Want de drie kinderen werken ook?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:35 schreef Mikeytt het volgende:
Een gezin met 3 kinderen met totale inkomsten van 3100 euro per maand... de meeste mensen krijgen dit netto in hum eentje.![]()
Wat een fopnieuws weer. Zou er niet aan moeten denken een gezin met 3 kinderen te moeten onderhouden met maar 3100 euro gezien alle vaste lasten...
En je bouwt pensioen op.quote:quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Ach, ik heb een bovenmodaal salaris en daarmee ongeveer 3400,- netto dus nauwelijks meer dan dit (en daar bovenop 90 euro per JAAR aan kindgebonden budget). Maar die 3400,- is tenminste helemaal van mezelf zonder te teren op allerlei regelingen en als mijn dochter 18 wordt blijft het hetzelfde in plaats van dat er 25% verdwijnt.
Nee. Die kinderen zijn daarnaast wel een gigantische kostenpost.quote:
Het is hun keuze om 3 kinderen te nemen. Heel raar want voordat ze drie kinderen hadden zaten ze ook al flink in de schulden.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee. Die kinderen zijn daarnaast wel een gigantische kostenpost.
Gemiddeld verdienen mensen met kinderen ook meer dan mensen zonder kinderen.
Allemachtig. Je economische situatie linken aan het mogen hebben van kinderen... De VVD heeft zijn werk goed gedaan de afgelopen jaren...quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:48 schreef HSG het volgende:
[..]
Het is hun keuze om 3 kinderen te nemen. Heel raar want voordat ze drie kinderen hadden zaten ze ook al flink in de schulden.
Het is ook een hele goede combinatie...flinke schulden hebben en kinderen krijgen.
Partijen als de VVD die enkel bestaan om ondernemers rijker te maken, moeten oprotten. PVV is ook gewoon VVD maar dan tegen buitenlanders.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:51 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Allemachtig. Je economische situatie linken aan het mogen hebben van kinderen... De VVD heeft zijn werk goed gedaan de afgelopen jaren...
Voor velen is een gezin stichten enorm belangrijk. Alles gebruiken om ouders te shamen en ons vervolgens afvragen waarom de bevolking in de westerse wereld dalende is
Heeft niets met mogen te maken, maar met een stukje verantwoordelijkheid die je als (potentieel) ouder hebt. Als je je shit niet op orde hebt zou je misschien moeten overwegen niet aan kinderen te beginnen. Of zullen we dan ook maar toejuichen dat mensen met het syndroom van down aan kinderen beginnen?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:51 schreef Mikeytt het volgende:
Allemachtig. Je economische situatie linken aan het mogen hebben van kinderen...
Oh mijn god wat een slechte ouder ben je dan als je een kind laat komen terwijl je amper tot geen geld hebt en het kind niks te bieden hebt.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:51 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Allemachtig. Je economische situatie linken aan het mogen hebben van kinderen... De VVD heeft zijn werk goed gedaan de afgelopen jaren...
Voor velen is een gezin stichten enorm belangrijk. Alles gebruiken om ouders te shamen en ons vervolgens afvragen waarom de bevolking in de westerse wereld dalende is
Beetje rare vergelijking, dat zie je zelf ook wel in hoop ik? Alsof je financiële situatie zaligmakend is. Zat zinvolle banen waarbij je weinig verdient. En een uitkeringssituatie kan ook buiten je schuld om zijn + maakt je nog niet per definitie ongeschikt.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:30 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Heeft niets met mogen te maken, maar met een stukje verantwoordelijkheid die je als (potentieel) ouder hebt. Als je je shit niet op orde hebt zou je misschien moeten overwegen niet aan kinderen te beginnen. Of zullen we dan ook maar toejuichen dat mensen met het syndroom van down aan kinderen beginnen?
Ik heb het niet over ongeschikt, dat maak jij er van. Ik zie financiële stabiliteit als één van de relevante aspecten die je meeneemt in je overwegingen om aan kinderen te beginnen. Jij vindt dat mensen die geen stuiver hebben en volledig door staatsteun gevoed worden zich ongelimiteerd voort moeten kunnen planten. Wettelijk klopt dat, maar je kunt je afvragen of dat verstandig is.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:21 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Beetje rare vergelijking, dat zie je zelf ook wel in hoop ik? Alsof je financiële situatie zaligmakend is. Zat zinvolle banen waarbij je weinig verdient. En een uitkeringssituatie kan ook buiten je schuld om zijn + maakt je nog niet per definitie ongeschikt.
Echt een schandalige post nu ik er nog eens over nadenk.
Als jou ¤3200 per maand gegarandeerd wordt door de overheid ben je ook financieel stabielquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:43 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik heb het niet over ongeschikt, dat maak jij er van. Ik zie financiële stabiliteit als één van de relevante aspecten die je meeneemt in je overwegingen om aan kinderen te beginnen. Jij vindt dat mensen die geen stuiver hebben en volledig door staatsteun gevoed worden zich ongelimiteerd voort moeten kunnen planten. Wettelijk klopt dat, maar je kunt je afvragen of dat verstandig is.
Waarom zijn er dan zoveel gezinnen die amper rond kunnen komen als een uitkering blijkbaar een goudmijn is?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:47 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Als jou ¤3200 per maand gegarandeerd wordt door de overheid ben je ook financieel stabielDat is het systeem, dat kinderen de basisbehoeften nooit tekort zullen komen. En of je verder een 'goede' ouder bent, is onafhankelijk van je portemonnee.
Dus met je oneens. Mooi dat de belastingbetaler het zo wil regelen.
"Dat kinderen de basisbehoeften nooit te kort komen" --> goudmijnquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:49 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan zoveel gezinnen die amper rond kunnen komen als een uitkering blijkbaar een goudmijn is?
Ik gok dat wij een andere definitie hebben van basisbehoeften. Wat ik essentieel vind in het leven van een kind is regelmatig (nee, niet drie keer per jaar) op vakantie gaan? Waarom zul je je afvragen. Wel, wat blijft er over van je kindertijd als je volwassen bent? Uiteraard je normen en waarden die je hebt meegekregen, maar vooral ook herinneringen. Ik heb fantastische herinneringen aan de vakanties op de campings. Sterker nog, ik denk dat het gros van mijn herinneringen van mijn jongste kindertijd voor een groot deel gevormd zijn door vakanties.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:50 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
"Dat kinderen de basisbehoeften nooit te kort komen" --> goudmijn
Respect.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 19:11 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik ben gehandicapt en kan gewoon werken. In de Wajong gezeten. Wajong is lager dan bijstand. Maar ik had wel altijd zoiets van: ik ga werken en wil zelf de broek ophouden. UWV werkte mij daar vaak in tegen, maar nu ben ik er en een huisje gekocht. Als alleenstaande is dat lastig. Ik weet niet eens hoelang ik dit volhou met mijn handicap. Ik werk 32 uur in plaats van de volledige 36. Maar ik raak wel mijn jong gehandicapten loonkorting kwijt, en dan denk ik....als ik dit soort mensen zie. Er wordt niks voor je gedaan maar dan ook niks als je gehandicapt bent maar wel gaat. Geef me gewoon dat extra beetje loonheffing of wat korting op mijn ziektekosten. Maar nee... Ondertussen mensen die niet willen, krijgen alles.
Ja er zijn mensen die lopen tegen problemen op, maar ik durf te wedden dat er een groot percentage is dat wel kan maar niet wil omdat ze nu veel meer hebben dan wanneer ze gaan werken en dat is het probleem.
Mijn Wajong was 1100 of zo ik verdien nu 2700 dus ik ga voor 1600 werken maar ik doe dat graag. Bijstand wat lager maken, zou mensen wel motiveren.
Of basisloon voor iedereen.
Goudmijn tov hoeveel inspanning (=werk) doet.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:49 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan zoveel gezinnen die amper rond kunnen komen als een uitkering blijkbaar een goudmijn is?
Fietsvakantie en camping kost vrijwel niks, kan een bijstandsgezin ook doen. Echt onzin.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:54 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik gok dat wij een andere definitie hebben van basisbehoeften. Wat ik essentieel vind in het leven van een kind is regelmatig (nee, niet drie keer per jaar) op vakantie gaan? Waarom zul je je afvragen. Wel, wat blijft er over van je kindertijd als je volwassen bent? Uiteraard je normen en waarden die je hebt meegekregen, maar vooral ook herinneringen. Ik heb fantastische herinneringen aan de vakanties op de campings. Sterker nog, ik denk dat het gros van mijn herinneringen van mijn jongste kindertijd voor een groot deel gevormd zijn door vakanties.
En toch is dat blijkbaar lastig.quote:Op zondag 1 juni 2025 10:04 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Fietsvakantie en camping kost vrijwel niks, kan een bijstandsgezin ook doen. Echt onzin.
Jij hebt een stereotype beeld van mensen in de bijstand, moet je zelf weten.quote:Op zondag 1 juni 2025 16:28 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
En toch is dat blijkbaar lastig.
Tevens een belangrijk onderdeel van opvoeding is je kinderen leren met geld om te gaan. Dat zal best lukken met ouders die op kosten van de staat hele dagen zware shag roken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |