quote:Enschede - Tijdens de hevige onweersbuien die rond het middaguur over Enschede trokken is de bliksem waarschijnlijk ingeslagen in een woning. Kort voor half één kregen de hulpdiensten een melding van een woningbrand aan de Floresstraat. Ter plaatse bleek er sprake van een dakbrand, waarschijnlijk als gevolg van blikseminslag. Advertentie Bij aankomst van de hulpdiensten was er sprake van rookontwikkeling. De brandweer schaalde op naar middelbrand en rukte met meerdere eenheden uit. De...
Lees het volledige artikel: https://112twente.nl/nieu(...)j-woning-in-enschede
quote:
Enorme hitte die er vrijkomt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:47 schreef essnhills het volgende:
[..]
Paar jaar geleden zaten we bij mijn ouders buiten onder de overkapping. Het regende hard en gerommel in de verte maar het was warm en we zaten droog. Dus we bleven zitten.
En toen opeens kwam het onweer dichterbij. Het sloeg ook ergens dichtbij in. Zo dichtbij, dat we de energie ervan konden voelen. Een soort geknetter in de lucht? Heeeeel onprettig iig
We wisten ook niet hoe snel we naar binnen moesten rennen.
Gelukkig was er nergens echte schade. Al waren wel o.a. de zonnepanelen uitgevallen.
Dat is wel eng inderdaad.quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:47 schreef essnhills het volgende:
[..]
Paar jaar geleden zaten we bij mijn ouders buiten onder de overkapping. Het regende hard en gerommel in de verte maar het was warm en we zaten droog. Dus we bleven zitten.
En toen opeens kwam het onweer dichterbij. Het sloeg ook ergens dichtbij in. Zo dichtbij, dat we de energie ervan konden voelen. Een soort geknetter in de lucht? Heeeeel onprettig iig
Gelukkig was er nergens echte schade. Al waren wel o.a. de zonnepanelen uitgevallen.
Ja dat had ik weleens eerder gelezenquote:Op woensdag 28 mei 2025 12:51 schreef Recce het volgende:
[..]
Dat is wel eng inderdaad.Er gaan soms dan allemaal kleine voorontladingen omhoog vanaf bomen en daken en er is dan een flink elektrisch veld waardoor je haar omhoog kan gaan staan. Dan is het echt tijd om te verkassen.
Wat raarquote:Op woensdag 28 mei 2025 12:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Klein huis. En huis erbij kopen zit er even niet in.
Dat is wel schrikken. Heb ik ook een keer gehad in een hoog gebouw. Toen keek ik uit het raam en sloeg de bliksem een paar verdiepingen boven me in.quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:52 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja dat had ik weleens eerder gelezen
Maar dat was niet zo. Het was echt KNETTER BOEM FlITS
Sinds ik een hond heb die er bang voor is heb ik er niet zoveel meer mee.quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik vind onweer altijd wel leuk.
Je mag voor mij een lego kasteel kopen die uit de handel gaat.quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Weet jij nog iets leuks om te kopen? Heb je al bokshandschoenen?
Indrukwekkend en soms beangstigend, die kracht van de natuurquote:Op woensdag 28 mei 2025 12:47 schreef essnhills het volgende:
[..]
oh dat is echt zo vervelendquote:Op woensdag 28 mei 2025 12:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Sinds ik een hond heb die er bang voor is heb ik er niet zoveel meer mee.
quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:54 schreef Recce het volgende:
[..]
Dat is wel schrikken. Heb ik ook een keer gehad in een hoog gebouw. Toen keek ik uit het raam en sloeg de bliksem een paar verdiepingen boven me in.
Ja,quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:56 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Indrukwekkend en soms beangstigend, die kracht van de natuur
[..]
oh dat is echt zo vervelend
Mijn kat is er de laatste jaren veel minder bang voor geworden. Geen idee hoe dat kan.quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Sinds ik een hond heb die er bang voor is heb ik er niet zoveel meer mee.
Heb je een linkje? Dan kan ik even kijken wat ik voor je kan doen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je mag voor mij een lego kasteel kopen die uit de handel gaat.
Ik ben benieuwd hoe die van mij gaat reageren op vuurwerk maar toen er laatst een keer keihard vuurwerk werd afgestoken ging ze voor het raam zitten kijken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:58 schreef Recce het volgende:
[..]
Mijn kat is er de laatste jaren veel minder bang voor geworden. Geen idee hoe dat kan.
https://www.lego.com/nl-n(...)c-3903209-1808475-15quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:59 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Heb je een linkje? Dan kan ik even kijken wat ik voor je kan doen.
ohhhh dat lukt wel toch cequote:Op woensdag 28 mei 2025 13:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
https://www.lego.com/nl-n(...)c-3903209-1808475-15
De verslaggever van de Tubantia moet nog even leren dat de knal na de inslag komt.quote:‘Leek wel een explosie’
Voorafgaand aan de blikseminslag was er in de buurt een enorme knal te horen. Op X (voorheen Twitter) hebben meerdere Enschedeërs het over een ‘explosie’. „Er zat nog geen seconde tussen de flits en de knal. Het hele huis trilde”, schrijft Pascal van Duiven. „Het leek wel een explosie”, zegt ene Mark. Ook melden meerdere buurtbewoners dat de aardlekschakelaar eruit is gesprongen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |