Alsof je dat hoortquote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:25 schreef nelaeryn het volgende:
Duidelijke GUI, vrijwel alles dat op Spotify staat heeft Apple Music ook en de geluidskwaliteit is beter.
Als je een beetje fatsoenlijke stereo en/of koptelefoon hebt dan hoor je dat wel degelijk. Met el cheapo oortjes van de Action zal het inderdaad niet zoveel uitmaken.quote:
Al dat kenners gelul. Interessant gedoe. Heb fatsoenlijke dopjes en ik hoor echt geen verschil hoor.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:41 schreef nelaeryn het volgende:
Als je een beetje fatsoenlijke stereo en/of koptelefoon hebt dan hoor je dat wel degelijk. Met el cheapo oortjes van de Action zal het inderdaad niet zoveel uitmaken.
Moet je eens een goede Bose set proberen. Dat verschil hoor je erg goed.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Al dat kenners gelul. Interessant gedoe. Heb fatsoenlijke dopjes en ik hoor echt geen verschil hoor.
Er worden hier toch geen zilveren speakerkabels die door elfjes zijn gesmeed bij maanlicht aangesmeerd? Dat valt inderdaad onder het kopje audiofiele interessantdoenerij. Maar goed, als jij het verschil niet hoort tussen een fatsoenlijke stereo met (zuil)speakers en jouw dopjes dan zou ik eens een afspraak maken bij een kno-arts.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:47 schreef de_boswachter het volgende:
Al dat kenners gelul. Interessant gedoe. Heb fatsoenlijke dopjes en ik hoor echt geen verschil hoor.
quote:
Ik nodig je uit naar een audiofielen-zaak te gaan en het verschil te horen tussen een fatoenlijke lossless en gecomprimeerde meuk.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:24 schreef KillemWieft het volgende:
Ik had een proefabonnement, maar gecensureerde Tupac nummers zijn niet m’n ding.
Alsof jij dan een hardere stijve hebt dan mij als Dr. Dre z’n Still Dre door de speakers schalt. Vind dat echt zo’n gelul hé. Ja je mag ¤2000 meer aftikken voor een B&O set. Maar dan heb je wel wat héquote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:49 schreef MisterFox het volgende:
[..]
[..]
Ik nodig je uit naar een audiofielen-zaak te gaan en het verschil te horen tussen een fatoenlijke lossless en gecomprimeerde meuk.
Ik hoorde het wel degelijk. Mijn oren liegen niet.
Dr. Dre is troep voor de massa.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 19:12 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Alsof jij dan een hardere stijve hebt dan mij als Dr. Dre z’n Still Dre door de speakers schalt. Vind dat echt zo’n gelul hé. Ja je mag ¤2000 meer aftikken voor een B&O set. Maar dan heb je wel wat hé
Op bluf doe je het prima.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:41 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Als je een beetje fatsoenlijke stereo en/of koptelefoon hebt dan hoor je dat wel degelijk. Met el cheapo oortjes van de Action zal het inderdaad niet zoveel uitmaken.
We hebben het hier over oordopjes v.s. speakers. Niet over lossy v.s. lossless...quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:34 schreef Beathoven het volgende:
Op bluf doe je het prima.
Maar in een dubbelblinde test ga jij stuk, ook met de hoogste standaard "high end" in de best behandelde akkoestische kamer.
Jij beweert dat er hoorbaar verschil zit tussen de geluidskwaliteit van twee services.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:47 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
We hebben het hier over oordopjes v.s. speakers. Niet over lossy v.s. lossless...
Apple legt de lat wat hoger qua mastering, zodat niet alles stijf staat van de compressie en limiters. Dat is gewoon hoorbaar.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:52 schreef Beathoven het volgende:
Jij beweert dat er hoorbaar verschil zit tussen de geluidskwaliteit van twee services.
Of jij dat hoort, is niet relevant, De geluidskwaliteit is beter.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Idem.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 13:58 schreef DJ11 het volgende:
Ik vind Spotify (Premium) prima, ook qua geluidskwaliteit. Ik heb sowieso helemaal niks met Apple en al hun producten. Dus ik zie nul komma nul reden om te switchen.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Of jij dat hoort, is niet relevant, De geluidskwaliteit is beter.
Dan luister je lekker Bach. Of Mozart. Ook prima.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:51 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Dr. Dre is troep voor de massa.
Ik ben het met je eens dat er een groot verschil zit in prijs, maar als je er écht om geeft, je wil écht die CD-kwaliteit horen, dat is dit het geld waard. Je hebt het de rest van je leven in bezit!
Spotify's audiokwaliteit is begrensd tot 320 kbps, Apple Music is lossless audio en zelfs high-res audio.quote:
Dat geloof ik best, maar veruit de meeste mensen horen dat verschil niet. 320 kbps is een zeer hoge geluidskwaliteit.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Spotify's audiokwaliteit is begrensd tot 320 kbps, Apple Music is lossless audio en zelfs high-res audio.
Dat is waarschijnlijk waar maar niet het topicquote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:58 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, maar veruit de meeste mensen horen dat verschil niet. 320 kbps is een zeer hoge geluidskwaliteit.
Een betere vergelijking zou zijn dat jouw Audi 250 kan, terwijl de Dacia 220 kan. Ik snap het verder wel.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk waar maar niet het topic
Mijn Audi kan 250, daarmee sneller dan een Dacia Sandera. Dat de meeste mensen dat nooit rijden en het in Nederland helemaal niet mag is een ander verhaal, snappie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |