abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217821581
Qua vlag had ik trouwens ipv een LHBTI vlag liever een "iedereen mag er zijn zoals hij of zij is"-vlag gezien. Of je nu een andere geaardheid, een stoornis, een handicap, een andere huidskleur of wat dan ook hebt waardoor je afwijkt. Dat had ik veel mooier gevonden dan een vlag voor een specifieke doelgroep.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217821951
Alsof ‘LHBTI’ een specifieke doelgroep is :') Het is allemaal zulk ongelofelijk laf geduik, Hanca. Wees gewoon eerlijk en zeg dat je ze niet mot.

Een specifieke groep is het namelijk helemaal niet. Dat is juist ook de kritiek van veel mensen (bijvoorbeeld homo’s) waar ik me best goed in kan vinden. Tussen H (een seksuele voorkeur) en T (meer een voorkeur voor een geslachtsidentiteit) zit bijvoorbeeld best een groot verschil.
pi_217822477
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 18:10 schreef Raw85 het volgende:
Alsof ‘LHBTI’ een specifieke doelgroep is :') Het is allemaal zulk ongelofelijk laf geduik, Hanca. Wees gewoon eerlijk en zeg dat je ze niet mot.
Waarom zou ik iets toegeven wat totaal niet waar is? Ik heb absoluut, helemaal niks tegen LHBTI. Ik ben blij met een homo namens CU in de kamer, wat mij betreft stopt de kerk ook met het onderscheid tussen LHBTI en andere mensen, mensen die allemaal niet zo zijn zoals ze ooit bedoeld zijn.

En ja, het is een specifieke, want afgebakende, doelgroep. Gehandicapten, autisten, mensen met tourette vallen er niet onder, ook al wijken die ook af van de neergezette standaard.

quote:
Een specifieke groep is het namelijk helemaal niet. Dat is juist ook de kritiek van veel mensen (bijvoorbeeld homo’s) waar ik me best goed in kan vinden. Tussen H (een seksuele voorkeur) en T (meer een voorkeur voor een geslachtsidentiteit) zit bijvoorbeeld best een groot verschil.
Ja, het is een samengeraapte groep, maar wel een heel specifieke, afgebakende, groep.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 19:04:29 #79
236264 crew  capricia
pi_217822525
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 17:41 schreef Hanca het volgende:
Qua vlag had ik trouwens ipv een LHBTI vlag liever een "iedereen mag er zijn zoals hij of zij is"-vlag gezien. Of je nu een andere geaardheid, een stoornis, een handicap, een andere huidskleur of wat dan ook hebt waardoor je afwijkt. Dat had ik veel mooier gevonden dan een vlag voor een specifieke doelgroep.
Alles het alles is, is het niets.

Vind het zelf lastig. Zou gewoon willen dat het allemaal niet nodig zou zijn, en dat mensen gewoon geaccepteerd worden om wie ze zijn. Maar ja.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217822565
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 19:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Alles het alles is, is het niets.
Dat is onzin. Dan is artikel 1 van de grondwet ook niks.

Iedereen mag er zijn, ongeacht geaardheid, huidskleur, handicaps, afwijkingen e.d., dat is niet niks, dat is juist echt alles. Ipv een vlag voor een specifieke groep waar de rest niet bij mag horen. Waarom mag iemand die zelfmoordneigingen heeft door autisme (ja, komt veel voor) niet naar een vlag kijken en zien dat hij er bij mag horen?
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 19:09:56 #81
236264 crew  capricia
pi_217822598
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 19:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is onzin. Dan is artikel 1 van de grondwet ook niks.

Iedereen mag er zijn, ongeacht geaardheid, huidskleur, handicaps, afwijkingen e.d., dat is niet niks, dat is juist echt alles. Ipv een vlag voor een specifieke groep waar de rest niet bij mag horen. Waarom mag iemand die zelfmoordneigingen heeft door autisme (ja, komt veel voor) niet naar een vlag kijken en zien dat hij er bij mag horen?
Ik vind de grondwet (hoe de overheid om hoort te gaan met haar burgers) wel iets anders dan een vlag wat letterlijk alles en iedereen betekent, en dus feitelijk niets.
Kun je net zo goed met de NLse driekleur gaan staan wapperen. Heb je ook art 1 te pakken.

Verders geen moeite met een regenboogvlag of met al die groepen. Je moet gewoon kunnen zijn wie je bent.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217822662
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 19:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Verders geen moeite met een regenboogvlag of met al die groepen. Je moet gewoon kunnen zijn wie je bent.
Ik heb ook absoluut geen probleem met welke groep ook. En ook niks tegen de regenboogvlag. Maar ik had een "je mag er zijn, wie en wat je ook bent"-teken gewoon waardevoller gevonden dan een "je mag er zijn als je LHBTI bent"-teken.

En nee, een nationale vlag zegt dat niet.
pi_217822663
Autisten die niet veilig over straat kunnen omdat roedels straathyena’s of ander tuig ze herkent als autist en daarom fysiek/verbaal te lijf gaat, je leest er dagelijks over inderdaad. Zeer herkenbaar voor mij als hetero ook
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 19:15:28 #84
236264 crew  capricia
pi_217822687
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 19:14 schreef Raw85 het volgende:
Autisten die niet veilig over straat kunnen omdat roedels straathyena’s of ander tuig ze herkent als autist en daarom fysiek/verbaal te lijf gaat, je leest er dagelijks over inderdaad. Zeer herkenbaar voor mij als hetero ook
Heb je het idee dat een regenboogvlag of regenboogpaden die situatie beter maakt?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217822696
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 19:14 schreef Raw85 het volgende:
Je kunt niet lezen. Geeft niet, ook jij mag er zijn.
pi_217822711
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 19:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb je het idee dat een regenboogvlag of regenboogpaden die situatie beter maakt?
Nee natuurlijk niet. En van die idiote prides ook niet. Maar onze vriend hierboven doet alsof LHBTI’ers net als hetero’s zoals ik gewoon worden aangesproken op hun gedrag en niet op hun geaardheid. Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik heb als hetero nog nooit commentaar gehad op hand in hand lopen oid in het openbaar.
pi_217822738
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 19:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt niet lezen. Geeft niet, ook jij mag er zijn.
Steek je geveinsde fatsoen lekker in je reet 14.gif Een gemiddelde homo heeft niets aan mensen zoals jij
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 19:19:43 #88
236264 crew  capricia
pi_217822758
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 19:17 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet. En van die idiote prides ook niet. Maar onze vriend hierboven doet alsof LHBTI’ers net als hetero’s zoals ik gewoon worden aangesproken op hun gedrag en niet op hun geaardheid. Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik heb als hetero nog nooit commentaar gehad op hand in hand lopen oid in het openbaar.
Het is voor mijn gevoel ook niet beter geworden sinds die vlaggen er zijn.
Niet dat dat door die vlaggen komt.
Het is sws allemaal veel conservatiever aan het worden allemaal. Plus nog een usual suspects sausje.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217822783
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 19:17 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik heb als hetero nog nooit commentaar gehad op hand in hand lopen oid in het openbaar.
Dan ben je een uitzondering.

En je leest niet wat ik schrijf. Je bent gewoon bewust aan het schoppen omdat je een sticker op me wil plakken dat niet klopt en niet wil erkennen dat dat niet klopt.
  zondag 1 juni 2025 @ 19:21:19 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217822784
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 17:41 schreef Hanca het volgende:
De LHBTI groep lijkt qua problemen waar ze tegenaan lopen veel op elkaar dus het is niet zo vreemd dat die hun krachten bundelen. Groepen als gehandicapten zijn daar dan toch weer te verschillend van in hun vraagstukken om dat allemaal onder dezelfde paraplu te doen.
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 19:22:35 #91
236264 crew  capricia
pi_217822803
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 19:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De LHBTI groep lijkt qua problemen waar ze tegenaan lopen veel op elkaar dus het is niet zo vreemd dat die hun krachten bundelen. Groepen als gehandicapten zijn daar dan toch weer te verschillend van in hun vraagstukken om dat allemaal onder dezelfde paraplu te doen.
Maar zet het nou echt veel zoden aan de dijk? Die vlaggen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217822808
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 19:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hou toch op
  zondag 1 juni 2025 @ 19:23:49 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217822820
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 19:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ook niet eigenlijk. Al deed ik dat voornamelijk toen ik jonger dan 23 was.
  zondag 1 juni 2025 @ 19:25:23 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217822841
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 19:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar zet het nou echt veel zoden aan de dijk? Die vlaggen.
Geen idee. Kan het niet beoordelen.
  Moderator zondag 1 juni 2025 @ 19:30:46 #95
236264 crew  capricia
pi_217822926
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 19:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Geen idee. Kan het niet beoordelen.
Het lijken me gewoon deugpunten scoren, met zo'n vlag gaan staan zwaaien. Want het hand in hand lopen als homostel kan steeds minder.

Laat staan openlijk transseksueel zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 juni 2025 @ 19:51:03 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217823204
Een nieuwe homo-emancipatoire beweging juich ik van harte toe.

En toch zal ik geen regenboogbandjes om de pols dragen, of een campagne als deze uit Noorwegen toejuichen.

De zogeheten LGBTQ-beweging is namelijk al een tijdje radicaal gepolitiseerd en totaal van het padje af. Of liever, bepaalde geesten hebben die beweging dermate gekaapt, dat alle redelijkheid en proportionaliteit volledig overboord is gegooid.

Ik vermoed dan ook dat daadwerkelijke homo's en lesbiennes niet zo zeer de huidige koers bepalen, maar een keur aan intersectionele predikers die enkel nog door een diversiteitslens kunnen kijken en daarmee de LGBTQ-beweging niet enkel gebruiken als handig middel en attribuut, maar op termijn ook beschadigen.

Dat zijn tevens de aandrijvers van die 78.906 genders die we nu hebben, en die serieus willen dat je individuele mensen bijvoorbeeld gaat aanspreken als 'hen/zij'.

Je gaat Nederlanders echt niet overtuigen dat de 'grootste gevaren' voor de LGBTQ-community op dit moment gezocht moeten worden bij extreem-rechts of die drie grefo's die we nog hebben.

Nederland voert al decennia de lijsten aan m.b.t. acceptatie van LGBTQ. Fratsen zoals we zien in de Verenigde Staten, of Polen, of Hongarije, dat zie je hier niet en daar is ook geen enkel draagvlak voor.

Edoch, zolang de partij-ideologen die deze beweging gekaapt hebben, weigeren gewoon eens ter zake te komen, en aan te geven dat de grootste intolerantie - zoals ook uit het laatste UvA-rapport blijkt - komt uit islamitische hoek, kun je kraaien om 'acceptatie' zolang je een ons weegt.

Jan Blanke Boerenlul, geseculariseerd en geïndividualiseerd, is echt niet het probleem. Hoe graag de Jettianen dat ook willen. Die zijn echt niet bezig met 'potenrammen', die zijn voetbal aan 't kijken. En nee, de straten staan niet blank met neo-nazi's. In Nederland is dat sowieso nooit gebeurd, ook niet tijdens WO II.

Uiteraard ontploffen nu bepaalde users weer, want daar is Etto met zijn stokpaardje... alleen, het is geen stokpaardje. En als je je daadwerkelijk zorgen maakt om homo-rechten (en die voor vrouwen) dan wordt het eens tijd de olifant in de kamer te benoemen, met slagtanden, oren, poten en al.

Maar nee. Iftars bij de politie en balaklava-vretende agenten bij een haatbaard-manifestatie... ja, dat is wat homo's moet steunen in het idee dat ze er 'mogen zijn'.

Natuurlijk worden homo's op dit moment kapotgemaakt in het Midden-Oosten en Afrika, maar zoals Tim Hofman glibberend klaarkomend liever een fossiele dominee confronteert, zou is ook de LGBTQ-beweging 'muggenstront in peperkorrels' aan het zoeken.

Zo niet? Succes met de LGBTQ-beweging (en het feminisme) in een Westen dat steeds meer haar Verlichte en seculiere waarden verloochent om de woke-mob tevreden te houden.

[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 01-06-2025 20:04:18 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217823463
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

Nederland voert al decennia de lijsten aan m.b.t. acceptatie van LGBTQ. Fratsen zoals we zien in de Verenigde Staten, of Polen, of Hongarije, dat zie je hier niet en daar is ook geen enkel draagvlak voor.

Niet helemaal juist:
https://www.parlement.com(...)_te_veel_ruimte_voor
https://nos.nl/artikel/23(...)nes-bij-sollicitatie
https://www.socialevraags(...)-op-de-arbeidsmarkt/

En op de rest van je post:
https://nos.nl/artikel/22(...)en-wie-ze-lastigvalt

quote:
Als het gaat om geweld tegen homo's en lesbiennes dan zijn de daders vooral groepjes jonge mannen. Het geweld vindt vaak plaats als zij aan het stappen zijn en drank op hebben, zeggen deskundigen.
Hmmm, een echte moslim drinkt niet. Maar we lezen verder:

quote:
In zijn onderzoek uit 2009 concludeerde Buijs dat ruim een derde van de verdachten van anti-homo-geweld in Amsterdam autochtoon was. Ongeveer hetzelfde percentage van de verdachten was van Marokkaanse afkomst.

"Je zag dat verdachten van Marokkaanse afkomst relatief oververtegenwoordigd waren. Dat wordt heel snel toegeschreven aan de islam, maar die link is slecht te leggen", zegt de sociaalwetenschapper. "Het is meer toe te schrijven aan straatcultuur. Waar mensen vaak weinig met religie hebben, maar waar juist mannelijkheidsproblemen spelen."
Hmmm, zou het dan idd kloppen dat de islam NIET het probleem is?
  zondag 1 juni 2025 @ 20:05:47 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217823477
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 20:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet helemaal juist:
https://www.parlement.com(...)_te_veel_ruimte_voor
https://nos.nl/artikel/23(...)nes-bij-sollicitatie
https://www.socialevraags(...)-op-de-arbeidsmarkt/

En op de rest van je post:
https://nos.nl/artikel/22(...)en-wie-ze-lastigvalt
[..]
Hmmm, een echte moslim drinkt niet. Maar we lezen verder:
[..]
Hmmm, zou het dan idd kloppen dat de islam NIET het probleem is?
Oh toe noem die pro-homo verzen uit de Koran eens.

Uit de Bijbel mag ook.

Waar denk je dat cultuur vandaan komt???
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217823495
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar denk je dat cultuur vandaan komt???
Uit mensen. Deels vanuit religie, maar echt niet alles is terug te koppelen naar religie. Machogedrag tussen straatschoffies heeft echt bar weinig met religie te maken.

Maar goed, zoals bekend ga jij weer zonder argumenten tegen een wetenschapper in, alles om jouw kruistocht te voeden.
  zondag 1 juni 2025 @ 20:08:21 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217823517
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 20:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Uit mensen. Deels vanuit religie, maar echt niet alles is terug te koppelen naar religie. Machogedrag tussen straatschoffies heeft echt bar weinig met religie te maken.
Homohaat heeft alles met religie te maken.

En bespaar me je professors.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')