Quedlinburg en Wernigerode wel. Harz is leukquote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik ben vooral van de middeleeuwse plekken. Al eens in Quedlinburg geweest? Of Lüneburg, Landshut, Meißen en Wernigerode?
Daar ben ik nooit geweest. Neurenberg wel en dat beeld herkende ik ook.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:31 schreef HSG het volgende:
[..]
Om eerlijk te zeggen vond ik dat nog erg meevallen. Ik vond Zwickau erger.
Münchenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Quedlinburg en Wernigerode wel. Harz is leukMaar wij zitten meestal in de natuur. Overigens ga ik vaker naar Oostenrijk (eigen vakantiewoning als basis voor de reis gebruiken), maar maken we regelmatig kortere uitstapjes van 5-10 dagen naar Duitsland.
Insert swan-meme, en waarom is die beveiliging nodig? Nou, nou?!quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sowieso raar dat er geen of zeer beperkte beveiliging is. Behalve een paar verdwaalde handhavers.
Is met die steden in het Ruhrgebied ook. Ik woon in de regio Venlo. Kijk je naar Nederland heb je Eindhoven redelijk in de buurt als 'grote' stad. Alleen op dezelfde tijdsafstand de grens over liggen vier steden die minstens dubbel zo groot zijn: Düsseldorf, Duisburg, Essen, Dortmund. Dan nog Bochum, Mönchengladbach, Gelsenkirchen, Oberhausen van 200k+. Nja eigenlijk gewoon één stad van een paar miljoenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Iets meer dan 600.000. Toch iets groter dan ik dacht.
Prachtige stad natuurlijk, ook historisch gezien.quote:
Het is alleen jammer dat die steden tijdens de tweede wereldoorlog zwaar zijn gebombardeerd waardoor ze allemaal hun historisch centrum zijn verloren.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is met die steden in het Ruhrgebied ook. Ik woon in de regio Venlo. Kijk je naar Nederland heb je Eindhoven redelijk in de buurt als 'grote' stad. Alleen op dezelfde tijdsafstand de grens over liggen vier steden die minstens dubbel zo groot zijn: Düsseldorf, Duisburg, Essen, Dortmund. Dan nog Bochum, Mönchengladbach, Gelsenkirchen, Oberhausen van 200k+. Nja eigenlijk gewoon één stad van een paar miljoen
Toch beseffen veel mensen zich niet hier in de regio hoe groot die steden zijn tov de Nederlandse steden.
München zeker. Kun je je makkelijk een week vermaken. En anders naar Regensburg en Bamberg. Die hebben nog een historisch centrum.quote:
Ja. Goede vraag, waarom is er zoiets als politie eigenlijk. Hmm.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Insert swan-meme, en waarom is die beveiliging nodig? Nou, nou?!
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja. Goede vraag, waarom is er zoiets als politie eigenlijk. Hmm.
Berlijn en decadentie lopen hand in hand man.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
Een stad als Hamburg is sowieso als vreselijk rondom het station. Berlijn vind ik ook zo'n vreselijke kutstad. Helemaal verpest door immigratie en decadentie van de Westerling van deze tijd.
Harzquote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Quedlinburg en Wernigerode wel. Harz is leukMaar wij zitten meestal in de natuur. Overigens ga ik vaker naar Oostenrijk (eigen vakantiewoning als basis voor de reis gebruiken), maar maken we regelmatig kortere uitstapjes van 5-10 dagen naar Duitsland.
Daar noem je een paar leuke hoerensteden op. Vooral Duisburg is betaalbaar.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is met die steden in het Ruhrgebied ook. Ik woon in de regio Venlo. Kijk je naar Nederland heb je Eindhoven redelijk in de buurt als 'grote' stad. Alleen op dezelfde tijdsafstand de grens over liggen vier steden die minstens dubbel zo groot zijn: Düsseldorf, Duisburg, Essen, Dortmund. Dan nog Bochum, Mönchengladbach, Gelsenkirchen, Oberhausen van 200k+. Nja eigenlijk gewoon één stad van een paar miljoen
Toch beseffen veel mensen zich niet hier in de regio hoe groot die steden zijn tov de Nederlandse steden.
WTF is een "hoerenstad"?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar noem je een paar leuke hoerensteden op. Vooral Duisburg is betaalbaar.
Steden waar veel hoeren ontvangen. Thuis, achter ramen, of in clubs.quote:
Ah ok, letterlijk dus. Tnx.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Steden waar veel hoeren ontvangen. Thuis, achter ramen, of in clubs.
Zoals Duisburg.
quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:14 schreef Cockwhale het volgende:
Staat ook een ander leuk artikel onder met de titel:
Aantal misdrijven met messen neemt toe – bijna de helft van de verdachten is buitenlands
Had TS dat maar gepost he?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:14 schreef Cockwhale het volgende:
Staat ook een ander leuk artikel onder met de titel:
Aantal misdrijven met messen neemt toe – bijna de helft van de verdachten is buitenlands
Zielloos geheel en Temu-Randstad.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Onzin, heb jarenlang in Düsseldorf gewoond en is een zeer Bourgondische stad met een rijk cultureel leven, uitstekende restaurants en goddelijk bier.quote:
Jij weet veel van de materie. Hoe heb je je staande weten te houden met al die SOA's in het wild?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Steden waar veel hoeren ontvangen. Thuis, achter ramen, of in clubs.
Zoals Duisburg.
Zo dan koekoek! Lekker gewerkt Merkel.quote:Volgens de jongste cijfers uit de landelijke misdaadstatistiek telt Duitsland gemiddeld 79 mesaanvallen per dag, meldt Bild.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-te-gillen~a748fc84/
En dat zijn nog diegene die gemeld worden, veel van die gangsters doen natuurlijk geen aangifte als ze gestoken zijn omdat ze top G zijn en niet snitchen. Maar zelf actie vergelden.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 01:29 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zo dan koekoek! Lekker gewerkt Merkel.
De criminaliteit daalt volgens CBS, omdat mensen geen aangifte doen omdat ze niets hebben met de politie, dan wel verwachten dat er iets met een aangifte gedaan wordt.quote:De gemeenten willen meer hulp van van de landelijke overheid om daar wat aan te doen, meldt NRC. "Het is te vaak aan de orde", zegt Dijksma. "Deze week waren er nog 8 tot 10 jongeren die met elkaar vochten. Een van die jongens kreeg een messteek in het gezicht, maar weigert aangifte te doen. Dat is erg lastig, en voor henzelf ook gevaarlijk."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |