nog niet aan toe om de waarheid te trotseren.
  zondag 1 juni 2025 @ 11:53:26 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217816691
zoals ik al zei: de maskers vallen af.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 1 juni 2025 @ 12:01:06 #72
64288 Bensel
Ladderzat
pi_217816752
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 10:47 schreef Hallulama het volgende:

[..]
We moeten waken voor het in de wereld slingeren van zowel anti-Israël als anti-Palestina drek.

We moeten meer werken aan een gebalanceerd beeld en aan een oplossingsrichting.

Israël en Palestina verdienen allebei een eigen staat.

Het zijn gewoon mensen, net zoals jij en ik.

Mensen die gewoon willen leven.

Niet heel ingewikkeld.
sorry, maar een 2 statenoplossing is voorbij. Gaza was een 2 statenoplossing in het klein. We weten allemaal wat er is gebeurt na hun onafhankelijkheid.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_217816888
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 11:30 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Al-Khidr (wijst naar de helling beneden):
"Zie je dat veld? Een Joodse boer bewerkt het. En vijftig meter verder, langs dat pad, verkoopt een Palestijnse familie uien. Ze hebben nooit met elkaar gesproken. Maar ze hebben elkaar twintig jaar lang ouder zien worden."

Salomo:
"En?"

Al-Khidr:
"Ik bracht ze op een dag thee. Zette ze onder een boom. Sprak niet over land of rechten. Alleen over het weer, de bodem, de prijs van uien dat seizoen. En geloof het of niet... ze kregen ruzie over de beste manier om radijs te planten. En ze lachten."

Salomo:
"Dat is alles?"

Al-Khidr (glimlacht):
"Dat is alles, Salomo. Vrede begint wanneer mensen zien dat hun vijand... ook gewoon een mens kan zijn. Misschien zelfs een irritante. Maar niet langer alleen een beangstigend label. Het begint op het moment dat 'zij' een gezicht krijgt. Een naam. Een buur."
Daar zijn radicale elementen aan beide zijdes heel erg bang voor. Stel je eens voor dat de angst weg gaat en dat ze niet meer nodig blijken te zijn en mensen elkaar als mensen zien.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:26:35 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217817164
quote:
10s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:11 schreef Chadi het volgende:

[..]
Daar zijn radicale elementen aan beide zijdes heel erg bang voor. Stel je eens voor dat de angst weg gaat en dat ze niet meer nodig blijken te zijn en mensen elkaar als mensen zien.
En het wrange is dat juist mensen die er zo instonden aan Israëlische kant zijn afgeslacht op 7 oktober.
  zondag 1 juni 2025 @ 12:31:37 #75
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217817270
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 12:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
En het wrange is dat juist mensen die er zo instonden aan Israëlische kant zijn afgeslacht op 7 oktober.
Ja, dat heb ik eerder gehoord. Zeer wrang inderdaad. Zo maaide Hamas de grond nog verder onder de eigen voeten weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')