abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2025 @ 22:12:08 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217763276
Ik dacht... laat ik eens de doos van Pandora opentrekken en mensen op ideeën brengen: Vakantiegeld

Hoe lang denken jullie dat het duurt voordat de hele reeks rechtse kabinetten het vakantiegeld verlagen of afschaffen om werkgevers financiële ruimte te bieden en een aantrekkelijker land te worden voor bedrijven? _O_
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 26 mei 2025 @ 22:20:32 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217763335
48 uur
pindazakje
pi_217763376
Denken is niet jouw sterkste kant
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 26 mei 2025 @ 22:26:59 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_217763381
In tijden waarin loonsverhogingen van 10% of meer de norm zijn verwacht ik dat zo'n afschaffing linksom of rechtsom er indirect weer bij komt.
  maandag 26 mei 2025 @ 23:06:52 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217763689
Ik denk 37 jaar.
pi_217763727
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 22:12 schreef Mikeytt het volgende:
Ik dacht... laat ik eens de doos van Pandora opentrekken en mensen op ideeën brengen: Vakantiegeld

Hoe lang denken jullie dat het duurt voordat de hele reeks rechtse kabinetten het vakantiegeld verlagen of afschaffen om werkgevers financiële ruimte te bieden en een aantrekkelijker land te worden voor bedrijven? _O_
Vakantiegeld is gewoon gereserveerd brutoloon dat je in 1 maand uitbetaald krijgt.
Dus als kabinetten het schrappen, zal je bruto minimaal 8% meer moeten krijgen om er voor te compenseren.

Dus maakt niets uit.
pi_217763973
quote:

Moeten ze alleen doen bij mensen die zich na de vakantie ziekmelden om 'even bij te komen van het backpacken'.
pi_217764172
quote:

Bij mijn vorige baan kreeg ik geen vakantiegeld, maar was mijn loon 8% hoger per maand.
Bij mijn Huidige werkgever krjjg ik geen vakantiegeld, maar 17% Ikb-budget dat ik op verschillende manieren kan besteden.

Ik zie geen enkele reden waarom de regering vakantiegeld zou willen afschaffen: minder inkomen voor de burger betekent minder loonheffing voor de schatkist en meer uitbetaling van toeslagen.
pi_217764176
Als het aan Geert lag, pakte hij alles af. Zoals hij nu met vluchtelingen willen, zal hij ook met ons doen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 27 mei 2025 @ 07:30:50 #10
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217764285
Zas
Je bent een waardeloze agent.
pi_217764771
Kabinetten hebben hier niets mee te maken, de regering gaat niet over verloning. Dat is tussen jou en je werkgever of aan de onderhandelingstafel bij de CAO. Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt laten werkgevers het wel om in zulke zaken te snoeien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217764984
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 09:00 schreef Hanca het volgende:
Kabinetten hebben hier niets mee te maken, de regering gaat niet over verloning. Dat is tussen jou en je werkgever of aan de onderhandelingstafel bij de CAO. Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt laten werkgevers het wel om in zulke zaken te snoeien.
Vakantiegeld van 8 procent is wel degelijk wettelijk verplicht. Er kan in cao's van afgeweken worden, maar dan geldt alsnog de wettelijke verplichting dat je minimaal 108% van het minimumloon moet krijgen.
pi_217765071
Ik denk niet dat het kabinet vakantiegeld gaat afschaffen. Wat ze eerder zullen invoeren is het collectief verplicht zingen van "Wien Neêrlands bloed" bij aanvang en einde van de werkdag. Onder een wapperende prinsenvlag en een portret van de Grote Blonde Leider. Bij weigering verdwijn je naar een kamp in Siberie.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 09:46:31 #14
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217765081
Vakantiegeld is juist heel gunstig voor de rechtse kabinetten. Er wordt meer belasting over betaald dan als je het gewoon bij je loon laat uitkeren.

Maar geeft niets, ik heb geld zaaaaaaat.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217765089
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 06:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
Als het aan Geert lag, pakte hij alles af. Zoals hij nu met vluchtelingen willen, zal hij ook met ons doen.
Allemaal terug naar ons eigen land? :o
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_217774627
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 09:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
Vakantiegeld is juist heel gunstig voor de rechtse kabinetten. Er wordt meer belasting over betaald dan als je het gewoon bij je loon laat uitkeren.
Onzin. Dat maakt echt geen enkel verschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')