Veel te focking veel mensen.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:48 schreef SebbeSwensje het volgende:
Globaal gezien stijgt de wereldbevolking nog en ook qua inwoners wordt Nederland alleen maar groter. Waar zit het probleem dan precies?
Ik zal je post even driftig plussen.quote:
Zelfs dat niet eens. Het gaat gewoon om centjes. Het zal een investeringstoko uit, noem eens wat, Canada aan zijn reet roesten wie er in Nederland in zijn woningen zit, als het maar geld oplevert tegen minimale kosten. En als volgend jaar de huren maar weer omhoog kunnen.quote:Het doel is ook niet omvolking, dat is slechts het middel.
Veel te veel dure mensen. Daarom hebben we continu nieuwe aanvoer nodig. Onzinbaantjes zijn wel leuk voor de personeelsaantallen, maar relatief duur en ze leveren niets op.quote:
heb ik al op gereageerdquote:
quote:Op maandag 26 mei 2025 13:59 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
[..]
elk land, vrijwel zonder uitzondering en dan vooral verzorgingsstaten zoals nederland, heeft een vruchtbaarheidscijfer van minstens 2,1 per vrouw nodig voor een stabiele bevolking, of nét iets daaronder voor een duurzame bevolkingsafname. zo niet, dan krijg je een omgekeerde bevolkingspiramide (brede top, smalle basis = minder jongeren die steeds meer ouderen moeten ondersteunen) en dat is een nachtmerriescenario. ook met immigratie los je de structurele problemen die de vergrijzing en ontgroening doen gebeuren, niet op, integendeel, het verplaatst en verergert de situatie juist.
Wat een ultieme eindbaas was me dat ook. Heerlijk VVD beleid door bij een tekort aan sociale huurwoningen de corporaties te dwingen hun portefeuille af te stoten.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zal je post even driftig plussen.
[..]
Zelfs dat niet eens. Het gaat gewoon om centjes. Het zal een investeringstoko uit, noem eens wat, Canada aan zijn reet roesten wie er in Nederland in zijn woningen zit, als het maar geld oplevert tegen minimale kosten. En als volgend jaar de huren maar weer omhoog kunnen.
Gr gr. Stef Blok.
immigratie is een natuurlijk neutraal fenomeen. Dit staat compleet los van de vergrijzing en bevolkinkingsgroei of Krimp.quote:
Vergeleken waarmee?quote:Op maandag 26 mei 2025 14:57 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Vind je het goed gaan? En denk je dat het beter wordt?
ja, ik woon hier heel prettig en voel mij gezegend dat ik in Nederland ben geboren. ik voel me 99% van de tijd veilig, heb weinig echte zorgen en zelfs als ik alles verlies is er voldoende vangnet om te overleven. ik heb gevoel dat zaken goed geregeld zijn en meestal eerlijk gebeuren.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:57 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Vind je het goed gaan? En denk je dat het beter wordt?
Jij woont in Zeeland toch? Dit speelt echt wel in de grote steden.quote:Op maandag 26 mei 2025 06:42 schreef roos94 het volgende:
Ja, vervelend. Ik herken dit niet als 31 jarige maar misschien ben ik te "oud" om de huidige problematiek te herkennen?
Op 21 uit huis, ging in appartement wonen. Daarna op 26e verhuisd naar eengezinswoning. Deze woningen vond ik zonder enige problemen of stress. Dochter is 4.5 jaar
Artikel trouwens geschreven door de broer van Beau?
Ik ben als Rotterdammer naar Zeeland gegaanquote:Op maandag 26 mei 2025 15:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Jij woont in Zeeland toch? Dit speelt echt wel in de grote steden.
Daar zou eens onderzoek naar worden gedaan. Zijn we soms een masochistisch volk? Gewoon heel erg dom? Hoe kan het nou dat zo'n partij zo groot blijftquote:Op maandag 26 mei 2025 14:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat een ultieme eindbaas was me dat ook. Heerlijk VVD beleid door bij een tekort aan sociale huurwoningen de corporaties te dwingen hun portefeuille af te stoten.
Sinds dat moment is de VVD ook geen zetel kwijtgeraakt geloof ik![]()
Er is een reden waarom het daar "goedkoper" is natuurlijkquote:Op maandag 26 mei 2025 15:07 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik ben als Rotterdammer naar Zeeland gegaan
Ik geloof best dat grote steden een drama is. Maar dat komt ook omdat heel veel mensen dáár willen wonen. En niet in een dorpje bijvoorbeeld.
Maar daar ligt natuurlijk wel een van de oplossing. Wij willen allemaal met de fiets naar het werk, zonder files, met alle voorzieningen op 5 minuten afstand etc, ruimtelijk wonen.. Terwijl met meer reistijd, verhuizen naar goedkope gebieden met een can do mentaliteit hele nieuwe wegen en mogelijk heden zal gevenquote:Op maandag 26 mei 2025 15:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is een reden waarom het daar "goedkoper" is natuurlijk
Je maakt er een karikatuur van. Mensen willen niet in een dorp wonen waarbij het ov(als het er al is) stopt met rijden na 18:00 er geen supermarkt is etc.quote:Op maandag 26 mei 2025 15:14 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar daar ligt natuurlijk wel een van de oplossing. Wij willen allemaal met de fiets naar het werk, zonder files, met alle voorzieningen op 5 minuten afstand etc.
We verwachten dat elke koningsdag volledig alle straten versiert zijn, verenigingsleven goed draait, maar ook dat we elke avond thuis op de bank kunnen zitten en de weekenden geen verplichtingen etc.
Overal veel, relatief kleine winkels, op loopafstand. En de bedrijven niet in industrieterreinen stoppen waar je alleen met de auto kunt komen.quote:Op maandag 26 mei 2025 15:14 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar daar ligt natuurlijk wel een van de oplossing. Wij willen allemaal met de fiets naar het werk, zonder files, met alle voorzieningen op 5 minuten afstand etc.
We verwachten dat elke koningsdag volledig alle straten versiert zijn, verenigingsleven goed draait, maar ook dat we elke avond thuis op de bank kunnen zitten en de weekenden geen verplichtingen etc.
Nee klopt, dat willen mensen niet en maar ik wilde er geen karikatuur van maken. Het is gewoon dualiteit van ons mensen.quote:Op maandag 26 mei 2025 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je maakt er een karikatuur van. Mensen willen niet in een dorp wonen waarbij het ov(als het er al is) stopt met rijden na 18:00 er geen supermarkt is etc.
Iedereen wil lang leven maar niemand wil oud zijnquote:Op maandag 26 mei 2025 15:21 schreef Korenfok het volgende:
[..]
het is zelde fenomeen wat ik later aanvul: minder belastingen willen & goedkoper ziekenfonds, hoger salaris & minder stress op het werk etc.
immigratie is juist helemaal niet neutraal, het is één van de meest politieke verschijnselen die er bestaan, beïnvloed door nationale belangen, geopoliteke/maatschappelijke problemen en internationale verdragen.quote:Op maandag 26 mei 2025 14:56 schreef Korenfok het volgende:
[..]
immigratie is een natuurlijk neutraal fenomeen. Dit staat compleet los van de vergrijzing en bevolkinkingsgroei of Krimp.
Immigratie is gewoon wat het is, mensen trekken naar gebieden toe waar meer welvaart is, en gebieden met meer welvaart trekken mensen aan.
Dus leg eens uit waarom specifiek immigratie het probleem volgens jou groter maakt?
Ook hier zien we weer de winstmaximalisatie en de privatisering aan het werk. Het OV kost op de meeste plaatsen meer dan het oplevert. En met een XXL-supermarkt kun je meer verdienen dan met een buurtsuper. En als je al die winkels nu in een comfortabel winkelcentrum stopt, met een hele grote parkeergarage er onder, dan moet iedereen daar gaan winkelen en heb je nog veel meer klanten. En dan heb je ook minder OV nodig.quote:Op maandag 26 mei 2025 15:21 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee klopt, dat willen mensen niet en maar ik wilde er geen karikatuur van maken. Het is gewoon dualiteit van ons mensen.
Punt is dat al die dingen met elkaar in verband staan. voorzieningen gaan samen met dichter bevolkte gebieden. dichter bevolkte gebieden gaan samen met bepaalde problemen etc.
Het is een constant 2 snijdend zwaard.
het is zelde fenomeen wat ik later aanvul: minder belastingen willen & goedkoper ziekenfonds, hoger salaris & minder stress op het werk etc.
Dus je wilt de fabrieken en bedrijven in woonwijken zetten?quote:Op maandag 26 mei 2025 15:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Overal veel, relatief kleine winkels, op loopafstand. En de bedrijven niet in industrieterreinen stoppen waar je alleen met de auto kunt komen.
Ik bedoel met neutraal, dat immigratie niks meer is dan dat mensen verhuizen naar gebieden met meer welvaart en of vverhuizen uit plekken waarhet heel slecht is. Het is zoals het is.quote:Op maandag 26 mei 2025 15:31 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
immigratie is juist helemaal niet neutraal, het is één van de meest politieke verschijnselen die er bestaan, beïnvloed door nationale belangen, geopoliteke/maatschappelijke problemen en internationale verdragen.
we weten bijv al langer dat landen als belarus en rusland migratie als drukmiddel gebruiken. amerika en australië deden niet zo lang geleden de deuren dicht voor aziaten. japan en china hebben vrijwel nul migratie en dat is heel bewust vanwege een restrictief immigratiebeleid. duitsland stuurde ooit bewust massaal hun volk naar het oosten, om de inwoners daar te verdrijven en gebieden te bezetten en dit was ver voor wo2. ze hingen letterlijk borden op met 'hier wordt alleen duits gesproken!' in poolse dorpen en steden. immigratie wordt altijd bewust gestimuleerd vanwege vraag naar arbeid. migratie binnen de EU is ook een politiek resultaat. de massale stromen oekraïners, syriërs, venezolanen, vietnamezen, chinezen, afghanen, mensen uit de balkan, vertrekken uit hun landen vanwege interne politieke instabiliteit of een of andere factor die uit de politiek is voortgekomen.
etc etc
immigratie is een populair punt op het agenda van vele partijen en het is altijd een 'hot topic'. het is een politiek instrument dat landen strategisch inzetten of reguleren. nu zijn we bijv (nou ja frankrijk in het bijzonder) bezig amerikaans talent aan te trekken vanwege de situatie met trump daar. dat is ook allemaal politiek.
dus hoezo is immigratie natuurlijk en neutraal. wat een onzin. ja het was 'neutraal' als je het hebt over een jaar of duizend, tweeduizend en verder geleden, toen het overal nog een beetje een wild, onbebouwd, vrij gebied was. nu hebben we landsgrenzen en bepalen we, nogmaals via de politiek, heel bewust wie er wel/niet binnen mogen en hoeveel.
waarom immigratie het probleem in nederland groter maakt? dit is een klein land met beperkte woonruimte en weinig bouw aan de gang. het is een korte termijn oplossing voor de arbeidstekorten, maar die arbeidstekorten gaan nooit weg omdat er nu eenmaal nog steeds niet genoeg kinderen worden geboren om de groeiende vergrijzende bevolking te ondersteunen. het wordt constant aangehaald als oplossing en een excuus om letterlijk niets aan de structurele problemen te doen.
Groen Links trekt de stop eruit en zegt , wij doen wat goed is voor julliequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |