Bij Greenpoint moest je naar een zendmast rijden om te kunnen bellen.quote:
Dat is dus exact hetzelfde als een taxi die alleen in een afgebakende omgeving kan rijden en nooit een landelijke dekking kan krijgen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 06:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij Greenpoint moest je naar een zendmast rijden om te kunnen bellen.
Het was in feite een tussenfase, totdat de landelijke gsm dekking er kwam.
Totaal niet te vergelijken met een taxi die naar je toe rijdt om je op te pikken en bij de bestemming af zet..
Het grootste deel van de taxiritten zijn binnen de stadsgrenzen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 06:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is dus exact hetzelfde als een taxi die alleen in een afgebakende omgeving kan rijden en nooit een landelijke dekking kan krijgen.
quote:Sterker nog: greenpoint had veel meer gebieden waarin deze werkte, dus als het al een unfaire vergelijking is, is het unfair jegens greenpoint.
Musk heeft gezegd dat ze met 10 gaan beginnen. Door nu zelf te verzinnen dat het er duizenden gaan zijn heb je straks weer iets om over te zeiken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 07:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het grootste deel van de taxiritten zijn binnen de stadsgrenzen.
Waymo is niet te vergelijken met Greenpoint.
Je kiest niet voor 1 type taxi voor de rest van je leven, je kiest voor de taxi die je het snelst en voordeligst op de bestemming brengt.
En dat hoeft niet altijd Waymo te zijn.
Verder wordt Waymo ook doorontwikkeld.
Dus je weet niet wat de toekomst brengt.
Feit is dat Waymo op dit moment al jarenlang autonome taxi aanbiedt, terwijl Tesla 5 jaar lang belooft dat het volgend jaar echt gaat gebeuren.
We gaan het zien of in juni er duizenden Tesla taxis rond rijden.
Waymo heeft inmiddels 10 miljoen ritten afgelegd, en het aantal ritten per dag stijgt nog steeds
[..]![]()
Lieve Femke.
Waymo is geen personenauto, maar een taxibedrijf.
Als het een personenauto is had je gelijk.
Niemand wil een auto die alleen in Amsterdam en Utrecht autonoom rijdt als de concurrentie wereldwijde dekking heeft.
Maar het gaat hier om een taxi.
Als je in Amsterdam met Waymo naar je bestemming kunt, dan pak je die als dat voor jou de beste optie is, en wil je van schubbekutteveen naar Jipsingboermusselkanaal, dan neem je een andere taxi.
Het is niet te vergelijken.
Even Grok gevraagd:quote:Op woensdag 28 mei 2025 07:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Musk heeft gezegd dat ze met 10 gaan beginnen. Door nu zelf te verzinnen dat het er duizenden gaan zijn heb je straks weer iets om over te zeiken.
Hoe dan ook: Waymo is over 5-10 jaar obsoleet.
Want AI is 100% betrouwbaar…quote:Op woensdag 28 mei 2025 07:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Even Grok gevraagd:
Volgens Elon Musk zouden er in de tweede helft van 2025 miljoenen Tesla robotaxi's operationeel kunnen zijn. Eerdere uitspraken spraken ook over een begin van de dienst in Austin, Texas, in juni 2025, met een geleidelijke uitbreiding naar andere steden in de VS.
Het is belangrijk op te merken dat Musk's voorspellingen met betrekking tot Full Self-Driving (FSD) en robotaxi's in het verleden vaak optimistisch zijn geweest en de gestelde deadlines niet altijd zijn gehaald. Desondanks blijft hij vertrouwen uitspreken in een snelle uitrol van autonome voertuigen
Anyway, je hebt geen enkel valide punt aangehaald waaruit blijkt dat Waymo binnen 10 van de markt verdwijnt.
Beetje fanboy gedrag dit.
Epicbeardman zei al, je neemt zijn stokje over.
Als Elon Musk zijn beloftes waar kan maken, dan heb je gelijk. Maar op dit moment bedient Waymo nog een veel groter gebied dan het gebied waar de tesla taxi gepland is, veel meer auto’s echt autonoom rijden en veel meer kilometers echt autonoom gereden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 06:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is dus exact hetzelfde als een taxi die alleen in een afgebakende omgeving kan rijden en nooit een landelijke dekking kan krijgen.
Sterker nog: greenpoint had veel meer gebieden waarin deze werkte, dus als het al een unfaire vergelijking is, is het unfair jegens greenpoint.
Yup, want hij is van Muskquote:
Jij slaat hier wild om je heen bij elk slecht nieuws over Musk.quote:Verder ben je gewoon nog steeds aan het huilebalken omdat Trump gekozen is. Dat is best grappig om te zien. Dus blijf vooral wild om je heen slaan.
Grok krijgt een punthoofd van Elon Musk, want de achterliggende logica ontbreekt. Vertaling: hij liegt nogal veel en komt zijn beloftes niet na.quote:
Ze zien dingen die er niet zijn, gebaseerd op emotionele opgekropte gevoelens. Gestuurd door emotionele journalistiek. Zoals "slecht" nieuws over Elon.quote:Op woensdag 28 mei 2025 07:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Want AI is 100% betrouwbaar…
Verder ben je gewoon nog steeds aan het huilebalken omdat Trump gekozen is. Dat is best grappig om te zien. Dus blijf vooral wild om je heen slaan.
Nee, andersom.quote:Op woensdag 28 mei 2025 10:22 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ze zien dingen die er niet zijn..
Dat komt omdat iedereen al een model Y in de aanbieding heeft gekocht, voordat de nieuwe versie op de markt kwam.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:55 schreef Basp1 het volgende:
Europese verkoopcijfers laten de keiharde leugens van Musk zien
Kom er maar in Tesla webcare medewerkers.
Dat is een buitenkansje!quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:40 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Als je nu deze goede deal pakt duurt het ook gewoon nog even voordat je hem hebt.
Tesla's lifestyle shop is trouwens ook aan te raden voor de fans onder ons zoals Wantie die zich dagelijks bekommeren om de cijfers.
https://shop.tesla.com/nl_nl/category/lifestyle
[ afbeelding ]
Misschien een cybertruck wind up racer?
https://shop.tesla.com/nl(...)cer?sku=2080683-00-A
900.quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:47 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs op Tweakers kunnen ze niet wachten, maar lijkt toch schot in te komen nu
Tesla gaf aan dat pas sowieso "midden juni" te gaan leveren.
Tot nu toe 900 nieuwe Tesla's naar extreem rechtse Elon lovers gegaan in Mei.
Even Grok gevraagd:quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:39 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Ze komen er allemaal aan, dankzij de 200,000+ orders van de nieuwe model Y in Chyna duurt het allemaal wat langer. Ook op tweakers zijn diegene die begin dit jaar nu aan de beurt.
Nee, mijn VVE wil geen laadpalen in de garage i.v.m. brandangst. Grote kans ook dat ik dan een i4 van het goddelijkste merk BMW zou hebben. Hierna komt het goddelijke bedrijf van Elon.quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is een buitenkansje!![]()
Ik zou zeggen: sla je slag, dan ben jij binnenkort ook de trotse eigenaar van een echte Tesla!
Short time memory loss much? gister nog gepost waardoor dat kwam. Iets met sepp-subsidies, kortingen, laatste stock wat verkocht moest worden.quote:
Denk aan chain logistics en prioriteiten stellen, dat fabrieken in Chyna de nieuwe Modellen produceren betekent niet dat alle onderdelen daar ook gemaakt worden Wantie. De EU markt is niet belangrijk voor Tesla, daarom zal de markt waar de meeste orders naar aanleiding van orders ook meeste toelevering krijgen van onderdelen. Dit is ook een motto van Elon Musk, om zo min mogelijk e-waste en klimaat te redden. Je gaat namelijk niet de EU markt bevoorraaden met onderdelen die uiteindelijk naar Chyna moeten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Even Grok gevraagd:
De nieuwe Tesla Model Y (ook wel bekend als de 'Juniper' update) wordt op verschillende locaties wereldwijd gebouwd:
Duitsland: In de Gigafactory Berlin-Brandenburg (Grünheide). De productie van de vernieuwde Model Y voor Europa is hier op 14 januari 2025 gestart. Alle Model Y's voor de Europese markt komen nu uit deze fabriek.
Verenigde Staten: In de fabrieken in Fremont, Californië en in de Gigafactory Texas (Austin).
China: In de Gigafactory Shanghai.
Hoezo kunnen dan orders in China voor leveringsproblemen in Europa zorgen?
Of ga je een Femke doen?
Ja, bij mij willen ze geen elektriciteit in de garages omdat ze verwachten dat je dan wiet gaat kweken. Maar als je niet kunt laden in je garage wordt het inderdaad wel een heel stuk minder interessant.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:24 schreef epicbeardman het volgende:
Nee, mijn VVE wil geen laadpalen in de garage i.v.m. brandangst. Grote kans ook dat ik dan een i4 van het goddelijkste merk BMW zou hebben. Hierna komt het goddelijke bedrijf van Elon.
Tesla is niet de nummer 1 qua autoverkopen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:24 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee, mijn VVE wil geen laadpalen in de garage i.v.m. brandangst. Grote kans ook dat ik dan een i4 van het goddelijkste merk BMW zou hebben. Hierna komt het goddelijke bedrijf van Elon.
[..]
Short time memory loss much? gister nog gepost waardoor dat kwam. Iets met sepp-subsidies, kortingen, laatste stock wat verkocht moest worden.
Dat de lat zo enorm hoog is gelegd door Elon, door aantallen te verkopen die geen enkel autobedrijf ooit zal evenaren, alleen betekent niet dat ze elk jaar die lat zo hoog willen leggen. Ze hebben namelijk niets voor niets de leveringen gestagneerd tot aan Mei/Juni.
Je moet je werknemers ook de rust geven en de fabrieken ombouwen naar de nieuwe LCI facelift.
[..]
Denk aan chain logistics en prioriteiten stellen, dat fabrieken in Chyna de nieuwe Modellen produceren betekent niet dat alle onderdelen daar ook gemaakt worden Wantie. De EU markt is niet belangrijk voor Tesla, daarom zal de markt waar de meeste orders naar aanleiding van orders ook meeste toelevering krijgen van onderdelen. Dit is ook een motto van Elon Musk, om zo min mogelijk e-waste en klimaat te redden. Je gaat namelijk niet de EU markt bevoorraaden met onderdelen die uiteindelijk naar Chyna moeten.
Het is al erg genoeg dat al die Chineze prul auto's via olie verstokende boten onze kant opkomen en uiteindelijk niemand aan de straatstenen kwijt raakt. Laten we niet Elon pushen om nog meer aantallen te produceren.
Het is een tussenfase naar unsupervised. Maar Tesla heeft een plan daar te komen. Waymo simpelweg niet. Of Tesla er gaat komen is iets wat uiteindelijk gaat blijken.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:27 schreef knoopie het volgende:
[..]
Als Elon Musk zijn beloftes waar kan maken, dan heb je gelijk. Maar op dit moment bedient Waymo nog een veel groter gebied dan het gebied waar de tesla taxi gepland is, veel meer auto’s echt autonoom rijden en veel meer kilometers echt autonoom gereden.
En de argumenten waarom Tesla beter schaalbaar zou zijn dan Waymo zijn ook op zijn zachtst gezegd nogal mager. Lidar is helemaal niet meer zo duur, Tesla heeft net zo goed een gedetailleerde kaart nodig om een taxidienst aan te kunnen bieden, en Tesla gebruikt nu ook tele-operators om de boel remote in de gaten te houden, net als Waymo. En Tesla moet overal nog door de ambtelijke molen om überhaupt toestemming te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |