abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:06:06 #176
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217777306
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wat ik blijf voorhouden is dat een terreurorganisatie niet kan worden door verslagen door op grote schaal mensen om te brengen. 15.000+ kinderen, bijvoorbeeld.
False equivalence. Toon maar eens aan dat het op "grote schaal mensen ombrengen" het doel is en niet het gevolg van de antiterreuroperaties.

Nogal lachwekkend je statement. Bij de slag om Mosul vielen 10.000 burgerdoden tegenover 4.000 IS-strijders. Ik neem aan dat je daar hetzelfde over te melden hebt? Oh nee, je moet eerst Mosul nog opzoeken op de kaart.
pi_217777324
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Niet. Maar zijn er mensen die 7 oktober echt zien als een lekkere gezellige vooruitgang in het hele verhaal?
Zeker niet, dit verhaal kent alleen maar verliezers.
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:12:29 #178
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217777364
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
False equivalence. Toon maar eens aan dat het op "grote schaal mensen ombrengen" het doel is en niet het gevolg van de antiterreuroperaties.

Nogal lachwekkend je statement. Bij de slag om Mosul vielen 10.000 burgerdoden tegenover 4.000 IS-strijders. Ik neem aan dat je daar hetzelfde over te melden hebt? Oh nee, je moet eerst Mosul nog opzoeken op de kaart.
Sterker nog; ik heb de 1 op 1 vergelijking van de militaire acties van Amerika en Israël na 9/11 en 7 oktober al wel eens aangehaald. Vrij veel overeenkomsten.
Dit, dus.
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:14:33 #179
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217777383
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wat ik blijf voorhouden is dat een terreurorganisatie niet kan worden door verslagen door op grote schaal mensen om te brengen. 15.000+ kinderen, bijvoorbeeld.
Dat is het doel dan uiteraard ook niet, maar aangezien de Palestijnen geen scheiding aanbrengen tussen burger en strijder (wat een oorlogsmisdaad is), vallen er onnodig veel slachtoffers waaronder kinderen. Dat is dus nevenschade.

Dit is inmiddels al tientallen keer uitgelegd en mensen blijven deze drogredenering maar opnieuw ophoesten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217777418
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is het doel dan uiteraard ook niet, maar aangezien de Palestijnen geen scheiding aanbrengen tussen burger en strijder (wat een oorlogsmisdaad is), vallen er onnodig veel slachtoffers waaronder kinderen. Dat is dus nevenschade.

Dit is inmiddels al tientallen keer uitgelegd en mensen blijven deze drogredenering maar opnieuw ophoesten.
Wat is de reden dat de Palestijnen geen scheiding aanbrengen tussen burger en strijder in hun rapportages over slachtoffers? Ik kan namelijk alleen maar gissen.
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:18:53 #181
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217777432
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dat is geen nevenschade, dat is op grote schaal mensenrechten schenden. Een stad als Rafah van de kaart vegen vergt behoorlijk wat militair vermogen, dat is niet zomaar een bom die verkeerd valt. Dat is pas een drogredenering. We willen Hamas verslaan en dus zit er af en toe een burgerdode tussen :D kom op, dat station zijn we wel gepasseerd. Zeker nu er meer en meer soldaten van het IDF beginnen te praten en te weigeren.
Dit, dus.
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:22:06 #182
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217777466
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat is geen nevenschade, dat is op grote schaal mensenrechten schenden. Een stad als Rafah van de kaart vegen vergt behoorlijk wat militair vermogen, dat is niet zomaar een bom die verkeerd valt. Dat is pas een drogredenering. We willen Hamas verslaan en dus zit er af en toe een burgerdode tussen :D kom op, dat station zijn we wel gepasseerd. Zeker nu er meer en meer soldaten van het IDF beginnen te praten en te weigeren.
Heb je daar voorbeelden van?
pi_217777553
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 10:33 schreef Hallulama het volgende:
Nog wat meer drama...

Waarom komen Gazanen niet in opstand tegen Hamas?

1. Hamas heeft een stevig repressieapparaat
2. Gebrek aan een levensvatbaar alternatief
3. Blokkade en externe druk
4. Angst voor chaos
5. Verdeeldheid en uitputting
6. Nationalistische en religieuze steun

Waarom komen Israëliërs niet in opstand tegen het nederzettingenbeleid?

1. Veiligheidsnarratief
2. Politieke verschuiving naar rechts
3. Verdeeldheid en apathie
4. Economische belangen en incentives
5. Zwakke vredesbeweging
6. Vrees voor geweld en chaos
7. Cognitieve dissonantie en normalisering

Samengevat?

1. Overleven boven idealen
2. Normalisering van het abnormale
3. Apathie en machteloosheid
4. Collectieve illusies en psychologische mechanismen
5. Angst voor het onbekende

Waar kiezen de Gazanen en de Israëliërs dan eigenlijk voor?

1. Voor de weg van de minste weerstand
2. Voor het overleven binnen het systeem dat er al is
3. Voor het vermijden van chaos en onbekende risico's
4. Voor het behouden van een zekere, al is het een gebrekkige, status quo

Uiteindelijk allemaal voer voor psychologen:

1. Massapsychologie
2. Cognitieve dissonantie
3. Angstmechanismen
4. Trauma-overdracht

En ondertussen dromen de Israeliërs en de Palestijnen van een deur die er wel is, maar die niemand (meer) ziet.

[ afbeelding ]
Israëliërs komen niet in opstand tegen het nederzettingen beleid omdat ze dat net wel willen. 52% is zelfs voor nederzettingen in Gaza. Van de huidige coalitie is dat 79% https://en-social-science(...)aceindex/2024-01.pdf
Voor de meeste is dit hun land hè
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:29:48 #184
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217777559
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 11:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, een paar totaalidioten op de Westelijke Jordaanoever zijn niet te vergelijken met mensen die staan te dansen in de straten omdat er doodgemartelde Joden doorheen worden gereden. Soms moet je ook simpelweg de barbaarse aard binnen de Palestijnse samenleving kunnen erkennen zonder 'Ja, maar ..' of whataboutisms.

Want hoe graag sommigen het ook willen (nadruk op willen, want het betreft vooral wensdenken), zelfs met de uitwassen die er zeker zijn binnen de Israëlische samenleving, staat deze nog altijd mijlenver boven de Palestijnse.
Ik erken de barbaarse aard van de mens in algemene zin. Dat Palestijnen barbaarser zouden zijn dan Israëliërs is natuurlijk onzin, ze hebben immers hetzelfde DNA.

Echter, dat Palestijnen vaak barbaarser overkomen, daar ben ik het met je eens. Maar daar is een verklaring voor.

Mijn eigen barbaarsheid ken ik niet, simpelweg omdat ik nooit in een uitzichtloze situatie ben beland. En ik hoop daarom dat jij jouw barbaarsheid ook niet kent.

Anders gezegd: ik maak mezelf graag wijs dat ik een goed mens ben, maar zeker weten doe ik dat dus niet.

Je kent vast deze quote:
• You can't truly call yourself peaceful unless you are capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful, you're harmless.

Laten we daar eens een variant op maken:
• You can't truly call yourself civilized unless you have experienced great desperation. If you haven't experienced desperation, you're not civilized, you're lucky.

We zeggen vaak: "Als ik jou was, zou ik het anders doen." Maar dat is natuurlijk ook onzin. Als ik werkelijk jou was, zou ik het precies hetzelfde doen als jij.

Bottom line: de verschillen in (ogenschijnlijke) barbaarsheid waar jij het over hebt, zijn niet absoluut, maar afhankelijk van de omstandigheden waarin mensen zich bevinden.

PS: Desperation, a state of despair (the complete loss or absence of hope), typically one which results in rash or extreme behaviour.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:30:29 #185
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217777566
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Heb je daar voorbeelden van?
Een platform als Breaking the Silence, bijvoorbeeld. Zij zijn laatst weer met een vrij uitgebreid rapport gekomen van verhalen uit het Israëlische leger dat velen moeite hebben met het omzetten van het doel gijzelaars bevrijden naar de algehele bezetting van Gaza.
Dit, dus.
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:32:04 #186
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217777579
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:17 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Wat is de reden dat de Palestijnen geen scheiding aanbrengen tussen burger en strijder in hun rapportages over slachtoffers? Ik kan namelijk alleen maar gissen.
Het uitgangspunt is om de hele Palestijnse samenleving als en goed georganiseerde mierenhoop te laten functioneren, waarbij het verschil tussen burger en strijder amper zichtbaar is.

'Strijders' dragen dan vooral (buiten ceremoniële toneelstukjes) burgerkleding en de terroristische infrastructuur is aangebracht onder de samenleving en in scholen, moskeeën, ziekenhuizen en wooncomplexen.

Dat is een bewuste tactiek om zo A) immuniteit te creëren en ook kunnen B) alle omgekomen 'strijders' als burgerslachtoffers worden meegeteld. Men weet namelijk dat deze manier van vechten hele tragische beelden oplevert die in de Westerse media kunnen leveren veel aandacht op en kunnen worden gebruikt om Israël te demoniseren, waarmee men hoopt dat het land op den duur legitimiteit verliest.

Zoals de leiding van Hamas zei:
quote:
In one message to Hamas leaders in Doha, Sinwar cited civilian losses in national-liberation conflicts in places such as Algeria, where hundreds of thousands of people died fighting for independence from France, saying, “these are necessary sacrifices.”

Bron
quote:
“We make the headlines only with blood,” Sinwar said in the interview at the time with an Italian journalist. “No blood, no news.”

Bron
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het betreft wél nevenschade. Er zijn namelijk nog altijd relatief weinig slachtoffers gevallen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217777618
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:29 schreef Hallulama het volgende:
Echter, dat Palestijnen vaak barbaarser overkomen, daar ben ik het met je eens. Maar daar is een verklaring voor.
Je hebt het barbaarse en je hebt het satanische. Baby's wurgen, in de fik steken, ogen uitsteken e.d. is satanisch en daar zijn veel mensen zelfs in hun meest barbarische toestand niet tot in staat.

Ik ben zwaar a-religieus, maar als ik zie wat Hamas / Isis en andere "vredelievende strijders" uitspoken, ben ik ervan overtuigd dat er toch een hel is en er ergens een breuk is gekomen waardoor dit duivelsgebroed op aarde is gekomen.
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:36:29 #188
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217777620
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:29 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Ik erken de barbaarse aard van de mens in algemene zin. Dat Palestijnen barbaarser zouden zijn dan Israëliërs is natuurlijk onzin, ze hebben immers hetzelfde DNA.

Mijn eigen barbaarsheid ken ik niet, simpelweg omdat ik nooit in een uitzichtloze situatie ben beland. En ik hoop daarom dat jij jouw barbaarsheid ook niet kent.

Anders gezegd: ik maak mezelf graag wijs dat ik een goed mens ben, maar zeker weten doe ik dat dus niet.

Je kent vast deze quote:
• You can't truly call yourself peaceful unless you are capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful, you're harmless.

Laten we daar eens een variant op maken:
• You can't truly call yourself civilized unless you have experienced great desperation. If you haven't experienced desperation, you're not civilized, you're lucky.

We zeggen vaak: "Als ik jou was, zou ik het anders doen." Maar dat is natuurlijk ook onzin. Als ik werkelijk jou was, zou ik het precies hetzelfde doen als jij.

Bottom line: de verschillen in (ogenschijnlijke) barbaarsheid waar jij het over hebt, zijn niet absoluut, maar afhankelijk van de omstandigheden waarin mensen zich bevinden.

PS: Desperation, a state of despair (the complete loss or absence of hope), typically one which results in rash or extreme behaviour.
Barbaars gedrag heeft niets te maken met DNA maar met cultuur. Kortom: het geheel aan normen, waarden, gewoontes en opvattingen die er leven binnen een maatschappij. En daar zien we tussen de Israëlische samenleving en de Palestijnse een hemelsbreed verschil.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Een platform als Breaking the Silence, bijvoorbeeld. Zij zijn laatst weer met een vrij uitgebreid rapport gekomen van verhalen uit het Israëlische leger dat velen moeite hebben met het omzetten van het doel gijzelaars bevrijden naar de algehele bezetting van Gaza.
'Breaking the Silence' is een hele kleine groep activisten, die vaak rapporten produceren met allerlei anonieme verklaringen zonder enig bewijs of onderbouwing.
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 12:41:27 #189
236264 crew  capricia
pi_217777681
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het uitgangspunt is om de hele Palestijnse samenleving als en goed georganiseerde mierenhoop te laten functioneren, waarbij het verschil tussen burger en strijder amper zichtbaar is.

'Strijders' dragen dan vooral (buiten ceremoniële toneelstukjes) burgerkleding en de terroristische infrastructuur is aangebracht onder de samenleving en in scholen, moskeeën, ziekenhuizen en wooncomplexen.

Dat is een bewuste tactiek om zo A) immuniteit te creëren en ook kunnen B) alle omgekomen 'strijders' als burgerslachtoffers worden meegeteld. Men weet namelijk dat deze manier van vechten hele tragische beelden oplevert die in de Westerse media kunnen leveren veel aandacht op en kunnen worden gebruikt om Israël te demoniseren, waarmee men hoopt dat het land op den duur legitimiteit verliest.

Zoals de leiding van Hamas zei:
[..]
[..]
[..]
Het betreft wél nevenschade. Er zijn namelijk nog altijd relatief weinig slachtoffers gevallen.
Eens.

Dus wat het beste zou zijn, is om Hamas zo weinig mogelijk macht over de Gazanen te geven. Dus geen macht over voedselhulp om te beginnen. En medische hulp ook zonder dan Hamas zich in de kelders van het ziekenhuis ophoudt, dus in een andere faciliteit. En straks onderwijs met normale docenten zonder Hamas-invloeden. Etc.

Maar dat is echt een heel lange weg.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:46:13 #190
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217777716
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

'Breaking the Silence' is een hele kleine groep activisten, die vaak rapporten produceren met allerlei anonieme verklaringen zonder enig bewijs of onderbouwing.
quote:
Founded in March 2004 by a group of soldiers who served in Hebron, Breaking the Silence has since acquired a special standing in the eyes of the Israeli public and in the media because of its unique role in giving voice to the experience of soldiers. To date, the organization has collected testimonies from more than 1,400 soldiers who represent all strata of Israeli society and cover nearly all units that operate in the territories.

All the testimonies we publish are meticulously researched, and all facts are cross-checked with additional eyewitnesses and/or the archives of other human rights organizations that are active in the field. Every soldier who gives a testimony to Breaking the Silence is well-aware of the aims of the organization and the interview. Most soldiers choose to remain anonymous, due to various pressures from military officials and society at large. Our first priority is to safeguard the soldiers who choose to testify to the public about their military service.
Je hebt weer eens to-taal geen idee waar je over praat.
Dit, dus.
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:47:53 #191
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217777736
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Barbaars gedrag heeft niets te maken met DNA maar met cultuur. Kortom: het geheel aan normen, waarden, gewoontes en opvattingen die er leven binnen een maatschappij. En daar zien we tussen de Israëlische samenleving en de Palestijnse een hemelsbreed verschil.
En hoe komt cultuur tot stand? Zo is de cirkel weer rond toch?
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:53:22 #192
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217777800
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]
[..]
Je hebt weer eens to-taal geen idee waar je over praat.
Ja, zoals ik dus al zei: een hele kleine groep, pakweg 0.1%. Jij denkt schijnbaar dat 1400 mensen veel is in deze context, dat is het niet. Israël heeft 170,000 actieve mensen in dienst en tot 470,000 aan reservisten.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:47 schreef Hallulama het volgende:

[..]
En hoe komt cultuur tot stand? Zo is de cirkel weer rond toch?
Tja, Arabische en vooral Islamitische invloeden. We zien dit immers in meer Arabische en Islamitische landen.
  woensdag 28 mei 2025 @ 12:54:29 #193
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217777812
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, zoals ik dus al zei: een hele kleine groep, pakweg 0.1%. Jij denkt schijnbaar dat 1400 mensen veel is in deze context, dat is het niet. Israël heeft 170,000 actieve mensen in dienst en tot 470,000 aan reservisten.
Waarvan je sinds 7 oktober steeds meer ziet dat ze zich openlijk uitspreken tegen de draai richting Gaza ipv de gijzelaars. Of ga je dat ook ontkennen?
Dit, dus.
  woensdag 28 mei 2025 @ 13:02:21 #194
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217777899
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:36 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Je hebt het barbaarse en je hebt het satanische. Baby's wurgen, in de fik steken, ogen uitsteken e.d. is satanisch en daar zijn veel mensen zelfs in hun meest barbarische toestand niet tot in staat.

Ik ben zwaar a-religieus, maar als ik zie wat Hamas / Isis en andere "vredelievende strijders" uitspoken, ben ik ervan overtuigd dat er toch een hel is en er ergens een breuk is gekomen waardoor dit duivelsgebroed op aarde is gekomen.
Ik vind het bizar dat ik het volgende meen te moeten zeggen, maar het is helaas een waarheid als een koe, dus:

Ook hier geldt: als jij hen was, had jij het net zo gedaan. In plaats van mensen verder te ontmenselijken, vraag jezelf eens af hoe het kan dat de mens tot zulke gruweldaden in staat is. Onze hele geschiedenis zit vol met dit soort gebeurtenissen, ook in onze eigen westerse cultuur. Misschien is het wat langer geleden, maar we hebben het nu goed. Niets zegt dat wij niet óók tot dit soort gruweldaden vervallen als we (god verhoede) ooit weer van het pad af raken.

Wij mensen, we zijn engelen en vampieren tegelijk.

PS: De media houden trouwens voornamelijk van vampieren, omdat wij voornamelijk op vampierverhalen klikken, zo houden we ons vampierzijn in stand, en verwaarlozen we ons engelzijn.
pi_217777932
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Waarvan je sinds 7 oktober steeds meer ziet dat ze zich openlijk uitspreken tegen de draai richting Gaza ipv de gijzelaars. Of ga je dat ook ontkennen?
Je doet nu net alsof 7 oktober een invasie van Israel is begonnen. Ik neem aan dat je bedoelt een week na 7 oktober, de massaslachting van 1200 joden, uitgevoerd door Hamas leden, ondersteund door Palestijnse burgers, en na het publieke vertoon van onteerde lijken die werden meegesleept achter auto's, luid toegejuicht door Palestijnse burgers?
pi_217777966
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:02 schreef Hallulama het volgende:
Ook hier geldt: als jij hen was, had jij het net zo gedaan.
Nope, een baby fysiek iets aandoen zou ik niet kunnen, zelfs als het baby-Hitler was.
Daar moet je superzwaargestoord voor zijn en dat zijn ze gewoon in grote getale. Zou niet weten waarom je gasten die zulke daden uitvoeren nog als mens moet beschouwen? Gaat er bij mij niet in hoor en dat geldt ook voor de kindermoordenaars / verkrachters in alle andere delen van de wereld. Afschieten naar de maan met een zuurstoflek in de raket.
  woensdag 28 mei 2025 @ 13:12:28 #197
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217777990
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:06 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Je doet nu net alsof 7 oktober een invasie van Israel is begonnen. Ik neem aan dat je bedoelt een week na 7 oktober, de massaslachting van 1200 joden, uitgevoerd door Hamas leden, ondersteund door Palestijnse burgers, en na het publieke vertoon van onteerde lijken die werden meegesleept achter auto's, luid toegejuicht door Palestijnse burgers?
De reactie van Israël na 7 oktober, inderdaad.
Dit, dus.
pi_217777993
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 12:36 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]

Je moet wel in je achterhoofd houden dat er een groot verschil zit tussen wat Israël heeft en wat Hamas heeft. Israël heeft de meest geavanceerde wapens waarmee ze dingen van afstand, grootschaliger en efficiënter kunnen doen. Hamas moet het doen met oude geïmporteerde wapens, zelfgeknutselde bommen, messen, stenen etc. Dan lijkt het allemaal barbaarser maar daar moet je natuurlijk wel een beetje doorheen prikken. Anders ben je al gauw vatbaar voor propaganda dat Palestijnen beesten zijn en Israël het meeste morele leger ter wereld heeft en dergelijke dingen terwijl er in wezen geen verschil is tussen het doden van een kind met een mes of met een bom.

Je gruwelt van een kind met uitgestoken ogen, maar niet van een kind gereten in 40 stukken? Lijkt mij niet. Hoop ik niet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217778000
quote:
VN ziet dat Israël vuur opent op mensen die voedsel ophalen: 'Mensonterend'

https://www.nu.nl/midden-(...)en-mensonterend.html
Nou dat hadden we van een genocidaal gedrocht niet verwacht hoor .
pi_217778062
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
propaganda dat Palestijnen beesten zijn
Daar heb ik geen propaganda voor nodig. Ik weet helaas maar al te goed hoe velen van hun denken over iedereen die niet in hun straatje past.
En ik vind dat er een GROOT verschil is in de manier hoe je iemand om het leven brengt. 7 oktober was niet de eerste keer dat Israëlische kinderen met een flinke dosis sadisme om het leven zijn gebracht. Het is sadisme, satanisme en het kicken op eigen gruweldaden. Eigenlijk wat de russen in Bucha hebben gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')