Ja, natuurlijk vinden ze dat.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
Of denk je dat ze onze manier van leven slechter vinden?
OK.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja/nee. Dat zeg je vaak en dat denk ik ook iedere keer, tot ik weer een post tegenkom die het tegendeel bewijst. Dus ik kijk de kat uit de boom en neem je posts niet meer voor waarheid aan.
Om te beginnen: je bent er heel duidelijk over, dat je faliekant tegen de huidige instroom bent en daar hard tegen op wil treden, liefst door de grote meerderheid van de immigranten de toegang te ontzeggen en ze er anders meteen uit te zetten zodra ze ook maar iets verkeerd doen.
Ik bekijk het vanaf de andere kant: iedereen is op zoek naar een goed leven en moet ook in staat zijn dat te kunnen krijgen. Zolang ze daar anderen niet voor benadelen. Leven en laten leven, behandel anderen zoals je zelf ook behandeld wilt worden. We moeten het samen doen. Enzovoorts.
Ik zie dus liever een goed leven voor iedereen, dan een uitstekend leven voor de top en een heel matig leven (of zelfs slavernij) voor de onderste helft / onderkant.
Hoe dan? Serieus, hoe dan?quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik bekijk het vanaf de andere kant: iedereen is op zoek naar een goed leven en moet ook in staat zijn dat te kunnen krijgen.
Laat maar joh - tegen dat soort geiten wollen sokken en havermelk mentaliteit valt niet op te boksen. Die leven in een soort roze hippie wereld waar alles en iedereen elkaar moet helpen en ondersteunen. Totaal niet in overeenstemming met de realiteit en ze willen ook gewoon niet zien wat er in Europa gebeurt. Als je dat maar stelselmatig blijft ontkennen is er inderdaad niets aan de hand - zoals de Duitse bevolking dat zei over de vernietingskampen in WOII waarin op grote schaal o.a. joden werden omgebracht - wir haben er nicht gewusst. Ja, toedeledoekieequote:Op donderdag 29 mei 2025 11:15 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Hoe dan? Serieus, hoe dan?
Wil je alle mensen die het minder goed hebben dan Nederlanders, naar Nederland halen? Gaat dat passen? Fysiek? Economisch? Op de huizenmarkt? Op de weg? Qua uiterkingen?
Hoe kan dit in godsnaam werken? Hoe naïef kun je zijn.
Dat je iedereen een beter leven gunt is nobel en bewonderenswaardig. Maar de oplossing is niet om dan maar iedereen naar binnen te halen. Ze moeten het zelf doen, in hun eigen land. En daar kun jij bij helpen bv door geld te geven, naar armere landen te gaan en mee te helpen met projecten, het goede voorbeeld laten zien, etc.
Dit doe je niet door de '3e wereld' naar Nederland te halen, want zo worden wij alleen maar armer en worden we uiteindelijk ook de 3e wereld. Dan zijn we inderdaad allemaal gelijk. Maar wel allemaal even slecht af.
Daarnaast, de bevolking in armere landen (vooral Afrika) groeit nog steeds keihard. Er zijn in 2100 4 miljard Afrikanen. Dus er komen er nog 2.5 miljard Afrikanen bij in de komende 70 jaar. Allemaal jonge mensen die een beter leven willen. Wat wil je doen dan? De grenzen wijd open en 'welkom welkom in mijn land zingen'?
Nog even afgezien van het feit dat volledige integratie gewoon bijna onmogelijk is en dat massa-immigratie altijd op grote schaal problemen met zich mee brengt, richt ik me nu alleen op dit punt. Dit gaat toch gewoon niet?
Dat zal best maar ik moet het toch proberen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:27 schreef matspontius het volgende:
Laat maar joh - tegen dat soort geiten wollen sokken en havermelk mentaliteit valt niet op te boksen.
Zijn we dat omarmen niet al heel lang aan het doen? Heb niet het gevoel dat het echt werkt .quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok. En hoe ga je daar iets aan doen? Door ze allemaal preventief een kopje kleiner te maken, of door ze te omarmen en te laten zien dat het ook anders kan? Of denk je dat ze onze manier van leven slechter vinden? Is die objectief beter? Ik denk het wel, maar het is natuurlijk maar wat je gewend bent en wat je wilt.
Op dit moment is het een dreigende wapenstilstand: "Niet dichterbij komen, want dan gaan we maatregelen nemen!" Want we verwachten dat ze ons onder de voet lopen. Dus is hun manier van leven toch beter? Nogmaals, dat hangt er maar van af.
Het is wat dat betreft een vergelijkbare situatie met Rusland: daar verwacht de bevolking onderdrukt te worden.
Nou, je hebt in ieder geval zelfkennis - chapeauquote:Op donderdag 29 mei 2025 14:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
Vermoeiend. Kleinschalig, kortzichtig en zero-sum denken. Laat maar.
Ik ben het met je eens, natuurlijk kunnen we niet iedereen naar binnen halen, ben ook een voorstanders het land waar ze vandaan te helpenquote:Op donderdag 29 mei 2025 11:15 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Hoe dan? Serieus, hoe dan?
Wil je alle mensen die het minder goed hebben dan Nederlanders, naar Nederland halen? Gaat dat passen? Fysiek? Economisch? Op de huizenmarkt? Op de weg? Qua uiterkingen? Is er genoeg werk? Waar betalen we dat van? Hebben we daar genoeg gronstoffen voor?
Hoe kan dit in godsnaam werken? Hoe naïef kun je zijn.
Dat je iedereen een beter leven gunt is nobel en bewonderenswaardig. Maar de oplossing is niet om dan maar iedereen naar Nederland of West-Europa te halen. Ze moeten het zelf doen, in hun eigen land. En daar kun jij bij helpen bv door geld te geven, naar armere landen te gaan en mee te helpen met projecten, het goede voorbeeld laten zien, etc.
Dit doe je niet door de '3e wereld' naar Nederland te halen, want zo worden wij alleen maar armer en worden we uiteindelijk ook de 3e wereld. Dan zijn we inderdaad allemaal gelijk. Maar wel allemaal even slecht af.
Daarnaast, de bevolking in armere landen (vooral Afrika) groeit nog steeds keihard. Er zijn in 2100 4 miljard Afrikanen. Dus er komen er nog 2.5 miljard Afrikanen bij in de komende 70 jaar. Allemaal jonge mensen die een beter leven willen. Wat wil je doen dan? De grenzen wijd open en 'welkom welkom in mijn land zingen?'
Nog even afgezien van het feit dat volledige integratie gewoon bijna onmogelijk is en dat massa-immigratie altijd op grote schaal problemen met zich mee brengt, richt ik me nu alleen op dit punt. Dit gaat toch gewoon niet? En daarnaast, help je het probleem ook niet mee oplossen. Je geeft een aantal individuen wellicht een beter leven, ten koste van ons (letterlijk), maar zorgt er ook voor dat het probleem in hun eigen landen niet wordt opgelost. De mensen die hier naartoe komen zijn vaak ook de mensen die de vaardigheden hebben om in hun eigen land aan te slag te gaan. Dus door ze de mogelijkheid, of kans, te bieden dat ze naar lui-lekker-land kunnen gaan, ontneem je de motivatie om hun eigen landen op orde te brengen.
Hier een filmpje dit het probleem goed illustreert en uitlegt:
Bekijk deze YouTube-video
Gaat weliswaar over Amerika en is alweer 14+ jaar oud, maar maakt het punt heel inzichtelijk.
Ja, er is niets mis mee je buren die in oorlog zijn tijdelijk onderdak en veiligheid bieden. Daar ben ik ook voor.quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:17 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, natuurlijk kunnen we niet iedereen naar binnen halen, ben ook een voorstanders het land waar ze vandaan te helpen
Uitzondering zijn natuurlijk de landen in oorlog bijvoorbeeld de Oekraïne
Mooi dat je zegt dat je misschien ook een gelukszoeker zou zijn als je geboren zou zijn een kut land, dat vind ik blijk van empathie en dat waardeer ikquote:Op donderdag 29 mei 2025 16:16 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ja, er is niets mis mee je buren die in oorlog zijn tijdelijk onderdak en veiligheid bieden. Daar ben ik ook voor.
Maar mensen uit Jemen hoeven niet naar Nederland te komen. Die doorkruisen dan 9 veilige landen. Dan ben je geen vluchteling meer, maar een 'gelukszoeker'. En nogmaals, dat neem ik die mensen niet kwalijk. Ik zou misschien ook wel een gelukszoeker zijn als ik geboren was in een kutland.
Maar dat neemt niet weg dat dit niet gaat werken en geen goed idee is. De buurlanden moeten échte vluchtelingen natuurlijk opnemen, dus dat is dan ook in die regio.
Nah, dr mag best wel wat asielvolk blijven. Maar dan wel de goed geintegreerden die een bijdrage leveren aan de maatschappij hier en een verrijking zijn. Niet het laagopgeleide volk dat dr religie op plek 1 in het leven zet en verder alleen maar een kostenpost en ergernis oplevert voor het volk.quote:Op donderdag 29 mei 2025 18:37 schreef Apotheose het volgende:
Altijd eens met iedereen die de grenzen dicht wil en al het asielvolk eruit wil. Liever gister dan vandaag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |