abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2025 @ 07:42:30 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217775308
https://nos.nl/artikel/25(...)lijke-tiktok-video-s

quote:
Reformatorische scholen Urk waarschuwen voor godslasterlijke TikTok-video's
Ouders van de reformatorische basisscholen in Urk hebben een brief gekregen van het bestuur waarin wordt gewaarschuwd voor filmpjes die rondgaan op sociale media met daarin godslasterlijke en schunnige taal.

De filmpjes - die voornamelijk op TikTok verschijnen onder de naam 'Italian Brainrot' - laten vaak absurde afbeeldingen zien, zoals een haai met sportschoenen en een krokodil in de vorm van een bommenwerper. In sommige filmpjes zijn Italiaanse teksten te horen die volgens de scholen godslasterlijk, schunnig of beledigend zijn.

Zo is in een van de video's de Italiaanse tekst te horen: 'Trallallero Trallalla, porco Dio e porco Allah', wat zich moeilijk laat vertalen naar het Nederlands, maar neerkomt op 'verdom God en verdom Allah'.

Alarmerend
Een woordvoerder van Reformatorisch Basisonderwijs Urk zegt tegen Omroep Flevoland dat de scholengroep het alarmerend vindt dat dit soort filmpjes zo snel ingang vinden bij kinderen. "Hier ligt een taak voor de ouders en wij waarschuwen ze hiervoor. Het lijkt onschuldig, maar dat is het niet."

Op de vraag of dit het werk is van een 'onschuldige' puber die een beetje aan het knutselen is geslagen met AI zegt hij: "Hier zitten grotere geesten achter. Dit zijn geen pubers. We worden hier ook met de neus op de feiten gedrukt welke kant het opgaat met AI."

'Niets mee te maken'
Volgens de woordvoerder van de reformatorische basisscholen op Urk kwam de kwestie aan het licht toen een medewerker van de andere scholenvereniging op Urk, Rehoboth, de teksten in de filmpjes vertaalde en dit deelde met zijn netwerk.

Een woordvoerder van Rehoboth laat weten dat die vereniging absoluut niet inhoudelijk wil reageren en dat Rehoboth niets met de verspreide brief te maken heeft. "De medewerker heeft de filmpjes in zijn privétijd vertaald. Ik weet niet wie die medewerker is. Wij gaan er in ieder geval niets mee doen en hebben geen brief aan de ouders gestuurd."
Ik zag de tweet met de afbeelding en dacht eerst dat het om De Speld ging :')

'Alarmerend' :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217775324
Tralalero tralala _O_
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  woensdag 28 mei 2025 @ 07:48:40 #3
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217775328
Goed initiatief. TikTok is schadelijk.
Je bent een waardeloze agent.
  woensdag 28 mei 2025 @ 08:09:13 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217775426
Lijkt me gewoon los van godsdienstige redenen een goed idee als jongeren niet naar die breinaids kijken die TikTok heet.
pi_217775750
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 07:42 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)lijke-tiktok-video-s
[..]
Ik zag de tweet met de afbeelding en dacht eerst dat het om De Speld ging :')

'Alarmerend' :')
Alarmerend is het ook wel. TikTok is gemaakt om mensen dommer te maken en er verslaafd aan te maken. Dat lukt vrij aardig bij volwassen, laat staan bij nog niet volledig ontwikkelde kinderbreinen.
pi_217775778
En wat vindt God er zelf van eigenlijk?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217776049
quote:
Op de vraag of dit het werk is van een 'onschuldige' puber die een beetje aan het knutselen is geslagen met AI zegt hij: "Hier zitten grotere geesten achter. Dit zijn geen pubers. We worden hier ook met de neus op de feiten gedrukt welke kant het opgaat met AI."
Satan spreekt Italiaans en zit op TikTok!

---

Als je wakker wordt geschud door dit ene kanaal op dit ene socialmedia-platform heb je sinds de uitvinding van het internet wel erg zitten slapen hoor.
pi_217776071
Wacht even. Dus de mensen die kinderen indoctrineren waardoor ze (surprise surprise) allemaal hun leven lang braaf op zondag 3x naar de kerk gaan komen ons vertellen dat TikTok de kinderen wil brainwashen?

Schaf eerst dat achterlijke (extreme) geloof maar af en kom dan maar terug over social media.
pi_217776188
Ah ja, deze filmpjes hebben wat overlap met die Sprunki's waar mijn zoontje dol op is.
Ik zag toevallig laatst een compilatie van deze AI-wezens die opgroeien, sterk worden verslagen worden en dan in de hemel komen of één of ander soort kosmisch wezen worden.

Wazige zooi, maar het staat hier meestal voor op de achtergrond op en we spreken geen Italiaans. :')
pi_217776214
Ah gaaf. Ga er gelijk een paar maken.
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:34:38 #11
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217777603
Dat filmpje met die oma is echt hilarisch, dat je zo aan haar kop ziet van "neeeeheee dit klopt niet, geef maar even hier".
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217777737
sowieso tiktok :')
vrijwillig naar brainrot kijken :')
tiktok gebruikers :')
sowieso moeten kinderen geen smartphone
goeie actie dit ^O^

[ Bericht 13% gewijzigd door gwn_een_user op 28-05-2025 13:07:16 ]
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:57:25 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217777839
Wat erg. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217777905
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 09:32 schreef Solispolar het volgende:
Wacht even. Dus de mensen die kinderen indoctrineren waardoor ze (surprise surprise) allemaal hun leven lang braaf op zondag 3x naar de kerk gaan komen ons vertellen dat TikTok de kinderen wil brainwashen?

Schaf eerst dat achterlijke (extreme) geloof maar af en kom dan maar terug over social media.
Dit dus.
pi_217777916
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 08:51 schreef Halcon het volgende:

[..]
Alarmerend is het ook wel. TikTok is gemaakt om mensen dommer te maken en er verslaafd aan te maken. Dat lukt vrij aardig bij volwassen, laat staan bij nog niet volledig ontwikkelde kinderbreinen.
Heb ook zo'n dom hertje als collega, continue domme tiktikmeuk aan het kijken...
:')
pi_217778029
quote:
5s.gif Op woensdag 28 mei 2025 08:54 schreef xpompompomx het volgende:
Die zag het licht en zag dat het goed was. :+
pi_217778449
quote:
5s.gif Op woensdag 28 mei 2025 08:54 schreef xpompompomx het volgende:
Die heeft TikTok geschapen om zijn schepselen in Urk te trollen.
pi_217778902
Ik snap de fophef wel. De tiktoks zijn nog relatief onschuldig maar wel een gateway tot rule 34 italian brainrot fan art. Het is slechts een kwestie van tijd voordat die kinderen dermate verpest zijn dat ze krokodillo borbardillo x ballerina capucinna fan fiction gaan schrijven :P
pi_217798471
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 15:11 schreef Hugo862 het volgende:
Ik snap de fophef wel. De tiktoks zijn nog relatief onschuldig maar wel een gateway tot rule 34 italian brainrot fan art. Het is slechts een kwestie van tijd voordat die kinderen dermate verpest zijn dat ze krokodillo borbardillo x ballerina capucinna fan fiction gaan schrijven :P
Nu ik Sprunki heb opgezocht voel ik me net Christus aan het kruis!

Wat is "Sprunki" in het Aramees?
  vrijdag 30 mei 2025 @ 18:49:53 #20
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_217800259
Valt er wat nuttigs voor de koters op TikTok te vinden? Nee? Blokkeren die hap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')