T-shirt, goeie, ga ik dat eens proberen. Ik was mn haar 1x in de week of ietsje eerder, dus heel vaak doe ik dat ook niet. En idd, huisarts is beter dan de kapper die me dan ook een rib uit mn lijf kost. En das niet erg als het echt zou helpen, maar ik heb altijd het gevoel van: wij van wc eendquote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:58 schreef Mikeytt het volgende:
Leest een beetje alsof je haar wat stroef is. In dat geval zou K18 niet helpen, want je haar komt geen proteïne tekort.
Tip. Gebruik een oud katoenen shirt om je haar af te drogen door daarmee te deppen na het douchen i.p.v. een handdoek en kijk of dat helpt.En dan scrunchen/deppen i.p.v. wrijven.
Ik zou eerlijk gezegd even een paar dagen wachten. Als het hetzelfde blijft, even bij de huisarts navragen, want kan ook aan vitaminetekorten (of overschotten) liggen.
Een foto zegt meer dan duizend woorden.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Nou, het viel mn zoon vanmiddag op, hij liep achter me, dat er aan de achterkant allemaal haartjes uitstaken die gebroken leken. En toen keek ik in de spiegel en schrok me de tyfus.
Het valt dus niet uit en na het borstelen zit er ook niet meer haar in dan normaal. Het lijkt meer dat het haar gespleten is? Geen idee hoe ik het moet uitleggen
quote:Op woensdag 28 mei 2025 07:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een foto zegt meer dan duizend woorden.
Welja, de huisarts bellen over je haarbreuk. Die heeft vast toch niets beters te doenquote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:58 schreef Mikeytt het volgende:
Leest een beetje alsof je haar wat stroef is. In dat geval zou K18 niet helpen, want je haar komt geen proteïne tekort.
Tip. Gebruik een oud katoenen shirt om je haar af te drogen door daarmee te deppen na het douchen i.p.v. een handdoek en kijk of dat helpt.En dan scrunchen/deppen i.p.v. wrijven.
Ik zou eerlijk gezegd even een paar dagen wachten. Als het hetzelfde blijft, even bij de huisarts navragen, want kan ook aan vitaminetekorten (of overschotten) liggen.
Nou, qua vitaminegebruik is het zeker wel handig om dat aan de huisarts te vragen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:15 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Welja, de huisarts bellen over je haarbreuk. Die heeft vast toch niets beters te doen
Sporadisch, wel soms een clip maar daar zit rubber om het metaal heen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:19 schreef Tjoent het volgende:
Gebruik je geen elastiekjes met metaal erin?
Nope, eigenlijk nooit. Had het vroeger altijd in een staart en ben daar een jaar of 20 geleden mee gestopt. Draag het sindsdien altijd los.quote:
Was het niet gewoon statisch?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Nou, het viel mn zoon vanmiddag op, hij liep achter me, dat er aan de achterkant allemaal haartjes uitstaken die gebroken leken. En toen keek ik in de spiegel en schrok me de tyfus.
Het valt dus niet uit en na het borstelen zit er ook niet meer haar in dan normaal. Het lijkt meer dat het haar gespleten is? Geen idee hoe ik het moet uitleggen
Je kan gewoon onderliggende gezondheidsproblemen hebben waardoor dit gebeurd, zoals schildklierproblemen, ijzetekort etc.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:15 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Welja, de huisarts bellen over je haarbreuk. Die heeft vast toch niets beters te doen
Echt vergelijkbaar inderdaadquote:Op woensdag 28 mei 2025 10:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je kan gewoon onderliggende gezondheidsproblemen hebben waardoor dit gebeurd, zoals schildklierproblemen, ijzetekort etc.
Bij chronische vermoeidheid ook niet meer naar de huisarts? "Vanwege moeheid naar de huisarts. Alsof die niks beters te doen hebben"
Lukt mij ook niet, maar kan de foto wel zien met wat knippen en plakken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Oké, plaatjes, alst lukt.
Nope![]()
Weg op verzoek
Plakken wil echt niet, gelukkig wel linkjes idd. Staat er nu nog één bij, daar is het wat duidelijker.quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lukt mij ook niet, maar kan de foto wel zien met wat knippen en plakken.
Ik schrik daar niet zo van, eigenlijk.
(En als je hierboven in de quote op [afbeelding] klikt, zie je de foto ook.)
Ik zou me toch niet te veel zorgen maken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Plakken wil echt niet, gelukkig wel linkjes idd. Staat er nu nog één bij, daar is het wat duidelijker.
Deze zijn van net, gister was het erger, volgens zoon. Vandaar ook dat ik het gevoel had dat ik binnen no-time geen haar meer op mn hoofd zou hebben![]()
Maar het is dus minder ernstig dan ik dacht. Tis wel erg droog, de onderkant.
Nee, die zorg is nu idd een stuk minder.quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou me toch niet te veel zorgen maken.
Wel behulpzaam van hem.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nee, die zorg is nu idd een stuk minder.
Heb echt het idee dat het door het nieuwe kussensloop komt. Zoon wil nu kijken wat zijn haar doet als ie het sloop gebruikt. Denk niet dat dat verstandig is
Dat dan weer welquote:
IJzer was in augustus vorig jaar 25 ug/l, net gecheckt. Dus das goed.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:11 schreef Servieskast het volgende:
1. Hoe is je ijzer?
2. Welke producten gebruik je?
Dit ziet er droog uit
Nee, voor gezond haar is 25 nodig.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:30 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat dan weer wel
[..]
IJzer was in augustus vorig jaar 25 ug/l, net gecheckt. Dus das goed.
Shampoo: Andrelon zomerblond en Andrelon pro nature shea repair conditioner.
Ik doe wat mousse in mn handdoekdroog haar, laat het zo drogen en gebruik alleen gellak voor styling.
Geen maskers, zou niet weten welke.
Zal iig weer om een test vragen als ik bij de ha ben en of mijn vitamine gebruik wel oké is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:31 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Nee, voor gezond haar is 25 nodig.
Zit er proteine in je shampoo en conditioner?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |