Dat kan niet anders aangezien de vijand geen enkele buitenlandse journalist toelaat. Het gevolg is dat alleen lokale journalisten verslag doenquote:Op zondag 25 mei 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh, NOS is druk met de propaganda dit weekend, het enige artikel na het andere, allemaal op basis van 'getuigenissen'.
Hamas heeft ook altijd moeite met joden geloven.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh, NOS is druk met de propaganda dit weekend, het enige artikel na het andere, allemaal op basis van 'getuigenissen'.
Maar zoals we hebben kunnen zien afgelopen week in de VS, zijn dit allemaal narratieven die gevolge zullen hebben. De constante stroom aan selectieve pro-Palestijnse berichtgeving, waarbij men meer dan eens de plank ook volledig misslaat, heeft helaas gevolgen.
Men zou natuurlijk ook kunnen vermelden dat het om claims gaat die geverifieerd zijn en daarom zo'n bericht ook niet op de voorpagina plaatsen. Maar dit doet men bij de NOS wel omdat het doel is om de publieke opinie verder tegen Israël te keren.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat kan niet anders aangezien de vijand geen enkele buitenlandse journalist toelaat. Het gevolg is dat alleen lokale journalisten verslag doen
Als realiteit beschrijven mensen tegen Israël doet keren, dan vind ik dat heel jammer.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Men zou natuurlijk ook kunnen vermelden dat het om claims gaat die geverifieerd zijn en daarom zo'n bericht ook niet op de voorpagina plaatsen. Maar dit doet men bij de NOS wel omdat het doel is om de publieke opinie verder tegen Israël te keren.
De realiteit wordt iets te vaak niet beschreven, maar verdraaid of volledig genegeerd. De bevolking wordt dus op basis van selectieve berichtgeving, halve waarheden of zelfs hele leugens opgestookt tegen een ander land en etnische groep.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als realiteit beschrijven mensen tegen Israël doet keren, dan vind ik dat heel jammer.
Ja, daar hoor je de NOS eigenlijk nooit overquote:Op zondag 25 mei 2025 11:41 schreef Qarrad het volgende:
Mensen als schild gebruiken is natuurlijk walgelijk en in strijd met elk fatsoen en regelgeving. Dat gezegd hebbende vind ik het tekenend dat dit breed wordt uitgemeten terwijl Hamas stelselmatig vanuit moskeeën, scholen, vluchtelingenkampen en ziekenhuizen opereert in de wetenschap en zelfs vanuit de door hun leiding uitgesproken intentie dat er burgers in de vuurlinie komen hierdoor.
Nope.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:42 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, daar hoor je de NOS eigenlijk nooit over
Hamas is een terreurorganisatie. De IDF en Israël claimen een westerse rechtsstaat met het meest morele leger ooit te hebben. Hamas behandelen we ook als een terreurorganisatie. Israël als een bondgenoot.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:41 schreef Qarrad het volgende:
Mensen als schild gebruiken is natuurlijk walgelijk en in strijd met elk fatsoen en regelgeving. Dat gezegd hebbende vind ik het tekenend dat dit breed wordt uitgemeten terwijl Hamas stelselmatig vanuit moskeeën, scholen, vluchtelingenkampen en ziekenhuizen opereert in de wetenschap en zelfs vanuit de door hun leiding uitgesproken intentie dat er burgers in de vuurlinie komen hierdoor.
Ach wat vandaag nog een bloedsprookje is, is morgen algemene jarenlang bekende kennis maar wel heel begrijpelijk.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit wordt iets te vaak niet beschreven, maar verdraaid of volledig genegeerd. De bevolking wordt dus op basis van selectieve berichtgeving, halve waarheden of zelfs hele leugens opgestookt tegen een ander land en etnische groep.
@HowardRoark post gewoon dag en nacht hoor. Ben je nu voor altijd uit het topic?quote:Op zondag 25 mei 2025 11:43 schreef Red_85 het volgende:
Volgens mij is iemand gefrustreerd geraakt door alle tegenspraak en heeft een uitlaatklep nodig.
'Persoonlijk geneuzel'
Topic kaap met een uitloktitel
Posts aanpassen met een persoonlijke aanval
Kindse reacties
Zoveel mogelijk posts plaatsen zodat anderen ondergesneeuwd raken
Wacht wel weer tot de rust is wedergekeerd.
Het was eerder idioot dat de NOS daarover berichtte. Ze berichten nooit over Palestijnse burgers in de VS die aangevallen worden.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar zoals we hebben kunnen zien afgelopen week in de VS, zijn dit allemaal narratieven die gevolge zullen hebben. De constante stroom aan selectieve pro-Palestijnse berichtgeving, waarbij men meer dan eens de plank ook volledig misslaat, heeft helaas gevolgen.
Hamas is de enige terreurorganisatie amper met veroordeling te maken heeft, waar de nodige context bij wordt aangebracht en waarbij soms zelfs wordt verdedigd of ontkend dat het überhaupt een terreurorganisatie zou zijn.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hamas is een terreurorganisatie. De IDF en Israël claimen een westerse rechtsstaat met het meest morele leger ooit te hebben. Hamas behandelen we ook als een terreurorganisatie. Israël als een bondgenoot.
Het is nogal potsierlijk om te klagen over het aanpassen van posts als je vorige post zelf een aanpassing was.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:49 schreef Tjoent het volgende:
Een glazenmaker zonder spiegel, dat is dan ook wel weer bijzonder.
Huh? Geen aanpassing gedaan. Gaat heen met je rare beschuldigingen.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is nogal potsierlijk om te klagen over het aanpassen van posts als je vorige post zelf een aanpassing was.
Een normaal iemand vuurt niet op scholen/ziekenhuizen/vluchtelingenkampen etc. Ook niet als terroristen zich daar schuilhouden. Als terroristen zich verschuilen onder burgers moet je heel chirurgisch en voorzichtig te werk gaan, zoals de politie bijv. doet in het geval van een gijzeling. De plek dan maar opblazen of platbombarderen is geen optie. Als terroristen zich in jouw flatgebouw zouden schuilhouden, zou je het dan normaal vinden dat de hele flat incl. jij wordt opgeblazen? Lijkt mij niet. Israël doet dat wel. Een waarschuwing vooraf doet daar weinig aan af.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:41 schreef Qarrad het volgende:
Een normaal iemand?quote:Op zondag 25 mei 2025 11:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een normaal iemand vuurt niet op scholen/ziekenhuizen/vluchtelingenkampen etc. Ook niet als terroristen zich daar schuilhouden. Als terroristen zich verschuilen onder burgers moet je heel chirurgisch en voorzichtig te werk gaan, zoals de politie bijv. doet in het geval van een gijzeling. De plek dan maar opblazen of platbombarderen is geen optie. Als terroristen zich in jouw flatgebouw zouden schuilhouden, zou je het dan normaal vinden dat de hele flat incl. jij wordt opgeblazen? Lijkt mij niet. Israël doet dat wel. Een waarschuwing vooraf doet daar weinig aan af.
Daarnaast verwachten we meer van een staat (Israël) dan van een terroristische groepering (Hamas) in termen van gedrag en aan regels houden. Ik weet dat pro-Israël figuren dat niet willen horen en oneerlijk vinden maar zo werkt het wel. Als je je verlaagt tot het niveau van een terrorist dan wordt je een terrorist.
Daar zit je dus mis. In een oorlog mogen die plekken onder vuur worden genomen. Zie ook:quote:Op zondag 25 mei 2025 11:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een normaal iemand vuurt niet op scholen/ziekenhuizen/vluchtelingenkampen etc. Ook niet als terroristen zich daar schuilhouden. Als terroristen zich verschuilen onder burgers moet je heel chirurgisch en voorzichtig te werk gaan, zoals de politie bijv. doet in het geval van een gijzeling. De plek dan maar opblazen of platbombarderen is geen optie. Als terroristen zich in jouw flatgebouw zouden schuilhouden, zou je het dan normaal vinden dat de hele flat incl. jij wordt opgeblazen? Lijkt mij niet. Israël doet dat wel. Een waarschuwing vooraf doet daar weinig aan af.
Daarnaast verwachten we meer van een staat (Israël) dan van een terroristische groepering (Hamas) in termen van gedrag en aan regels houden. Ik weet dat pro-Israël figuren dat niet willen horen en oneerlijk vinden maar zo werkt het wel. Als je je verlaagt tot het niveau van een terrorist dan wordt je een terrorist.
Israel is dan ook een terreurstaat. Inderdaad de verdediging is constant Hamas doet het ook. Ja precies en niemand zegt dat Hamas geen terroristische organisatie is. Maar zeg je het over Israel gaan mensen opeens tegenstribbelen. Maar goed Israel doet natuurlijk niets om slachtoffers te voorkomen, gewoon bombs away.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Tja, hij had ook de verwachting dat Israël na de aanslagen van 7 oktober 2023, de onderhandelingstafel maar zou opzoeken om stevige concessies te doen richting Hamas. Dit zijn schijnbaar acceptabele denkbeelden in radicaal linkse contreien.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een normaal iemand?
Je verwacht een keurige oorlogsvoering, keurig en oorlog is niet te combineren, maar dat weet je zelf toch ook wel vanuit je ik weet het allemaal beter leunstoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |