-----------------------------------------------------------quote:Wilders wil in persconferentie nieuwe asielmaatregelen presenteren
PVV-leider Geert Wilders houdt vanmiddag een persconferentie, waarin hij ideeën voor aanvullende asielmaatregelen aankondigt. Zijn plan heeft als titel 'De grens is bereikt'.
Wilders twitterde vorige week dat het "onaanvaardbaar is" dat er in 2024 ruim 100.000 migranten zijn bij gekomen. Hij vindt dat er aanvullende, strengere asiel- en immigratiemaatregelen nodig zijn.
Daarvoor moet wat hem betreft het coalitieakkoord worden opengebroken worden. Wilders heeft afgelopen jaar al vaker gedreigd met de val van het kabinet vanwege het asielbeleid, zoals afgelopen februari.
Het is tot nu toe onduidelijk aan wat voor maatregelen Wilders denkt. Nu houdt hij dus op eigen initiatief een persconferentie, iets wat Wilders zelden doet. Journalisten kunnen hem vaak alleen op dinsdag spreken, als hij op weg is naar de stemmingen in de Tweede Kamer.
PVV, VVD, NSC en BBB spraken in het coalitieakkoord af om "het strengste asielbeleid ooit" in te voeren. Minister Faber van Asiel en Migratie, ook van de PVV, heeft tot nu toe een aantal plannen ingediend om migratie tegen te gaan, waaronder de asielnoodmaatregelenwet.
Wilders heeft andere partijen uit de coalitie niet op de hoogte gesteld van zijn persconferentie. Als hij zijn nieuwe plannen wil doorvoeren, zal hij weer in onderhandeling moeten met de andere coalitiepartijen.
Politiek verslaggever Marleen de Rooy:
"Doordat Wilders al vaker heeft gedreigd met een kabinetsval, nemen de andere coalitiepartijen dat met een korrel zout. Toch is iedereen op zijn hoede als het gaat om het onderwerp asiel.
De andere coalitiegenoten weten dat Wilders juist op dat onderwerp grote stappen wil zetten. Het aankondigen van een speciale persconferentie op dit onderwerp, zal dan ook zeker wel de aandacht van de coalitiegenoten krijgen.
Waarschijnlijk koerst Wilders af op een coalitieoverleg. Nu de NAVO-top nadert en het kabinet het defensiebudget flink wil verhogen, zal hij dat moment willen aangrijpen om ook andere zaken zoals de asielmaatregelen weer op tafel te leggen."
https://nos.nl/artikel/25(...)tregelen-presenteren
Hoeveel niet-Moslims gaan er naar de hemel?quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ken persoonlijk geen enkele moslim die niet-moslims haat, dus dat frame mag je ook weer lekker in de vuilnisbak laten. Verder heb ik geen probleem met moslimhaat (ieder zijn hobby), maar meer met mensen die doen alsof ze vermeend 'islamkritisch' zijn (en zielig, want onbegrepen) terwijl ze moslims simpelweg het licht niet in de ogen gunnen.
Dit gaan we niet doen ettoquote:Op woensdag 28 mei 2025 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoeveel niet-Moslims gaan er naar de hemel?
En echt, Mutant... try me, wat betreft 'kritisch' zijn. Ik heb de primaire bronnen hier liggen... Echt: try me
Dan krijg je dus een massale toeloop van mensen die simpelweg het paspoort weggooien en beweren niet terug te kunnen en het is precies dat soort volk dat de regels aan de laars lapt wat we dienen weigeren.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja maar ondertussen zit er wel iemand in de cel die niet veel anders wilde dan in Nederland te willen wonen. Zonder uitzicht op verbetering op welk vlak dan ook. Dat is niet des Nederlands.
Bijna, er zijn landen die niet meewerken aan het terugnemen van die mensen, maar lang niet allemaal.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan krijg je dus een massale toeloop van mensen die simpelweg het paspoort weggooien en beweren niet terug te kunnen en het is precies dat soort volk dat de regels aan de laars lapt wat we dienen weigeren.
Wat niet? Theologische discussies?quote:
Ja mits mutant daar überhaupt zin in heeft. Met dit topic heeft het niets te maken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat niet? Theologische discussies?
Ik wil het best naar F&L zetten.
Hij moet doen wat hij niet laten kan. Hij heeft zijn primaire bronnen, dus laat hem lekker vragen naar de bekende weg. Hij weet het allemaal toch alquote:Op woensdag 28 mei 2025 20:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja mits mutant daar überhaupt zin in heeft. Met dit topic heeft het niets te maken.
Heb je even naar F&L omgeleid.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij moet doen wat hij niet laten kan. Hij heeft zijn primaire bronnen, dus laat hem lekker vragen naar de bekende weg. Hij weet het allemaal toch al. Dan heeft discussie voeren weinig zijn wat mij betreft.
Veel succes met tegenhouden op grond van die criteria. Gaat je per definitie niet lukken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
OT: Ja. Conservatieve godsdienstwaanzinnigen, of ze nu uit Marokko, Zuid-Afrika of Polen komen, dien je buiten te houden.
En vind je dat jammer?quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Veel succes met tegenhouden op grond van die criteria. Gaat je per definitie niet lukken.
Nee, dat is het niet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik lees heel wat reacties in de trend van:
"Als ze niet ... dan meteen uitzetten."
"Als ze niet ... dan meteen uitzetten."
...
"En als ze niet ... dan uiteraard ook meteen uitzetten."
Dat gaat meestal ook niet over asielzoekers, maar gewoon over alle (ongewenste) allochtonen. Dat zijn duidelijk tweederangs burgers, met veel minder of geen rechten dan autochtone burgers. En de meeste van zulke posters maken het ook duidelijk, dat ze er wat hun betreft gewoon helemaal niet inkomen. Nee, ook niet als ze hun halve gezin daar in stukjes hebben achtergelaten als slachtoffers van de oorlog aldaar. Niet ons probleem.
Ik sta er neutraal in. Zolang deze groep zich conformeert aan de wetten en regels in dit land - en respect heeft voor de lokale cultuur dan is dat wat mij betreft geen enkel probleem - ongeacht hun religieuze achtergrond.quote:
Jawel hoor.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik sta er neutraal in. Zolang deze groep zich conformeert aan de wetten en regels in dit land - en respect heeft voor de lokale cultuur dan is dat wat mij betreft geen enkel probleem - ongeacht hun religieuze achtergrond.
Als het echt gaat om het verrichten van ondermijnende activiteiten / stromingen, dan heb ik daar wel een mening over ja. Maar ook dat ga je niet door een formuliertje afdekken.
Ok, leg het ons dan nog eens uit, zonder er minderwaardige mensen van te maken. Mensen worden gevormd door hun opvoeding en omgeving, ze hebben daar zelf maar weinig inbreng in. Maar ze moeten daar wel voor gestraft worden?quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.
En het helpt echt niet om continu die dodelijk vermoeiende 'racisme'-kaart te spelen
Waarom zouden ze die vragen naar waarheid invullen, als ze weten dat die randvoorwaardelijk zijn voor de goedkeuring van de aanvraag.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Met een paar simpele vragen achterhaal je dat direct.
Iedereen een psychische test aan de leugendetector, zodat we hun toekomst kunnen gaan bepalen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Met een paar simpele vragen achterhaal je dat direct.
Omdat het dan vaak niet heel slimme mensen zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze die vragen naar waarheid invullen, als ze weten dat die randvoorwaardelijk zijn voor de goedkeuring van de aanvraag.
En als het slimme mensen zijn komen ze er dus gewoon doorheen. En dan?quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat het dan vaak niet heel slimme mensen zijn.
Precies, gewoon jan en alleman binnenhalen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze die vragen naar waarheid invullen, als ze weten dat die randvoorwaardelijk zijn voor de goedkeuring van de aanvraag.
Bent u van plan om crimineel te worden: Ja
Heeft u ambities op het gebied van terreur: Ja.
Heeft u een teringhekel aan homo's: natuurlijk.
Dan hebben ze enorme problemen met hun geweten, waarschijnlijk.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En als het slimme mensen zijn komen ze er dus gewoon doorheen. En dan?
Moet heerlijk zijn, zo'n zwart-wit wereld.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, gewoon jan en alleman binnenhalen.
Nee, dan zou ik wel blind achter heilige boeken aanlopen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moet heerlijk zijn, zo'n zwart-wit wereld.
Je bent op de hoogte van de Amerikaanse Droom. Schoolvoorbeeld: Elon Musk. Rijke ouders en de zaak maximaal oplichten in je eigen voordeel.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, gewoon jan en alleman binnenhalen.
Ik heb geen idee wat je hier nu precies mee wil aantonen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte van de Amerikaanse Droom. Schoolvoorbeeld: Elon Musk. Rijke ouders en de zaak maximaal oplichten in je eigen voordeel.
Zijn zulke mensen dan wel welkom?
Waarom zouden die mensen in godesnaam problemen krijgen met hun geweten. Ze verlaten huis en haard, hebben tienduizenden euro's uitgegeven aan een smokkelaar, hun leven geriskeerd met een bootje, maar nee - dat formuliertje houdt hen tegen hoor, want hun geweten gaat dan opspelen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan hebben ze enorme problemen met hun geweten, waarschijnlijk.
Hoe dan ook zal vroeg of laat wel duidelijk worden wat voor vlees we in de kuip hebben.
Mijn vraag zou eerder zijn: op basis van welke criteria ZOU JIJ een beslissing nemen?
Noem eens wat objectieve criteria.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zouden die mensen in godesnaam problemen krijgen met hun geweten. Ze verlaten huis en haard, hebben tienduizenden euro's uitgegeven aan een smokkelaar, hun leven geriskeerd met een bootje, maar nee - dat formuliertje houdt hen tegen hoor, want hun geweten gaat dan opspelen.
Ik zou criteria pakken die te onderzoeken zijn of zoveel mogelijk objectieve criteria - en ook zoveel mogelijk werken met tijdelijke vergunningen (en verlenging van tijdelijke vergunningen).
quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok, leg het ons dan nog eens uit, zonder er minderwaardige mensen van te maken. Mensen worden gevormd door hun opvoeding en omgeving, ze hebben daar zelf maar weinig inbreng in. Maar ze moeten daar wel voor gestraft worden?
Geef iedereen een kans.
Precies dus die strafbaarstelling van illegaliteit, ik zie geen andere oplossing. Je zou ook illegalen kunnen vrijlaten en direct weer oppakken, daarmee is het EVRM ook te omzeilen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bijna, er zijn landen die niet meewerken aan het terugnemen van die mensen, maar lang niet allemaal.
Dit is ook de apex van die discussie. Ik ben het namelijk met je eens dat dat soort onzin moet stoppen, maar hoe.
We willen hier alleen rijke mensen? En als dat niet kan dan toch mensen zonder afwijkende meningen? Het moeten Echte Nederlanders zijn, met onze normen en waarden! Zoals dat iedereen hard moet werken voor hun geld en dat je waarde recht evenredig is met de hoogte van je bankrekening. Alhoewel dat niet allemaal heel consistent is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je hier nu precies mee wil aantonen.
Ik kan hier geen chocolade van maken, sorry.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
We willen hier alleen rijke mensen? En als dat niet kan dan toch mensen zonder afwijkende meningen? Het moeten Echte Nederlanders zijn, met onze normen en waarden! Zoals dat iedereen hard moet werken voor hun geld en dat je waarde recht evenredig is met de hoogte van je bankrekening. Alhoewel dat niet allemaal heel consistent is.
Dat klinkt logisch, maar hoe zie je dat voor je? Het is een examen, zoals wat je krijgt na een inburgeringscursus? En dan zonder er eerst voor te studeren? Of het is een bewijs van goed gedrag, waarmee ze worden vrijgelaten? Omdat je ze eerst vast hebt gezet?quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zouden die mensen in godesnaam problemen krijgen met hun geweten. Ze verlaten huis en haard, hebben tienduizenden euro's uitgegeven aan een smokkelaar, hun leven geriskeerd met een bootje, maar nee - dat formuliertje houdt hen tegen hoor, want hun geweten gaat dan opspelen.
Ik zou criteria pakken die te onderzoeken zijn of zoveel mogelijk objectieve criteria - en ook zoveel mogelijk werken met tijdelijke vergunningen (en verlenging van tijdelijke vergunningen).
quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat klinkt logisch, maar hoe zie je dat voor je? Het is een examen, zoals wat je krijgt na een inburgeringscursus? En dan zonder er eerst voor te studeren? Of het is een bewijs van goed gedrag, waarmee ze worden vrijgelaten? Omdat je ze eerst vast hebt gezet?
In alle gevallen moeten ze dingen presteren die maar weinig Nederlanders ze nadoen. Die over het algemeen de zaak net zo hard op zouden lichten.
- Hoe veilig land van herkomst isquote:Op woensdag 28 mei 2025 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem eens wat objectieve criteria.
Je zit een beetje vastgeroest in je groef, heb ik het idee. En ook dat die steeds dieper wordt. Een paar jaar geleden was er nog prima met jou te discussiëren. Maar dat kan ook aan mij liggen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik kan hier geen chocolade van maken, sorry.
Vastgeroest?quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je zit een beetje vastgeroest in je groef, heb ik het idee. En ook dat die steeds dieper wordt. Een paar jaar geleden was er nog prima met jou te discussiëren. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vastgeroest?
Ik begin niet meteen over 'minderwaardige' mensen als ik iets lees wat me inhoudelijk niet zint.
Simpel feit is: er komen hier mensen heen die hier geen flikker te zoeken hebben. En dat vaststellen heeft bar weinig met de inherente waardigheid van de mensheid van doen.
Tenzij je natuurlijk van het type 'de wereld heeft geen grenzen' bent en even nalaat te vertellen hoe alles sociaal, economisch en politiek te behappen is wanneer je zo'n stelling inneemt.
Ok. Welke mensen hebben hier niets te zoeken en waarom?quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar haal jij 'minderwaardig' vandaan?
Mensen die geheel geen gevaar lopen daar waar ze vandaan komen, naar hier komen om gebruik te maken van sociale voorzieningen én vervolgens eisen dat we hun 'culturele opvattingen' faciliteren.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok. Welke mensen hebben hier niets te zoeken en waarom?
Mensen die zo'n 3000km door een zestal veilige landen zijn afgereisd om hier te komen zijn ook reguliere immigranten. Waarom zouden ze anders zo'n tocht maken als ze niet voor de welvaart komen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
- Hoe veilig land van herkomst is
- Antecedenten (voor zover mogelijk)
- Gedragingen van familieleden / kennissen die hier al zijn
- Functie / Rol / Opleiding in land van herkomst
Om maar een dwarsstraat te noemen. Het gaat hier om asiel he, niet om 'de reguliere' immigrant.
Veiligelanders filteren we er nu al uit, dus die moeten gewoon terug kunnen.
Dat is een onderdeel van het onderzoek lijkt me.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:26 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Mensen die zo'n 3000km door een zestal veilige landen zijn afgereisd om hier te komen zijn ook reguliere immigranten. Waarom zouden ze anders zo'n tocht maken als ze niet voor de welvaart komen.
AH, de stereotiepe gelukszoekers arbeidsmigranten, die hier binnen worden gehaald om het werk goedkoper te doen en dan als hun bruikbaarheid op is, af worden gedankt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mensen die geheel geen gevaar lopen daar waar ze vandaan komen, naar hier komen om gebruik te maken van sociale voorzieningen én vervolgens eisen dat we hun 'culturele opvattingen' faciliteren.
Oprotten.
Ja leuk hoor, allemaal prima.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik bekijk het vanaf de andere kant: iedereen is op zoek naar een goed leven en moet ook in staat zijn dat te kunnen krijgen. Zolang ze daar anderen niet voor benadelen. Leven en laten leven, behandel anderen zoals je zelf ook behandeld wilt worden. We moeten het samen doen. Enzovoorts.
Nobel maar ongelofeliijk naief.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik bekijk het vanaf de andere kant: iedereen is op zoek naar een goed leven en moet ook in staat zijn dat te kunnen krijgen. Zolang ze daar anderen niet voor benadelen. Leven en laten leven, behandel anderen zoals je zelf ook behandeld wilt worden. We moeten het samen doen. Enzovoorts.
Ik zie dus liever een goed leven voor iedereen, dan een uitstekend leven voor de top en een heel matig leven (of zelfs slavernij) voor de onderste helft / onderkant.
Kijk, migratiestromen zijn natuurlijk, gratis geld is dat niet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:45 schreef quo_ het volgende:
[..]
Nobel maar ongelofeliijk naief.
Van de 8 miljard mensen op deze wereld kunnen er 6 miljard hun positie oneindig veel verbeteren door hier aan te schuiven aan de onderkant van de samenleving.
Wanneer kom jij zelf tot de conclusie dat we het niet meer aan kunnen?
Ok. En hoe ga je daar iets aan doen? Door ze allemaal preventief een kopje kleiner te maken, of door ze te omarmen en te laten zien dat het ook anders kan? Of denk je dat ze onze manier van leven slechter vinden? Is die objectief beter? Ik denk het wel, maar het is natuurlijk maar wat je gewend bent en wat je wilt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:44 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja leuk hoor, allemaal prima.
En dan toont iemand een een onschuldige tekening waarvan iemand zomaar het vermoeden heeft dat de spot met iets of iemand word bedreven; onthoofding.
Echt mooi hoor, die multiculturele samenleving met de islam dr bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |