abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217727166
Omdat er ooit iemand door m'n plissé hordeur is gelopen, werkt deze niet meer zo best. Nu heb ik een andere liggen (precies hetzelfde model, waar ik de plissé hor van wil gebruiken en waar mogelijk de huidige constructie zoveel als mogelijk in tact laten.

Normaliter wordt de hordeur vastgeklikt op een kunststof strip, maar bij mij lijkt deze niet aanwezig en is de hor volgens mij direct op de muur bevestigd.

Nu weet ik niet hoe ik deze kan demonteren. Iemand een tip hoe deze hordeur los te maken?

pi_217727383
Kan je het plissé deel niet optillen en dan aan de onderkant er uit kantelen (zo werkte die in mijn vorige huis).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_217728568
Zitten er geen instructies bij de nieuwe die je hierbij kunnen helpen?
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 19:48:16 #4
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_217728913
Deze zit vast met kit zo te zien links. Normaal zit dat met een plastic kliksysteempje. Denk dat je de kitlaag door moet snijden om hem los te krijgen
pi_217733075
Toevallig deze week voor onze eigen hordeur uitgezocht hoe dit moest. Die is van Unilux en is een kwestie van optillen en los klikken. Lijkt hier alsof je eerst een kit randje weg moet halen inderdaad.
Too much is never enough!
pi_217734518
Wat werkt precies niet meer goed aan de hor?
Protège moi de mes désirs.
pi_217740194
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 12:01 schreef arvensis het volgende:
Wat werkt precies niet meer goed aan de hor?
Er is eens iemand doorheen gelopen terwijl hij dicht zat. Hij sluit niet goed meer en de 'scharnieren' lopen niet soepel meer. Hij maakt ook zeer veel herrie bij het openen en sluiten van de hordeur.
pi_217918465
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 20:40 schreef Piet200 het volgende:

[..]
Er is eens iemand doorheen gelopen terwijl hij dicht zat. Hij sluit niet goed meer en de 'scharnieren' lopen niet soepel meer. Hij maakt ook zeer veel herrie bij het openen en sluiten van de hordeur.
Heb je hem al eens ingesmeerd met WD40 ofzo? Dat helpt altijd goed qua soepelheid en herrie
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')