quote:Thierry Baudet voorwaardelijk geschorst vanwege niet opgeven neveninkomsten
De Tweede Kamer heeft ingestemd met een voorwaardelijke schorsing van Thierry Baudet. Als hij niet alsnog zijn nevenactiviteiten en neveninkomsten opgeeft, mag de FVD’er twee weken lang niet meedoen aan debatten.
Honderd Kamerleden stemden in met deze sanctie tegen het FVD-Kamerlid, op voorstel van het dagelijks bestuur van de Kamer. Veertig mensen stemden tegen. Forum voor Democratie verliet tijdens de stemming de zaal.
Gideon van Meijeren vindt dat Kamerleden geen verantwoording aan elkaar hoeven af te leggen. „We leggen alleen verantwoording af aan de kiezer.” Daarbij vindt Forum dat volksvertegenwoordigers niet hoeven op te geven wat ze naast hun Kamerwerk doen en wat ze daar eventueel mee verdienen.
Het niet melden van nevenactiviteiten is in strijd met de gedragscode van de Kamer. In oktober 2022 werd Baudet al eens geschorst om dezelfde reden.
https://www.ad.nl/politie(...)ninkomsten~a1d8a4d0/
Als hij blijft weigeren om zijn neveninkomsten door te geven, dan zullen de gevolgen groter worden.quote:
Best verdienende geestelijk gehandicapte in Nederland.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Gideon van Meijeren is toch ook wel een klasse apart hè?
Die heeft vandaag ook heel wat wappies woest gemaakt die zich nu verraden voelen. Genieten vandaagquote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe de fuck is dit anders?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We leggen alleen verantwoording af aan de kiezer.”
Wat niet is, kan nog komen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:09 schreef Metalfrost het volgende:
In plaats dat ze nou een kwartaal doen met vijf jaar voorwaardelijk
Ik heb z'n mededeling helemaal beluisterd. (helaas, ooraids incoming)quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die heeft vandaag ook heel wat wappies woest gemaakt die zich nu verraden voelen. Genieten vandaag![]()
[ x ]
Ja, we moesten allemaal maar gewoon doen als bevolen, en dan zou er wel een parlementaire enquete naar het coronabeleid komen en de onderste steen zou boven komen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:23 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ik heb z'n mededeling helemaal beluisterd. (helaas, ooraids incoming)
Heeft hij een goed punt? (dat de leden van de parlementaire onderzoekscommissie geen toegang krijgen tot documenten, personen en andere relevante info)
Ik wist helemaal niet dat dat Corona-onderzoek nog een ding was
(maarja, ik wist geloof ik ook niet meer dat die FvD mongolen nog in de TK zitten)
Dit ja.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, we moesten allemaal maar gewoon doen als bevolen, en dan zou er wel een parlementaire enquete naar het coronabeleid komen en de onderste steen zou boven komen.
Inmiddels is Arib met achterklap en ambtsmisdrijven weggepest, en zit er alleen maar lichtgewichten, zetelvulling in de commissie en die vinden het prima dat ze niks kunnen controleren en het feitelijk dus geen parlementaire enquete meer is.
Overduidelijk een doofpotoperatie.
Dit zegt de voorzitter van die commissie er vandaag over:quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:23 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Heeft hij een goed punt? (dat de leden van de parlementaire onderzoekscommissie geen toegang krijgen tot documenten, personen en andere relevante info)
(maarja, ik wist geloof ik ook niet meer dat die FvD mongolen nog in de TK zitten)
quote:Commissievoorzitter Daan de Kort (Kamerlid VVD) zegt ‘onaangenaam verrast’ te zijn. „En met mij de rest van de commissie. Wij herkennen ons niet in de beschuldigingen. Wat ons betreft, leidt dit niet tot vertraging van het onderzoek.’’
Vraag me af of dat opweegt tegen de roebels die Baudet in die weken moet missen.quote:
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit zegt de voorzitter van die commissie er vandaag over:
[..]
Dus Gideon heeft gewoon gelijk? (ik hoor niet: 'nee hoor, hij heeft toegang tot alles')quote:Wij herkennen ons niet in de beschuldigingen
Nou publiceer het dan maar voor de kiezer.quote:Gideon van Meijeren vindt dat Kamerleden geen verantwoording aan elkaar hoeven af te leggen. „We leggen alleen verantwoording af aan de kiezer.”
quote:Daarbij vindt Forum dat volksvertegenwoordigers niet hoeven op te geven wat ze naast hun Kamerwerk doen en wat ze daar eventueel mee verdienen.
Wist niet dat Thierry een topbaan bij de Navo heeft. Heeft hij het nog ver geschopt.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:40 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De grootste gift komt in de vorm van een topbaan bij de NAVO, na het jarenlang schenden van gedragscode #1 (Het Kamerlid oefent zijn ambt uit in onafhankelijkheid en in het algemeen belang.). Het is niet voor niets dat het voorliegen van de kamer niet verboden is onder de nieuwe gedragscode.
Het zal uit de VS moeten komen voordat Twitter geheel wordt gecensureerd.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:30 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit ja.
En nu Gideon de handdoek in de ring gooit, gaan die Tribunalen er nooit meer komen natuurlijk.
Ah fijn dus Freek Jansen komt terugquote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die heeft vandaag ook heel wat wappies woest gemaakt die zich nu verraden voelen. Genieten vandaag![]()
[ x ]
Motie van drie jaar geledenquote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:15 schreef JeMoeder het volgende:
Goh, de heliumnazi vindt dat de Russische geldstroom niet inzichtelijk gemaakt hoeft te worden? Wie had dat gedacht???
Heb dezelfde mening. De FvD is weliswaar een clubje halve gare zonderlingen maar hier heeft deze man een goed punt.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:23 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Wel wilde FvD de motie uitbreiden tot alle buitenlandse financiering maar daar waren Volt, D66 en de VVD natuurlijk tegen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Motie van drie jaar geleden
Motie van het lid Klaver c.s. over onderzoeken of politieke partijen, politici en belangenorganisaties in Nederland zijn gefinancierd met geld uit de Russische Federatie of met geld van Russische (rechts)personen
1 (één) partij stemde tegen deze motie. Iedereen was voor op 1 partij na. Drie keer raden welke partij dit is en je krijgt als hint: het is niet FvD
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/moties/detail
Ik vind dat er te vaak met de term "eng" wordt gestrooid, maar deze gast is echt te creepyquote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Nu graag de echte reden waarom dit pantoffeldiertje is teruggehaald ten koste van Freek.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Je vergeet de afslag waarin je eerst jezelf afvraagt of wat Gideon zegt ook daadwerkelijk klopt, want de man zit niet om 1 of 2 leugentjes verlegen. Volgens de rest van de commissie, die ik persoonlijk toch wat betrouwbaarder acht, is dat in elk geval niet zo want zij herkennen zich er niet in en noemen het bezijden de waarheid.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:57 schreef quo_ het volgende:
[..]
Heb dezelfde mening. De FvD is weliswaar een clubje halve gare zonderlingen maar hier heeft deze man een goed punt.
Kamerleden die in een parlementaire onderzoekscommissie deelnemen en daarbij verstoken blijven van informatie zijn niet meer dan noord-koreaans klapvee.
ik had het verhaal eerst op nos.nl gelezen en daarna de video van Gideon bekeken. Dat geeft natuurlijk geen garantie maar ik schat ze bij de nos hoog genoeg in om niet hele grote missers te maken bij zoiets.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:09 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Je vergeet de afslag waarin je eerst jezelf afvraagt of wat Gideon zegt ook daadwerkelijk klopt, want de man zit niet om 1 of 2 leugentjes verlegen. Volgens de rest van de commissie, die ik persoonlijk toch wat betrouwbaarder acht, is dat in elk geval niet zo want zij herkennen zich er niet in en noemen het bezijden de waarheid.
En als wat hij zegt niet klopt heeft hij helemaal geen punt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |