quote:Thierry Baudet voorwaardelijk geschorst vanwege niet opgeven neveninkomsten
De Tweede Kamer heeft ingestemd met een voorwaardelijke schorsing van Thierry Baudet. Als hij niet alsnog zijn nevenactiviteiten en neveninkomsten opgeeft, mag de FVD’er twee weken lang niet meedoen aan debatten.
Honderd Kamerleden stemden in met deze sanctie tegen het FVD-Kamerlid, op voorstel van het dagelijks bestuur van de Kamer. Veertig mensen stemden tegen. Forum voor Democratie verliet tijdens de stemming de zaal.
Gideon van Meijeren vindt dat Kamerleden geen verantwoording aan elkaar hoeven af te leggen. „We leggen alleen verantwoording af aan de kiezer.” Daarbij vindt Forum dat volksvertegenwoordigers niet hoeven op te geven wat ze naast hun Kamerwerk doen en wat ze daar eventueel mee verdienen.
Het niet melden van nevenactiviteiten is in strijd met de gedragscode van de Kamer. In oktober 2022 werd Baudet al eens geschorst om dezelfde reden.
https://www.ad.nl/politie(...)ninkomsten~a1d8a4d0/
Als hij blijft weigeren om zijn neveninkomsten door te geven, dan zullen de gevolgen groter worden.quote:
Best verdienende geestelijk gehandicapte in Nederland.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Gideon van Meijeren is toch ook wel een klasse apart hè?
Die heeft vandaag ook heel wat wappies woest gemaakt die zich nu verraden voelen. Genieten vandaagquote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Gideon van Meijeren is toch ook wel een klasse apart hè?
Hoe de fuck is dit anders?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We leggen alleen verantwoording af aan de kiezer.”
Wat niet is, kan nog komen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:09 schreef Metalfrost het volgende:
In plaats dat ze nou een kwartaal doen met vijf jaar voorwaardelijk
Ik heb z'n mededeling helemaal beluisterd. (helaas, ooraids incoming)quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die heeft vandaag ook heel wat wappies woest gemaakt die zich nu verraden voelen. Genieten vandaag![]()
[ x ]
Ja, we moesten allemaal maar gewoon doen als bevolen, en dan zou er wel een parlementaire enquete naar het coronabeleid komen en de onderste steen zou boven komen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:23 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ik heb z'n mededeling helemaal beluisterd. (helaas, ooraids incoming)
Heeft hij een goed punt? (dat de leden van de parlementaire onderzoekscommissie geen toegang krijgen tot documenten, personen en andere relevante info)
Ik wist helemaal niet dat dat Corona-onderzoek nog een ding was
(maarja, ik wist geloof ik ook niet meer dat die FvD mongolen nog in de TK zitten)
Dit ja.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, we moesten allemaal maar gewoon doen als bevolen, en dan zou er wel een parlementaire enquete naar het coronabeleid komen en de onderste steen zou boven komen.
Inmiddels is Arib met achterklap en ambtsmisdrijven weggepest, en zit er alleen maar lichtgewichten, zetelvulling in de commissie en die vinden het prima dat ze niks kunnen controleren en het feitelijk dus geen parlementaire enquete meer is.
Overduidelijk een doofpotoperatie.
Dit zegt de voorzitter van die commissie er vandaag over:quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:23 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ik heb z'n mededeling helemaal beluisterd. (helaas, ooraids incoming)
Heeft hij een goed punt? (dat de leden van de parlementaire onderzoekscommissie geen toegang krijgen tot documenten, personen en andere relevante info)
Ik wist helemaal niet dat dat Corona-onderzoek nog een ding was
(maarja, ik wist geloof ik ook niet meer dat die FvD mongolen nog in de TK zitten)
quote:Commissievoorzitter Daan de Kort (Kamerlid VVD) zegt ‘onaangenaam verrast’ te zijn. „En met mij de rest van de commissie. Wij herkennen ons niet in de beschuldigingen. Wat ons betreft, leidt dit niet tot vertraging van het onderzoek.’’
Vraag me af of dat opweegt tegen de roebels die Baudet in die weken moet missen.quote:
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit zegt de voorzitter van die commissie er vandaag over:
[..]
Dus Gideon heeft gewoon gelijk? (ik hoor niet: 'nee hoor, hij heeft toegang tot alles')quote:Wij herkennen ons niet in de beschuldigingen
Nou publiceer het dan maar voor de kiezer.quote:Gideon van Meijeren vindt dat Kamerleden geen verantwoording aan elkaar hoeven af te leggen. „We leggen alleen verantwoording af aan de kiezer.”
quote:Daarbij vindt Forum dat volksvertegenwoordigers niet hoeven op te geven wat ze naast hun Kamerwerk doen en wat ze daar eventueel mee verdienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |