Waarom zou ik iets toegeven wat totaal niet waar is? Ik heb absoluut, helemaal niks tegen LHBTI. Ik ben blij met een homo namens CU in de kamer, wat mij betreft stopt de kerk ook met het onderscheid tussen LHBTI en andere mensen, mensen die allemaal niet zo zijn zoals ze ooit bedoeld zijn.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:10 schreef Raw85 het volgende:
Alsof ‘LHBTI’ een specifieke doelgroep isHet is allemaal zulk ongelofelijk laf geduik, Hanca. Wees gewoon eerlijk en zeg dat je ze niet mot.
Ja, het is een samengeraapte groep, maar wel een heel specifieke, afgebakende, groep.quote:Een specifieke groep is het namelijk helemaal niet. Dat is juist ook de kritiek van veel mensen (bijvoorbeeld homo’s) waar ik me best goed in kan vinden. Tussen H (een seksuele voorkeur) en T (meer een voorkeur voor een geslachtsidentiteit) zit bijvoorbeeld best een groot verschil.
Alles het alles is, is het niets.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:41 schreef Hanca het volgende:
Qua vlag had ik trouwens ipv een LHBTI vlag liever een "iedereen mag er zijn zoals hij of zij is"-vlag gezien. Of je nu een andere geaardheid, een stoornis, een handicap, een andere huidskleur of wat dan ook hebt waardoor je afwijkt. Dat had ik veel mooier gevonden dan een vlag voor een specifieke doelgroep.
Dat is onzin. Dan is artikel 1 van de grondwet ook niks.quote:
Ik vind de grondwet (hoe de overheid om hoort te gaan met haar burgers) wel iets anders dan een vlag wat letterlijk alles en iedereen betekent, en dus feitelijk niets.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is onzin. Dan is artikel 1 van de grondwet ook niks.
Iedereen mag er zijn, ongeacht geaardheid, huidskleur, handicaps, afwijkingen e.d., dat is niet niks, dat is juist echt alles. Ipv een vlag voor een specifieke groep waar de rest niet bij mag horen. Waarom mag iemand die zelfmoordneigingen heeft door autisme (ja, komt veel voor) niet naar een vlag kijken en zien dat hij er bij mag horen?
Ik heb ook absoluut geen probleem met welke groep ook. En ook niks tegen de regenboogvlag. Maar ik had een "je mag er zijn, wie en wat je ook bent"-teken gewoon waardevoller gevonden dan een "je mag er zijn als je LHBTI bent"-teken.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Verders geen moeite met een regenboogvlag of met al die groepen. Je moet gewoon kunnen zijn wie je bent.
Heb je het idee dat een regenboogvlag of regenboogpaden die situatie beter maakt?quote:Op zondag 1 juni 2025 19:14 schreef Raw85 het volgende:
Autisten die niet veilig over straat kunnen omdat roedels straathyena’s of ander tuig ze herkent als autist en daarom fysiek/verbaal te lijf gaat, je leest er dagelijks over inderdaad. Zeer herkenbaar voor mij als hetero ook
Je kunt niet lezen. Geeft niet, ook jij mag er zijn.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:14 schreef Raw85 het volgende:
Autisten die niet veilig over straat kunnen omdat roedels straathyena’s of ander tuig ze herkent als autist en daarom fysiek/verbaal te lijf gaat, je leest er dagelijks over inderdaad. Zeer herkenbaar voor mij als hetero ook
Nee natuurlijk niet. En van die idiote prides ook niet. Maar onze vriend hierboven doet alsof LHBTI’ers net als hetero’s zoals ik gewoon worden aangesproken op hun gedrag en niet op hun geaardheid. Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik heb als hetero nog nooit commentaar gehad op hand in hand lopen oid in het openbaar.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je het idee dat een regenboogvlag of regenboogpaden die situatie beter maakt?
Steek je geveinsde fatsoen lekker in je reetquote:Op zondag 1 juni 2025 19:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt niet lezen. Geeft niet, ook jij mag er zijn.
Het is voor mijn gevoel ook niet beter geworden sinds die vlaggen er zijn.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:17 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. En van die idiote prides ook niet. Maar onze vriend hierboven doet alsof LHBTI’ers net als hetero’s zoals ik gewoon worden aangesproken op hun gedrag en niet op hun geaardheid. Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik heb als hetero nog nooit commentaar gehad op hand in hand lopen oid in het openbaar.
Dan ben je een uitzondering.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:17 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik heb als hetero nog nooit commentaar gehad op hand in hand lopen oid in het openbaar.
De LHBTI groep lijkt qua problemen waar ze tegenaan lopen veel op elkaar dus het is niet zo vreemd dat die hun krachten bundelen. Groepen als gehandicapten zijn daar dan toch weer te verschillend van in hun vraagstukken om dat allemaal onder dezelfde paraplu te doen.quote:Op zondag 1 juni 2025 17:41 schreef Hanca het volgende:
Qua vlag had ik trouwens ipv een LHBTI vlag liever een "iedereen mag er zijn zoals hij of zij is"-vlag gezien. Of je nu een andere geaardheid, een stoornis, een handicap, een andere huidskleur of wat dan ook hebt waardoor je afwijkt. Dat had ik veel mooier gevonden dan een vlag voor een specifieke doelgroep.
Maar zet het nou echt veel zoden aan de dijk? Die vlaggen.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De LHBTI groep lijkt qua problemen waar ze tegenaan lopen veel op elkaar dus het is niet zo vreemd dat die hun krachten bundelen. Groepen als gehandicapten zijn daar dan toch weer te verschillend van in hun vraagstukken om dat allemaal onder dezelfde paraplu te doen.
Geen idee. Kan het niet beoordelen.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar zet het nou echt veel zoden aan de dijk? Die vlaggen.
Het lijken me gewoon deugpunten scoren, met zo'n vlag gaan staan zwaaien. Want het hand in hand lopen als homostel kan steeds minder.quote:
Niet helemaal juist:quote:Op zondag 1 juni 2025 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nederland voert al decennia de lijsten aan m.b.t. acceptatie van LGBTQ. Fratsen zoals we zien in de Verenigde Staten, of Polen, of Hongarije, dat zie je hier niet en daar is ook geen enkel draagvlak voor.
Hmmm, een echte moslim drinkt niet. Maar we lezen verder:quote:Als het gaat om geweld tegen homo's en lesbiennes dan zijn de daders vooral groepjes jonge mannen. Het geweld vindt vaak plaats als zij aan het stappen zijn en drank op hebben, zeggen deskundigen.
Hmmm, zou het dan idd kloppen dat de islam NIET het probleem is?quote:In zijn onderzoek uit 2009 concludeerde Buijs dat ruim een derde van de verdachten van anti-homo-geweld in Amsterdam autochtoon was. Ongeveer hetzelfde percentage van de verdachten was van Marokkaanse afkomst.
"Je zag dat verdachten van Marokkaanse afkomst relatief oververtegenwoordigd waren. Dat wordt heel snel toegeschreven aan de islam, maar die link is slecht te leggen", zegt de sociaalwetenschapper. "Het is meer toe te schrijven aan straatcultuur. Waar mensen vaak weinig met religie hebben, maar waar juist mannelijkheidsproblemen spelen."
Oh toe noem die pro-homo verzen uit de Koran eens.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet helemaal juist:
https://www.parlement.com(...)_te_veel_ruimte_voor
https://nos.nl/artikel/23(...)nes-bij-sollicitatie
https://www.socialevraags(...)-op-de-arbeidsmarkt/
En op de rest van je post:
https://nos.nl/artikel/22(...)en-wie-ze-lastigvalt
[..]
Hmmm, een echte moslim drinkt niet. Maar we lezen verder:
[..]
Hmmm, zou het dan idd kloppen dat de islam NIET het probleem is?
Uit mensen. Deels vanuit religie, maar echt niet alles is terug te koppelen naar religie. Machogedrag tussen straatschoffies heeft echt bar weinig met religie te maken.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar denk je dat cultuur vandaan komt???
Homohaat heeft alles met religie te maken.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uit mensen. Deels vanuit religie, maar echt niet alles is terug te koppelen naar religie. Machogedrag tussen straatschoffies heeft echt bar weinig met religie te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |