abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2025 @ 14:39:02 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217758757
https://eenvandaag.avrotr(...)-in-nederland-160325

quote:
Opsporingsdiensten Duitsland bezorgd over steedse jongere rechtsextremisten, 'en dit speelt ook in Nederland'

In Duitsland waarschuwen opsporingsdiensten voor een groeiende groep rechtsextremistische jongeren, die snel radicaliseren. Ze plegen meer misdrijven en zijn steeds jonger. Online platforms spelen een grote rol, ziet criminoloog Elanie Rodermond.

Afgelopen week nog, werden vijf minderjarige jongens opgepakt, van wie de jongste 14 jaar oud.

'Enorme toename'
"Recente cijfers tonen aan dat in Duitsland een enorme toename is van het aantal misdrijven vanuit een rechtsextremistische ideologie", weet criminoloog Elanie Rodermond. Het soort misdaden varieert van 'hate speech' - haatdragende gedachten verspreiden - tot ernstige vormen van fysiek geweld. "En eigenlijk alles daar tussen."

Een van de misdrijven waar de jongens die afgelopen week werden opgepakt van worden verdacht, is brandstichting op locaties waar vluchtelingen verblijven. Daarnaast worden ze verdacht van het aanschaffen van explosieven om aanslagen mee te plegen.

'Zorgelijk'
Opvallend is volgens Rodermond dat deze groep steeds jonger wordt. "Dat is niet alleen in Duitsland het geval, maar ook in veel andere landen om ons heen en in Nederland zelf." Zo werd ook in ons land recent nog gewaarschuwd voor de lage leeftijd van verdachten die in beeld komen als het gaat om extremistische misdrijven.

Juist jongeren kunnen snel radicaliseren, vertelt de criminoloog. "Dat gebeurt met name online. Jongeren staan vaak aan de start van die bewegingen. Het is dus niet zo dat jongeren worden meegenomen door oudere doorgewinterde extremisten, zoals vaak wordt gedacht. Dit zijn jonge mensen die zelf het initiatief nemen." Rodermond noemt dat zorgelijk.

Ergens bijhoren
De ontwikkeling is al enige tijd gaande, vertelt ze. "Sinds een aantal jaar komen dit soort jongeren steeds vaker in beeld." Inmiddels is er ook meer zicht op hoe ze online worden gerekruteerd. "Online platforms spelen een enorm belangrijke rol in het aantrekken van nieuwe leden van een groep." Hoewel er nog geen duidelijke cijfers zijn, concludeert Rodermond voorzichtig dat er steeds meer extremistische jongerengroepen ontstaan op het internet.

Hoe dat in z'n werk gaat? "Het is vaak een mengeling tussen online en offline. Online hebben ze een enorm bereik en weten ze ook mensen die soms min of meer toevallig op een forum terechtkomen aan te trekken." Dat heeft ermee te maken dat er niet alleen over ideologie wordt gepraat, maar dat er ook wordt gelachen, dat er vriendschappen worden gesloten, memes worden gedeeld. Deze jongeren hebben het idee dat ze ergens bijhoren, legt Rodermond uit.

Steeds meer in groep gezogen
"Vervolgens zie je dat veel van de groepen ook offline bij elkaar komen om te praten over hun ideologie. Ze gaan samen sporten, organiseren uitjes, gaan naar demonstraties. Zo worden de jongeren steeds meer in zo'n groep gezogen. De groep wordt hun sociale netwerk. Op een bepaald moment bestaat het hele leven van zo'n jongere uit die groep en alles wat daarmee te maken heeft."

Rodermond vindt dat er op een andere manier gekeken moet worden naar hele jonge mensen die bepaalde daden plegen en volwassenen die dat doen. "Een jongere zit in een hele andere ontwikkelingsfase, dus het is belangrijk om vanuit die kennis naar dit probleem te kijken. En dat we naast het strafrecht, dat onvermijdelijk een rol gaat spelen, ook in de zaak in Duitsland, ook naar andere oplossingen kijken.

Kopieergedrag
Juist doordat veel van wat extremistische groepen doen zich online afspeelt, is er een gevaar voor kopieergedrag. Het is namelijk voor veel meer mensen zichtbaar. Rodermond: "Je ziet online een brede uitwisseling van criminaliteit. Op het moment dat in een bepaald land iets gebeurt vanuit een groep - in dit geval vanuit een rechtsextremistische groep - zie je dat nieuwsberichten daarover online breed worden gedeeld. En dat het daar enorm wordt toegejuicht door mensen met soortgelijke ideeën."

De kans dat er kopieergedrag ontstaat, is dan zeker aanwezig, zegt de criminoloog. "Juist vanwege het razendsnelle en enorme bereik van het internet. Dat heeft natuurlijk wel een bepaald effect, zeker als je bedenkt dat het hier om hele jonge mensen gaat, die behoefte hebben aan status, aan indruk maken. Dat hoort nu eenmaal bij die levensfase.
Op z'n minst zorgwekkend te noemen. Ouders zijn de controle volledig kwijt terwijl we kinderen in een sport wild-west achter laten op het internet...

Helaas steeds groeiende en deze trend lijkt volgens de cijfers niet te vertragen.

Het enige wat de mens van de geschiedenis leert is dat de mens niets van de geschiedenis leert :O
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217758794
lol die foto _O- de trots van duitsland mensen ^O^
  maandag 26 mei 2025 @ 14:44:21 #3
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217758807
Ik heb nog nooit last gehad van extreem rechtse jongeren. Van migranten/allochtone jongeren vrijwel constant.

Laten we de echte problemen eerst eens aanpakken. Misschien worden autochtone jongeren dan ook minder extreem rechts. (als dit al zo zou zijn)

Oorzaak > gevolg.
pi_217758812
Zou het er misschien mee te maken kunnen hebben dat de gevolgen van de massale immigratie van met name jonge moslims steeds meer merkbaar is in de samenleving? Steeds meer jongeren hebben een migratieachtergrond en hun aandeel in de populatie t.o.v. van autochtone jongeren is ook stijgende, dus ik kan mij voorstellen dat de jongere generatie autochtonen er net wat meer last van heeft op bijvoorbeeld school, sport, uitgaan of vrije tijd.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_217758816
Laten we vooral wegkijken voor de oorzaak. :')
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 26 mei 2025 @ 14:46:04 #6
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217758818
Bij "rechtsextremisme" denk ik aan rassenscheiding of bevolkingsgroepen op de trein zetten.

Helaas geldt dat tegenwoordig ook voor een kritische blik op bijvoorbeeld immigratie.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_217758820
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:44 schreef RamboDirk het volgende:
Ik heb nog nooit last gehad van extreem rechtse jongeren. Van migranten/allochtone jongeren vrijwel constant.

Laten we de echte problemen eerst eens aanpakken. Misschien worden autochtone jongeren dan ook minder extreem rechts. (als dit al zo zou zijn)

Oorzaak > gevolg.
ikzelf ook, ik heb elke dag last (hangjongeren). maar dat neemt niet weg dat de verspreiding van extreemrechts gedachtegoed onder steeds meer jongeren, een ongewenst verschijnsel is

maar ja, oorzaak > gevolg idd
  maandag 26 mei 2025 @ 14:46:58 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217758824
Bijzonder dat dit soort rapporten blijft verschijnen terwijl als je naar de aanslagen, de sfeer op straat, de criminaliteit in de vorm van overvallen, vechtpartijen en de drugsbendes etc. kijkt extreemrechts hier geen fuck mee te maken heeft.
pi_217758873
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 14:58:10 #10
138438 crew  Pizzakoppo
pi_217758907
Ik denk dat een groep blanke jongens zich inderdaad steeds minder thuis voelen in de huidige maatschappij. Een percentage daarvan zal radicaliseren richting rechts extremisme. Een zelfde reflex zie je bijvoorbeeld bij een groep islamitische jongeren, die radicaliseren de andere kant op.

Gevolg van de inrichting van onze maatschappij.
pi_217758932
quote:
Die neonazi's zien er wel merkwaardig vaak uit als typetjes die door de echte jaren 30-nazi's zonder pardon op de trein zouden worden gezet he.
  Forum Admin maandag 26 mei 2025 @ 15:02:44 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217758948
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Die neonazi's zien er wel merkwaardig vaak uit als typetjes die door de echte jaren 30-nazi's zonder pardon op de trein zouden worden gezet he.
Ach, het gemak waarmee mensen tegenwoordig het labeltje nazi gebruiken heeft daar ook mee te maken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217758964
Kwetsbare jongeren iemand?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217759021
Extreemrechts die elke week wel weer staat te demonstreren bij universiteiten zoals in Amsterdam, Nijmegen, Maastricht, Leiden, bij bijeenkomsten omtrent Israel, CIDI, zoals in Katwijk of gewoon op straat in een willekeurige stad.
  maandag 26 mei 2025 @ 15:19:27 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217759066
quote:

Oorzaak > gevolg.
Het dingetje is... last van extreemrechtse jongeren heb je alleen als je onderdeel bent van een gemarginaliseerde groep.

Vraag een trans persoon, een vluchteling, een flamboyante homo, iemand met een herkenbare handicap of een Turkse lesbienne eens of ze last hebben van extreemrechts...
pi_217759084
Wat is hier vreemd aan? Zo worden mensen toch steeds vaker opgevoed? Dat leren ze toch ook op school? Is het doel niet de zaak maximaal oplichten, zodat je snel kunt gaan rentenieren?
  maandag 26 mei 2025 @ 15:22:28 #17
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217759088
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:46 schreef Richestorags het volgende:
Bijzonder dat dit soort rapporten blijft verschijnen terwijl als je naar de aanslagen, de sfeer op straat, de criminaliteit in de vorm van overvallen, vechtpartijen en de drugsbendes etc. kijkt extreemrechts hier geen fuck mee te maken heeft.
Oh? Volgens het AIVD rapport was extreemrechts de voornaamste dreiging.
Ook het overgrote deel van de aanslagen in Europa komt vanuit rechtsextremistische hoek.

Vechtpartijen, drugsbended en algemene criminaliteit hebben lijkt me niks te maken met een politieke stroming.
pi_217759094
Gelukkig is de Duitse kiezer bezorgd over hele andere zaken.
Die bepalen indirect de koers van Duitsland
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 26 mei 2025 @ 15:23:53 #19
396550 Richestorags
pi_217759095
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:19 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Het dingetje is... last van extreemrechtse jongeren heb je alleen als je onderdeel bent van een gemarginaliseerde groep.

Vraag een trans persoon, een vluchteling, een flamboyante homo, iemand met een herkenbare handicap of een Turkse lesbienne eens of ze last hebben van extreemrechts...
Ik weet uit ervaring waar die het meeste last van hebben en dat is wederom niet extreemrechts.
  maandag 26 mei 2025 @ 15:25:04 #20
396550 Richestorags
pi_217759103
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:22 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ook het overgrote deel van de aanslagen in Europa komt vanuit rechtsextremistische hoek.

Vechtpartijen, drugsbended en algemene criminaliteit hebben lijkt me niks te maken met een politieke stroming.
Klopt ja, het waren allemaal kaalkopjes die op agenten hebben staan insteken, vrouwen hebben aangerand in Keulen en GTA op kerstmarkten hebben gespeeld.
  maandag 26 mei 2025 @ 15:27:07 #21
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217759119
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Klopt ja, het waren allemaal kaalkopjes die op agenten hebben staan insteken, vrouwen hebben aangerand in Keulen en GTA op kerstmarkten hebben gespeeld.
Wie waren het dan?
  maandag 26 mei 2025 @ 15:29:09 #22
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217759132
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik weet uit ervaring waar die het meeste last van hebben en dat is wederom niet extreemrechts.
Ik weet ook uit eigen ervaring waar ik het meest last van heb. De meest dehumiserende uitspraken doen over queers en dan in dezelfde zin stellen dat moslims het probleem zijn.
pi_217759167
Lees: Duitsland bezorgd over jongeren met een andere mening die wij maar geclassificeerd hebben als extreem, ook in NL
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  maandag 26 mei 2025 @ 15:36:36 #24
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217759197
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:19 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ik zie vrijwel nooit berichten of beelden van de gemarginaliseerde groep die aangepakt zou worden door extreem-rechts.

De gemarginaliseerde groepen transpersoon, flamboyante homo, turkse lesbienne die jij noemt hebben meer last van je weet wel ;)
  maandag 26 mei 2025 @ 15:42:42 #25
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217759227
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:33 schreef epicbeardman het volgende:
Lees: Duitsland bezorgd over jongeren met een andere mening die wij maar geclassificeerd hebben als extreem, ook in NL
Tegenhangers van het gepushte narratief worden altijd in het verdomhoekje geplaatst.

Nou, sorry hoor dat ik het idee van een totale potpourri aan culturen, afkomsten, genders, geaardheid met als kern totale demografische verandering niet omarm.

Dan maar een "rechtsextremist" :D
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 26 mei 2025 @ 16:01:29 #26
396550 Richestorags
pi_217759430
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:29 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ik weet ook uit eigen ervaring waar ik het meest last van heb. De meest dehumiserende uitspraken doen over queers en dan in dezelfde zin stellen dat moslims het probleem zijn.
:')
pi_217759505
Dit lijkt mij een gevolg van te weinig stageplekken voor deze overduidelijk getroebleerde jongeren.
  maandag 26 mei 2025 @ 16:18:13 #28
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217759603
Iets met oorzaak en gevolg dit.

Maar of dat helemaal binnenkomt bij de verantwoordelijke lui is me niet duidelijk.
pi_217759798
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ach, het gemak waarmee mensen tegenwoordig het labeltje nazi gebruiken heeft daar ook mee te maken.
Eens :Y Zelfde geldt voor het labeltje racisme. Er zijn mensen die hier te pas en te pas mee schermen.
  maandag 26 mei 2025 @ 16:38:17 #30
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_217759882
Goh, hoe zou het toch komen hé? :') Vooral niet de oorzaak benoemen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_217760096
In de jaren 90 was er toch ook veel amgst van radicaliseren vna jongerenin het extreem rechtse van het spectrum (gabber angsten). We hadden Hooligans etc.

Iets zegt mij dat de groepen jongens die in de jaren 90 massaal liepen te rellen bij wedstrijden, hun soortgenoten in deze generatie meer richting extreemrechts radicaliseren. Het geeft groepsgevoel, risicovol / spannend gedrag etc.
pi_217760207
quote:

[..]

Nee, je geheugen laat je in de steek of je zit teveel in een bubbel. Jihadisme is al jaren en jaren de grootste dreiging, rechts is opkomend (voornamelijk souvereinen en eenlingen) en ook links extremisme is opkomend (vooral vanuit de klimaathoek). Voor de precieze cijfers moet je je even in het verslag zelf inlezen.

https://www.nporadio1.nl/(...)hts-komt-in-de-buurt
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  maandag 26 mei 2025 @ 17:23:09 #33
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217760253
quote:

[..]

Zit wel een kern van waarheid in. Zelf was ik ook ooit op bezoek bij de AIVD en kon daar vrijuit spreken over mijn amfetaminegebruik en mijn zienswijze. De AIVD houdt zich namelijk niet bezig met kleinschalige 'criminele' activiteiten. Als deze activiteiten de geborgenheid van de rechtstaat bedreigen wordt het een ander verhaal, maar dan spreek je ook niet meer over kleinschalige 'criminaliteit'.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217760260
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:15 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Nee, je geheugen laat je in de steek of je zit teveel in een bubbel. Jihadisme is al jaren en jaren de grootste dreiging, rechts is opkomend (voornamelijk souvereinen en eenlingen) en ook links extremisme is opkomend (vooral vanuit de klimaathoek). Voor de precieze cijfers moet je je even in het verslag zelf inlezen.

Ah, 500 extreemrechtse islamieten, op zo'n vijf miljoen extreemrechtse Nederlanders? Phoe, daar krijg ik het verdomme wel even warm van.
  maandag 26 mei 2025 @ 17:36:37 #35
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217760373
Mensen rennen niet naar de rechtspopulisten, ze worden er met knuppel en zweep heen gedreven.
pi_217760379
Zéér zorgwekkend. En dan bedoel ik nog niet eens de kans op aanslagen maar vooral op de politieke gevolgen. Als extreemrechts aan de macht komt weten we wat er gebeurt (zie VS, Hongarije, Polen etc.): dan komt de rechtstaat en democratie in gevaar. Mensen hebben het vaak over de angst voor de orthodoxe islam maar op politiek vlak zetten zij echt totaal geen zoden aan de dijk dus daar maak ik me geen zorgen over.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 26 mei 2025 @ 17:38:50 #37
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217760403
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:29 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Maar met de vervolging en het vermoorden van Homo's in concentratiekampen op Cuba had je dan weer geen moeite, sterker nog, je wordt helemaal nat van Che
pi_217760411
quote:

Oorzaak > gevolg.
^O^
pi_217760446
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, 500 extreemrechtse islamieten, op zo'n vijf miljoen extreemrechtse Nederlanders? Phoe, daar krijg ik het verdomme wel even warm van.
Ik zou zeggen: deel je mening met de AIVD. Wie weet kunnen ze er wat mee.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  maandag 26 mei 2025 @ 17:48:08 #40
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217760495
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:15 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]

Ah ja, even vergeten dat Jihadisme niet rechtsextremistisch is :')
  maandag 26 mei 2025 @ 17:52:05 #41
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217760531
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Maar met de vervolging en het vermoorden van Homo's in concentratiekampen op Cuba had je dan weer geen moeite, sterker nog, je wordt helemaal nat van Che
Oh? Heb je voorbeelden van situaties waarin ik deze moorden leuk vind? _O_
pi_217760538
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
:')
  maandag 26 mei 2025 @ 17:59:03 #43
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217760594
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:43 schreef gwn_een_user het volgende:
lol die foto _O- de trots van duitsland mensen ^O^
Ja, dat was in mijn tijd iets beter. :')

Vraag me ook af of ze Landser cd'tjes hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217760618
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mensen rennen niet naar de rechtspopulisten, ze worden er met knuppel en zweep heen gedreven.
Die slachtofferrol past ook hier weer niet zo goed…
  maandag 26 mei 2025 @ 18:03:53 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217760638
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Che was dan ook geen held of schurk. Het was een strijder met een goede ideologie.
Het is vooral een fascinerend figuur, en zijn leven was op het einde tragisch. Hij heeft veel goede dingen voor mekaar gekregen.
  maandag 26 mei 2025 @ 18:07:56 #46
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217760687
En dit is gewoon een fenomenale foto:
  maandag 26 mei 2025 @ 18:14:31 #47
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217760757
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 18:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Che was dan ook geen held of schurk. Het was een strijder met een goede ideologie.
Het is vooral een fascinerend figuur, en zijn leven was op het einde tragisch. Hij heeft veel goede dingen voor mekaar gekregen.
Dit ja. Fidel Castro heeft overigens toegegeven dat het zeer fout was en heeft de schuld op zich genomen.
  maandag 26 mei 2025 @ 18:16:17 #48
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217760771
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 17:52 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Oh? Heb je voorbeelden van situaties waarin ik deze moorden leuk vind? _O_
Je geilpijperij op Che en Cuba
  maandag 26 mei 2025 @ 18:18:54 #49
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217760797
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2025 18:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
LOL
Hij executeerde medestrijders die Democratie voor Cuba wilden, instigeerde concentratiekampen op Cuba waar Homos en zevende dag adventisten werden doodgemarteld. Hij ruïneerde de Cubaanse economie.
Puike ideologie, toffe dingen
Echt, waar haal je het vandaan.
Che is de Horst Wessel van het Communisme waar nuttige idioten op geilen.
pi_217760832
Ik was dit weekend in Oberhausen. Zag 80% van de tijd Turken / Midden-Oosterse mensen. Als ik Duitsland was zou ik me niet druk maken om die paar rechtsen, maar om de complete omvolking van dit soort steden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')