Vakantiegeld is gewoon gereserveerd brutoloon dat je in 1 maand uitbetaald krijgt.quote:Op maandag 26 mei 2025 22:12 schreef Mikeytt het volgende:
Ik dacht... laat ik eens de doos van Pandora opentrekken en mensen op ideeën brengen: Vakantiegeld
Hoe lang denken jullie dat het duurt voordat de hele reeks rechtse kabinetten het vakantiegeld verlagen of afschaffen om werkgevers financiële ruimte te bieden en een aantrekkelijker land te worden voor bedrijven?
Moeten ze alleen doen bij mensen die zich na de vakantie ziekmelden om 'even bij te komen van het backpacken'.quote:Op maandag 26 mei 2025 22:12 schreef Mikeytt het volgende:
Ik dacht... laat ik eens de doos van Pandora opentrekken en mensen op ideeën brengen: Vakantiegeld
Hoe lang denken jullie dat het duurt voordat de hele reeks rechtse kabinetten het vakantiegeld verlagen of afschaffen om werkgevers financiële ruimte te bieden en een aantrekkelijker land te worden voor bedrijven?
Bij mijn vorige baan kreeg ik geen vakantiegeld, maar was mijn loon 8% hoger per maand.quote:Op maandag 26 mei 2025 22:12 schreef Mikeytt het volgende:
Vakantiegeld van 8 procent is wel degelijk wettelijk verplicht. Er kan in cao's van afgeweken worden, maar dan geldt alsnog de wettelijke verplichting dat je minimaal 108% van het minimumloon moet krijgen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 09:00 schreef Hanca het volgende:
Kabinetten hebben hier niets mee te maken, de regering gaat niet over verloning. Dat is tussen jou en je werkgever of aan de onderhandelingstafel bij de CAO. Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt laten werkgevers het wel om in zulke zaken te snoeien.
Allemaal terug naar ons eigen land?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 06:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
Als het aan Geert lag, pakte hij alles af. Zoals hij nu met vluchtelingen willen, zal hij ook met ons doen.
Onzin. Dat maakt echt geen enkel verschil.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 09:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
Vakantiegeld is juist heel gunstig voor de rechtse kabinetten. Er wordt meer belasting over betaald dan als je het gewoon bij je loon laat uitkeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |