abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217756983
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er valt een hoop ondersteunend werk door zorgrobots te doen. In Japan, een vergrijzend land, zijn ze er veel ervaring mee aan het opdoen.

In de toekomst zie ik een wasrobot, doktersassistenterobot, medicijnenpak robot (alvast gepakt en klaargelegd), kookrobot, balierobot etc. zeker wel voor me.
Wasrobot lijkt mij sterk. De rest eens.
pi_217756991
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik vind het altijd knap dat mensen de PVV van alles vergeven, omdat het een populistische partij is. :')
PVV voert de wil van het volk uit, toch? Jammer dat links ze altijd tegenwerkt ;(
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  maandag 26 mei 2025 @ 11:26:55 #178
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217757074
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dan veranderen we de culturele perceptie maar langzaam. Je moet wat met een vergrijzingsgolf.

Je kunt niet de gehele beroepsbevolking in de zorg laten werken. Daarnaast merk je niks van een kook- en wasrobot. Of een robot die achter de schermen alle medicijnen sorteert en klaarlegt.
Ze hebben daar nog helemaal geen robots die doen koken en wassen.
Verder stap je wel makkelijk over een stukje ethiek in de zorg.
Er zal vast ook wel een middenweg zijn, maar mensen blijven behoefte houden aan menselijk contact.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 26 mei 2025 @ 11:32:55 #179
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217757127
En met die zorgrobots in Japan valt het ook wel mee:

quote:
verzorgingstehuis

De verzorgtehuizen lijken veel op die in Nederland, al is de eigen kamer een stuk kleiner. Er is veel focus op de gezamenlijke ruimte en de gezamenlijke activiteiten. Er zijn 5 zzp’s en je hebt particuliere huizen en huizen voor de Japanners met minder eigen geld. Ze kennen allerlei zorgfuncties zoals die van ons al lijkt de nadruk meer op competenties en bejegening te liggen dan op opleiding. Het eten wordt per afdeling ter plaatse gemaakt voor de bewoners waardoor ze mee kunnen kijken en genieten van de geluiden en geuren. De locaties zijn veelal omringd door natuur. Toen ik vroeg naar sociale robots wezen ze naar de stofzuigerrobot. Toen is uitlegde wat ik bedoelde waren ze geïnteresseerd in ‘onze’ Tessa, maar hadden zelf geen voorbeelden. De enige technologie die ik zag was een enkele camera en een Momo Bedsense-achtig apparaat. Op mijn doorvragen naar technologie ging het vooral over tilliften. Daar zijn ze enorm trots op want voorheen waren er 3 mensen nodig om sommige mensen uit bed te halen en was dat een reden om de zorg te verlaten.
Er schijnt een winkel in Osaka te zijn met sociale robots maar die zijn vooral voor de lol en niet voor de zorg.
Interessant om te lezen

https://www.burostrakz.nl/het-it-gras-is-niet-groener-in-japan/
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217757221
Een AI is goed in het screenen van foto's. Je moet er alsnog een arts naar laten kijken, maar het is een goede aanvulling. Het is wel de vraag of de kosten in verhouding staan tot de geboden mogelijkheden, maar alle medische apparatuur is peperduur.

Er wordt ook geëxperimenteerd met operatierobots, die hebben potentie, maar maken ook makkelijk domme en soms fatale fouten. Daar zou ik op de korte termijn niet te veel van verwachten.

Verder kom je dan al gauw weer op de mensachtige robot die de verpleegkundigen of huisarts ondersteunt en ontlast, maar dat is en stuk ingewikkelder dan het lijkt. Neem een veelvoorkomende handeling zoals bloedprikken. Dat is voor ervaren verplegers vaak al lastig, dat zie ik een robot niet overnemen. (Ik had laatst twee grote blauwe plekken in beide ellebogen door onervaren bloed prikken. Het is ingewikkelder dan die naald er in stoppen en dan rond roeren tot er bloed uit komt.) En ze zijn niet heel knuffelbaar.

Administratie lijkt een goede keuze voor AI ondersteuning, maar een klein foutje kan dan grote gevolgen hebben. Dat hebben ook een heleboel Amerikaanse bedrijven gemerkt, die de receptionistes en telefonische ondersteuners snel door een AI vervangen hadden. Die AI heeft vaak geen idee waar hij het over heeft, met soms ook weer fatale gevolgen.
  maandag 26 mei 2025 @ 12:07:24 #181
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217757502
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wasrobot lijkt mij sterk. De rest eens.
Er bestaan nu al kookrobots. Mij lijkt dat een robot die lakens en kleding in de was gooit dan ook wel mogelijk zal zijn, zo niet al bestaat.
  maandag 26 mei 2025 @ 12:09:26 #182
396550 Richestorags
pi_217757535
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ze hebben daar nog helemaal geen robots die doen koken en wassen.
Verder stap je wel makkelijk over een stukje ethiek in de zorg.
Er zal vast ook wel een middenweg zijn, maar mensen blijven behoefte houden aan menselijk contact.
Dat weet ik dat ze die nog niet hebben, echter bestaan die al wel. Wel hebben ze robots als huishoudelijke hulp.

Ik houd uiterst belang met ethiek. Voor onze maatschappij is het van het grootste belang dat zorg niet alle arbeidsproductiviteit gaat innemen, wat het op basis van menskracht immens gaat doen.
pi_217757695
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er bestaan nu al kookrobots. Mij lijkt dat een robot die lakens en kleding in de was gooit dan ook wel mogelijk zal zijn, zo niet al bestaat.
Ja, een emmer omkeren kan hij wel. Maar textiel is lastig voor robots. het is moeilijk te voorspellen wat dat gaat doen. Verwacht veel scheuren en stukjes. Strijken is helemaal een brug te ver.
  maandag 26 mei 2025 @ 12:29:36 #184
396550 Richestorags
pi_217757732
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:25 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, een emmer omkeren kan hij wel. Maar textiel is lastig voor robots. het is moeilijk te voorspellen wat dat gaat doen. Verwacht veel scheuren en stukjes. Strijken is helemaal een brug te ver.
Lakens e.d. hoef je ook echt niet te strijken. Maar goed, we gaan het zien.
pi_217757747
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 21:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
Voormalig NCTV, Directeur-generaal van de AIVD en Secretaris-generaal van Justitie en Veiligheid...

Wat heb jij precies gepresteerd?
Belgische 18 jarige hoeren gebatst waarvan die zeker wist dat ze het voor hun plezier deden. Of niet, Harvest?
Go hard or go home
  maandag 26 mei 2025 @ 12:42:41 #186
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217757837
quote:
. Zij wil dat er structureel geld komt voor zogeheten 'doorbraakmiddelen'. Dat zijn medische technologie, kunstmatige intelligentie (AI) en hulpmiddelen.

In Buitenhof vertelde Agema over haar aanvaring met premier Schoof:
ZIE VIDEO BIJ BRON
Volgens Agema is het zorgakkoord dat ze met dertien zorgpartijen wil sluiten bijna rond, behalve op dit onderdeel. De inzet van deze technologische middelen zou het personeelstekort in de zorgsector kunnen aanpakken. Agema zegt dat ze de sector perspectief wil bieden.

Minister Heinen wil daarvoor in eerste instantie alleen incidenteel geld vrijmaken voor 2027 en 2028, maar Agema wil juist dat er langdurig geïnvesteerd wordt in die technologische middelen. Daar is 400 miljoen euro voor gereserveerd, meldt RTL Nieuws.

Eigenlijk best een goed voorstel, jammer dat het hier onder de flak van haat op dit kabinet ondergaat.
  maandag 26 mei 2025 @ 12:45:07 #187
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217757860
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 11:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
Een AI is goed in het screenen van foto's. Je moet er alsnog een arts naar laten kijken, maar het is een goede aanvulling. Het is wel de vraag of de kosten in verhouding staan tot de geboden mogelijkheden, maar alle medische apparatuur is peperduur.

Er wordt ook geëxperimenteerd met operatierobots, die hebben potentie, maar maken ook makkelijk domme en soms fatale fouten. Daar zou ik op de korte termijn niet te veel van verwachten.

Verder kom je dan al gauw weer op de mensachtige robot die de verpleegkundigen of huisarts ondersteunt en ontlast, maar dat is en stuk ingewikkelder dan het lijkt. Neem een veelvoorkomende handeling zoals bloedprikken. Dat is voor ervaren verplegers vaak al lastig, dat zie ik een robot niet overnemen. (Ik had laatst twee grote blauwe plekken in beide ellebogen door onervaren bloed prikken. Het is ingewikkelder dan die naald er in stoppen en dan rond roeren tot er bloed uit komt.) En ze zijn niet heel knuffelbaar.

Administratie lijkt een goede keuze voor AI ondersteuning, maar een klein foutje kan dan grote gevolgen hebben. Dat hebben ook een heleboel Amerikaanse bedrijven gemerkt, die de receptionistes en telefonische ondersteuners snel door een AI vervangen hadden. Die AI heeft vaak geen idee waar hij het over heeft, met soms ook weer fatale gevolgen.
Er zijn al heel lang AI toepassingen voor de zorg, zogenaamde expertsystemen, die bv bij diagnosebepaling helpen, maar artsen zijn vaak conservatief.
  maandag 26 mei 2025 @ 13:13:19 #188
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217758053
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 08:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Veel succes als je kanker zou krijgen om dat gespaard te hebben. :')
Ik heb genoeg ellende in de eigen familie gezien om te weten dat ik niet allerlei gigantisch dure en intensieve levensverlengende operaties en kunstgrepen hoef te hebben mocht ik zulke nare ziektes krijgen.

Maar misschien zou het nog wel beter zijn als de zorg, met name de dekking van de premie, weer terug ging naar de basis. Juist voor dit soort dingen en niet om de zoveel jaar recht op een nieuwe bril/gehoorapparaten en dergelijke. Maar het gedrag van mensen maakt de zorg ook onnodig duur want ze claimen die dingen ook gewoon terwijl het huidige nog voldoet.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 26 mei 2025 @ 13:33:14 #189
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217758183
Agema doet het beter dan ik had verwacht. Dat komt uiteraard deels omdat ik lage verwachtingen had.

Ze is gegroeid ten opzichte van kamerlid Agema en erkent ten minste de realiteit. Ze wil het beste voor het ministerie en voor de zorg. Zelfs als vervangend premier zocht ze verbinding.

Wel vind ik haar nog steeds een maatje te klein voor deze baan.

Opmerking over haar bril is verder niet zo relevant maar op zich wel acceptabel. Ze kiest een opvallend montuur, dan wordt er over gepraat. Hugo de Jonge mag ook niet zeuren als mensen een mening over zijn schoenen hebben.
I am a black hole shitting into the void
  maandag 26 mei 2025 @ 13:36:34 #190
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217758231
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
'doorbraakmiddelen'
Wat zijn dat? Doorbraakmiddelen?

Dat je de inhoud van je darmen mee kotst nadat je je maaginhoud er al hebt uitgegooid?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217758615
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:13 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik heb genoeg ellende in de eigen familie gezien om te weten dat ik niet allerlei gigantisch dure en intensieve levensverlengende operaties en kunstgrepen hoef te hebben mocht ik zulke nare ziektes krijgen.

Maar misschien zou het nog wel beter zijn als de zorg, met name de dekking van de premie, weer terug ging naar de basis. Juist voor dit soort dingen en niet om de zoveel jaar recht op een nieuwe bril/gehoorapparaten en dergelijke. Maar het gedrag van mensen maakt de zorg ook onnodig duur want ze claimen die dingen ook gewoon terwijl het huidige nog voldoet.
Dus, de dingen waar jij het nut van inziet en waarvan je denkt dat je die wel eens nodig zou kunnen hebben gaan er in, als ze niet te duur zijn en de rest gaat er uit? Ook de dingen die bijvoorbeeld alleen voor kinderen, vrouwen of ouderen zijn?
pi_217758640
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:13 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Bizar dat je dit schrijft nadat je zegt genoeg ellende gezien te hebben
  maandag 26 mei 2025 @ 15:43:44 #193
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217759235
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 14:27 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Bizar dat je dit schrijft nadat je zegt genoeg ellende gezien te hebben
Lijkt me juist eerder logisch 😅
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_217759282
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:43 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Lijkt me juist eerder logisch 😅
Dan snap ik je denk ik verkeerd
  maandag 26 mei 2025 @ 15:51:31 #195
319979 Fok-it
All is well
pi_217759323
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Eigenlijk best een goed voorstel, jammer dat het hier onder de flak van haat op dit kabinet ondergaat.
Opzich wel eens. AI kan de medische wetenschap enorm vooruit helpen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 26 mei 2025 @ 16:34:37 #196
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217759826
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 15:51 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Opzich wel eens. AI kan de medische wetenschap enorm vooruit helpen.
En dat doet het ook al
https://en.wikipedia.org/wiki/Clinical_decision_support_system
  maandag 26 mei 2025 @ 16:42:10 #197
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217759949
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2025 13:33 schreef Gimmick het volgende:
Agema doet het beter dan ik had verwacht. Dat komt uiteraard deels omdat ik lage verwachtingen had.

Ze is gegroeid ten opzichte van kamerlid Agema en erkent ten minste de realiteit. Ze wil het beste voor het ministerie en voor de zorg. Zelfs als vervangend premier zocht ze verbinding.
Ik zie de meesten hier alleen maar dom schelden waarschijnlijk vanwege haar PVV lidmaatschap, en dat is ook niet mijn partij, maar ze is al heel lang een kamerlid met grote betrokkenheid bij de zorg en andere maatschappelijke problemen.
Ik vind het opvallend dat users hier die de PVV aanhang altijd wegzetten als domme tokkies zich hier maar weer eens laten zien als domme tokkies die alleen maar schelden op deze minister zonder in te gaan op die zeer zinnige voorstel.
  maandag 26 mei 2025 @ 16:48:08 #198
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217760016
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 08:08 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Gefeliciteerd. Nu hoor je officieel bij de "boze mannen van Fok!"-club *O*
Ik denk niet dat hij door de ballotage commissie komt met Hexagon en Cupfighter,
pi_217760052
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik zie de meesten hier alleen maar dom schelden waarschijnlijk vanwege haar PVV lidmaatschap, en dat is ook niet mijn partij, maar ze is al heel lang een kamerlid met grote betrokkenheid bij de zorg en andere maatschappelijke problemen.
Ik vind het opvallend dat users hier die de PVV aanhang altijd wegzetten als domme tokkies zich hier maar weer eens laten zien als domme tokkies die alleen maar schelden op deze minister zonder in te gaan op die zeer zinnige voorstel.
Ik zou er een kratje pils op durven zetten op dat ze geen pvv-lidmaatschap heeft.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 26 mei 2025 @ 16:52:49 #200
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217760056
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2025 16:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik zou er een kratje pils op durven zetten op dat ze geen lid is.
Je hebt gelijk, my bad
* Jan_Onderwater doet xpom een virtueel kratje Jever
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')