Wat een raar antwoord. Hoe weet jij dat dit niks met antisemitisme te maken heeft?quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Israël is niet het populairste land bij sommigen
Geen idee. Net zo goed als jij geen idee hebt of het er wel mee te maken heeft.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:27 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat een raar antwoord. Hoe weet jij dat dit niks met antisemitisme te maken heeft?
Wat een knap stel...quote:
In het geval van geweld wil ik die parallel nog wel trekken, daar heb ik niet zo´n problemen mee. Maakt me ook niet zoveel uit of dat motief er achter zit, het is sowieso nogal fout.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geen idee. Net zo goed als jij geen idee hebt of het er wel mee te maken heeft.
Als je geen idee hebt waarom zeg je dan zo stellig dat het alleen maar anti-Israel is?quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geen idee. Net zo goed als jij geen idee hebt of het er wel mee te maken heeft.
quote:A suspect is in custody after shooting dead two Israeli embassy staff outside a Jewish museum in Washington on Wednesday night.
The gunman, named by police as Elias Rodriguez, 30, of Chicago, approached a group of four people leaving an event at the Capital Jewish Museum and opened fire, killing Yaron Lischinsky and Sarah Milgrim.
Metropolitan police chief Pamela Smith said the shooter had been pacing outside the museum, which is steps away from the FBI’s field office, before the shooting.
After killing the pair, who officials said were a couple, he walked inside, where event security detained him. The suspect yelled: “Free, free Palestine,” after he was arrested, police said.
https://www.theguardian.c(...)d-security-secretary
En als het zo klinkt dan is het zo?quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:31 schreef oblo het volgende:
[..]
Als je geen idee hebt waarom zeg je dan zo stellig dat het alleen maar anti-Israel is?
Ik heb wel een idee, klinkt als klassiek antisemitisme:
[..]
Ik vind het jammer dat de term antisemitisme wordt misbruikt voor politieke doeleinden.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In het geval van geweld wil ik die parallel nog wel trekken, daar heb ik niet zo´n problemen mee. Maakt me ook niet zoveel uit of dat motief er achter zit, het is sowieso nogal fout.
Trump:quote:We tolereren anti-semitisme niet!
Ik vind dit altijd behoorlijk dubieuze statements met een wrange implicatie.quote:"Deze verschrikkelijke moorden, duidelijk vanuit antisemitisme, moeten nu stoppen"
Ik kan er ook niet zo goed tegen dat mensen die term gebruiken als je kritisch ben op Israëlquote:Op donderdag 22 mei 2025 12:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat de term antisemitisme wordt misbruikt voor politieke doeleinden.
Ik zeg toch dat ik een idee heb, niet dat het 100% zo is.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En als het zo klinkt dan is het zo?
En wat is daar antisemitisch aan.
En als ik dat doe dan gooi je verwijten naar me toe dat ik dat doe. Gek.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:37 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik een idee heb, niet dat het 100% zo is.
Kan.quote:Bezoekers van een Joods museum opwachten en neerschieten klinkt behoorlijk antisemitisch. Als je dat niet ziet gaat er iets mis bij jou. Kan natuurlijk zijn dat deze terrorist specifiek deze twee onschuldige Israëliërs heeft opgewacht omdat ze Israeli zijn en niet omdat ze Joods, dat sluit ik niet uit, maar dat is minder aannemelijk als je naar de situatie kijkt.
Dit lijkt me inderdaad precies de hamvraag.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:37 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik een idee heb, niet dat het 100% zo is.
Bezoekers van een Joods museum opwachten en neerschieten klinkt behoorlijk antisemitisch. Als je dat niet ziet gaat er iets mis bij jou. Kan natuurlijk zijn dat deze terrorist specifiek deze twee onschuldige Israëliërs heeft opgewacht omdat ze Israeli zijn en niet omdat ze Joods, dat sluit ik niet uit, maar dat is minder aannemelijk als je naar de situatie kijkt.
Doe je toch echt zelf:quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En als ik dat doe dan gooi je verwijten naar me toe dat ik dat doe. Gek.
[..]
Kan.
Ik verwijt je niks, je zegt het letterlijk.quote:
Daar zijn ze goed inquote:Op donderdag 22 mei 2025 07:03 schreef Starhopper het volgende:
En ze noemen het meteen antisemitisch natuurlijk![]()
quote:IsraAID, an Israel-based non-governmental organization, said the event in Washington, DC, where two Israeli staff members were shot dead was focused on humanitarian aid for Gaza.
The event, where IsraAID members were keynote speakers, “focused on bringing humanitarian aid to Gaza through Israeli-Palestinian and regional collaboration,” the NGO said in a statement Thursday.
“We, and all the attendees, gathered in the interest of finding practical solutions to the humanitarian crisis in Gaza, and showing that working together is the only way forward for all the people in the region,” IsraAID said, adding that “the brutal and tragic irony that such an event – motivated by humanitarian principles – was targeted for more violence is heartbreaking.”
Kalin said around 50 people attended the event, organized to discuss how multi-faith organizations can work together to bring humanitarian aid to war-torn regions such as Gaza.
https://edition.cnn.com/u(...)1-25?t=1747910726882
Wellicht dat het antwoord ligt in hoe we Rusland behandelen. Zijn er misschien verschillen die je kan bedenken in je eigen rijtje hier?quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:58 schreef Zoddie het volgende:
Ik zie niet gauw voor me dat een jong Russisch stelletje zou worden neergeschoten in de VS en iemand "Free Ukraine" zou roepen.
Terwijl er waarschijnlijk nog wel meer burgerdoden in Oekraine zijn gevallen dan in Gaza.
Dus er is iets, iets wat waardoor men extremistischer naar Israelische mensen dan naar Russen.
Waarom is dit?
Is het Anti-semitisme?
Is het pure propaganda machine waarvoor men valt?
Waarom kijkt men schuimbekkend naar alles wat Israelisch is, van songfestival, optredens in Amsterdam, Christenen voor Israel bijeenkomsten, tot aan Israelische jonge stelletjes die een avondje uit gaan naar een gala?
Waarom is dit zoveel anders dan Russen?
Vertel het mij maar.
Dus jij wilt zeggen als de Nederlandse overheid Israel niet meer zou steunen dan zouden er geen demonstraties meer zijn?quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wellicht dat het antwoord ligt in hoe we Rusland behandelen. Zijn er misschien verschillen die je kan bedenken in je eigen rijtje hier?
Grapje natuurlijk je bent hier niet voor een antwoord maar om je domme stokpaardjes te herkauwen.
Nee dat is het antwoord absoluut niet. Maar ik ga geen energie steken in iemand die compleet blind en doof is.quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Wellicht dat het antwoord ligt in hoe we Rusland behandelen
🤥🙄quote:Op donderdag 22 mei 2025 06:13 schreef superniger het volgende:
Ook is nog niets duidelijk wat het motief was van de dader.
Goede weerlegging, maar ik heb een beter weerwoord. Je hebt absoluut ongelijk en kan niet ruiken of voelen met je vingers.quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:17 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Nee dat is het antwoord absoluut niet. Maar ik ga geen energie steken in iemand die compleet blind en doof is.
Dan is het erger? Of is er een reden dat je dit moet benoemen?quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:30 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Wat een knap stel...
Hadden vast een mooie toekomst voor zich, eventueel kinderen, kleinkinderen, vast goede banen en veel bij kunnen dragen aan de wereld. Rest in peace.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |