abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217779743
quote:
Het aandeel Tesla bevindt zich op glad ijs, nadat de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto’s dinsdag bekendmaakte in het eerste kwartaal van dit jaar veel minder auto’s te hebben geleverd dan verwacht.

Tesla verkocht in de eerste drie maanden van het jaar 386.810 duizend elektrische voertuigen, fors lager dan de 450.000 waar analisten gemiddeld op rekenden.

De tegenvallende cijfers zijn voor analisten van zakenbank JPMorgan reden om het ‘underweight’-advies voor het aandeel Tesla te handhaven. De zakenbank verlaagt zijn koersdoel van 130 dollar naar 115 dollar. Woensdag sloot Tesla op 168 dollar, zodat het nieuwe koersdoel een daling van 31 procent impliceert ten opzichte van de huidige koers.

Het aandeel Tesla bereikte in november 2021 een recordhoogte van 381 dollar en is sindsdien 55 procent gedaald. Analist Ryan Brinkman van JPMorgan, denkt dat die daling verder kan doorzetten, schrijft hij in een rapport naar aanleiding van verkoopcijfers over het eerste kwartaal.

Brinkman wijt de problemen bij Tesla aan afnemende vraag naar elektrische auto's en toenemende concurrentie. Volgens de analist kan het geduld van beleggers opraken, omdat Tesla op de beurs al drie jaar op rij tegenvallend presteert.

De analist benadrukt dat Tesla niet eerder zoveel minder auto's leverde dan vooraf werd verwacht. Dit gegeven maakt volgens hem duidelijk hoe groot de misser van Tesla is, zeker omdat de verwachtingen van analisten al neerwaarts waren bijgesteld in de aanloop naar de publicatie van de verkoopcijfers.

Medio 2022 bleek uit een peiling van persbureau Bloomberg onder analisten dat de gemiddelde verwachting voor het eerste kwartaal van 2024 lag op 626.000 verkochte auto's. De fabrikant wist er uiteindelijk 387.000 te slijten, dus 38 procent minder dan minder dan twee jaar geleden werd verwacht.

Het grote gat tussen de verwachtingen en daadwerkelijke autoverkopen van Tesla komt volgens kenners mede door verstoringen in de toeleveringsketen van autofabrieken en toenemende (prijs)concurrentie van Chinese autofabrikanten.

Hedgefonds: aandeel Tesla is een bubbel
Sommige beleggers zijn extreem kritisch over de vooruitzichten van Tesla. Zo denkt hedgefondsmanager Per Lekander dat het aandeel Tesla een zeepbel is en dat er zelfs een risico is dat het bedrijf failliet gaat. Lekander gaf deze week tegen over de Amerikaanse tv-zender CNBC aan dat hij sinds 2020 speculeert op een daling van het aandeel Tesla.

"Dit is echt het begin van het einde van de Tesla-bubbel, naar mijn mening de grootste zeepbel op de aandelenmarkt in de moderne geschiedenis", zei Lekander tegen CNBC.

De criticus verwacht dat de koers van Tesla kan zakken naar 14 dollar, wat een daling van ruim 90 procent zou inhouden ten opzichte van de huidige beurskoers.

Lekander heeft grote twijfels over het verdienmodel van Tesla, dat volgens hem afhankelijk is van stabiele en hoge omzetgroei. Die omzetgroei komt uit het direct verkopen van auto's aan klanten, waar winst uit voortvloeit.

"Dit is een geweldig model wanneer er groei is, want je vangt als bedrijf via directe verkopen de volledige winstmarge. Het probleem is dat wanneer de situatie zich omdraait en de autoverkopen dalen, de rest van het model ook kantelt", aldus Lekander.

Volgens de criticus zit Tesla vast aan hoge vaste kosten en een negatief werkkapitaal.

De druk op de verkopen komt op een moment dat Tesla al te kampen heeft met beperkte vernieuwing in het aanbod. Tesla verkoopt vooral de Model 3 en de Model Y. Een nieuw model staat pas gepland voor 2025. Lekander is sceptisch over de planning en zegt dat het model waarschijnlijk pas in 2026 uitkomt. "Ik zie geen enkele reden om de komende twee jaar herstel te zien, gelet op het feit dat deze modellen oudbakken zijn en omdat economie niet omhoog schiet".

Beleggers zullen volgens de hedgefondsmanager een "echte schok" ervaren, als Tesla over een paar weken de financiële cijfers over het eerste kwartaal presenteert.

Lekander is al jaren kritisch over Tesla en miste zodoende ook de sterke stijgingen van het aandeel. In 2020 noteerde het aandeel nog op 30 dollar. Op het huidige koersniveau van bijna 170 dollar is het aandeel nog altijd vijf keer zoveel waard.

Sommige analisten op Wall Street blijven ook optimistisch over Tesla. Zo zien analisten van adviesbureau. Wedbush ziet nog steeds een opwaartse trend van 66 procent voor het aandeel, ondanks de "ramp" in eerste kwartaal bij de verkopen.
Bron Business Insider

quote:
Tesla delivered 386,810 vehicles in the first quarter of 2024, an 8.5 percent drop compared to the first quarter of 2023. Tesla produced 433,371 vehicles in Q1 2024, a year-over-year decline of 1.7 percent.

"Decline in volumes was partially due to the early phase of the production ramp of the updated Model 3 at our Fremont factory and factory shutdowns resulting from shipping diversions caused by the Red Sea conflict and an arson attack at Gigafactory Berlin," Tesla announced today.

In Q1 2023, Tesla produced 440,808 cars and delivered 422,875. Tesla's Q4 2023 numbers were 494,989 cars produced and 484,507 delivered.

The Q1 2024 numbers mark Tesla's "first year-over-year decline in quarterly deliveries since 2020, missing Wall Street's expectations and stoking further concern about the company's growth prospects this year," The Wall Street Journal wrote. Tesla's stock price was down over 5 percent today and has fallen over 33 percent in 2024.
Bron.

Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217779763
Niets aan de hand volgens iemand in een vorig topic. Je blaast je bedrijf op en dan gaat het later beter.
pi_217779768
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:28 schreef SymbolicFrank het volgende: [..] Ja, bij mij willen ze geen elektriciteit in de garages omdat ze verwachten dat je dan wiet gaat kweken. Maar als je niet kunt laden in je garage wordt het inderdaad wel een heel stuk minder interessant.
Hier op het werk staan 40 laadpalen in de ondergrondse parkeergarage, en bij het appartementencomplex waar ik 2 jaar geleden woonde had elke bewoner die het wilde ook een laadpaal in de ondergrondse parkeergarage.
pi_217779780
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hier op het werk staan 40 laadpalen in de ondergrondse parkeergarage, en bij het appartementencomplex waar ik 2 jaar geleden woonde had elke bewoner die het wilde ook een laadpaal in de ondergrondse parkeergarage.
Dat was toch zeer gevaarlijk? Zeker ondergronds.
pi_217779797
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tesla is niet de nummer 1 qua autoverkopen.
Bij lange na niet.
Met EV nog wel, maar zoals het nu gaat worden ze ingehaald..

Verder bouwen Chinese automakers fabrieken in Europa.

En net beweerde je nog dat de verkoop van Y in Europa achterblijft door de vraag vanuit China.

En nu beweer je dat de lat van Musk te hoog ligt.

Je zwabbert alle kanten op.
Het anti-Amerika sentiment en de zelfhaat die ik bij je zie, beginnen zorgwekkende vormen aan te nemen. Wat is dit ineens met je fascinatie voor China? Het lijkt alsof je zomaar wat roept zonder de feiten te checken. Ik heb dit nu al zo vaak moeten uitleggen, maar laten we het nog één keer doen.

Geen enkel zichzelf respecterend persoon wil gezien worden in een imagoloze auto zoals een BYD of een andere Alibaba-achtige wagen. Sterker nog, bij een serieuze werkgever is het vaak not done om in een Chinese auto te rijden. Zeker als je een verantwoordelijke functie hebt, ga je niet in een auto vol met spyware-camera’s en microfoons rondrijden in gebieden waar gevoelige informatie wordt gedeeld. China weet precies wat het doet: niet voor niets hebben ze Tesla’s verbannen uit overheidsgebieden. Ze kennen de risico’s van hun eigen technologie maar al te goed.

Laten we het over de zogenaamde ‘succesverhalen’ van BYD hebben. Hun auto’s worden voor een schamele 12.000 euro aan Nederlandse dealers gedumpt, gesubsidieerd door de Chinese overheid, natuurlijk. Hier worden ze na import en belastingen voor 30.000 euro verkocht. En dat noem jij ‘verkopen’? Het is een geflatteerd sprookje, gedreven door staatssteun en slavenarbeid. De Chinese autosector kraakt in zijn voegen: arbeiders staken omdat ze al maanden niet betaald krijgen.

En die auto’s? Die worden verscheept op extreem vervuilende schepen, geproduceerd in fabrieken die draaien op smerige kolenenergie. Als je trots bent op deze cijfers, die onze planeet kapotmaken, dan leef je in een andere realiteit.

Kies voor een duurzame toekomst, zoals Elon Musk die voorstaat, en laat je niet meeslepen door Chinese propaganda. De keuze is duidelijk: innovatie en verantwoordelijkheid boven goedkope illusies.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217779830
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:56 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het anti-Amerika sentiment en de zelfhaat die ik bij je zie, beginnen zorgwekkende vormen aan te nemen. Wat is dit ineens met je fascinatie voor China? Het lijkt alsof je zomaar wat roept zonder de feiten te checken. Ik heb dit nu al zo vaak moeten uitleggen, maar laten we het nog één keer doen.

Geen enkel zichzelf respecterend persoon wil gezien worden in een imagoloze auto zoals een BYD of een andere Alibaba-achtige wagen. Sterker nog, bij een serieuze werkgever is het vaak not done om in een Chinese auto te rijden. Zeker als je een verantwoordelijke functie hebt, ga je niet in een auto vol met spyware-camera’s en microfoons rondrijden in gebieden waar gevoelige informatie wordt gedeeld. China weet precies wat het doet: niet voor niets hebben ze Tesla’s verbannen uit overheidsgebieden. Ze kennen de risico’s van hun eigen technologie maar al te goed.

Laten we het over de zogenaamde ‘succesverhalen’ van BYD hebben. Hun auto’s worden voor een schamele 12.000 euro aan Nederlandse dealers gedumpt, gesubsidieerd door de Chinese overheid, natuurlijk. Hier worden ze na import en belastingen voor 30.000 euro verkocht. En dat noem jij ‘verkopen’? Het is een geflatteerd sprookje, gedreven door staatssteun en slavenarbeid. De Chinese autosector kraakt in zijn voegen: arbeiders staken omdat ze al maanden niet betaald krijgen.

En die auto’s? Die worden verscheept op extreem vervuilende schepen, geproduceerd in fabrieken die draaien op smerige kolenenergie. Als je trots bent op deze cijfers, die onze planeet kapotmaken, dan leef je in een andere realiteit.

Kies voor een duurzame toekomst, zoals Elon Musk die voorstaat, en laat je niet meeslepen door Chinese propaganda. De keuze is duidelijk: innovatie en verantwoordelijkheid boven goedkope illusies.
Alsof Musk een normale man is die een mooie moderne toekomst wil. Dat zal wel zijn idee wel zijn maar het gaat niet goed. Alleen al denken dat je belangrijk bent onder Trump.
pi_217779895
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:56 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het anti-Amerika sentiment en de zelfhaat die ik bij je zie, beginnen zorgwekkende vormen aan te nemen. Wat is dit ineens met je fascinatie voor China? Het lijkt alsof je zomaar wat roept zonder de feiten te checken. Ik heb dit nu al zo vaak moeten uitleggen, maar laten we het nog één keer doen.

Geen enkel zichzelf respecterend persoon wil gezien worden in een imagoloze auto zoals een BYD of een andere Alibaba-achtige wagen. Sterker nog, bij een serieuze werkgever is het vaak not done om in een Chinese auto te rijden. Zeker als je een verantwoordelijke functie hebt, ga je niet in een auto vol met spyware-camera’s en microfoons rondrijden in gebieden waar gevoelige informatie wordt gedeeld. China weet precies wat het doet: niet voor niets hebben ze Tesla’s verbannen uit overheidsgebieden. Ze kennen de risico’s van hun eigen technologie maar al te goed.

Laten we het over de zogenaamde ‘succesverhalen’ van BYD hebben. Hun auto’s worden voor een schamele 12.000 euro aan Nederlandse dealers gedumpt, gesubsidieerd door de Chinese overheid, natuurlijk. Hier worden ze na import en belastingen voor 30.000 euro verkocht. En dat noem jij ‘verkopen’? Het is een geflatteerd sprookje, gedreven door staatssteun en slavenarbeid. De Chinese autosector kraakt in zijn voegen: arbeiders staken omdat ze al maanden niet betaald krijgen.

En die auto’s? Die worden verscheept op extreem vervuilende schepen, geproduceerd in fabrieken die draaien op smerige kolenenergie. Als je trots bent op deze cijfers, die onze planeet kapotmaken, dan leef je in een andere realiteit.

Kies voor een duurzame toekomst, zoals Elon Musk die voorstaat, en laat je niet meeslepen door Chinese propaganda. De keuze is duidelijk: innovatie en verantwoordelijkheid boven goedkope illusies.
Allemaal bladiebla.
Je gaf zelf toe dat er maar 500 BYD's in Nederland rijden.
Die kun je niet de schuld geven voor de duikvlucht van Tesla in Nederland.

En BYD gaat fabrieken in de EU bouwen, dus die onzin over arbeid in China gaat ook niet op.
pi_217779908
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Alsof Musk een normale man is die een mooie moderne toekomst wil. Dat zal wel zijn idee wel zijn maar het gaat niet goed. Alleen al denken dat je belangrijk bent onder Trump.
Bill Gates wist het treffend te zeggen: de rijkste man ter wereld is verantwoordelijk voor de dood van duizenden kinderen.
( Met hulp van Doge)...
pi_217779924
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Geen idee wie je denkt voor de gek te kunnen houden, maar zoveel zwakzinnigen zijn er zelfs op Fok! niet (hoop ik).
Wel lachen dat baardmans je een like geeft.

Die was nog wel zo lovend of Grok.

Ook gespeeld natuurlijk.
pi_217779932
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 17:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bill Gates wist het treffend te zeggen: de rijkste man ter wereld is verantwoordelijk voor de dood van duizenden kinderen.
( Met hulp van Doge)...
Veel mensen die rijk zijn verdienen aan ellende. Maar Musk denkt echt dat hij beter en slimmer is. Mischien zonder drugs.
pi_217779984
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 17:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Veel mensen die rijk zijn verdienen aan ellende. Maar Musk denkt echt dat hij beter en slimmer is. Mischien zonder drugs.
Musk heeft eigenhandig voedsel- en Gezondheidsprogramma's voor de allerarmsten per direct stopgezet.
Gevolg is dat wereldwijd de kindersterfte voor het eerst na jaren van daling is toegenomen.
En dat deed hij gratis.
pi_217780008
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 17:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Musk heeft eigenhandig voedsel- en Gezondheidsprogramma's voor de allerarmsten per direct stopgezet.
Gevolg is dat wereldwijd de kindersterfte voor het eerst na jaren van daling is toegenomen.
En dat deed hij gratis.
Gelukkig gratis. Het is een nul. Ik heb ook een soort docu gezien over zijn vader. Musk was al zeer verwend op jonge leeftijd.
pi_217780076
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hier op het werk staan 40 laadpalen in de ondergrondse parkeergarage, en bij het appartementencomplex waar ik 2 jaar geleden woonde had elke bewoner die het wilde ook een laadpaal in de ondergrondse parkeergarage.
Luxe!
pi_217780084
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat was toch zeer gevaarlijk? Zeker ondergronds.
Ja, maar de regelgeving daarvoor is nog niet af. Dat zal nog wel een hele tijd duren. Waarschijnlijk tot kort na de eerste grote brand.
pi_217780091
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 17:28 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, maar de regelgeving daarvoor is nog niet af. Dat zal nog wel een hele tijd duren. Waarschijnlijk tot kort na de eerste grote brand.
In China gaan er regelmatig dingen in de fik de electrisch opgeladen moeten worden. Op hele rare plekken als bijv. de 6e verdieping.
pi_217780110
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 17:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]
In China gaan er regelmatig dingen in de fik de electrisch opgeladen moeten worden. Op hele rare plekken als bijv. de 6e verdieping.
Het probleem is een beetje, dat je eigenlijk die auto's niet in de gemiddelde garage wilt hebben. Dan moet je daar aan gaan verbouwen.
pi_217780119
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 17:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het probleem is een beetje, dat je eigenlijk die auto's niet in de gemiddelde garage wilt hebben. Dan moet je daar aan gaan verbouwen.
Ja zal speciale garages moeten bouwen en brandweer beter moeten instrueren.
pi_217780193
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:49 schreef Jaroon het volgende:
Niets aan de hand volgens iemand in een vorig topic. Je blaast je bedrijf op en dan gaat het later beter.
Welk bedrijf is opgeblazen en waar blijkt dat uit?
pi_217780203
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 17:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Welk bedrijf is opgeblazen en waar blijkt dat uit?
Niet letterlijk.........
pi_217780212
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 17:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Musk heeft eigenhandig voedsel- en Gezondheidsprogramma's voor de allerarmsten per direct stopgezet.
Daar heeft hij werkelijk nooit de macht toe gehad, waarmee dit een van de vele onwaarheden is die je vandaag alweer hebt verkondigd…
pi_217780225
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 17:26 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Luxe!
Naar kantoor gaan is zo 2019. Anderhalf uur forenzen als ik geluk heb met files, onder de baas zijn tijd en km vergoeding schieten wij beide niets van op. Plus zo hou in mijn KM stand van auto nog beetje laag.

Als ik keer naar partner zou gaan kan ik ook gewoon myWheels zakelijk pakken. Al verschillende auto's gehad daarmee, ook een Tesla Model 3 eenmalig, leuk speelgoed. Maar ook de VW iD3 kan aardig uitbreken met RWD en instant torque. Dat is echt een rally/bots autotje. BMW i3 zou ik ook echt aanraden als 2de boodschappen wagen en voor korte ritten.
Hyundai Kona voelde wel als een Titanic boven de 120km/h. Alsof de auto in een golfbad zat op de snelweg.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217780326
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 17:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Musk heeft eigenhandig voedsel- en Gezondheidsprogramma's voor de allerarmsten per direct stopgezet.
Gevolg is dat wereldwijd de kindersterfte voor het eerst na jaren van daling is toegenomen.
En dat deed hij gratis.
Heftig zeg, hopelijk kan je nog slapen. Wel knap trouwens dat het nu al toegenomen is en dat DOGE nog niet eens 3 maanden aan de bak is. Dus die kinderen sterven allemaal direct na de beslissing van Musk? hoe moet ik dat zien? Nog bronnetje daarvoor is het klakkeloos de emotionele MSM brainwashing Bill Gates die je hier napraat?

Oh het komt van de heilige messias Bill Gates, die grote vriend van Epstein.

Als je toch Grok gebruikt, stel deze vraag eens aan Grok: "what controversies does bill gates have with vaccins in Africa"
En hopelijk heb je even paar minuten voordat Grok alle zaken kan opsommen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217780336
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 17:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Niet letterlijk.........
Dat snap ik, anders had ik niet gevraagd waar het uit blijkt.
pi_217780353
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 18:02 schreef epicbeardman het volgende:
"what controversies does bill gates have with vaccins in Africa"
Ik zie geen normale site met werkelijke info. Mss beter je best doen.
pi_217780539
Wie gaf het ook al weer aan hier? Beter enorm verlies draaien en dan gaan investeren. Dan ben je debiel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')