Ik weet sowieso veel beter wat genocide inhoudt dat al die idioten die roepen dat Israël genocide pleegt.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is ook een manier van toegeven niet te weten wat genocide precies inhoudt.
Maar dat terzijde.
Ik begrijp dat de helft minder verkopen goed is voor het bedrijf.
Ik ga hi meenemen in een volgende vergadering, als we tegenvallende cijfers hebben
Ja, of zo'n koffer met uitklapbare wielen. Honda heeft ook ooit zoiets gemaakt, geloof ik.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:21 schreef knoopie het volgende:
[..]
Voor Azië moet er eigenlijk een waardige elektrische opvolger voor de Honda super cub komen. De meeste steden zijn te druk voor een auto, de meeste mensen zijn te arm voor een auto en de op het platteland zijn de meeste wegen te slecht voor een auto.
Waymo is een beetje wat de greenpoint was tov de GSM. Kortom: een dood spoor. Maar als jij daar jouw geld in wil investeren, lekker doen...quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
We gaan het zien.
Ondertussen is Waymo al 5 jaar verder met robot Taxis.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat die Tesla's navigeren op camera's, waarvan ze de resolutie hebben teruggebracht tot 100 bij 200 pixels of zo. Je kunt er daarom ook geen afstanden meer mee schatten, zoals wij dat wel doen.
De auto kijkt rond en probeert te begrijpen wat hij ziet. Als hij denkt: "dat is een auto", dan weet hij daardoor ook hoe ver weg dat ding is, want hij weet hoe groot een auto ongeveer is. Als hij iets ziet wat hij niet herkent, weet hij dus ook niet hoe ver weg het is. Vroeger trapte hij dan op de rem, totdat hij het wel kon zien. Daar werd door de bestuurders enorm over geklaagd, dus tegenwoordig rijd hij bij twijfel gewoon door, met regelmatig een fatale afloop.
Ja, je ziet zo mooi hoe het werkt: hij kijkt naar het verkeer rondom, met meerdere camera's en als hij wat ziet dat hij herkent, tekent hij dat op het scherm. "Dit is een auto" en dan tekent hij een Tesla. "Dit is een fiets". Die zien er ook allemaal hetzelfde uit. En als ze verdwijnen achter het overige verkeer, verdwijnen ze ook van het scherm. Soms wordt het ook nog even een ander object. Als je trouwens in een auto zit, kun je ook door de zijraampjes kijken, niet alleen de voorruit. Dat komt door de camera.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:40 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Volgens mij heb je nog nooit een FSD filmpje gezien en gekeken naar het main display van de Tesla? en hoe ver hij fietsers/scooters of voetgangers detecteert, continue in 360 graden zicht.
Zie bijvoorbeeld op 3:57 of 4:00 dat een auto bij het rechter stoplicht aankomt rijden die totaal niet zichtbaar is voor de passagiers zelf.
Dat klopt, als hij iets ziet wat een verkeersbord zou kunnen zijn, knipt hij dat stukje in een hogere resolutie uit het camerabeeld voor een aparte AI die verkeersborden probeert te herkennen.quote:Klopt namelijk niets van, in Nederland zou Lidar veel meer problemen hebben dan FSD. Zeker met de aantallen weg reconstructies en aanpassingen. Plus zo ver ik weet kan Lidar ook geen snelheidsborden lezen of andere speciale verkeersborden, daarvoor moet ook een aparte camera worden ingebouwd.
Er is geen enkele zelfrijdende auto die alléén op lidar werkt. Altijd een combinatie van beide. Je argumentatie dat lidar geen verkeersborden of wegmarkeringen kan lezen is dus niet relevant, want die auto’s hebben daarvoor nog een normale camera.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:40 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Volgens mij heb je nog nooit een FSD filmpje gezien en gekeken naar het main display van de Tesla? en hoe ver hij fietsers/scooters of voetgangers detecteert, continue in 360 graden zicht.
Zie bijvoorbeeld op 3:57 of 4:00 dat een auto bij het rechter stoplicht aankomt rijden die luttele secondes zichtbaar is voor de passagiers zelf. (hij zegt trouwens kort daarna dat er 200,000 orders zijn voor de nieuwe model Y.)
Klopt namelijk niets van, in Nederland zou Lidar veel meer problemen hebben dan FSD. Zeker met de aantallen weg reconstructies en aanpassingen. Plus zo ver ik weet kan Lidar ook geen snelheidsborden lezen of andere speciale verkeersborden, daarvoor moet ook een aparte camera worden ingebouwd.
Lidar leest ook geen aanwijzingen op de wegdek wat FSD wel kan, of wegmarkeringen tijdens wegwerkzaamheden. Op 5:40 zie je ook dat de Tesla het stoplicht kan uitlezen hoeveel seconden er nog gewacht moet worden, dat kan Lidar ook niet.
Je Lidar zou maar vertrouwen op een oude map..![]()
Maar de meeste autobedrijven hebben al moeite om android auto of apple carplay te laten werken, of hen infotainment op meer dan 10 fps te laten lopen zonder reboots.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:51 schreef knoopie het volgende:
[..]
Er is geen enkele zelfrijdende auto die alléén op lidar werkt. Altijd een combinatie van beide. Je argumentatie dat lidar geen verkeersborden of wegmarkeringen kan lezen is dus niet relevant, want die auto’s hebben daarvoor nog een normale camera.
https://www.theguardian.c(...)acklash-against-muskquote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nope: 6-11-2024: 288,53. Daarna is er een rally geweest met een ATH van 479,86. En vervolgens is het weer lager geworden. Maar momenteel staat de koers gewoon 25% in de plus vanaf de dag dat Trump de winnaar bleek van de US elections.
Ja, de software is een verhaal apart. Dat kreeg VW niet voor elkaar, die zijn bij Rivian gaan shoppen. Maar dat is voor Mercedes en Waymo (Google) dan ook weer geen probleem.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:21 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Maar de meeste autobedrijven hebben al moeite om android auto of apple carplay te laten werken, of hen infotainment op meer dan 10 fps te laten lopen zonder reboots.
Lidar wordt natuurlijk al jaren gebruikt, maar het is niet eventjes paar lidar camera's op je auto plakken (lelijke dingen trouwens) en dat je klaar bent. Ze moeten allemaal hen eigen software ontwikkelen en laat daar Tesla nou eens in excelleren.
Het Tesla Neural Connect was 5 jaar geleden ook al goed instaat om 3D maps te maken ala Lidar. Dit zal natuurlijk ook alleen maar verbeteren. Tijd dat de EU ook de regels gaat aanpassen, als je kijkt wat hier allemaal op de weg zit kunnen Waymo en FSD niet slechter zijn, denk zelfs beter.
Snelweg rijden op adaptive cruise en automatic lane changes kan allang inclusief filerijden. Allemaal niet zo bijzonder.
Het is zoals gewoonlijk weer eens de EU die ons naait met regeltjes, net zoals met de belastingen.
Duitse auto's goedkoper in Amerika dan hier in de EU zelf. Wat een grap, en dan zeuren ze over Trump's zijn tarrifs. Laat die Amerikanen maar eens voor onze auto's betalen en dat wij geen extreme BPM hebben op BMW's.
Ik zie vooral wishful thinking.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)acklash-against-musk
Zie niet veel goeds.
Waymo werkt, Tesla Taxi is er na 5 jaar lang beloven dat het er volgend jaar komt nog steeds niet.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 20:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waymo is een beetje wat de greenpoint was tov de GSM. Kortom: een dood spoor. Maar als jij daar jouw geld in wil investeren, lekker doen...
Hij doet graag aan wishful thinking.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat kopers afhaken. Waarom dat ontkennen?
Een drop van 71% is juist goed.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Veel wishfull thinking dan:
https://www.google.com/se(...)sclient=gws-wiz-serp
Wat is dat voor onzin. Dat moet je mij echt verder uitleggen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een drop van 71% is juist goed.
Dat geeft ze de ruimte om de fabricage van het nieuwste model op poten te zetten.
Elk automerk heeft dat.
Het gaat helemaal niet om de verkoopcijfers: die zijn zoals ze zijn. Het gaat erom dat bij Tesla het wordt gekoppeld aan de politieke keuze van Musk (ook al is die al ruim een jaar duidelijk).quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat kopers afhaken. Waarom dat ontkennen?
Je was ook al zo overtuigd van de winst van Harris, weet je nog?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een drop van 71% is juist goed.
Dat geeft ze de ruimte om de fabricage van het nieuwste model op poten te zetten.
Elk automerk heeft dat.
Thanks dat je de avondshift overneemt van mijquote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je was ook al zo overtuigd van de winst van Harris, weet je nog?
Maar leuk hoor, die stropoppen. Ik wacht gewoon de ontwikkeling over een wat langere periode af. Tesla is al zo vaak ten dode opgeschreven… never happend.
Ja mooi verhaal, maar je argument dat lidar niet werkt omdat het geen verkeersborden kan lezen slaat gewoon nergens op. Iedere auto met lidar (of radar) heeft er tegenwoordig gewoon een camera naast voor verkeersbordherkenning.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:21 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Maar de meeste autobedrijven hebben al moeite om android auto of apple carplay te laten werken, of hen infotainment op meer dan 10 fps te laten lopen zonder reboots.
Lidar wordt natuurlijk al jaren gebruikt, maar het is niet eventjes paar lidar camera's op je auto plakken (lelijke dingen trouwens) en dat je klaar bent. Ze moeten allemaal hen eigen software ontwikkelen en laat daar Tesla nou eens in excelleren.
Het Tesla Neural Connect was 5 jaar geleden ook al goed instaat om 3D maps te maken ala Lidar. Dit zal natuurlijk ook alleen maar verbeteren. Tijd dat de EU ook de regels gaat aanpassen, als je kijkt wat hier allemaal op de weg zit kunnen Waymo en FSD niet slechter zijn, denk zelfs beter.
Snelweg rijden op adaptive cruise en automatic lane changes kan allang inclusief filerijden. Allemaal niet zo bijzonder.
Het is zoals gewoonlijk weer eens de EU die ons naait met regeltjes, net zoals met de belastingen.
Duitse auto's goedkoper in Amerika dan hier in de EU zelf. Wat een grap, en dan zeuren ze over Trump's zijn tarrifs. Laat die Amerikanen maar eens voor onze auto's betalen en dat wij geen extreme BPM hebben op BMW's.
Dat is hoe de Tesla fans reageren.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin. Dat moet je mij echt verder uitleggen.
Niet vergelijkbaar.quote:
Nope, dat is hoe jij het wil spinnen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 22:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je was ook al zo overtuigd van de winst van Harris, weet je nog?
Greenpoint?quote:Maar leuk hoor, die stropoppen. Ik wacht gewoon de ontwikkeling over een wat langere periode af. Tesla is al zo vaak ten dode opgeschreven… never happend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |