abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217717848
En wat is je motivatie?

Ikzelf naar aanleding van het boodschappen uit Duitsland topic:

Nederlanders zijn van nature zeer commercieel en opportunistisch ingesteld. Het verbaast me eigenlijk niets dat produkten in Nederland vaak veel duurder zijn dan in direkt omliggende landen. Dit komt doordat Nederlanders zelf hun medelandgenoten zoveel mogelijk uitbuiten. Neem bijvoorbeeld de boeren in Nederland die nu hun levenswerk verliezen. Decennialang stemden zij zelf op diezelfde politieke partijen die nu hen de das omdoen, simpelweg omdat ze er destijds voordeel uit haalden maar nu dus niet meer.

Eigenlijk he, als ik de middelen had was ik allang vertrokken uit dit land. Nederlanders zijn niet alleen opportunistisch, maar vaak ook betweterig, belerend, misgunnend en kinderachtig. Nederland voelt voor mij steeds minder aangenaam. Ik nam regen en wind altijd voor lief omdat ik hoop had in een toekomst. Ik ben hier geboren dus ik moest het ermee doen. Maar door de opkomst van de woke en de systematische veloedering van dit land door achterlijke naïeve kartel-stemmers die uiteindelijk ook voor hun eigen ondergang stemmen. Ben ik het weer, dit land en die typische nederlandse mentaliteit steeds meer gaan vervloeken.

Ik wil hier weg.
  Miss 200.000.000! donderdag 22 mei 2025 @ 17:35:03 #2
367000 roos94
pi_217717850
Ja ik ga naar sauudi arabia in 12 dagen
  donderdag 22 mei 2025 @ 17:36:23 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217717857
Dikke doei.
pi_217717862
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:35 schreef roos94 het volgende:
Ja ik ga naar sauudi arabia in 12 dagen
Wauw, voor een buitenlandse vakantie of meer in permanente betrekking?
pi_217717883
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:34 schreef InzolVC het volgende:
Eigenlijk he, als ik de middelen had was ik allang vertrokken uit dit land. Nederlanders zijn niet alleen opportunistisch, maar vaak ook betweterig, belerend, misgunnend en kinderachtig
Ment zegt wel : Gras is altjjd groener aan andere kant van de heuvel?

Neem als voorbeeld de Spanjaarden? Die hangen naar ons Nederlanders ook vaak de vuile was niet buiten dus lijkt net alsof in Spanje meer onderlinge vrede is?

Welk land zouje naar toe willen verhuizen, stel je had cart blanche?
  donderdag 22 mei 2025 @ 17:47:15 #6
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217717923
Ik ga meerdere keren per jaar het land uit.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 22 mei 2025 @ 17:49:07 #7
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217717935
Buitenom Noorwegen en IJsland zie ik wereldwijd werkelijk geen enkel land waar ze betere leefomstandigheden hebben dan Nederland.
  donderdag 22 mei 2025 @ 17:50:43 #8
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217717946
Zou Noorwegen wel willen, Nederland is zo drukbewoond...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217717949
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:49 schreef Mikeytt het volgende:
Buitenom Noorwegen en IJsland zie ik wereldwijd werkelijk geen enkel land waar ze betere leefomstandigheden hebben dan Nederland.
Ja behalve hebben ze een taal die onwijs lastig is om te leren?
  donderdag 22 mei 2025 @ 17:52:14 #10
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_217717954
Vanmiddag liep ik voorlangs de supermarkt, laat er een Nederlander een boertje. Zonder 'pardon' te zeggen.
Vorige week ook een Nederlander IN de supermarkt die een boer laat, met zijn vriendin erbij. Ook zonder 'pardon'te zeggen. Twee keer deze situatie in één week.

Ik vind dat echt aso-gedrag. Ben ik de enige die dat vindt?

En inderdaad, sommige Nederlanders zijn kinderachtig, onbeschoft, ongemanierd, asociaal en dan gedragen ze zich ook nog eens arrogant. Terwijl dat laatste precies een teken is van domheid.

Dan denk ik ook wel eens, zoals vanmiddag: ik wil weg uit dit land.
pi_217717960
Ik typ dit vanuit mijn mansion in Dubai. Hier schijnt elke dag de zon en is het mooi wonen.
Mijn werkweek bestaat uit 4 ochtenden wat online marketing managen vanaf mijn laptop en de rest van de tijd vul ik met leven als een god. Ik haal minimaal 50k omzet per maand en hoef hier nauwelijks belasting te betalen, dus je kunt je wel voorstellen dat ik genoeg geld en vrije tijd overhoud om mijn leven kleur te geven.

Vrijheid is geen toeval. Het is een keuze.
pindazakje
pi_217717964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:40 schreef marretak het volgende:

[..]
Ment zegt wel : Gras is altjjd groener aan andere kant van de heuvel?

Neem als voorbeeld de Spanjaarden? Die hangen naar ons Nederlanders ook vaak de vuile was niet buiten dus lijkt net alsof in Spanje meer onderlinge vrede is?

Welk land zouje naar toe willen verhuizen, stel je had cart blanche?
Daar heb ik dus nog nooit veel over nagedacht. Misschien net over de grens in België. Ik heb een aantal mensen gekend die daar nu dus al enkele jaren wonen.
  donderdag 22 mei 2025 @ 17:54:28 #13
459912 FlippingCoin
pi_217717965
Laatst liep ik voorbij een raam zat er gewoon eoa autist te rukken achter dat raam

Nwderland zakt steeds verder weg :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  donderdag 22 mei 2025 @ 17:55:09 #14
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217717972
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:51 schreef marretak het volgende:

[..]
Ja behalve hebben ze een taal die onwijs lastig is om te leren?
IJslands is wat moeilijker, maar Noors is ontzettend makkelijk. Het is een Germaanse taal met een véél simpelere grammatica dan Nederlands, dus als je Nederlands of Duits spreekt, dan is Noors zo te leren.
pi_217717980
quote:
16s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Laatst liep ik voorbij een raam zat er gewoon eoa autist te rukken achter dat raam

Nwderland zakt steeds verder weg :{
Jouw keuze om steeds door de hoerenbuurt te lopen.
pindazakje
pi_217717990
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:53 schreef InzolVC het volgende:
Daar heb ik dus nog nooit veel over nagedacht. Misschien net over de grens in België. Ik heb een aantal mensen gekend die daar nu dus al enkele jaren wonen.
Kooten van Kooten en de Bie had naast zijn Nederlandse werk in Belgie een huis omdat hij het levens tempo daar lekker relaxed vond, minder gehaast als in Nederland?
  donderdag 22 mei 2025 @ 17:57:06 #17
459912 FlippingCoin
pi_217717992
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:55 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Jouw keuze om steeds door de hoerenbuurt te lopen.
Ja dan verwacht je toch hoereren niet dat soort ongein!
  donderdag 22 mei 2025 @ 17:57:30 #18
459912 FlippingCoin
pi_217717996
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:55 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
IJslands is wat moeilijker, maar Noors is ontzettend makkelijk. Het is een Germaanse taal met een véél simpelere grammatica dan Nederlands, dus als je Nederlands of Duits spreekt, dan is Noors zo te leren.
Klopt. Zeker als je hoogbegaafd bent echt een eitje.
pi_217718110
quote:
Denemarken, Zwitserland, Luxemburg
pi_217718207
Er zijn er een handvol landen zijn die kunnen tippen aan Nederland en zelfs dan vind ik het verschil niet significant genoeg om met m’n hele gezin te gaan emigreren.
pi_217718225
quote:
En dan woon je de helft van het jaar in het donker. Nee bedankt.
  donderdag 22 mei 2025 @ 18:26:54 #22
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217718234
Ik zou graag naar een plek willen gaan waar ze nog hogere uitkeringen hebben
Je bent een waardeloze agent.
  donderdag 22 mei 2025 @ 18:29:50 #23
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217718260
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 18:13 schreef augurk2025 het volgende:

[..]
Denemarken, Zwitserland, Luxemburg
Denemarken is gewoon een soort Nederland, maar dan met lagere koopkracht. :')
Vraag een Deen of Zwitser eens hoe vaak ze een biertje kunnen doen of uit eten kunnen met een standaard salaris _O-

En de gemiddelde Luxemburger kan niet eens een huis betalen. Als je dacht dat je hier een huizencrisis had... dan schrik je je een hoedje in Luxemburg. Waarbij de populatie in Frankrijk enorm groeit omdat ze geen financiën hebben om in hun eigen land te wonenl.
pi_217718303
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 18:29 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Denemarken is gewoon een soort Nederland, maar dan met lagere koopkracht. :')
Vraag een Deen of Zwitser eens hoe vaak ze een biertje kunnen doen of uit eten kunnen met een standaard salaris _O-

En de gemiddelde Luxemburger kan niet eens een huis betalen. Als je dacht dat je hier een huizencrisis had... dan schrik je je een hoedje in Luxemburg. Waarbij de populatie in Frankrijk enorm groeit omdat ze geen financiën hebben om in hun eigen land te wonenl.
:')
pi_217718317
quote:
16s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Klopt. Zeker als je hoogbegaafd bent echt een eitje.
Vaak kan je wel aanleunen tegen andere Nederlanders die daar zijn gaan wonen? Moet het natuurlijk wel
eerst klikken ja...
pi_217718365
Een Turk woont vaak het liefst op een plek waar veel andere Turken wonen en zijn, wij noemen dat dan vaak scherzend wel eens een Turkenbuurt, maar bij de Turken is dat gewoon fijn wonen tussen je eigen soort? "Het moet allemaal niet TE Nederlands worden anders is het niet leuk meer" ?

Ik heb wel Thaise familie en die zijn vaak erg leuk :) Maar ok die hebben geen Thaienwijk in Holland en verder ook weinig Thaise tempels enzo
  donderdag 22 mei 2025 @ 18:53:47 #27
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217718457
Ik woon in Limburg en volgens velen woon ik dus al in het buitenland.
pi_217718491
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 18:53 schreef herverwijderd het volgende:
Ik woon in Limburg en volgens velen woon ik dus al in het buitenland.
Ze noemen het daar friet dus groot gelijk hebben ze,
pi_217718540
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:52 schreef Plots het volgende:
Vanmiddag liep ik voorlangs de supermarkt, laat er een Nederlander een boertje. Zonder 'pardon' te zeggen.
Vorige week ook een Nederlander IN de supermarkt die een boer laat, met zijn vriendin erbij. Ook zonder 'pardon'te zeggen. Twee keer deze situatie in één week.

Ik vind dat echt aso-gedrag. Ben ik de enige die dat vindt?

En inderdaad, sommige Nederlanders zijn kinderachtig, onbeschoft, ongemanierd, asociaal en dan gedragen ze zich ook nog eens arrogant. Terwijl dat laatste precies een teken is van domheid.

Dan denk ik ook wel eens, zoals vanmiddag: ik wil weg uit dit land.
In China is een boer laten een teken van waardering. Daarmee zegt men dat het eten goed gesmaakt heeft.

En als jij weg wil uit Nederland, dan ga je toch. We leven in een vrij land. Je kunt gaan en staan waar je wilt.
pi_217718555
Als ik de middelen had was ik ook al lang vertrokken. Plan is wel om nog dat een keer rond te krijgen, maar op dit moment zit het op een lager pitje. Het krijgen van een baan is toch echt heel moeilijk gebleken. Ik spreek ook de taal niet waar ik heen wil. Nu spreekt iedereen wel Engels, maar als niet-student is het ineens stukken lastiger. Wil nog wel naar een coach om zo'n proces van emigreren een beetje uit te werken, want in m'n eentje heb ik er moeite mee.

Fuck Nederland van de laatste jaren. O+
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217718594
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:09 schreef Discombobulate het volgende:
Als ik de middelen had was ik ook al lang vertrokken. Plan is wel om nog dat een keer rond te krijgen, maar op dit moment zit het op een lager pitje. Het krijgen van een baan is toch echt heel moeilijk gebleken. Ik spreek ook de taal niet waar ik heen wil. Nu spreekt iedereen wel Engels, maar als niet-student is het ineens stukken lastiger. Wil nog wel naar een coach om zo'n proces van emigreren een beetje uit te werken, want in m'n eentje heb ik er moeite mee.

Veel succes.
pi_217718615
quote:
En wat is je motivatie?

Ikzelf naar aanleding van het boodschappen uit Duitsland topic:

Nederlanders zijn van nature zeer commercieel en opportunistisch ingesteld. Het verbaast me eigenlijk niets dat produkten in Nederland vaak veel duurder zijn dan in direkt omliggende landen. Dit komt doordat Nederlanders zelf hun medelandgenoten zoveel mogelijk uitbuiten. Neem bijvoorbeeld de boeren in Nederland die nu hun levenswerk verliezen. Decennialang stemden zij zelf op diezelfde politieke partijen die nu hen de das omdoen, simpelweg omdat ze er destijds voordeel uit haalden maar nu dus niet meer.

Eigenlijk he, als ik de middelen had was ik allang vertrokken uit dit land. Nederlanders zijn niet alleen opportunistisch, maar vaak ook betweterig, belerend, misgunnend en kinderachtig. Nederland voelt voor mij steeds minder aangenaam. Ik nam regen en wind altijd voor lief omdat ik hoop had in een toekomst. Ik ben hier geboren dus ik moest het ermee doen. Maar door de opkomst van de woke en de systematische veloedering van dit land door achterlijke naïeve kartel-stemmers die uiteindelijk ook voor hun eigen ondergang stemmen. Ben ik het weer, dit land en die typische nederlandse mentaliteit steeds meer gaan vervloeken.

Ik wil hier weg.
Heb je nog een voorkeur voor een bepaald land?
pi_217718627
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:09 schreef Discombobulate het volgende:

Dan zal je je moeten aanpassen. Dan ben jij hier de arts uit een vreemd land die in zijn nieuwe vaderland genoegen moet nemen met ongeschoold werk.
Is het dat allemaal waard?
  donderdag 22 mei 2025 @ 19:22:46 #34
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_217718635
Ik ga binnenkort emigreren naar Dubai, daar kan ik een comfortabeler leven lijden omringd door andere succesvolle ondernemers omdat armere en zwakkere mensen volledig uitgebuit mogen worden.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_217718740
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dan zal je je moeten aanpassen. Dan ben jij hier de arts uit een vreemd land die in zijn nieuwe vaderland genoegen moet nemen met ongeschoold werk.
Is het dat allemaal waard?
Zo lang het maar betekenisvol werk voor mij is. Of iets waar je gewoon Engels kan praten. Taal leer ik dan daar wel gaandeweg.
pi_217718797
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zo lang het maar betekenisvol werk voor mij is. Of iets waar je gewoon Engels kan praten. Taal leer ik dan daar wel gaandeweg.
Ga naar Australië. Schapen fokken. Of in ieder geval werken op een schapenfokkerij.
Of creëer daar je eigen kansen.
Houd wel rekening met die pokkehitte, de keiharde en meedogenloze natuur en de grote afstanden.
Kerst vieren in de zomer. Je moet er maar zin in hebben. ~:)
pi_217718840
quote:
Buitenom Noorwegen en IJsland
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:52 schreef Plots het volgende:
Vanmiddag liep ik voorlangs de supermarkt
AI aan het werk. Het lijkt net op taal maar niet onze taal. :)

Beetje oppassen mensen wat je post. Denk erover na of het door de beugel kan.

En dus niet: buitenom de beugel of voorlangs de beugel. Dat is gruwzaam...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_217718848
Zwitserland is niet te betalen.
In Luxemburg is alleen de benzine goedkoper, en dat was het wel zo'n beetje. Alles is daar duurder.
In Noorwegen is de supermarkt onbetaalbaar.
In Noorwegen en Zweden moeten bierdrinkers hun eigen bier brouwen om een persoonlijk faillissement te voorkomen.
In goedkopere landen heb je vaak gekken aan de macht, zoals in Roemenië, Hongarije en Polen.

Dus veel plezier met je emigratie TS.
pi_217718924
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ga naar Australië. Schapen fokken. Of in ieder geval werken op een schapenfokkerij.
Of creëer daar je eigen kansen.
Houd wel rekening met die pokkehitte, de keiharde en meedogenloze natuur en de grote afstanden.
Kerst vieren in de zomer. Je moet er maar zin in hebben. ~:)
Buiten het continent Europa is mij te ver. Het wordt Scandinavië denk ik.
pi_217718933
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:42 schreef Vincent_student het volgende:
In goedkopere landen heb je vaak gekken aan de macht, zoals in Roemenië, Hongarije en Polen.
Daar is het een stuk beter dan hier.
pi_217718978
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Buiten het continent Europa is mij te ver. Het wordt Scandinavië denk ik.
Best country for cold turkey
  donderdag 22 mei 2025 @ 19:51:55 #42
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217719005
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
[..]
AI aan het werk. Het lijkt net op taal maar niet onze taal. :)

Beetje oppassen mensen wat je post. Denk erover na of het door de beugel kan.

En dus niet: buitenom de beugel of voorlangs de beugel. Dat is gruwzaam...
@capuchon_jongen , in België zeggen jullie toch voorlangs?
pi_217719054
Haha met die instelling ga je jezelf overal tegenkomen.
Want het is overal kut.
Vakman pur sang
  donderdag 22 mei 2025 @ 20:06:42 #44
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_217719290
quote:

Eigenlijk he, als ik de middelen had was ik allang vertrokken uit dit land.
Je hebt geen middelen nodig hoor. Ik ben ook zonder middelen (en zonder baan) op de gok naar het buitenland vertrokken.
pi_217719316
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Je hebt geen middelen nodig hoor. Ik ben ook zonder middelen (en zonder baan) op de gok naar het buitenland vertrokken.
Oh dat wist ik niet joh.
Hoe deed je dat dan de eerste periode?
Vakman pur sang
pi_217719359
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Heb je erover geschreven op dit forum want dan ben ik wel benieuwd?
  donderdag 22 mei 2025 @ 20:13:43 #47
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_217719364
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Oh dat wist ik niet joh.
Hoe deed je dat dan de eerste periode?
Een schuld opbouwen en héél goedkoop leven :') Maar was niet zo moeilijk, want was net afgestudeerd dus was nog gewend om elk dubbeltje om te draaien :P En toen ik een baan gevonden had ging het allemaal prima.
pi_217719386
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Een schuld opbouwen en héél goedkoop leven :') Maar was niet zo moeilijk, want was net afgestudeerd dus was nog gewend om elk dubbeltje om te draaien :P En toen ik een baan gevonden had ging het allemaal prima.
Hm ja, toch durven veel mensen zoiets niet.
Waarom Zwitserland, was dat een bewuste keuze?
Vakman pur sang
  donderdag 22 mei 2025 @ 20:17:44 #49
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_217719407
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hm ja, toch durven veel mensen zoiets niet.
Waarom Zwitserland, was dat een bewuste keuze?
Ben graag in de bergen. Skiën, hiken, klimmen.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:13 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Heb je erover geschreven op dit forum want dan ben ik wel benieuwd?
Nee, niet over geschreven. Maar ken zoveel mensen die zo naar het buitenland vertrokken zijn. Beetje avontuurlijk, maar wat heb je te verliezen als je Nederland niks vindt.
  donderdag 22 mei 2025 @ 20:19:21 #50
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_217719420
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:06 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
In China is een boer laten een teken van waardering. Daarmee zegt men dat het eten goed gesmaakt heeft.

En als jij weg wil uit Nederland, dan ga je toch. We leven in een vrij land. Je kunt gaan en staan waar je wilt.
Dit bedoel is dus.

Wat lul jij nou man?

Het gaat hier niet over chinezen en niet over eten. We zijn niet in China. Sukkel.

Dus jullie zijn asociaal bezig en dan moeten de mensen met een opvoeding en goede normen & waarden vertrekken naar een ander land? Ik vind dat het andersom moet. Rot zelf op naar het buitenland.

Ik ben nog niet klaar hier in Nederland. Daarnaast heb ik al geprobeerd te wonen en werken in het buitenland en dat was het ook niet helemaal.

En @Bart2002 'voorlangs' is gewoon correct.

Ik kan echt niet meer met jullie. Jullie kunnen beter je mond houden en met een grote boog om mij heen lopen. Oprotten, allemaal.. kut aso's.

Ben er klaar mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')