Ja, nee, helemaal logisch hoor.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Sowieso zou het toch zo zijn dat als er geen genocide is dat hoe meer zich erin verdiepen hoe meer geluid er komt dat er geen genocide plaatsvindt. Omdat dit onderwerp 'hot' is, en ik neem aan genocidestudies dat normaal niet is. Is het ook juist heel aantrekkelijk om juist de claims van genocide te kunnen weerleggen. Dan heb je meteen een interview op Fox in de Telegraaf, bij de Dailymail etcetera zelfs gebalanceerde media zullen je dan snel uitnodigen omdat die graag een soort both sides willen presenteren.
Als je een expert bent op een onderwerp. Is het meestal niet in je belang om keihard te liegen over dat onderwerp. Natuurlijk werkt het principe ook de andere kant op. Maar dat is weer hypothethisch voorlopig is de consensus dat het genocide is. Dus als je eigenwijs wilt zijn claim je van niet. Nu je aansluiten bij het koor dat het genocide is daarmee profileer je je niet bepaald. Je steekt bij zo'n NRC interview af als uniek als je als enige van de 7 ben die zegt nee het is geen genocide. Ik heb nog altijd niemand een redelijke verklaring zien geven dat NRC die mensen geselecteerd heeft op hun mening of andere meningen expres niet geïnterviewed heeft.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:57 schreef 03f het volgende:
[..]
Ja, nee, helemaal logisch hoor.Zou het andersom ook zo werken?
Iedereen die roept dat het genocide is doet dit omdat het item 'hot' is het daarom juist heel aantrekkelijk om de claims van geen-genocide te weerleggen. Gewoon, omdat de gebalanceerde media graag een soort both sides willen presenteren. Heb je zo een interview te pakken hoor, geloof mij maar.
Maar andersom is keihard liegen als expert wel in je belang? Maar natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 23:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als je een expert bent op een onderwerp. Is het meestal niet in je belang om keihard te liegen over dat onderwerp. Natuurlijk werkt het principe ook de andere kant op. Maar dat is weer hypothethisch voorlopig is de consensus dat het genocide is. Dus als je eigenwijs wilt zijn claim je van niet. Nu je aansluiten bij het koor dat het genocide is daarmee profileer je je niet bepaald.
Andersom is keihard liegen in iemands belang? Wat bedoel je. Bedoel je als leek is het geen probleem om de waarheid te spreken?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 23:08 schreef 03f het volgende:
[..]
Maar andersom is keihard liegen als expert wel in je belang? Maar natuurlijk.
Je redenaties worden steeds moeizamer en met name belachelijker. Ik bespaar mij waarschijnlijk de volgende keer de moeite om te reageren.
Benny die etnische zuiveringen toejuicht. Bent is een tas echte zionist die Israël altijd zal verdedigen ongeacht of ze fout zitten. Met als die holocaust wetenschappers die hun geld uit de joodse lobby krijgen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je niet van gerenommeerde wetenschappers zoals Steven Pinker, Benny Morris of Ben Kiernan hebt gehoord is dat veelzeggend. Er staan wel meer zeer bekende namen op dit lijstje.
[..]
Nee hoor, Israël heeft dit gebied in principe eerlijk verkregen in de Zesdaagse Oorlog met Jordanië. Sterker nog, Jordanië wilde het gebied na deze oorlog ook niet terug. Kun je ook onderbouwen waarom er dan sprake van 'kolonisatie' zou zijn?
Oh ja die ken ik wel trouwens. Die gast is absoluut niet serieus te nemen. Laat hem een debatje voeren met zeg Norm Finkelstein en het is huilen voor Benny.quote:
Jij stelt:quote:Op dinsdag 27 mei 2025 23:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Andersom is keihard liegen in iemands belang? Wat bedoel je. Bedoel je als leek is het geen probleem om de waarheid te spreken?
Nee dat stel ik niet. Ik stelde als expert is het het meestal niet in je belang te liegen. Weet je wat het woord meestal betekent. Het kan wel in je belang zijn, bijvoorbeeld als je klimaatwetenschapper bent die geld wil van de olielobby. Bijvoorbeeld als er consensus is over genocide in Gaza en jij bent een van de weinigen die dat weerspreekt.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 23:17 schreef 03f het volgende:
[..]
Jij stelt:
1. Experts die stellen dat geen genocide is liegen.
2. Experts die stellen dat het genocide is liegen niet.
Want experts zouden nooit liegen want niet in hun belang en blabla.
En bij punt twee zou ieder tegengeluid ook nog zijn omdat het je wellicht een interview op zou leveren omdat het 'hot' zou zijn.
Cirkelredenaties maken lukt je vast ook wel in je eentje, succes.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 23:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat stel ik niet. Ik stelde als expert is het het meestal niet in je belang te liegen. Weet je wat het woord meestal betekent. Het kan wel in je belang zijn, bijvoorbeeld als je klimaatwetenschapper bent die geld wil van de olielobby. Bijvoorbeeld als er consensus is over genocide in Gaza en jij bent een van de weinigen die dat weerspreekt.
Ik stelde niet dat experts die zeggen dat het geen genocide is liegen, het kan dat ze dat denken, het kan dat ze daar argumenten voor hebben.
Je kunt beter lezen wat ik stel in plaats van je eigen interpretatie daarvan te maken. Ik ben altijd bereid wat ik zeg te verhelderen mocht ik het slecht geformuleerd of onhandig uitgelegd hebben.
Juist omdat ik ervanuit ga dat experts meestal niet liegen zou ik denken dat als het geen genocide was dat ik dan veel meer experts zou zien die zeggen het is geen genocide. Maar dat is niet zo, ik zie veel meer experts zich uitspreken het is genocide.
Nouja, Engeland/UK (politiek) heeft toch zeer recent dezelfde draai gemaakt? Ook gepushed door Qatar? (ik heb geen idee)quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ben ook wel benieuwd wat dan de uitleg is dat Merz nu kritisch is op Israel, zou het misschien met wat Israel doet te maken. Of wilde hij een paar maanden geleden nog Netanyahu uitnodigen ondanks arrestatiebevel van het ICC en is hij nu opeens antisemitisch geworden?
De NOS heeft er een artikeltje over maar die zijn onbetrouwaar. Misschien weet Etto wel hoe dit zit?
Duitse kritiek op Israël: ook steun van trouwste Europese bondgenoot wankelt
https://nos.nl/artikel/25(...)e-bondgenoot-wankelt
[..]
Daar zit Qatar achter toch, dat 80% van de Duitse bevolking intersectioneel is gaan denken op dit punt.
Ik heb uitgelegd aan de hand van een definitie waarom ik het genocide vindt. Ik heb wetenschappers genoemd die dat vinden, de directeur van het NIOD, Amnesty, Artsen Zonder Grenzen de VN.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 23:37 schreef 03f het volgende:
[..]
Cirkelredenaties maken lukt je vast ook wel in je eentje, succes.
Israel neemt toch geen genoegen met het vrijlaten van de gijzelaars. Wie had dat nou verwacht, oh ja iedereen die dit volgt.quote:Israel Rejects Ceasefire Negotiated by Trump That Would Release Hostages.
However, before President Trump could announce the agreement on Monday, the Israeli government told local media it had killed the deal.
"The eagerness with which it was killed in Israel indicated a deep fear that Washington would accept it and even try to impose it," YNet reported, according to Drop Site News.
Witkoff then blamed the agreement's collapse on Hamas, telling Axios, "What I have seen from Hamas is disappointing and completely unacceptable."
Israeli forces escalated its killing of Palestinians on March 18, weeks after initiating a blockade on all aid, including food, water, and medical supplies, Israel has killed nearly 4,000 Palestinians, most of whom were women and children.
Blijft bijzonder hoe Howard telkens doet alsof de haat van 1 kant komt. Klinkt inderdaad vredelievend als bijna 50% de 2 miljoen mensen in Gaza het liefst dood ziet.quote:Nearly half of Israelis support army killing all Palestinians in Gaza, poll finds
An overwhelming number of Israelis, including seculars, back the forced transfer of Palestinians from Gaza and Israel
The survey, conducted in March and published by Haaretz newspaper on Thursday, found that 82 percent of Israeli Jews support the forced expulsion of Palestinians from the Gaza Strip.
Meanwhile, 47 percent of Israeli Jews answered yes to the question: "Do you support the claim that the [Israeli army] in conquering an enemy city, should act in a manner similar to the way the Israelites did when they conquered Jericho under the leadership of Joshua, ie to kill all its inhabitants?" The reference is to the biblical account of the conquest of Jericho.
Nee, want die woont er niet. Moeten ze voor de vorm ook even een dorp met Druzen platgooien of zo?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kan je ook een andere groep noemen die geraakt wordt?
Ja.quote:OK dat is net zo'n non argument als wat jij roept. Er wordt totaal niets gedaan om de bevolking te ontzien. 36 ziekenhuizen in as, alle landbouw wat er was in as, visserij in as of zaten daar ook hamas commando centra onder?
quote:Under the Youth Law amendment, children as young as 12 can receive life sentences for crimes labelled as “terrorism”, even if committed as part of a protest or unrest.
The law also allows the transfer of children to adult prisons at the age of 14, a violation of international law that prohibits detaining children with adults unless it is demonstrably in their best interest.
The UN has expressed concern that these changes override scientific understanding of child development and undermine children’s right to rehabilitation. It has noted that children aged 12-13 lack full cognitive maturity and should not face criminal proceedings, let alone life imprisonment.
From double standards to racial discrimination
Israel’s treatment of Palestinian children reflects a broader pattern of systemic racial discrimination. While Israeli Jewish children are prosecuted under civilian law, Palestinian children — especially those in occupied East Jerusalem — are often tried under counterterrorism laws that impose significantly harsher penalties.
The UN has urged Israel to repeal both amendments, referring to the 2024 advisory opinion from the International Court of Justice, which found that Israel’s regime in the occupied Palestinian territories practised racial segregation and apartheid.
Since 1967, Palestinian children in the occupied West Bank have been subject to Israeli military law, making them the only minors in the world consistently prosecuted in military courts.
Each year, an estimated 500-700 Palestinian children, some as young as 12, are arrested, detained, and funnelled into Israel’s military legal system. The vast majority are boys aged 12-17
Wat ontzettend jammer dat die eerst bijna 20 jaar vrij spel hebben gehad, waardoor het gedachtengoed wortel heeft gevat en het bijkans onmogelijk maakt het tij nog te keren. Zelfs al veranderde Gaza nu met een vingerknip in die Riviera met een bijkomende levensstandaard, vroeg of laat blaast iemand zichzelf weer op, is het niet omdat het een "collaborateur" is, dan wel omdat het de verkeerde soort moslim is.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:18 schreef nixxx het volgende:
https://www.nu.nl/midden-(...)itische-gazanen.html
Nou jeetje toch Amnesty.. het lijkt bijna wel alsof Hamas, de wettige bestuurders van de Gazastrook, een terreur organisatie isoh noes
Goh. Daar hoor je alle pro-Palestina lui nu nooit over. Het is bijna alsof velen ook pro-Hamas zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:18 schreef nixxx het volgende:
https://www.nu.nl/midden-(...)itische-gazanen.html
Nou jeetje toch Amnesty.. het lijkt bijna wel alsof Hamas, de wettige bestuurders van de Gazastrook, een terreur organisatie isoh noes
Alleen die in de bezette gebieden, bedoelen ze en niet in Israël zelf. De situatie op de Westoever is nog altijd de grootste lont in het kruitvat.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
especially those in occupied East Jerusalem
Ach gut Hamas wordt er weer bijgehaald om de eigen misdaden van tafel te krijgen. Waarom zou je ook je eigen misdaden bespreken als je de fouten van hamas op de agenda kan zetten zodat die van jou, die vele malen erger zijn, onbesproken blijven.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:48 schreef Qarrad het volgende:
Oe nog een goeie. Hierna hou ik op met tweets, maar deze is ook erg raak:
[ x ]
Dan is het het uitdrukkelijk benoemen ook niet echt logisch vanuit dat standpunt of wel?quote:Op woensdag 28 mei 2025 07:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, want die woont er niet. Moeten ze voor de vorm ook even een dorp met Druzen platgooien of zo?
[..]
Ja.
Zij hebben nooit mogen stemmen. Niet voor Hamas en niet voor een ander. Zelfs in de laatste verkiezingen had hamas 441.000 stemmen of zo. Iets van 44.5%. Maar ook hier dat stomme winner takes all systeem waardoor ze effectief aan de macht kwamen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:28 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Even voor de mensen die alle Gazanen als Hamas willen bestempelen.
Die had ik gezien, die is leuk. Misschien maak ik een fout maar als er maar 551 respondenten waren betekent dit dat van de 551 maar 1 respondent wel vetrouwen in Hamas en verspreiden noodhulp heeft lolquote:Op woensdag 28 mei 2025 08:48 schreef Qarrad het volgende:
Oe nog een goeie. Hierna hou ik op met tweets, maar deze is ook erg raak:
[ x ]
Toch te triest voor woorden dat ze moeten bewijzen tegen Hamas te zijn om niet elke dag geterroriseerd te worden door de bombardementen van Israël.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:28 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Even voor de mensen die alle Gazanen als Hamas willen bestempelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |