abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217778389
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als je sadisme en kicken op eigen gruweldaden wil zien kun je ook gewoon IDF soldaten volgen op social media.
Linkje naar die socials? Ben wel benieuwd dan.
pi_217778448
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:03 schreef 03f het volgende:

[..]
Linkje naar die socials? Ben wel benieuwd dan.
Ik heb geen links want ik wil die gruwelijkheden niet zien maar er is in het verleden wel uitgebreid verslag over gedaan in de media.

Misschien dat het sinds begin dit jaar een stuk minder is omdat het de IDF het aan banden heeft gelegd (niet om de juiste redenen).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217778466
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Maar Soedanese en Congolese kinderen...
Is ook whataboutisme want de dader is dan niet Israël.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_217778503
twitter

Geen verdere context maar het lijkt erop dat hulp welkom is.
pi_217778520
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het is een kreet welke gebruikelijk is in die contreien die te pas en te onpas wordt gebruikt. Het maakt voor mij een daad niet meer/minder gruwelijk maar ik weet dat veel pro-Israël mensen daar anders over denken.
Als je in een trein zit en iemand schreeuwt hard die kreet weet je wel hoe laat het is. Dat is de logische indruk die het in Europa maakt. Het is een beetje de heil hitler van de 21e eeuw geworden. Volledig zelf veroorzaakt.
  woensdag 28 mei 2025 @ 14:21:25 #231
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217778522
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:19 schreef William_Papadin het volgende:
[ x ]

Geen verdere context maar het lijkt erop dat hulp welkom is.
Bijzonder inderdaad, er zijn meer van zulke videos.

Maar volgens de NOS is het allemaal mislukt en heeft het Israëlische leger zelf doelbewust Palestijnse doodgeschoten, zo meldt men op basis van wat de VN zegt, die zich dan weer baseren op "lokale bronnen".

Het valt wat dit betreft heel erg op dat er paniek ontstaan in bepaalde kringen dat de hulpvoorziening nu in andere handen is gevallen, dit wekt de vraag op waarom men zich hier zo boos over maakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217778544
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder inderdaad, er zijn meer van zulke videos.

Maar volgens de NOS is het allemaal mislukt en heeft het Israëlische leger zelf doelbewust Palestijnse doodgeschoten, zo meldt men op basis van wat de VN zegt, die zich dan weer baseren op "lokale bronnen".

Het valt wat dit betreft heel erg op dat er paniek ontstaan in bepaalde kringen dat de hulpvoorziening nu in andere handen is gevallen, dit wekt de vraag op waarom men zich hier zo boos over maakt.
Het lijkt erop dat de inkomstenbron van Hamas rondom dit soort hulp op aan het drogen is.
pi_217778564
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:21 schreef Homey het volgende:

[..]
Als je in een trein zit en iemand schreeuwt hard die kreet weet je wel hoe laat het is. Dat is de logische indruk die het in Europa maakt. Het is een beetje de heil hitler van de 21e eeuw geworden. Volledig zelf veroorzaakt.
Of Saoedi Arabië heeft net een goal gemaakt in de Asia Cup.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 28 mei 2025 @ 14:30:46 #234
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217778594
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnen richting zich doelbewust op zulke kinderen, het Israëlische leger niet.
Beide partijen proberen op genadeloze wijze, met de middelen die ze tot hun beschikking hebben, hun doelen te bereiken. Het grote verschil zit 'm in die middelen. Het is een asymmetrisch conflict.

Als Hamas hun doel kon bereiken zonder gruweldaden te plegen, zouden ze dat doen. Het werkt namelijk totaal niet in hun voordeel wanneer ze die gruweldaden plegen. Bovendien is het ook niet logisch. Gruweldaden kosten veel tijd, moeite en energie. Je hebt er veel personeel voor nodig, en dan ook nog eens personeel met een hart van graniet (letterlijk de functieomschrijving, geen idee waar ze die mensen vandaan halen). Kortom: strategisch en diplomatiek compleet irrationeel en contraproductief.

Je wordt geboren in een shitstorm, of in een huis met een tuin en een hond die Bobbie heet (en een tank die Merkava heet).

En in dat verschil, daar begint die hele tragiek!
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_217778686
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:15 schreef HSG het volgende:

[..]
Is ook whataboutisme want de dader is dan niet Israël.
Dat is zeker een whataboutisme. Homey gebruikt deze Congo Soedan whataboutism sinds april al acht keer. Maar misschien gaat dat oprecht onbewust. Hoewel hij me nu wel weer van een jijbak zal betichten
  woensdag 28 mei 2025 @ 15:16:49 #236
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217778928
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Of Saoedi Arabië heeft net een goal gemaakt in de Asia Cup.
Precies, net zoals sommige mensen klassieke muziek alleen maar kunnen associëren met een begravenis, zo kunnen sommige mensen Allahu Akbar (God is Groot) alleen maar associëren met, nou ja, in ieder geval niet met een doelpunt.
pi_217778930
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2025 14:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is zeker een whataboutisme. Homey gebruikt deze Congo Soedan whataboutism sinds april al acht keer. Maar misschien gaat dat oprecht onbewust. Hoewel hij me nu wel weer van een jijbak zal betichten
Nee je snap het niet. Alles is "whataboutisme" als de dader geen Israël is. Dus ook al schrijf je een nieuwsitem over vermoorde kinderen in Yemen of Congo dan is het automatisch whataboutisme.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_217779045
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2025 15:17 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee je snap het niet. Alles is "whataboutisme" als de dader geen Israël is. Dus ook al schrijf je een nieuwsitem over vermoorde kinderen in Yemen of Congo dan is het automatisch whataboutisme.
Sterkte en kop op
  woensdag 28 mei 2025 @ 15:42:24 #239
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217779094
Ach, Iran ..

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 28 mei 2025 @ 15:57:42 #240
117098 Hathor
Effe niet
pi_217779284
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het wordt nog druk in Den Haag. Hopelijk kan de Israelische regering inderdaad verantwoordelijk worden gehouden voor hun genocide.
Vergeet het maar. Dat ICC is een grote wassen neus wat ook door meerdere landen gewoon niet erkend wordt. Als ze bv ooit het lef hebben om een Amerikaan daar voor te geleiden om wat voor reden dan ook, dan kunnen ze nog lachen daar. En ik heb zo'n vermoeden dat Israel hetzelfde zou doen als er daar iemand als Netanyahu voorgeleid gaat worden.

Het enige wat ze daar voor elkaar krijgen is wat Afrikaanse dictatortjes veroordelen, of wat mensen die fout zijn geweest tijdens de oorlog op de Balkan in de 90's.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217779287
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 13:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnen richting zich doelbewust op zulke kinderen, het Israëlische leger niet.
Waar is papa?
  woensdag 28 mei 2025 @ 16:04:23 #242
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217779360
quote:
13s.gif Op woensdag 28 mei 2025 15:42 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, Iran ..

[ twitter ]
Ze zullen vrij snel ontdekken dat dat niet is hoe het moet.

Maar ben benieuwd, zal alvast wat extra popcorn inslaan!
pi_217779612
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 15:57 schreef Hathor het volgende:

[..]
Vergeet het maar. Dat ICC is een grote wassen neus wat ook door meerdere landen gewoon niet erkend wordt. Als ze bv ooit het lef hebben om een Amerikaan daar voor te geleiden om wat voor reden dan ook, dan kunnen ze nog lachen daar. En ik heb zo'n vermoeden dat Israel hetzelfde zou doen als er daar iemand als Netanyahu voorgeleid gaat worden.

Het enige wat ze daar voor elkaar krijgen is wat Afrikaanse dictatortjes veroordelen, of wat mensen die fout zijn geweest tijdens de oorlog op de Balkan in de 90's.
Ja nu is het inderdaad wat karig. Daarom is het juist zaak Netanyahu daar te vervolgen. Israel heeft natuurlijk niet de slagkracht om de hele Europese unie door te komen om hun oorlogsmisdadigers te ontzetten. Als er eindelijk ook westerse leiders daar vervolgd worden is hun status meer zoals het hoort. Wat dat betreft is het natuurlijk een kip ei verhaal. Zijn ze zwak omdat ze niks kunnen, of kunnen ze niks omdat ze zwak worden geacht.
De EU zou bijvoorbeeld in het handelsverdrag met Israel als voorwaarde kunnen zetten dat Israel hun oorlogsmisdadigers uitlevert.
  woensdag 28 mei 2025 @ 16:40:48 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217779693
De propaganda die de pro-Palestijnse sympathisanten de wereld in slingeren is soms van een bizar laag niveau. Het blijft mij dan ook verbazen dat duizenden mensen dit soort overduidelijk AI gegenereerde beelden serieus nemen.

twitter
pi_217779704
Toch precies jouw niveau Howard, je plaatst het ook zelf. Waarschijnlijk ben je daarom ook triggered bijna al jouw posts zijn dat type onzin.
pi_217779710
quote:
13s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:40 schreef HowardRoark het volgende:
De propaganda die de pro-Palestijnse sympathisanten de wereld in slingeren is soms van een bizar laag niveau. Het blijft mij dan ook verbazen dat duizenden mensen dit soort overduidelijk AI gegenereerde beelden serieus nemen.

[ twitter ]
Ach jij kan de ene dag posten dat Palestijnen niks om elkaar geven als joden maar doodgaan en de volgende dag dat je al jaren weet dat de IDF menselijke schilden gebruikt.
  woensdag 28 mei 2025 @ 16:48:06 #247
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217779746
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Toch precies jouw niveau Howard, je plaatst het ook zelf. Waarschijnlijk ben je daarom ook triggered bijna al jouw posts zijn dat type onzin.
Nee hoor, ik deel hier geen door AI genererende foto's over vermeend leed van een bepaalde groep mensen.
  Moderator woensdag 28 mei 2025 @ 16:58:43 #248
236264 crew  capricia
pi_217779812
Oh, naast het uitdelen van voedsel bij die distributie-punten, zijn er ook nog VN konvooien met voedsel Gaza ingereden.

Maar die werden weer geplunderd.

quote:
U.N. trucks delivering food to Gaza were stopped and looted overnight, Gaza residents and merchants said on Wednesday, hours after desperate Palestinians overran a distribution site run by a U.S.-backed group trying to start delivering aid.

[..]

As the new system began, the Israeli military also allowed 95 trucks belonging to the U.N. and other aid groups into the enclave, but three Gaza residents and three merchants said a number of trucks were targeted by looters.

One Palestinian transport operator said at least 20 trucks belonging to the U.N. World Food Programme were attacked shortly before midnight.
https://www.mtv.com.lb/en(...)-distribution-crisis
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217779867
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, ik deel hier geen door AI genererende foto's over vermeend leed van een bepaalde groep mensen.
Met de verschillende checks die ik gedaan heb moet ik zeggen dat het waarschijnlijk geen AI-gegenereerde foto is.

Aan leed is ook geen gebrek daar natuurlijk.
  woensdag 28 mei 2025 @ 17:05:10 #250
117098 Hathor
Effe niet
pi_217779885
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 16:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja nu is het inderdaad wat karig. Daarom is het juist zaak Netanyahu daar te vervolgen. Israel heeft natuurlijk niet de slagkracht om de hele Europese unie door te komen om hun oorlogsmisdadigers te ontzetten. Als er eindelijk ook westerse leiders daar vervolgd worden is hun status meer zoals het hoort. Wat dat betreft is het natuurlijk een kip ei verhaal. Zijn ze zwak omdat ze niks kunnen, of kunnen ze niks omdat ze zwak worden geacht.
De EU zou bijvoorbeeld in het handelsverdrag met Israel als voorwaarde kunnen zetten dat Israel hun oorlogsmisdadigers uitlevert.
Ik bedoelde meer op een black ops actie van de Mossad, als er een land in staat is om zoiets uit voeren dan is het Israel wel. Een grootschalige militaire actie zoals waar de Amerikanen mee gedreigd hebben zullen ze inderdaad niet riskeren, maar een snelle commando actie sluit ik niet uit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')