Mjah, laat eerst een onafhankelijk instituut dat 'wij van wc eend' gehuil van de WoCo's maar eens doorrekenen. Ze komen al 20 jaar met smoesjes.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:26 schreef Alarmonoff het volgende:
Woningbouwkartel was tegen, de aangegeven reden was dat ze dan geen geld hebben om nieuwe huurwoningen bij te bouwen
Maatje van me woont in een sociale huurwoning waar de verf van de oplevering (ergens jaren 80) nog op de kozijnen zat.. dat is in ieder geval gedaan, maar de badkamer die net zo oud en afgeleefd is ''kan nog mee''quote:Op donderdag 29 mei 2025 18:42 schreef Apotheose het volgende:
Woningcorporaties die smoesjes roepen dat ze het geld nodig hebben voor renovaties. Ondertussen wel roepen "het functioneert nog" als je om renovatie vraagt. Prutsers
Holy fuck maat. Dat zijn serieuze bedragen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:23 schreef Hathor het volgende:
Die van mij gaat per 1 Juli alweer met 5% omhoog. Net als vorig jaar.
woningbouwverenigingen mogen ook geld lenen bij de WSWquote:Op donderdag 29 mei 2025 12:26 schreef Alarmonoff het volgende:
Woningbouwkartel was tegen, de aangegeven reden was dat ze dan geen geld hebben om nieuwe huurwoningen bij te bouwen
Lastige vraag aangezien de instroom niet stopt.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus, hoeveel zouden de huren moeten stijgen om genoeg woningen te kunnen bouwen? 25%? 50%? 100%? En moeten alleen de woningcoöperaties dat doen? Of is dit om te voorkomen dat het grootste deel van de huurwoningen in de vrije markt verkocht worden? Kunnen al die huurders ze dan nu ineens wel betalen? Of moeten ze anders weer bij hun ouders gaan wonen?
Wat ik nog mis is een hoge subsidie voor huiseigenaren om hun huis te verbouwen, zodat ze ook hun ongebruikte slaapkamers kunnen gaan verhuren. Want daar zit natuurlijk iedereen op te wachten.
Ondertussen word volgend jaar een rampjaar voor de gemeentes, dan moeten ze weer meer doen voor minder. En dus gaan de grondprijzen verder omhoog. Dus gaan dan de huizenprijzen weer massaal verder omhoog, terwijl er dan weer minder gebouwd wordt?
Volgens mij is meer en betaalbaardere woonruimte ook geen prioriteit voor dit kabinet, zoals gewoonlijk.
Of is het zo, dat Wilders dat wel wilde, maar hij door iedereen is tegengewerkt?
mijn dochter die kocht 5 jaar terug een ex huurwoning uit bouwjaar 1982 , dar was al 40 jaar niets aan gebeurd van isolatiequote:Op donderdag 29 mei 2025 18:42 schreef Apotheose het volgende:
Woningcorporaties die smoesjes roepen dat ze het geld nodig hebben voor renovaties. Ondertussen wel roepen "het functioneert nog" als je om renovatie vraagt. Prutsers
ze mogen nu wel weer legaal in vakantie woningen gaan wonen op recreatie parkenquote:Op donderdag 29 mei 2025 19:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Lastige vraag aangezien de instroom niet stopt.
Hier ook...quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:23 schreef Hathor het volgende:
Die van mij gaat per 1 Juli alweer met 5% omhoog. Net als vorig jaar.
Dat is inderdaad het grote probleem.quote:Op donderdag 29 mei 2025 18:57 schreef AQuila360 het volgende:
Ik ben ook wel tegen die huurbevriezing want daarmee zet je toch een beetje de toekomstige huurders klem omdat er dan minder gebouwd kan worden. Meer van ‘’ik wil goedkoop huren en na mij de zonvloed’’
Daar zijn we weer. De eeuwige dooddoener. De oorzaak van alle problemen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Lastige vraag aangezien de instroom niet stopt.
Er zijn genoeg huizen maar er zijn te veel mensen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Daar zijn we weer. De eeuwige dooddoener. De oorzaak van alle problemen.
In de echte wereld is er meer aan de hand en kun je er ook met instroom wat aan doen.
Mensen die niet begrijpen dat langetermijn-beheer iets anders is dan naar de pijpen van een veeleisende huurder dansen. Die paar honderd euro aan huur gaat heel hard op aan WOZ-belasting, verhuurdersheffing, opstalverzekering, klein onderhoud (controle van de cv-ketel bijvoorbeeld), rentelasten etc. En dan moet er ook nog wat over blijven om elke 7-10 jaar het buitenschilderwerk te doen, na pakweg 50 jaar daken te vernieuwen en groot onderhoud te plegen aan het metselwerk, na 25-30 jaar keukens en badkamers te renoveren, een keer kozijnen te vervangen etc.quote:Op donderdag 29 mei 2025 18:42 schreef Apotheose het volgende:
Er is genoeg woonoppervlak. Er zijn te weinig wooneenheden. Het gemiddelde oppervlak per persoon in Nederland is relatief groot ten opzichte van andere Europese landen. Alleen is dat woonoppervlak over te weinig zelfstandige woningen verdeeld.quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Er zijn genoeg huizen maar er zijn te veel mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |