Er valt inderdaad van alles op te merken over het plaatje van Halsema (komt uit "Migratiemagneet Nederland" van Jan van de Beek), maar feit blijft ( en dat is hier relevant) dat de overgrote meerderheid van de mensen/mannen van welke nationaliteit dan ook geen verdachte of dader van een zedendelict is. Dat kan je overigens ook uit het grafiekje rechts waar Wilders mee goochelt afleiden. Het is dan ook totaal onzinnig om bijvoorbeeld alle Syriers voor het gemak maar even over 1 kam te scheren.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 15:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welk gegoochel met getallen heeft Halsema het hier nu over?
Er valt uit die tweet niet op te maken waar de cijfers precies vandaan zijn gehaald namelijk.
Excuses, ik had niet de tweet moeten pakken waarin de door vd Beek eerder geposte cijfers betwist werden door Halsema, maar gewoon meteen moeten refereren naar zijn eerste tweet die hij maakt over deze data. Dus bij deze:quote:Op woensdag 15 oktober 2025 15:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welk gegoochel met getallen heeft Halsema het hier nu over?
Er valt uit die tweet niet op te maken waar de cijfers precies vandaan zijn gehaald namelijk.
Waar ook nog bij vermeld moet worden dat in die cijfers niet gecorrigeerd is voor leeftijd. Mannen van jongere leeftijdscategorieen zijn vaker betrokken bij seksuele misdrijven dan mannen van oudere leeftijd. De groep Syrische mannen is gemiddeld jonger dan de Nederlandse mannen gemiddeld zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Excuses, ik had niet de tweet moeten pakken waarin de door vd Beek eerder geposte cijfers betwist werden door Halsema, maar gewoon meteen moeten refereren naar zijn eerste tweet die hij maakt over deze data. Dus bij deze:
https://x.com/demo_demo_nl/status/1959204368110268663
Bron: Migratiemagneet Nederland blz. 322
12 verdachten van een seksueel misdrijf per 10.000 Syrische mannen. 0,12%. Daar komt mij 99,88% 'geen verdachte van een seksueel misdrijf' dus vandaan. Een percentage wat nog hoger wordt als je Syrische vrouwen ook meetelt, en uitgaat van de aanname dat Syrische vrouwen minder vaak een seksueel misdrijf begaan dan de mannen.
Data die je trouwens niet onbekend is, daar je er vaak genoeg naar gelinkt hebt als argument dat ze 4,4x vaker verdacht zijn dan autochtonen.
Er staat onder dat er wel gecorrigeerd is voor leeftijd.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:18 schreef recursief het volgende:
[..]
Waar ook nog bij vermeld moet worden dat in die cijfers niet gecorrigeerd is voor leeftijd. Mannen van jongere leeftijdscategorieen zijn vaker betrokken bij seksuele misdrijven dan mannen van oudere leeftijd. De groep Syrische mannen is gemiddeld jonger dan de Nederlandse mannen gemiddeld zijn.
Okay dan zit ik daar mis. Maar dan nog. De kans dat een willekeurige Syrische man in Nederland verdachte of dader van een zedenmisdrijf is, is zeer klein. Dat geldt volgens mij overigens voor willekeurig welke nationaliteit.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Er staat onder dat er wel gecorrigeerd is voor leeftijd.
Ik zie elke week niet anders in het ieuws in Nederland en/of Duitsland. Dus zo klein is die kans helemaal niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:21 schreef recursief het volgende:
[..]
Okay dan zit ik daar mis. Maar dan nog. De kans dat een willekeurige Syrische man in Nederland verdachte of dader van een zedenmisdrijf is, is zeer klein. Dat geldt volgens mij overigens voor willekeurig welke nationaliteit.
Dan zegt dat vooral iets over wat wel en wat niet in het nieuws komt. Of als het over de socials gaat: wat wel en niet in je bubbel zit. De cijfers zeggen nu eenmaal dat heel dicht bij 100% van willekeurig welke etnische bevolkingsgroep nooit verdachte van een zedenmisdrijf is geweest.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 11:38 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Ik zie elke week niet anders in het ieuws in Nederland en/of Duitsland. Dus zo klein is die kans helemaal niet.
maar we kunnen wel spreken over een mannenprobleemquote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:06 schreef recursief het volgende:
[..]
Er valt inderdaad van alles op te merken over het plaatje van Halsema (komt uit "Migratiemagneet Nederland" van Jan van de Beek), maar feit blijft ( en dat is hier relevant) dat de overgrote meerderheid van de mensen/mannen van welke nationaliteit dan ook geen verdachte of dader van een zedendelict is. Dat kan je overigens ook uit het grafiekje rechts waar Wilders mee goochelt afleiden. Het is dan ook totaal onzinnig om bijvoorbeeld alle Syriers voor het gemak maar even over 1 kam te scheren.
Dat is net zo ongenuanceerd.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
maar we kunnen wel spreken over een mannenprobleem
En nu realistisch:quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:20 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is net zo ongenuanceerd.
Kijk het is simpel: stel dat we 1000 mensen hebben, 300 groene mensen en 700 paarse mensen. En er worden 6 verkrachtingen gepleegd, 3 door een groen persoon en 3 door een paars persoon. Dan zijn de groene mensen duidelijk oververtegenwoordigd in de statistieken. Ze verkrachten gemiddeld ruim drie keer zo vaak als een paars persoon.
Kun je dan zeggen dat alle groenen maar het land uit moeten omdat ze oververtegenwoordigd zijn? Ik denk het niet, want uiteindelijk heeft 99% van de groenen niets misdaan, tegenover 99,6% van de paarsen. De kans dat een willekeurig persoon, of ie nu groen of paars is, een verkrachter is, is heel klein.
Vervang nu de kleuren door willekeurige etnische bevolkingsgroepen en je kan vrijwel dezelfde conclusie trekken voor willekeurig welke etnische bevolkingsgroep.
Het probleem is dat de verhoudingen dichter bij het volgende liggen:quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:20 schreef recursief het volgende:
[..]
Kijk het is simpel: stel dat we 1000 mensen hebben, 300 groene mensen en 700 paarse mensen. En er worden 6 verkrachtingen gepleegd, 3 door een groen persoon en 3 door een paars persoon. Dan zijn de groene mensen duidelijk oververtegenwoordigd in de statistieken. Ze verkrachten gemiddeld ruim drie keer zo vaak als een paars persoon.
Kun je dan zeggen dat alle groenen maar het land uit moeten omdat ze oververtegenwoordigd zijn? Ik denk het niet, want uiteindelijk heeft 99% van de groenen niets misdaan, tegenover 99,6% van de paarsen. De kans dat een willekeurig persoon, of ie nu groen of paars is, een verkrachter is, is heel klein.
Vervang nu de kleuren door willekeurige etnische bevolkingsgroepen en je kan vrijwel dezelfde conclusie trekken voor willekeurig welke etnische bevolkingsgroep.
Willen we meer of minder Groenen?!quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:32 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het probleem is dat de verhoudingen dichter bij het volgende liggen:
50 groene mensen en 1000 paarse mensen
Er worden 20 verkrachtingen gepleegd, 15 door groenen en 5 door paarsen.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En nu realistisch:
stel dat we 1000 mensen hebben, 300 groene mensen en 700 paarse mensen. En er worden 6 verkrachtingen gepleegd, 6 door een groen persoon en 0 door een paars persoon. Dan zijn de groene mensen duidelijk oververtegenwoordigd in de statistieken.
Jeetje wat lezen jullie slecht zeg. Eerder in dit topic, en daar ging het over, ging het over 12 verdachten per 10.000 Syriers, niet over cijfers uit je onderbuik.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:32 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het probleem is dat de verhoudingen dichter bij het volgende liggen:
50 groene mensen en 1000 paarse mensen
Er worden 20 verkrachtingen gepleegd, 15 door groenen en 5 door paarsen.
Omdat ie er niet Arisch uitziet donker haar heeft? En stel nou dat hij geen Oostenrijker is, wat zegt dat precies over andere mannen/jongens met zijn etniciteit?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is gewoonweg belachelijk dat de Oostenrijkse nieuwssite met geen woord over de verdachten rept maar wel alles over het slachtoffer verteld.
https://www.welt.de/newst(...)-erpresst-haben.html
Maar de foto zegt genoeg
Ach ja. Ze willen het niet horen, tot het ze zelf overkomt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)eroordeeld~a5737d83/
Kijk meer jongeren die doen aan verkrachting en afpersing.
Goh waar zullen die vandaan komen?
VVD heeft inmiddels door wat er fout is.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:53 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja man, want het is een zootje en links heeft de afgelopen tig jaar geregeerd. Tijd dat rechts het een keer gaat proberen. Stem VVD !
12 per 10000..quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:45 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
Jeetje wat lezen jullie slecht zeg. Eerder in dit topic, en daar ging het over, ging het over 12 verdachten per 10.000 Syriers, niet over cijfers uit je onderbuik.
Ging over deze post : probeer in NWS / Verkrachting - Hoogbrugstraat - Maastricht
Wat heeft dit ding met slotje voor nut als het vlees alsnog voor het graaien ligt?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:49 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Lekker links blijven stemmen mensen.
[ afbeelding ]
Ik ben niet zo een bangeschijterd. Overigens ook genoeg geboren en getogen Nederlands tuig dat ik niet met mijn dochter vertrouw. Voor wie je uit moet kijken en voor wie niet kun je aan het uiterlijk niet zien.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 14:51 schreef Toine51 het volgende:
[..]
12 per 10000..
Durf jij dan 1 van die 10000 in de buurt van je dochter te laten?
Of neem jij dat risico niet?
Precies, heel simpel, bepaalde groepen zijn inderdaad (sterk, objectief) oververtegenwoordigd in vreselijke kwesties. Laten we dan die mensen niet massaal naar binnen halen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:20 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja,maar dat NLds "tuig" woont hier al he? Dat buitenlands 'tuig" komt nog eens extra er bovenop....quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik ben niet zo een bangeschijterd. Overigens ook genoeg geboren en getogen Nederlands tuig dat ik niet met mijn dochter vertrouw. Voor wie je uit moet kijken en voor wie niet kun je aan het uiterlijk niet zien.
Opsporing Gezocht vaker kijken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Voor wie je uit moet kijken en voor wie niet kun je aan het uiterlijk niet zien.
Dat soort types herken je aan hun uiterlijk. Brainpower.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |