Vakbondenquote:Op zondag 15 juni 2025 16:02 schreef b2py het volgende:
Voor de vakbond is de reiziger geen partij natuurlijk
Diezelfde reizigers zorgen er wel voor dat de NS-medewerkers brood op tafel hebbenquote:Op zondag 15 juni 2025 16:02 schreef b2py het volgende:
Voor de vakbond is de reiziger geen partij natuurlijk
Rover?quote:Op zondag 15 juni 2025 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Reizigers zouden zich eens moeten verenigen in een vakbond. Met knokploegen om te zorgen dat er godverdomme vervoerd wordt. Geen gezeik, werken voor je geld.
Heb je ook een hekel aan de vijfdaagse werkweek? Vakantiegeld? Vakantie überhaupt? Doorbetaling bij ziekte? Allemaal vakbondswerk. Groetjes!quote:
Wat een onzin, de reiziger is niet de werkgever, dat is NS.quote:Op zondag 15 juni 2025 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Diezelfde reizigers zorgen er wel voor dat de NS-medewerkers brood op tafel hebben
Dat staat ook nergensquote:Op maandag 16 juni 2025 00:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat een onzin, de reiziger is niet de werkgever, dat is NS.
Hardop gelachen om deze onzinquote:Fucking hell het lef dat mensen hebben om aan zichzelf zo'n rol toe te wijzenHet doet me denken aan die keer dat Nederlanders eigenlijk ook vonden dat ze zouden mogen stemmen in Amerikaanse presidentsverkiezingen 25 jaar geleden. Hilarisch.
Groetjes terug met je lekker makkelijke reactie.quote:Op maandag 16 juni 2025 00:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Heb je ook een hekel aan de vijfdaagse werkweek? Vakantiegeld? Vakantie überhaupt? Doorbetaling bij ziekte? Allemaal vakbondswerk. Groetjes!
Nou, dat zal wel weer een compleet treinloos land worden. Dit is echt gekkenwerk, de bonden zoeken naar ruimte die helemaal niet bestaat.quote:De aangekondigde treinstaking morgen, dinsdag, gaat definitief door. Spoorvakbond VVMC en FNV Spoor willen niet verder praten met de NS. Dat melden de twee aan de NOS. In de regio's Oost en Noordwest zal het werk vanaf 04.00 uur stilgelegd worden. Het gaat om het gebied rond Arnhem, Nijmegen, Hengelo, Enschede, Zutphen, Haarlem, Alkmaar en Amsterdam.
Dan kom je automatisch uit bij het nog verder verhogen van de ticketprijzen. En dat wordt niet gebliefd door de reizigers.quote:Op maandag 16 juni 2025 14:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, dat zal wel weer een compleet treinloos land worden. Dit is echt gekkenwerk, de bonden zoeken naar ruimte die helemaal niet bestaat.
Het wordt steeds drukker in Nederland dus de enige uitweg is veel meer investeren in het OV en de ticketprijzen matigen. Die bezuinigingen zijn een doodlopende weg en OV mag gewoon geld kosten.quote:Op maandag 16 juni 2025 14:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan kom je automatisch uit bij het nog verder verhogen van de ticketprijzen. En dat wordt niet gebliefd door de reizigers.
De trein is nu eigenlijk al veel en veel te duur. Je kan denk ik niet nog verder verhogen zonder significante vraaguitval. Maar dat vraagstuk laat ik over aan de insiders.
Dat zien jij en ik, maar voor de VVD is het gewoon een kostenpost. Wat bijzonder is, want asfalt kost ook een hoop geld en kan zichzelf evengoed niet bedruipen.quote:Op maandag 16 juni 2025 14:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het wordt steeds drukker in Nederland dus de enige uitweg is veel meer investeren in het OV en de ticketprijzen matigen. Die bezuinigingen zijn een doodlopende weg en OV mag gewoon geld kosten.
Er zijn drie opties: de bonden accepteren dat je bij een verliesdraaiend bedrijf niet zo'n looneis kan neerleggen, de ticketprijzen gaan omhoog of de schatkist legt er meer geld bij. Het zal wel een combinatie van die drie worden, maar ze alledrie niet doen en dan stug door blijven staken is een heilloze weg.quote:Op maandag 16 juni 2025 14:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan kom je automatisch uit bij het nog verder verhogen van de ticketprijzen. En dat wordt niet gebliefd door de reizigers.
De trein is nu eigenlijk al veel en veel te duur. Je kan denk ik niet nog verder verhogen zonder significante vraaguitval. Maar dat vraagstuk laat ik over aan de insiders.
Ja, het gaat erom de werkgever te raken.quote:Op maandag 16 juni 2025 01:59 schreef James1988 het volgende:
maar ik mag wel een mening hebben over hoe de vakbonden zich nu opstellen. Vooral dat ze ter elfder uur een staking aankondigen, intrekken of juist nog in het onduidelijke laten vind ik gewoon niet chique.
Die van nu zijn tandeloos vergeleken met die van toen ja. En helemaal geen makkelijke reactie, jullie zijn zelf allemaal lekker makkelijk met je verworven rechten. Maar oh oh wat wordt er geklaagd als ze daar bij *jou* aankomen. Bij een ander? Geen probleem, niet zo zeiken, eet maar een boterham minder.quote:Op maandag 16 juni 2025 13:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Groetjes terug met je lekker makkelijke reactie.
De vakbonden van toen zijn heel wat anders dan devakbonden van nu
Die van toen was dat extremistische clubje van de Spoorweg vakbond? Ooit nog eens tegenover zo eentje die naar de Unie BLHP was overgestapt aan de onderhandelingstafel gezeten. Echt compleet ontspoord die gast.quote:Op maandag 16 juni 2025 15:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die van nu zijn tandeloos vergeleken met die van toen ja. En helemaal geen makkelijke reactie, jullie zijn zelf allemaal lekker makkelijk met je verworven rechten. Maar oh oh wat wordt er geklaagd als ze daar bij *jou* aankomen. Bij een ander? Geen probleem, niet zo zeiken, eet maar een boterham minder.
Het is echt te triest voor woorden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |