Je zou zelf ook wat onderzoek kunnen doen:quote:Op maandag 26 mei 2025 00:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Vaak. En nee, dat komt lang niet altijd overeen. Daar kun je iets van vinden. Maar jij zei het volgende:
[..]
Waarop baseer je dit?
Niet mee eens.quote:Op maandag 26 mei 2025 00:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je zou zelf ook wat onderzoek kunnen doen:
Linkje.
En nee, ik weet niet wat je dan ziet, want alle zoekresultaten zijn individueel. Voor mij is dit de eerste link, daar zul je het waarschijnlijk helemaal mee eens zijn.
In welk opzicht? Waar doel je nu op?quote:[ afbeelding ] Op maandag 26 mei 2025 00:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
?
[/quote
Gaat het alleen om geld of wat je doet?
Ik zie dat hij gezegd heeft dat Bezos, Ellison en Page de intelligentste personen zijn die hij ooit heeft ontmoet.quote:Op maandag 26 mei 2025 00:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je zou zelf ook wat onderzoek kunnen doen:
Linkje.
En nee, ik weet niet wat je dan ziet, want alle zoekresultaten zijn individueel. Voor mij is dit de eerste link, daar zul je het waarschijnlijk helemaal mee eens zijn.
Omdat heel veel mensen die hem kennen dat zeggen?quote:Op maandag 26 mei 2025 00:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik zie dat hij gezegd heeft dat Bezos, Ellison en Page de intelligentste personen zijn die hij ooit heeft ontmoet.
En een nogal overdreven artikel van iemand anders die over hem zegt dat hij altijd en overal de slimste persoon in de kamer is.
Dus: hoe concludeer jij hieruit dat hij dat over zichzelf allemaal vindt, plus al die andere motieven die aan hem toeschrijft?
Uiteraard vind je veel meningen over en ervaringen met zo'n extreem wereldwijd bekend persoon.quote:Op maandag 26 mei 2025 01:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Omdat heel veel mensen die hem kennen dat zeggen?
Ik ken hem zelf alleen van een afstand, dus ik moet afgaan op wat ik zie, hoor en lees.
Als je breed gaat zoeken, vind je een compleet scala aan meningen over en ervaringen met Musk. Wat natuurlijk ook logisch is, want het is een heel publiek persoon. Dus ik probeer het een beetje te beperken tot de dingen die me zelf opvallen aan hem.
Alhoewel ik een tijdje geleden flink ben afgeknapt op Musk. Je zag hem overal, iedereen had het de hele tijd over hem. Rot op! Laat me met rust!
En dan doet hij iets dat nog veel krankzinniger is, waar je dan toch even naar gaat zoeken om te kijken of dat ook echt waar is. En dan kom je weer een heleboel andere dingen tegen en moet je even gaan zoeken of er ook mensen zijn die het tegenovergestelde beweren. En die zijn er ook een heleboel! Dus dan ga je toch maar kijken naar een live verslag, zodat je je eigen mening kan vormen.
Al met al vind ik het maar een domme sukkel die het hoog in zijn bol heeft, ongetwijfeld ook in de hand gewerkt door alle kontlikkers en een overmatig drugsgebruik.
Ik heb de laatste paar dagen gepost:quote:Op maandag 26 mei 2025 01:16 schreef Repentless het volgende:
[..]
Uiteraard vind je veel meningen over en ervaringen met zo'n extreem wereldwijd bekend persoon.
Maar heel veel mensen die hem kennen, zeggen over hem dat hij zelf vindt dat hij de slimste persoon ooit is, zo de geschiedenisboeken in wil gaan, etc.? Kun je een paar voorbeelden geven van mensen die dat zeggen?
Dit is mijn conclusie helemaal niet, dit is wederom wat er zich in jouw hoofd afspeelt en nergens anders.quote:Op maandag 26 mei 2025 01:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb de laatste paar dagen gepost:
1. Een lijst boeken waar Elon Musk zijn inspiratie uit haalde (met een aanvulling van @:michaelmoore).
2. Een uitgebreide uitleg over waarom ik denk dat Starship gedoemd is te mislukken.
3. Een uitgebreid overzicht van wat er nog komt kijken bij een reis naar Mars.
4. Een overzicht van wat Tesla groot heeft gemaakt.
5. Een verhaaltje met de achtergrond van het succes van Steve Jobs.
6. Heel veel aanvullende berichten, links en foto's.
Maar je bent nog niet tevreden en voelt er nog niets voor om zelf op onderzoek te gaan, want je weet al hoe het allemaal zit. Musk en Jobs zijn gewoon genieën, waar gewone mensen niet aan kunnen tippen. En als je wat anders zegt ben je een aso die het niet begrijpt, en/of zijn gal wil spuwen door Musk zwart te maken.
Denk wat je wilt
https://www.bright.nl/nie(...)e-weg-af-stuurt.htmlquote:Tesla slaat over de kop nadat het rijhulpsysteem de auto ineens de weg af stuurt
Tesla's rijhulpsysteem Full Self-Driving is opnieuw in opspraak geraakt na huiveringwekkende beelden van een ongeluk dat door het systeem is veroorzaakt. Daarbij stuurde een Tesla Model 3 zichzelf plotseling van de weg af en sloeg over de kop.
Een nieuwe Tesla Model 3 met het Full Self-Driving-systeem (FSD) is in de plaats Toney in de Amerikaanse staat Alabama over de kop geslagen. Daarbij was de bestuurder vrijwel kansloos om zelf in te grijpen, omdat de auto zichzelf totaal onverwacht en razendsnel van de weg stuurde. Dat blijkt uit de beelden van de camera's in de auto die de bestuurder heeft gedeeld op meerdere sites.
Dit klinkt waarschijnlijk als dat het hele FSD op een bak AI draait, elke normale software zou dit soort absurde situaties afvangen, maar goed wat ik begrepen heb is dat binnen de Amerikaanse autoindustrie men aan zelf certificatie doet, geen wonder dat je dit soort shit hebt.quote:Op maandag 26 mei 2025 07:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://www.bright.nl/nie(...)e-weg-af-stuurt.html
En dat terwijl Waymo de 10 miljoenste betaalde rit succesvol heeft volbracht.
Bekijk deze YouTube-video
Musk belooft al sinds 2019 dat er volgend jaar een miljoen zelfrijdende Tesla taxis zullen rondrijden.
Maar volgend jaar komt telkens niet.
En gezien dit soort ongevallen is het FSD systeem daar ook nog niet klaar voor.
Een ingenieur bij Tesla gaf toe dat Waymo een voorsprong van enkele jaren heeft op de self driving techniek.
Volgens mij zijn er twee dingen die veel belangrijker waren voor de tesla-revolutie dan de technische innovatie. Ten eerste wat ik al eerder zei, Tesla was de eerste die een echt coole elektrische auto maakte met de roadster. Daarvoor waren het altijd van die prius-achtige eco-dingen. En eigenlijk is een zuinige auto met een ruime kofferbak en die binnen 10 sekonden naar 100kmh kan komen veel meer wat mensen nodig hebben, maar niet wat mensen willen. Daarom was de coole roadster of model S veel meer in het nieuws dan een saaie opel ampera of prius plug-in.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oh, ongetwijfeld dat er al een merk was dat eerder dan Tesla met deze technologie bezig was en een werkend exemplaar kon maken. N.a.v. je post even wat informatie opgezocht, maar er zijn slechts 200 exemplaren van die Nissan gebouwd.
Het was meer een zeer exclusieve gimmick die zijn tijd ver vooruit was, maar geen reële optie voor massaproductie. Batterijen te zwaar, te weinig energiedichtheid om echt een reëel alternatief voor brandstofauto's te worden, laden niet praktisch, etc.
Tesla heeft echter door de slimme architectuur en integratie van hun accupakket de standaard gezet voor massaproductie van EVs. Nee, ze hebben zelf geen lithiumaccu's uitgevonden, maar wel hoe je die technologie op rendabele en efficiënte wijze kunt inzetten om elektrisch rijden een reële optie te maken.
Waarom blijf je toch zulke dubieuze bronnen gebruiken? En waarom zie je zelf ook niet dat er weldegelijk tijd was om te reageren als bestuurder (voor zover de rest van het verhaal al klopt natuurlijk)?quote:Op maandag 26 mei 2025 07:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://www.bright.nl/nie(...)e-weg-af-stuurt.html
En dat terwijl Waymo de 10 miljoenste betaalde rit succesvol heeft volbracht.
Bekijk deze YouTube-video
Musk belooft al sinds 2019 dat er volgend jaar een miljoen zelfrijdende Tesla taxis zullen rondrijden.
Maar volgend jaar komt telkens niet.
En gezien dit soort ongevallen is het FSD systeem daar ook nog niet klaar voor.
Een ingenieur bij Tesla gaf toe dat Waymo een voorsprong van enkele jaren heeft op de self driving techniek.
Ja, de bestuurder zat gewoon niet op te letten, het is niet de schuld van Tesla. Iedereen kan fouten maken, daarom moeten de beta testers toezicht houden en snel ingrijpen als het fout gaat. Het is hun eigen schuld om met zulke onbetrouwbare software de straat op te gaan.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom blijf je toch zulke dubieuze bronnen gebruiken? En waarom zie je zelf ook niet dat er weldegelijk tijd was om te reageren als bestuurder (voor zover de rest van het verhaal al klopt natuurlijk)?
Laten we maar weer eens afwachten of er ook uit onderzoek blijkt dat Tesla iets te verwijten viel. Wie weet… maar grote kans ook van niet, want dit soort sensatieverhalen die er bij Teslahaters in gaan als koek verdwijnen vaak naar de achtergrond.
Je hebt gelijk, dat was @epicbeardman . Mijn excuses.quote:Op maandag 26 mei 2025 01:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit is mijn conclusie helemaal niet, dit is wederom wat er zich in jouw hoofd afspeelt en nergens anders.
We weten helemaal niet of FSD aan stond. De beelden bewijzen niets. Dat snap je toch wel?quote:Op maandag 26 mei 2025 09:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, de bestuurder zat gewoon niet op te letten, het is niet de schuld van Tesla. Iedereen kan fouten maken, daarom moeten de beta testers toezicht houden en snel ingrijpen als het fout gaat. Het is hun eigen schuld om met zulke onbetrouwbare software de straat op te gaan.
Ja je hebt gelijk. Het kan ook de autopiloot zijn geweest. En de bestuurder kan inderdaad ook zelf iets stoms hebben gedaan. Maar het lijkt wel weer gewoon een brainfart van de AI, zoals zo vaak met Tesla's.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We weten helemaal niet of FSD aan stond. De beelden bewijzen niets. Dat snap je toch wel?
Gewoon onderzoek afwachten. Dat lijkt mij de normale gang van zaken.
Nee.quote:Op maandag 26 mei 2025 08:39 schreef knoopie het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er twee dingen die veel belangrijker waren voor de tesla-revolutie dan de technische innovatie. Ten eerste wat ik al eerder zei, Tesla was de eerste die een echt coole elektrische auto maakte met de roadster. Daarvoor waren het altijd van die prius-achtige eco-dingen. En eigenlijk is een zuinige auto met een ruime kofferbak en die binnen 10 sekonden naar 100kmh kan komen veel meer wat mensen nodig hebben, maar niet wat mensen willen. Daarom was de coole roadster of model S veel meer in het nieuws dan een saaie opel ampera of prius plug-in.
Daarnaast was Tesla de enige die all-in ging, jarenlang auto's onder kostprijs verkocht heeft om marktaandeel te winnen, en extreem geïnvesteerd heeft in zijn eigen laadinfrastructuur. Zelfs in 2020 toen ze winst begonnen te maken, was dat enkel dankzij het verkopen van CO2-certificaten aan andere autofabrikanten, want met de auto's zelf maakten ze toen nog steeds verlies. Eind 2022 hadden ze ongeveer de investeringen van alle voorgaande jaren terugverdiend, en pas in 2023 begonnen ze echte winst te maken.
Alle andere automerken die een elektrische auto wilden introduceren konden dat niet zo grootschalig doen omdat ze te klein waren, of wilden dat niet omdat ze niet met hun eigen brandstofauto's wilden concurreren.
En net als bij bijna elk succes zit er ook een factor van geluk bij. Had men in 2020 besloten dat het milieu niet meer belangrijk genoeg was en de CO2-certificaten afgeschaft, dan was Tesla nu failliet geweest.
https://en.wikipedia.org/wiki/Opportunity_(rover)quote:Op maandag 26 mei 2025 09:39 schreef Basp1 het volgende:
Mensen die denken dat robots geen onderhoud nodig hebben en lange tijd autonoom kunnen functioneren in een fijnstof omgeving wat funest is voor de scharnieren bij de meeste bewegende onderdelen .
Ik vind het daar juist niet op lijken. Als AP of FSD ineens iets geks doet is dat vaak omdat het gevaar ziet waar het niet is en dan reageert het totaal anders dan wat ik hier zie.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk. Het kan ook de autopiloot zijn geweest. En de bestuurder kan inderdaad ook zelf iets stoms hebben gedaan. Maar het lijkt wel weer gewoon een brainfart van de AI, zoals zo vaak met Tesla's.
Wat, nee?quote:
Hoe kom je erbij dat Tesla onder de kostprijs heeft verkocht? Of maak je de denkfout dat geen winst maken = onder de kostprijs verkopen?quote:Op maandag 26 mei 2025 08:39 schreef knoopie het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er twee dingen die veel belangrijker waren voor de tesla-revolutie dan de technische innovatie. Ten eerste wat ik al eerder zei, Tesla was de eerste die een echt coole elektrische auto maakte met de roadster. Daarvoor waren het altijd van die prius-achtige eco-dingen. En eigenlijk is een zuinige auto met een ruime kofferbak en die binnen 10 sekonden naar 100kmh kan komen veel meer wat mensen nodig hebben, maar niet wat mensen willen. Daarom was de coole roadster of model S veel meer in het nieuws dan een saaie opel ampera of prius plug-in.
Daarnaast was Tesla de enige die all-in ging, jarenlang auto's onder kostprijs verkocht heeft om marktaandeel te winnen, en extreem geïnvesteerd heeft in zijn eigen laadinfrastructuur. Zelfs in 2020 toen ze winst begonnen te maken, was dat enkel dankzij het verkopen van CO2-certificaten aan andere autofabrikanten, want met de auto's zelf maakten ze toen nog steeds verlies. Eind 2022 hadden ze ongeveer de investeringen van alle voorgaande jaren terugverdiend, en pas in 2023 begonnen ze echte winst te maken.
Alle andere automerken die een elektrische auto wilden introduceren konden dat niet zo grootschalig doen omdat ze te klein waren, of wilden dat niet omdat ze niet met hun eigen brandstofauto's wilden concurreren.
En net als bij bijna elk succes zit er ook een factor van geluk bij. Had men in 2020 besloten dat het milieu niet meer belangrijk genoeg was en de CO2-certificaten afgeschaft, dan was Tesla nu failliet geweest.
Wat ik wilde zeggen is dat Tesla zeker niet de eerste was met een "coole" elektrische auto.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:17 schreef knoopie het volgende:
[..]
Wat, nee?
Fisker was inderdaad ook een hele coole auto, maar die hadden niet het geld om marktaandeel te veroveren met een auto onder kostprijs aanbieden of een eigen laadinfrastructuur aanbieden. Wel jammer, want de karma was best een mooie auto om te zien.
Ik zeg ook nergens dat Tesla de enige was die probeerde om een "coole" elektrische auto te maken. Enkel dat het heus niet alleen "innovatie" was waardoor Tesla zo succesvol werd, maar dat het imago en de lage prijs ook meespeelden in het succes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |