Door na te gaan of (zoals jij het waarschijnlijk zou noemen) te speculeren waar dat verschil vandaan komtquote:Op donderdag 22 mei 2025 15:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Do tell: hoe kun je mannen besteden gemiddeld 49,8 uur per week aan betaald werk, huishouden en zorg en vrouwen 48,2 uur naar eigen inzicht interpreteren?
Nou, dat is wel duidelijk toch? Mannen werken meer uren en vrouwen besteden meer tijd aan zorg en huishouden, maar het verschil bij betaalde arbeid is wat groter dan de tijd besteed aan zorg en huishouden.quote:Op donderdag 22 mei 2025 15:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Door na te gaan of (zoals jij het waarschijnlijk zou noemen) te speculeren waar dat verschil vandaan komt
Sterker nog, als je je vent eruit kickt, win je gemiddeld een uur per dag aan tijd!quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sowieso, als je even googelt komen er weer andere cijfers waarin vrouwen wel meer tijd kwijt zijn aan het huishouden. Ze zijn minder tijd kwijt aan het huishouden dan een aantal jaren geleden, maar nog altijd meer dan mannen.
Als je nooit aan een vent begint kost het je ook nooit tijd! Nog meer winstquote:Op donderdag 22 mei 2025 16:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sterker nog, als je je vent eruit kickt, win je gemiddeld een uur per dag aan tijd!
https://www.independent.c(...)a-week-a6885951.html
Dat is ook een manier om ernaar te kijken, maar het lijkt me het beste om gewoon een leuk exemplaar uit te zoeken dat niet doet alsof hij niet ziet als er iets moet gebeuren. Oh, en om onze zoons niet op te voeden tot horken.quote:Op donderdag 22 mei 2025 16:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je nooit aan een vent begint kost het je ook nooit tijd! Nog meer winst
Valt klussen ook onder huishouden of zien vrouwen dat als hobby cq vrijetijd.quote:Op donderdag 22 mei 2025 15:11 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder "het huishouden"?
Ligt eraan of het noodzakelijk is, die klussen, of voor de lol.quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:00 schreef Cherni het volgende:
[..]
Valt klussen ook onder huishouden of zien vrouwen dat als hobby cq vrijetijd.
Is duidelijk. Ik klus vaak, maar dat is dan noodzaak of goodwill voor kinderen , familie, kennissen en daar heb ik eerlijk gezegd niet altijd zin in. Maar mijn partner erg sociaal vind dat ik dat maar moet doen. Die doet in die tijd andere huishoudelijke taken. Het is wel zo dat we onze vrije tijd samen besteden maar ook onze eigen hobby's hebben.quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ligt eraan of het noodzakelijk is, die klussen, of voor de lol.
Een oude auto om voor de lol aan te sleutelen vind ik geen noodzaak.
Of de mannen die elke avond na het eten het schuurtje in duiken en altijd met projecten bezig zijn.
Maakt verder niet uit, maar of het niet meer hobbyen is, is de vraag.
Ik zie even niet wat al die Hamas supporters ter linkerzijde van het politieke spectrum ermee te maken hebben.quote:Op donderdag 22 mei 2025 16:47 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat wel meespeelt dat gemiddeld genomen in Nederland vrouwen nog veel vaker voor de kinderen zorgen. Daardoor hebben ze minder kapitaal en zijn ze stuk minder flexibel.
Daarnaast waait er al tijden een fascistische wind en daar voelen blanke mannen zich een stuk beter bij.
Klussen zijn niet meegenomen door het SCP. Maar als je die uitsmeert over de tijd zullen die gemiddeld ook niet zo heel veel invloed hebben lijkt mij. 1 uur per week gemiddeld of minder schat ik zo in.quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:00 schreef Cherni het volgende:
[..]
Valt klussen ook onder huishouden of zien vrouwen dat als hobby cq vrijetijd.
Dus als het leuk gevonden wordt, is het hobbyen.. Ok.quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ligt eraan of het noodzakelijk is, die klussen, of voor de lol.
Een oude auto om voor de lol aan te sleutelen vind ik geen noodzaak.
Of de mannen die elke avond na het eten het schuurtje in duiken en altijd met projecten bezig zijn.
Maakt verder niet uit, maar of het niet meer hobbyen is, is de vraag.
Dan gooi je je man eruit.quote:Op donderdag 22 mei 2025 16:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sterker nog, als je je vent eruit kickt, win je gemiddeld een uur per dag aan tijd!
https://www.independent.c(...)a-week-a6885951.html
Nee, zo werkt dat niet. Het narratief is leidend!quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:55 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dus als het leuk gevonden wordt, is het hobbyen.. Ok.
Dan is met de kinderen naar de speeltuin gaan dus ook hobbyen en vrijetijdsbesteding. Of kleding shoppen.
Dat blijft moeilijk. Ik ga graag met de kleinkinderen op pad maar dat is niet mijn hobby maar leuk. Shoppen al helemaal niet. Met kleinkinderen blijft dat toch iets bijzonders. Vooral als je ze verwend of iets leert waar mijn dochter dan weer niet zo blij mee is. Mijn kleindochter pijltjes leren blazen was mijn dochter niet al te blij meequote:Op donderdag 22 mei 2025 18:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat niet. Het narratief is leidend!
Dat zeg ik toch niet? Wel als klussen worden gedaan die niet noodzakelijk zijn, zoals bijvoorbeeld de klusauto.quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:55 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dus als het leuk gevonden wordt, is het hobbyen.. Ok.
Dan is met de kinderen naar de speeltuin gaan dus ook hobbyen en vrijetijdsbesteding. Of kleding shoppen.
Nee, want ik heb een leuke die het gemiddelde omlaag haalt. Maar inderdaad, als meer vrouwen hun man baby eruit zouden trappen en niet meegingen in hun smoezen en weaponized incompetence, dan zouden dit soort artikelen andere cijfers hebben.quote:
Dus…. Behalve dat ouders hun dochter moeten leren dat ze hun eigen broek moeten ophouden…quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, want ik heb een leuke die het gemiddelde omlaag haalt. Maar inderdaad, als meer vrouwen hun man baby eruit zouden trappen en niet meegingen in hun smoezen en weaponized incompetence, dan zouden dit soort artikelen andere cijfers hebben.
Als vrouwen wat minder deeltijd zouden werken zou je ook andere cijfers zien, maar dat wil je vast niet horen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, want ik heb een leuke die het gemiddelde omlaag haalt. Maar inderdaad, als meer vrouwen hun man baby eruit zouden trappen en niet meegingen in hun smoezen en weaponized incompetence, dan zouden dit soort artikelen andere cijfers hebben.
Alsof je een emmer leeggooit…quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:45 schreef suijkerbuijk het volgende:
De waarheid is veel simpeler.
Mannen verzetten gewoon veel meer werk per uur dan een vrouw .
Op mijn eigen werk zie ik elke keer dat weer terug .
Vrouwen lullen gewoon meer waardoor de handjes stil gaan staan.
Terwijl ze beweren dat ze zo goed zijn in multi tasking.
Tweede probleem.
Vrouwen overschatten hun zelf erg .
Dat ze meer aan kunnen maar zakken dan in.
Waarheid is a bitch.
En onzin.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een emmertje vol woordenbrij.
De vraag is dan wel of die mannen een dusdanig inkomen hebbeb dat de vrouwen het prima vinden om parttime te werken of dwingen mannen hun vrouw parttime te werken omdat de man hoofdkostwinner is. Omgekeerde situatie kan natuurlijk ook maar komt toch minder vaak voor als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:00 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Als vrouwen wat minder deeltijd zouden werken zou je ook andere cijfers zien, maar dat wil je vast niet horen.
Ongeveer 75% van werkende vrouwen kiest zelf voor een deeltijd baan. Met als gvolg dat mannen netto meer verdienen gezien zij vaker dan vrouwen fulltime werken. Hoewel vrouwen dan gemiddeld minder uren werken ontvangen ze relatief toch meer overheidssteun. Toch verdienen ze per uur niet minder dan mannen bij eenzelfde functie. Tenzij een werkgever een fulltimer extra beloont voor extra inzet. Ofwel die troep in de OP is niets minder dan de zoveelste woke propaganda.quote:
Vrouwen moeten al zeker niet klagen over boomers. De groep die begonnen is om emancipatie aan te zwengelen in onze westerse samenleving. De hippiesquote:Op woensdag 21 mei 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
boomers hebben dan ook een levenlang werken al achter zich liggen.
Nu wil ik niet mijn eigen geslacht afzeiken. Maar hoeveel alleenstaande moeders zijn er die niet anders kunnen dan parttime werken of hoeveel alleenstaande vaders met kinderen?quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:24 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Ongeveer 75% van werkende vrouwen kiest zelf voor een deeltijd baan. Met als gvolg dat mannen netto meer verdienen gezien zij vaker dan vrouwen fulltime werken. Hoewel vrouwen dan gemiddeld minder uren werken ontvangen ze relatief toch meer overheidssteun. Toch verdienen ze per uur niet minder dan mannen bij eenzelfde functie. Tenzij een werkgever een fulltimer extra beloont voor extra inzet. Ofwel die troep in de OP is niets minder dan de zoveelste woke propaganda.
mee eens vrouwen moeten het huishouden doen, ramen lappen, dat soort dingenquote:Op woensdag 21 mei 2025 20:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Vrouwen brengen andere zaken naar de tafel. Ik vind niet dat je appels met peren moet vergelijken. Iedereen is goed op zijn eigen manier en binnen zijn eigen werkveld. Mannen en vrouwen vullen elkaar dus aan.²
Vergeet de pantoffels en het krantje niet.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
mee eens vrouwen moeten het huishouden doen, ramen lappen, dat soort dingen
Er zijn meer dan genoeg kindloze vrouwen die parttime werken. Het aantal geboortes neemt ook nogeens af onder autochtone vrouwen. Terwijl het aantal parttime werkende vrouwen gelijk blijft of zelfs alleen maar toeneemt.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nu wil ik niet mijn eigen geslacht afzeiken. Maar hoeveel alleenstaande moeders zijn er die niet anders kunnen dan parttime werken of hoeveel alleenstaande vaders met kinderen?
Op een punt ben ik het wel met VEM wens. Vrouwen in deze tijd hebben mogelijkheden zat zolang er nog geen gezinssituatie is waar kinderen en eigen huis een rol in spelen. Bevalt de vent of vrouw niet stop je er gewoon mee en doe je eigen ding. En volgens mij gebeurt dat ook steeds vaker. Een huwelijk dat zeer lang stand houd, is in deze tijd al heel wat.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:43 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Er zijn genoeg kindloze vrouwen die parttime werken. Het aantal geboortes neemt ook af onder autochtonen. Maar het aantal parttime werkende vrouwen blijft gelijk of neemt zelfs alleen maar toe.
Ik werk voltijds, dus ik voel me niet aangesproken.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:00 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Als vrouwen wat minder deeltijd zouden werken zou je ook andere cijfers zien, maar dat wil je vast niet horen.
Je kunt als alleenstaande moeder best fulltime werken, afhankelijk van je beroepsgroep en of je dan professionele opvang hebt voor die uren of een sociaal netwerk.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nu wil ik niet mijn eigen geslacht afzeiken. Maar hoeveel alleenstaande moeders zijn er die niet anders kunnen dan parttime werken of hoeveel alleenstaande vaders met kinderen?
Ik werk ook fulltime. Toen de kinderen jonger waren, werkte ik parttime. Ook omdat de opvang zo duur was, dat meer werken en meer opvang betalen niet echt loonde. Plus, je bent ook weer een ontaarde moeder als je je kind 5 dagen per week op de opvang ‘dumpt’.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik werk voltijds, dus ik voel me niet aangesproken.
Oh nee, je kunt het nooit goed doen. Dus dan doen we het maar zoals het werkt en fuck de rest, toch?quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik werk ook fulltime. Toen de kinderen jonger waren, werkte ik parttime. Ook omdat de opvang zo duur was, dat meer werken en meer opvang betalen niet echt loonde. Plus, je bent ook weer een ontaarde moeder als je je kind 5 dagen per week op de opvang ‘dumpt’.
Kortom, het is toch nooit goed.
Even google aangeslingerd en ik vind zowaar een onderzoek hiernaar… maar… dat valt toch echt uit in het voordeel van de vrouwen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:45 schreef suijkerbuijk het volgende:
De waarheid is veel simpeler.
Mannen verzetten gewoon veel meer werk per uur dan een vrouw .
Op mijn eigen werk zie ik elke keer dat weer terug .
Vrouwen lullen gewoon meer waardoor de handjes stil gaan staan.
Terwijl ze beweren dat ze zo goed zijn in multi tasking.
Tweede probleem.
Vrouwen overschatten hun zelf erg .
Dat ze meer aan kunnen maar zakken dan in.
Waarheid is a bitch.
De vrouwen waar ik mee gewerkt heb toonde dezelfde inzet. Wel meer parttimers onder de vrouwen bij het spoor maar aan inzet ontbrak het niet.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even google aangeslingerd en ik vind zowaar een onderzoek hiernaar… maar… dat valt toch echt uit in het voordeel van de vrouwen.
Wel met de kanttekening dat men gemeten heeft hoeveel men niet afgeleid is. Dus op zich zegt het dan weer niets over hoeveel werk je gedaan krijgt.
Hoe dan ook: jouw stelling is at best onbewezen.
quote:Op donderdag 22 mei 2025 16:47 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat wel meespeelt dat gemiddeld genomen in Nederland vrouwen nog veel vaker voor de kinderen zorgen. Daardoor hebben ze minder kapitaal en zijn ze stuk minder flexibel.
Daarnaast waait er al tijden een fascistische wind en daar voelen blanke mannen zich een stuk beter bij.
Het zou dus schelen als mama niet alles voor ze regelt en voor ze doet.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dus…. Behalve dat ouders hun dochter moeten leren dat ze hun eigen broek moeten ophouden…
Moeten zonen ook leren dat ze niet op zoek gaan naar een vrouw die net als la mama alles voor ze regelt en doet…. Leer die mannen ook zelfstandig worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |