Roddelen is een sociaal bindmiddel dat flinke schade kan toebrengen aan een persoon. Tegelijkertijd kan het een positieve erkenning betekenen als er op kantoor over je wordt gepraat. Veel hangt van jezelf af. Gelukkig weet ik mezelf altijd goed af te bakenen van roddelen simpelweg omdat ik mensen over het algemeen weerzinwekkend vind.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:49 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik vind roddelen niet direct een stigma
Roddelen op kantoor gebeurt
Over alles en iedereen ( nou ja de meeste kantoren)
Niet specifiek over single mannen
Het zal heus ter sprake komen
Net als single vrouwen
Ik ben een vrouw en werk op een kantoor. Er wordt wel eens over collega’s geroddeld. En in de jaren dat ik al op een kantoor werk heb ik sporadisch wel eens mensen horen praten over vrijgezelle collega’s, waarbij het over de relatiestatus ging. Maar dat was niet vaak, en ook niet vaker over mannen dan over vrouwen. Ook hoorde ik dan geen speculatie over de geaardheid van die personen. Het waren meer nieuwsgierige vragen of iemand nog aan het daten was.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:16 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja. Eigenlijk wel. Want ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die zeggen dat ergens niet geroddeld wordt.
Je denkt misschien dat er niet geroddeld wordt, maar volgens mij gebeurt dat overal.
Toch jammer om te horen dit.quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:43 schreef Solotovski het volgende:
Gewoon een kat, meer heb je niet nodig
Ik denk dat het ook wel uitmaakt of iemand bewust single is of noodgedwongen. Of in elk geval, welke inschatting iemand erbij maakt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:25 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ja ben nu weer single en mensen kijken je vreemd aan als je als man, 36, geen kids, single bent.
Vorig jaar op werk zelfs gehoord dat vrouwen roddelden over een andere single man of die misschien op mannen valt eigenlijk.
Waarom het stigma op single mannen boven de 35?
Vrijgezelle vrouwen is heel normaal op de werkvloer. Hebben vaak ook wel kids of komen vlot over.
Hier collega Marieke, 38 en single. Leuke vlotte meid. Mensen vinden het niet raar of sneu.
Andere vrouwelijke collega, 37 en single MAAR niet zo knap, voor haar vinden mensen het dan weer sneu dat ze niemand heeft. Maar niet raar, ‘ze vindt wel iemand’.
Kerel, dan ben je gewoon homo of bi. Waarom lult iedereen hier overheen??quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:27 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
En weten de mensen het?
Ik ben hetero maar seks wel graag oraal en handmatig met mannen.
Dat doen ze niet.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:56 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Kerel, dan ben je gewoon homo of bi. Waarom lult iedereen hier overheen??
Onder vrouwen misschien, mannen onder elkaar doen dat toch zelden want het boeit ze waarschijnlijk ook niet zoveel.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:16 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja. Eigenlijk wel. Want ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die zeggen dat ergens niet geroddeld wordt.
Je denkt misschien dat er niet geroddeld wordt, maar volgens mij gebeurt dat overal.
Probeer eens 42 te zijn en single als vrouw. Trust me, mensen vinden het raar.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:25 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ja ben nu weer single en mensen kijken je vreemd aan als je als man, 36, geen kids, single bent.
Vorig jaar op werk zelfs gehoord dat vrouwen roddelden over een andere single man of die misschien op mannen valt eigenlijk.
Waarom het stigma op single mannen boven de 35?
Vrijgezelle vrouwen is heel normaal op de werkvloer. Hebben vaak ook wel kids of komen vlot over.
Hier collega Marieke, 38 en single. Leuke vlotte meid. Mensen vinden het niet raar of sneu.
Andere vrouwelijke collega, 37 en single MAAR niet zo knap, voor haar vinden mensen het dan weer sneu dat ze niemand heeft. Maar niet raar, ‘ze vindt wel iemand’.
Dus? Laat ze dat lekker vinden, boeit jou dat wat? Is toch jouw leven - laat ze naar zichzelf kijken ....quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:08 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Probeer eens 42 te zijn en single als vrouw. Trust me, mensen vinden het raar.
HALLO IK WIL OOK INTIMITEIT.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dus? Laat ze dat lekker vinden, boeit jou dat wat? Is toch jouw leven - laat ze naar zichzelf kijken ....
Raar niet, hooguit afwijkend van de norm misschien. Een norm die in de toekomst wel steeds meer lijkt te gaan verschuiven want het aantal single mensen blijft maar groeien.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:08 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Probeer eens 42 te zijn en single als vrouw. Trust me, mensen vinden het raar.
Ik ben 1 van de weinige.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:52 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Raar niet, hooguit afwijkend van de norm misschien. Een norm die in de toekomst wel steeds meer lijkt te gaan verschuiven want het aantal single mensen blijft maar groeien.
quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:47 schreef Discombobulate het volgende:
Mannen worden sowieso steeds meer benadeeld ten opzichte van vrouwen in de huidige maatschappij.
Ik werk dus alleen maar met mannen. En of die roddelen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 21:07 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Onder vrouwen misschien, mannen onder elkaar doen dat toch zelden want het boeit ze waarschijnlijk ook niet zoveel.
Lol, heb 3 jaar met alleen mannen gewerkt. Via hun kreeg ik alle roddels over seksende collega's en zulks.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:25 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik werk dus alleen maar met mannen. En of die roddelen.
Ik denk dat we het beiden moeilijk hebben, alleen worden wij zwaarder gestraft als we niet voldoen aan de regeltjes.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |