En terecht.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:59 schreef woxxel2 het volgende:
Die kan het nu helemaal vergeten dat ie z'n kind ooit nog terug krijgt denk ik
Dit klinkt alsof de schuld alsnog bij de moeder wordt gelegd. Dat lijkt mij niet terecht.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gelezen. Ja, dat kan de trigger zijn geweest.
Nee, zo klinkt dat helemaal niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof de schuld alsnog bij de moeder wordt gelegd. Dat lijkt mij niet terecht.
Zo klinkt dat wel: haar gedrag was de trigger, dus...quote:
Nee, zo klinkt dat niet. Je probeert een vuurtje op te stoken.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zo klinkt dat wel: haar gedrag was de trigger, dus...
M.i. is dat volkomen onterecht.
Ik probeer helemaal geen vuurtje op te stokenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, zo klinkt dat niet. Je probeert een vuurtje op te stoken.
Het staat haar natuurlijk helemaal vrij om geen relatie meer met hem te beginnen. Neemt niet weg dat hij daarvan wel van over de emmer kan zijn natuurlijk.
Als de schuld bij de moeder zou worden gelegd, dan zou worden gezegd dat het verkeerd van haar was om hem niet terug te willen. Niemand zegt dat. Als iemand een feit noemt dan kan natuurlijk altijd iemand dat op een bepaalde manier opvatten, maar dat is niet altijd terecht/correct.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof de schuld alsnog bij de moeder wordt gelegd. Dat lijkt mij niet terecht.
Die bedreigingen moeten niet. Maar dit is dan ook wel weer wat over the top. Ik heb hier ook artikelen gelezen dat ouders van hun kinderen kunnen houden terwijl ze hen doden omdat ze verward zijn etc.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Nou dit weer…
Hij wil benadrukken dat zijn vriend geen slechte vader was: 'Hij was echt gek op ze.
Ik heb alleen het artikel gedeeld. En er zelf geen mening over.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:19 schreef Masberum het volgende:
[..]
Die bedreigingen moeten niet. Maar dit is dan ook wel weer wat over the top. Ik heb hier ook artikelen gelezen dat ouders van hun kinderen kunnen houden terwijl ze hen doden omdat ze verward zijn etc.
Maar ik kan niet geloven dat je geen slechte vader bent als je je eigen kinderen met voorbedachte rade vermoordt. De dag ervoor gaf hij voor zover ik weet al aan dat hij de kinderen wat aan ging doen. Hij heeft de politie overtuigd dat het oke was. Hij heeft een nacht erover kunnen slapen en besluit alsnog om het te gaan doen (zichzelf moed indrinken om het te gaan doen zoals ik het zie, ook al had hij anders misschien ook gewoon zoveel gedronken, dat weet ik niet).
"Hij was echt gek op ze". Ja dat was te merken
Misschien dat Yvonnes dronken lore idee toch niet zo gek is in dit geval als dat ik dacht.. excuses dan daarvoor Yvonne
Begrijp ik. Ik reageer op wat in het artikel gesteld wordt. Wou ook niet doen alsof jij dat zei ofzo.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb alleen het artikel gedeeld. En er zelf geen mening over.
Ik denk dat de (in zijn ogen) definitieve afwijzing en daardoor het compleet negatieve toekomstbeeld de trigger was. Ik denk ook dat hij toen wist dat hij totaal geen kans maakte op voogdij/gedeeld voogdij met zijn levenswijze.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:57 schreef Masberum het volgende:
[..]
Begrijp ik. Ik reageer op wat in het artikel gesteld wordt. Wou ook niet doen alsof jij dat zei ofzo.
Maar je moet wel een mening hebben toch..
Ik denk dat je grotendeels gelijk hebt.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat de (in zijn ogen) definitieve afwijzing en daardoor het compleet negatieve toekomstbeeld de trigger was. Ik denk ook dat hij toen wist dat hij totaal geen kans maakte op voogdij/gedeeld voogdij met zijn levenswijze.
Daarnaast was hij zijn toekomstig mantelzorger, poetsvrouw, boodschappenbezorger, kok en boksbal kwijt.
1 Ik denk dat hij de beslissing al dagen eerder genomen heeft. Hij zei dat in die whatsappjes al vrijdag.
Ik denk dat hij zaterdagmorgen nog ff is wezen kijken bij de Renselweg, hij stond ook op de beelden om 09:44 bij het tankstation nabij de Mac Donalds in Winschoten.
2 Ik denk dat hij Mirka weer in huis genomen heeft nadat zijn ex vertrokken was, niet uit liefde maar als potentieel mantelzorgster, kok, poetsvrouw en oppas voor de kinderen. En ik denk dat dat hem niet beviel.
3 Ik denk ook dat niemand dit had kunnen voorkomen.
Mee eens en hopelijk worden er eerder in de toekomst red-flags gesignaleerd dan dit keer.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 01:26 schreef Masberum het volgende:
[..]
Hij wou waarschijnlijk wraak op zijn ex zoals ik het zie.
Zoiets als dit is naar mijn idee niet te voorkomen. Het is gewoon statistiek. Als in 1 keer in de zoveel keer gebeurt dit nou eenmaal en je kan niemand het kwalijk nemen behalve de dader
Wat soms ook wel zo is, is dat instanties het niet direct hadden kunnen voorkomen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 01:26 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik denk dat je grotendeels gelijk hebt.
1 "Ik denk dat hij de beslissing al dagen eerder genomen heeft. Hij zei dat in die whatsappjes al vrijdag."
Ik weet niet of hij in die whatsapps van vrijdag al zei dat hij dat al eerder besloten had. Als dat zo is dan heb je gelijk.
2 Misschien. Zelf denk ik dat het hem wel beviel maar niet genoeg. Hij wou waarschijnlijk wraak op zijn ex zoals ik het zie.
3 Dat denk ik ook. We leven met miljoenen mensen. Veel aanslagen, moorden etc. worden voorkomen. Daar lezen we minder over want dat is zogenaamd niet nieuwswaardig. Het is pas nieuwswaardig als er wel iets gebeurd en we allemaal verontwaardigd kunnen zijn.
Zoiets als dit is naar mijn idee niet te voorkomen. Het is gewoon statistiek. Als in 1 keer in de zoveel keer gebeurt dit nou eenmaal en je kan niemand het kwalijk nemen behalve de dader
Ik vind je post getuigen van flinke intelligentie
Dat had die vriend inderdaad anders willen doen, achteraf gezien:quote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat soms ook wel zo is, is dat instanties het niet direct hadden kunnen voorkomen.
Maar wel mensen uit de directe omgeving. Zonder nu meteen mensen de schuld te gaan geven, maar als iemand hoort dat Klaas dreigt zichzelf en de kinderen kapot te maken... Maar dat wordt nergens gemeld, wat moet Veilig Thuis dan doen? Wat moet de politie dan doen? Al had zo iemand meer contact gezocht met het thuisfront om te zorgen dat die kinderen daar even uit huis worden gehaald, omdat Klaas op komst was... Of had de politie gebeld. In combinatie met die melding van vrijdag, zou dat dan misschien reden zijn voor actie?
Men zal nog wel nader onderzoek doen en een tijdlijn maken om te kijken wat er anders had gekund / had gemoeten.
Lijkt me vreselijk om met je mee te moeten dragen.quote:De vriend die hem als laatste sprak, heeft al nachten niet geslapen. Het schuldgevoel knaagt aan hem: ‘Ik blijf denken: had ik maar dit, had ik maar dat. Ik had de politie moeten bellen, maar hij was op een gegeven moment weer een beetje normaal. Op dat moment had ik niet kunnen bedenken wat hij daarna zou doen. Ik zal dit mijn hele leven bij me houden.’
Ja, mij ook. En klinkt hard, maar wel een beetje eigen schuld en bijvoorbeeld de moeder moet nog wel vreselijkere dingen met zich meedragen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 23:09 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat had die vriend inderdaad anders willen doen, achteraf gezien:
[..]
Lijkt me vreselijk om met je mee te moeten dragen.
Ik denk vooral dat hier niet teveel moet worden gedacht.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat de (in zijn ogen) definitieve afwijzing en daardoor het compleet negatieve toekomstbeeld de trigger was. Ik denk ook dat hij toen wist dat hij totaal geen kans maakte op voogdij/gedeeld voogdij met zijn levenswijze.
Daarnaast was hij zijn toekomstig mantelzorger, poetsvrouw, boodschappenbezorger, kok en boksbal kwijt.
Ik denk dat hij de beslissing al dagen eerder genomen heeft. Hij zei dat in die whatsappjes al vrijdag.
Ik denk dat hij zaterdagmorgen nog ff is wezen kijken bij de Renselweg, hij stond ook op de beelden om 09:44 bij het tankstation nabij de Mac Donalds in Winschoten.
Ik denk dat hij Mirka weer in huis genomen heeft nadat zijn ex vertrokken was, niet uit liefde maar als potentieel mantelzorgster, kok, poetsvrouw en oppas voor de kinderen. En ik denk dat dat hem niet beviel.
Ik denk ook dat niemand dit had kunnen voorkomen.
https://www.tubantia.nl/b(...)-verdachte~aa78d0d2/quote:Mannen stelen al lachend knuffels gedenkplek Jeffrey en Emma, politie arresteert verdachte
De politie heeft iemand aangehouden voor het stelen van knuffels die zijn neergelegd bij de gedenkplek voor Jeffrey en Emma in Winschoten. Op Snapchat zijn beelden gepubliceerd waarop is te zien dat een groep mannen al lachend gooit met de knuffelbeesten en ze achterin een auto legt. De knuffels lagen er als eerbetoon aan de overleden kinderen van 10 en 8 jaar oud.
Sebastiaan Quekel 26-05-25, 11:20 Laatste update: 11:26
Van een aantal jongeren die hierbij betrokken is, is de identiteit bij de politie bekend, schrijft de politie. 'Neem deze snel. Neem deze, bro. Snel', zeggen de jongemannen op de beelden, ingezien door deze site. 'Ze passen niet in de waggie. Ja toch, ja toch.' Op de achtergrond klinkt gejoel en gelach.
Inmiddels zijn enkele weggenomen knuffels teruggevonden. 'We begrijpen dat dit veel impact heeft en emoties losmaakt. Heb je hier informatie over? Deel dat dan met ons en geef hier niet zelf vervolg aan', meldt de politie.
Diepe indruk
De enorme zee aan bloemen en knuffels die de afgelopen dagen is ontstaan op de plek waar Jeffrey en Emma zijn verdronken, maakt in elk geval wel diepe indruk op hun familie. Langs het kanaal in Winschoten liggen inmiddels honderden, misschien wel duizenden bloemen, knuffels, kaarsen en handgeschreven kaarten vol lieve boodschappen. 'Woorden schieten tekort.'
quote:Op maandag 26 mei 2025 11:28 schreef r_one het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/b(...)-verdachte~aa78d0d2/
![]()
![]()
WtF?quote:Op maandag 26 mei 2025 11:28 schreef r_one het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/b(...)-verdachte~aa78d0d2/
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|