Nee, geen waterdichte laag folie. Ik ga morgen eerst bellen met het bedrijf dat de isochips er in heeft gepompt. Dat is een gerenomeerd bedrijf dus ik ben erg benieuwd naar hun reactie en oplossing.quote:Op zondag 25 mei 2025 14:36 schreef blomke het volgende:
Is er een waterdichte laag folie (landbouwfolie maar dan dikker) over de bodem uitgerold voordat de chips erin gingen?
Zo niet, dan vrees ik dat de chips eruit gezogen moeten worden om de oorzaak/probleem op te lossen. Ventilatie is gewoon weg door een laag chips tegen de vloer aan.
Btw: welke schimmels? Toch geen huiszwam "Serpula lacrymans"?
quote:Op maandag 26 mei 2025 07:54 schreef 215 het volgende:
Er uit laten zuigen kan, evt zelfs tijdelijk. Echter betaal je voor het er uit zuigen en afvoeren meer dan voor het aanbrengen.
Kan je onder je kruipluik een gat door de chips graven om te zien of er permanent vocht staat?
In ieder geval kan je de laag iets dunner maken zodat je wel ventilatie tussen de chips en de vloer hebt.
Vraag eens aan de chipsfabrikant of een afdekfolie over de chips aan te raden is, scheelt je een hoop werk en vooral kosten. Evengoed geen simpel klusje. Verdwaal niet in je kruipruimte en zorg dat er iemand op wacht staat om je te helpen als er iets is.
Die chips drijven.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:20 schreef matspontius het volgende:
Update: het bedrijf wat destijds de isochips er in heeft gepompt komt een kruipruimte inspectie doen. Volgens het bedrijf kunnen de isochips wel opzij geschoven worden of eventueel gedeeltelijk uitgezogen indien nodig. Vraag is ook waarom de isochips nu zo hoog liggen? Kan ook met de hoge grondwaterstand te maken hebben volgens het bedrijf. Ventialtie wordt ook gecontroleerd. Wordt vervolgd dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |