Ment zegt wel : Gras is altjjd groener aan andere kant van de heuvel?quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:34 schreef InzolVC het volgende:
Eigenlijk he, als ik de middelen had was ik allang vertrokken uit dit land. Nederlanders zijn niet alleen opportunistisch, maar vaak ook betweterig, belerend, misgunnend en kinderachtig
Ja behalve hebben ze een taal die onwijs lastig is om te leren?quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:49 schreef Mikeytt het volgende:
Buitenom Noorwegen en IJsland zie ik wereldwijd werkelijk geen enkel land waar ze betere leefomstandigheden hebben dan Nederland.
Daar heb ik dus nog nooit veel over nagedacht. Misschien net over de grens in België. Ik heb een aantal mensen gekend die daar nu dus al enkele jaren wonen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:40 schreef marretak het volgende:
[..]
Ment zegt wel : Gras is altjjd groener aan andere kant van de heuvel?
Neem als voorbeeld de Spanjaarden? Die hangen naar ons Nederlanders ook vaak de vuile was niet buiten dus lijkt net alsof in Spanje meer onderlinge vrede is?
Welk land zouje naar toe willen verhuizen, stel je had cart blanche?
IJslands is wat moeilijker, maar Noors is ontzettend makkelijk. Het is een Germaanse taal met een véél simpelere grammatica dan Nederlands, dus als je Nederlands of Duits spreekt, dan is Noors zo te leren.quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:51 schreef marretak het volgende:
[..]
Ja behalve hebben ze een taal die onwijs lastig is om te leren?
Jouw keuze om steeds door de hoerenbuurt te lopen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Laatst liep ik voorbij een raam zat er gewoon eoa autist te rukken achter dat raam
Nwderland zakt steeds verder weg
Kooten van Kooten en de Bie had naast zijn Nederlandse werk in Belgie een huis omdat hij het levens tempo daar lekker relaxed vond, minder gehaast als in Nederland?quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:53 schreef InzolVC het volgende:
Daar heb ik dus nog nooit veel over nagedacht. Misschien net over de grens in België. Ik heb een aantal mensen gekend die daar nu dus al enkele jaren wonen.
Ja dan verwacht je toch hoereren niet dat soort ongein!quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Jouw keuze om steeds door de hoerenbuurt te lopen.
Klopt. Zeker als je hoogbegaafd bent echt een eitje.quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
IJslands is wat moeilijker, maar Noors is ontzettend makkelijk. Het is een Germaanse taal met een véél simpelere grammatica dan Nederlands, dus als je Nederlands of Duits spreekt, dan is Noors zo te leren.
Denemarken, Zwitserland, Luxemburgquote:Op donderdag 22 mei 2025 17:49 schreef Mikeytt het volgende:
Buitenom Noorwegen en IJsland zie ik wereldwijd werkelijk geen enkel land waar ze betere leefomstandigheden hebben dan Nederland.
En dan woon je de helft van het jaar in het donker. Nee bedankt.quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:49 schreef Mikeytt het volgende:
Denemarken is gewoon een soort Nederland, maar dan met lagere koopkracht.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:13 schreef augurk2025 het volgende:
[..]
Denemarken, Zwitserland, Luxemburg
quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Denemarken is gewoon een soort Nederland, maar dan met lagere koopkracht.
Vraag een Deen of Zwitser eens hoe vaak ze een biertje kunnen doen of uit eten kunnen met een standaard salaris
En de gemiddelde Luxemburger kan niet eens een huis betalen. Als je dacht dat je hier een huizencrisis had... dan schrik je je een hoedje in Luxemburg. Waarbij de populatie in Frankrijk enorm groeit omdat ze geen financiën hebben om in hun eigen land te wonenl.
Vaak kan je wel aanleunen tegen andere Nederlanders die daar zijn gaan wonen? Moet het natuurlijk welquote:Op donderdag 22 mei 2025 17:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Klopt. Zeker als je hoogbegaafd bent echt een eitje.
Ze noemen het daar friet dus groot gelijk hebben ze,quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:53 schreef herverwijderd het volgende:
Ik woon in Limburg en volgens velen woon ik dus al in het buitenland.
In China is een boer laten een teken van waardering. Daarmee zegt men dat het eten goed gesmaakt heeft.quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:52 schreef Plots het volgende:
Vanmiddag liep ik voorlangs de supermarkt, laat er een Nederlander een boertje. Zonder 'pardon' te zeggen.
Vorige week ook een Nederlander IN de supermarkt die een boer laat, met zijn vriendin erbij. Ook zonder 'pardon'te zeggen. Twee keer deze situatie in één week.
Ik vind dat echt aso-gedrag. Ben ik de enige die dat vindt?
En inderdaad, sommige Nederlanders zijn kinderachtig, onbeschoft, ongemanierd, asociaal en dan gedragen ze zich ook nog eens arrogant. Terwijl dat laatste precies een teken is van domheid.
Dan denk ik ook wel eens, zoals vanmiddag: ik wil weg uit dit land.
Veel succes.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:09 schreef Discombobulate het volgende:
Als ik de middelen had was ik ook al lang vertrokken. Plan is wel om nog dat een keer rond te krijgen, maar op dit moment zit het op een lager pitje. Het krijgen van een baan is toch echt heel moeilijk gebleken. Ik spreek ook de taal niet waar ik heen wil. Nu spreekt iedereen wel Engels, maar als niet-student is het ineens stukken lastiger. Wil nog wel naar een coach om zo'n proces van emigreren een beetje uit te werken, want in m'n eentje heb ik er moeite mee.
Fuck Nederland van de laatste jaren.
Heb je nog een voorkeur voor een bepaald land?quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:34 schreef InzolVC het volgende:
En wat is je motivatie?
Ikzelf naar aanleding van het boodschappen uit Duitsland topic:
Nederlanders zijn van nature zeer commercieel en opportunistisch ingesteld. Het verbaast me eigenlijk niets dat produkten in Nederland vaak veel duurder zijn dan in direkt omliggende landen. Dit komt doordat Nederlanders zelf hun medelandgenoten zoveel mogelijk uitbuiten. Neem bijvoorbeeld de boeren in Nederland die nu hun levenswerk verliezen. Decennialang stemden zij zelf op diezelfde politieke partijen die nu hen de das omdoen, simpelweg omdat ze er destijds voordeel uit haalden maar nu dus niet meer.
Eigenlijk he, als ik de middelen had was ik allang vertrokken uit dit land. Nederlanders zijn niet alleen opportunistisch, maar vaak ook betweterig, belerend, misgunnend en kinderachtig. Nederland voelt voor mij steeds minder aangenaam. Ik nam regen en wind altijd voor lief omdat ik hoop had in een toekomst. Ik ben hier geboren dus ik moest het ermee doen. Maar door de opkomst van de woke en de systematische veloedering van dit land door achterlijke naïeve kartel-stemmers die uiteindelijk ook voor hun eigen ondergang stemmen. Ben ik het weer, dit land en die typische nederlandse mentaliteit steeds meer gaan vervloeken.
Ik wil hier weg.
Dan zal je je moeten aanpassen. Dan ben jij hier de arts uit een vreemd land die in zijn nieuwe vaderland genoegen moet nemen met ongeschoold werk.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:09 schreef Discombobulate het volgende:
Als ik de middelen had was ik ook al lang vertrokken. Plan is wel om nog dat een keer rond te krijgen, maar op dit moment zit het op een lager pitje. Het krijgen van een baan is toch echt heel moeilijk gebleken. Ik spreek ook de taal niet waar ik heen wil. Nu spreekt iedereen wel Engels, maar als niet-student is het ineens stukken lastiger. Wil nog wel naar een coach om zo'n proces van emigreren een beetje uit te werken, want in m'n eentje heb ik er moeite mee.
Fuck Nederland van de laatste jaren.
Zo lang het maar betekenisvol werk voor mij is. Of iets waar je gewoon Engels kan praten. Taal leer ik dan daar wel gaandeweg.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dan zal je je moeten aanpassen. Dan ben jij hier de arts uit een vreemd land die in zijn nieuwe vaderland genoegen moet nemen met ongeschoold werk.
Is het dat allemaal waard?
Ga naar Australië. Schapen fokken. Of in ieder geval werken op een schapenfokkerij.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo lang het maar betekenisvol werk voor mij is. Of iets waar je gewoon Engels kan praten. Taal leer ik dan daar wel gaandeweg.
quote:
AI aan het werk. Het lijkt net op taal maar niet onze taal.quote:
Buiten het continent Europa is mij te ver. Het wordt Scandinavië denk ik.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ga naar Australië. Schapen fokken. Of in ieder geval werken op een schapenfokkerij.
Of creëer daar je eigen kansen.
Houd wel rekening met die pokkehitte, de keiharde en meedogenloze natuur en de grote afstanden.
Kerst vieren in de zomer. Je moet er maar zin in hebben.
Daar is het een stuk beter dan hier.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:42 schreef Vincent_student het volgende:
In goedkopere landen heb je vaak gekken aan de macht, zoals in Roemenië, Hongarije en Polen.
Best country for cold turkeyquote:Op donderdag 22 mei 2025 19:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Buiten het continent Europa is mij te ver. Het wordt Scandinavië denk ik.
@capuchon_jongen , in België zeggen jullie toch voorlangs?quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
[..]
AI aan het werk. Het lijkt net op taal maar niet onze taal.
Beetje oppassen mensen wat je post. Denk erover na of het door de beugel kan.
En dus niet: buitenom de beugel of voorlangs de beugel. Dat is gruwzaam...
Je hebt geen middelen nodig hoor. Ik ben ook zonder middelen (en zonder baan) op de gok naar het buitenland vertrokken.quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:34 schreef InzolVC het volgende:
Eigenlijk he, als ik de middelen had was ik allang vertrokken uit dit land.
Oh dat wist ik niet joh.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je hebt geen middelen nodig hoor. Ik ben ook zonder middelen (en zonder baan) op de gok naar het buitenland vertrokken.
Heb je erover geschreven op dit forum want dan ben ik wel benieuwd?quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je hebt geen middelen nodig hoor. Ik ben ook zonder middelen (en zonder baan) op de gok naar het buitenland vertrokken.
Een schuld opbouwen en héél goedkoop levenquote:Op donderdag 22 mei 2025 20:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet joh.
Hoe deed je dat dan de eerste periode?
Hm ja, toch durven veel mensen zoiets niet.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een schuld opbouwen en héél goedkoop levenMaar was niet zo moeilijk, want was net afgestudeerd dus was nog gewend om elk dubbeltje om te draaien
En toen ik een baan gevonden had ging het allemaal prima.
Ben graag in de bergen. Skiën, hiken, klimmen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hm ja, toch durven veel mensen zoiets niet.
Waarom Zwitserland, was dat een bewuste keuze?
Nee, niet over geschreven. Maar ken zoveel mensen die zo naar het buitenland vertrokken zijn. Beetje avontuurlijk, maar wat heb je te verliezen als je Nederland niks vindt.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:13 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Heb je erover geschreven op dit forum want dan ben ik wel benieuwd?
Dit bedoel is dus.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
In China is een boer laten een teken van waardering. Daarmee zegt men dat het eten goed gesmaakt heeft.
En als jij weg wil uit Nederland, dan ga je toch. We leven in een vrij land. Je kunt gaan en staan waar je wilt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |