abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217716890
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 15:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Do tell: hoe kun je mannen besteden gemiddeld 49,8 uur per week aan betaald werk, huishouden en zorg en vrouwen 48,2 uur naar eigen inzicht interpreteren?
Door na te gaan of (zoals jij het waarschijnlijk zou noemen) te speculeren waar dat verschil vandaan komt
pi_217716974
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 15:57 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Door na te gaan of (zoals jij het waarschijnlijk zou noemen) te speculeren waar dat verschil vandaan komt
Nou, dat is wel duidelijk toch? Mannen werken meer uren en vrouwen besteden meer tijd aan zorg en huishouden, maar het verschil bij betaalde arbeid is wat groter dan de tijd besteed aan zorg en huishouden.

Het is natuurlijk ook helemaal niet erg dat er verschillen zijn in uitkomst. Mannen en vrouwen zijn (gemiddeld gezien) nu eenmaal op bepaalde punten wat anders als het gaat om interesses, motivatie, enz. Dus logisch dat er verschillen zijn in uitkomsten.

De grote les die er is, is volgens mij dat vrouwen zelf alle tools hebben om gemiddeld een betere bredere welvaart te hebben als de mannen. En dan kun je als overheid wel vanalles willen, maar als vrouwen die mogelijkheid laten voor wat het is, dan is dat maar zo.

Als ouder is het verstandig om je kinderen te leren op eigen benen te staan (ongeacht of het nu om meisjes of jongens gaat). Maar ook daar geldt: je kan het wel meegeven, maar uiteindelijk bepalen ze zelf wat ze daarmee doen.
  donderdag 22 mei 2025 @ 16:34:09 #103
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217717140
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Sowieso, als je even googelt komen er weer andere cijfers waarin vrouwen wel meer tijd kwijt zijn aan het huishouden. Ze zijn minder tijd kwijt aan het huishouden dan een aantal jaren geleden, maar nog altijd meer dan mannen.
Sterker nog, als je je vent eruit kickt, win je gemiddeld een uur per dag aan tijd!

https://www.independent.c(...)a-week-a6885951.html
  donderdag 22 mei 2025 @ 16:37:13 #104
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217717203
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 16:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Sterker nog, als je je vent eruit kickt, win je gemiddeld een uur per dag aan tijd!

Als je nooit aan een vent begint kost het je ook nooit tijd! Nog meer winst ;)
  donderdag 22 mei 2025 @ 16:47:06 #105
8369 speknek
Another day another slay
pi_217717336
Ik denk dat wel meespeelt dat gemiddeld genomen in Nederland vrouwen nog veel vaker voor de kinderen zorgen. Daardoor hebben ze minder kapitaal en zijn ze stuk minder flexibel.

Daarnaast waait er al tijden een fascistische wind en daar voelen blanke mannen zich een stuk beter bij.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_217717395
De Woke propaganda gaat maar door.
  donderdag 22 mei 2025 @ 16:51:03 #107
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217717416
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 16:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als je nooit aan een vent begint kost het je ook nooit tijd! Nog meer winst ;)
Dat is ook een manier om ernaar te kijken, maar het lijkt me het beste om gewoon een leuk exemplaar uit te zoeken dat niet doet alsof hij niet ziet als er iets moet gebeuren. Oh, en om onze zoons niet op te voeden tot horken.

Zo, ik ga weer even genieten van mijn smalle hoge welvaart!
pi_217717557
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 15:11 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Wat versta jij onder "het huishouden"?
Valt klussen ook onder huishouden of zien vrouwen dat als hobby cq vrijetijd.
  donderdag 22 mei 2025 @ 17:23:20 #109
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217717709
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:00 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ligt eraan of het noodzakelijk is, die klussen, of voor de lol.
Een oude auto om voor de lol aan te sleutelen vind ik geen noodzaak.

Of de mannen die elke avond na het eten het schuurtje in duiken en altijd met projecten bezig zijn.

Maakt verder niet uit, maar of het niet meer hobbyen is, is de vraag.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217717852
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Of de mannen die elke avond na het eten het schuurtje in duiken en altijd met projecten bezig zijn.

Is duidelijk. Ik klus vaak, maar dat is dan noodzaak of goodwill voor kinderen , familie, kennissen en daar heb ik eerlijk gezegd niet altijd zin in. Maar mijn partner erg sociaal vind dat ik dat maar moet doen. Die doet in die tijd andere huishoudelijke taken. Het is wel zo dat we onze vrije tijd samen besteden maar ook onze eigen hobby's hebben.

Als mijn partner graag gaat stappen met vriendinnen dan heb ik mijn eigen hobby. En verder is het op alle andere zaken op welk gebied dan ook samen genieten.

In een gezinssituatie is het belangrijk om er samen uit te komen en tevreden te zijn met het verdelen van de taken.

Over het algemeen zijn vrouwen wel socialer en hebben daar toch meer voelsprieten voor. Meer bezorgd ook. Oke uitzonderingen heb je natuurlijk altijd.
pi_217717926
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 16:47 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat wel meespeelt dat gemiddeld genomen in Nederland vrouwen nog veel vaker voor de kinderen zorgen. Daardoor hebben ze minder kapitaal en zijn ze stuk minder flexibel.

Daarnaast waait er al tijden een fascistische wind en daar voelen blanke mannen zich een stuk beter bij.
Ik zie even niet wat al die Hamas supporters ter linkerzijde van het politieke spectrum ermee te maken hebben.

Verder blijkt dat na het afstuderen al de vrouwen vooral in deeltijd werken, waar mannen dat meestal niet doen. Bij het afstuderen heeft vrijwel niemand kinderen, dus de kans dat het aan de zorg voor kinderen ligt is niet zo heel groot.
pi_217717937
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:00 schreef Cherni het volgende:

[..]
Klussen zijn niet meegenomen door het SCP. Maar als je die uitsmeert over de tijd zullen die gemiddeld ook niet zo heel veel invloed hebben lijkt mij. 1 uur per week gemiddeld of minder schat ik zo in.
pi_217717975
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dus als het leuk gevonden wordt, is het hobbyen.. Ok.

Dan is met de kinderen naar de speeltuin gaan dus ook hobbyen en vrijetijdsbesteding. Of kleding shoppen.
pi_217718032
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 16:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dan gooi je je man eruit.
pi_217718101
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:55 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dan is met de kinderen naar de speeltuin gaan dus ook hobbyen en vrijetijdsbesteding. Of kleding shoppen.
Nee, zo werkt dat niet. Het narratief is leidend!
pi_217718171
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 18:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, zo werkt dat niet. Het narratief is leidend!
Dat blijft moeilijk. Ik ga graag met de kleinkinderen op pad maar dat is niet mijn hobby maar leuk. Shoppen al helemaal niet. Met kleinkinderen blijft dat toch iets bijzonders. Vooral als je ze verwend of iets leert waar mijn dochter dan weer niet zo blij mee is. Mijn kleindochter pijltjes leren blazen was mijn dochter niet al te blij mee :) Terwijl ik de grootse lol had samen met mijn kleindochter. Dat is wel genieten.
  donderdag 22 mei 2025 @ 18:23:44 #117
438527 MissButterflyy
pi_217718206
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:55 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? Wel als klussen worden gedaan die niet noodzakelijk zijn, zoals bijvoorbeeld de klusauto.
En ik mag hopen dat de man ook met zijn kinderen naar de speeltuin gaat, en dat je snapt dat leuke dingen doen met je kinderen goed is voor de band waar je levenslang wat aan hebt.
Oh ja, en natuurlijk is het belangrijk voor de ontwikkeling dat kinderen spelen. Tot een bepaalde leeftijd hebben ze toezicht van ouders nodig hierbij.
  donderdag 22 mei 2025 @ 18:36:29 #118
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217718316
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 18:01 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dan gooi je je man eruit.
Nee, want ik heb een leuke die het gemiddelde omlaag haalt. Maar inderdaad, als meer vrouwen hun man baby eruit zouden trappen en niet meegingen in hun smoezen en weaponized incompetence, dan zouden dit soort artikelen andere cijfers hebben.
  donderdag 22 mei 2025 @ 18:46:05 #119
438527 MissButterflyy
pi_217718399
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 18:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, want ik heb een leuke die het gemiddelde omlaag haalt. Maar inderdaad, als meer vrouwen hun man baby eruit zouden trappen en niet meegingen in hun smoezen en weaponized incompetence, dan zouden dit soort artikelen andere cijfers hebben.
Dus…. Behalve dat ouders hun dochter moeten leren dat ze hun eigen broek moeten ophouden…
Moeten zonen ook leren dat ze niet op zoek gaan naar een vrouw die net als la mama alles voor ze regelt en doet…. Leer die mannen ook zelfstandig worden.
pi_217718470
MANNEN ZIJN DE BESTE!!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Zonder grappen, ik gun iedereen het beste, ik ben er zelf nooit zo mee bezig omdat ik in een redelijk hoogwaardige industrie zit waar dit niet zo een ding is, al ben je paars.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217718504
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 18:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Als vrouwen wat minder deeltijd zouden werken zou je ook andere cijfers zien, maar dat wil je vast niet horen.
pi_217718572
'Minder hoge brede welvaart'.

Dit is wat ik krijg als ik de vraag stel aan ChatGPT of vrouwen netto ontvangers zijn van steun vanuit de overheid (wat mij heel plausibel lijkt):

Het idee dat vrouwen in westerse landen "netto ontvangers" zijn van belastinggeld is een complex onderwerp, afhankelijk van hoe je belastingbijdragen en overheidsuitgaven definieert. Sommige studies suggereren dat vrouwen gemiddeld meer profiteren van overheidsdiensten en sociale voorzieningen—zoals gezondheidszorg, onderwijs en sociale bijstand—dan ze in belastingen bijdragen.

Let op: Complex onderwerp. Daarna begint de bot meestal met draaien.

Als ik het niet verkeerd heb. Werkt zeker 75% van werkende vrouwen zelf deeltijd. En dan nog netto ontvanger blijven van sociale voorzieningen. En maar klagen over geen hoge brede welvaart. Juist.
pi_217718899
De waarheid is veel simpeler.

Mannen verzetten gewoon veel meer werk per uur dan een vrouw .
Op mijn eigen werk zie ik elke keer dat weer terug .

Vrouwen lullen gewoon meer waardoor de handjes stil gaan staan.
Terwijl ze beweren dat ze zo goed zijn in multi tasking.

Tweede probleem.
Vrouwen overschatten hun zelf erg .
Dat ze meer aan kunnen maar zakken dan in.

Waarheid is a bitch.
  donderdag 22 mei 2025 @ 19:51:53 #124
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217719004
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:45 schreef suijkerbuijk het volgende:

Tweede probleem.

Waarheid is a bitch.
Alsof je een emmer leeggooit…
pi_217719095
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Alsof je een emmer leeggooit…
Een emmertje vol woordenbrij.
  donderdag 22 mei 2025 @ 19:57:51 #126
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217719099
quote:
10s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Een emmertje vol woordenbrij.
En onzin.
pi_217719353
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:00 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Als vrouwen wat minder deeltijd zouden werken zou je ook andere cijfers zien, maar dat wil je vast niet horen.
De vraag is dan wel of die mannen een dusdanig inkomen hebbeb dat de vrouwen het prima vinden om parttime te werken of dwingen mannen hun vrouw parttime te werken omdat de man hoofdkostwinner is. Omgekeerde situatie kan natuurlijk ook maar komt toch minder vaak voor als je het mij vraagt.
pi_217719487
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
En onzin.
Ongeveer 75% van werkende vrouwen kiest zelf voor een deeltijd baan. Met als gvolg dat mannen netto meer verdienen gezien zij vaker dan vrouwen fulltime werken. Hoewel vrouwen dan gemiddeld minder uren werken ontvangen ze relatief toch meer overheidssteun. Toch verdienen ze per uur niet minder dan mannen bij eenzelfde functie. Tenzij een werkgever een fulltimer extra beloont voor extra inzet. Ofwel die troep in de OP is niets minder dan de zoveelste woke propaganda.
pi_217719499
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
boomers hebben dan ook een levenlang werken al achter zich liggen.
Vrouwen moeten al zeker niet klagen over boomers. De groep die begonnen is om emancipatie aan te zwengelen in onze westerse samenleving. De hippies :)
pi_217719585
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:24 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Ongeveer 75% van werkende vrouwen kiest zelf voor een deeltijd baan. Met als gvolg dat mannen netto meer verdienen gezien zij vaker dan vrouwen fulltime werken. Hoewel vrouwen dan gemiddeld minder uren werken ontvangen ze relatief toch meer overheidssteun. Toch verdienen ze per uur niet minder dan mannen bij eenzelfde functie. Tenzij een werkgever een fulltimer extra beloont voor extra inzet. Ofwel die troep in de OP is niets minder dan de zoveelste woke propaganda.
Nu wil ik niet mijn eigen geslacht afzeiken. Maar hoeveel alleenstaande moeders zijn er die niet anders kunnen dan parttime werken of hoeveel alleenstaande vaders met kinderen?
pi_217719660
quote:
15s.gif Op woensdag 21 mei 2025 20:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Vrouwen brengen andere zaken naar de tafel. Ik vind niet dat je appels met peren moet vergelijken. Iedereen is goed op zijn eigen manier en binnen zijn eigen werkveld. Mannen en vrouwen vullen elkaar dus aan.

:{²
mee eens vrouwen moeten het huishouden doen, ramen lappen, dat soort dingen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217719688
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:39 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
mee eens vrouwen moeten het huishouden doen, ramen lappen, dat soort dingen
Vergeet de pantoffels en het krantje niet. :)
pi_217719704
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:32 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nu wil ik niet mijn eigen geslacht afzeiken. Maar hoeveel alleenstaande moeders zijn er die niet anders kunnen dan parttime werken of hoeveel alleenstaande vaders met kinderen?
Er zijn meer dan genoeg kindloze vrouwen die parttime werken. Het aantal geboortes neemt ook nogeens af onder autochtone vrouwen. Terwijl het aantal parttime werkende vrouwen gelijk blijft of zelfs alleen maar toeneemt.
pi_217719804
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:43 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Er zijn genoeg kindloze vrouwen die parttime werken. Het aantal geboortes neemt ook af onder autochtonen. Maar het aantal parttime werkende vrouwen blijft gelijk of neemt zelfs alleen maar toe.
Op een punt ben ik het wel met VEM wens. Vrouwen in deze tijd hebben mogelijkheden zat zolang er nog geen gezinssituatie is waar kinderen en eigen huis een rol in spelen. Bevalt de vent of vrouw niet stop je er gewoon mee en doe je eigen ding. En volgens mij gebeurt dat ook steeds vaker. Een huwelijk dat zeer lang stand houd, is in deze tijd al heel wat.
  donderdag 22 mei 2025 @ 21:13:38 #135
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217720070
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:00 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ik werk voltijds, dus ik voel me niet aangesproken.
  donderdag 22 mei 2025 @ 21:30:22 #136
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217720238
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 20:32 schreef Cherni het volgende:

[..]
Je kunt als alleenstaande moeder best fulltime werken, afhankelijk van je beroepsgroep en of je dan professionele opvang hebt voor die uren of een sociaal netwerk.

Ik had het geluk dat ik een kantoorbaan had, de mogelijkheid tot thuiswerken en een fijne werkgever die me uurtjes liet bijwerken als ik onder kantooruren niet aan mijn uren kon komen. Een netwerk had ik niet namelijk.

Mensen die in de zorg werken en geen netwerk hebben, die kunnen echt alleen parttimen op die manier. Maar eerlijk gezegd is het bij de andere alleenstaande moeders die ik ken een kwestie van de keuze om er meer voor de kinderen te willen zijn. Die vinden mij een ontaarde moeder dat ik ze na 7 uur school ook nog eens 1,5 uur naar de buitenschoolse opvang stuurde.

Maar goed, kinderen vonden het er geweldig en iedereen is helemaal goed terechtgekomen zonder strafblad, zwangerschappen, ontbrekende ledematen en zulks.
  donderdag 22 mei 2025 @ 21:34:09 #137
438527 MissButterflyy
pi_217720288
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 21:13 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik werk voltijds, dus ik voel me niet aangesproken.
Ik werk ook fulltime. Toen de kinderen jonger waren, werkte ik parttime. Ook omdat de opvang zo duur was, dat meer werken en meer opvang betalen niet echt loonde. Plus, je bent ook weer een ontaarde moeder als je je kind 5 dagen per week op de opvang ‘dumpt’.
Kortom, het is toch nooit goed.
  donderdag 22 mei 2025 @ 21:36:49 #138
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217720329
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 21:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik werk ook fulltime. Toen de kinderen jonger waren, werkte ik parttime. Ook omdat de opvang zo duur was, dat meer werken en meer opvang betalen niet echt loonde. Plus, je bent ook weer een ontaarde moeder als je je kind 5 dagen per week op de opvang ‘dumpt’.
Kortom, het is toch nooit goed.
Oh nee, je kunt het nooit goed doen. Dus dan doen we het maar zoals het werkt en fuck de rest, toch?

"Ach gos, een huismoedertje"
"Ze heeft een baantje"
"Carrièrebitch"

Kies uw smaak.
pi_217720513
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 19:45 schreef suijkerbuijk het volgende:

Tweede probleem.

Waarheid is a bitch.
Even google aangeslingerd en ik vind zowaar een onderzoek hiernaar… maar… dat valt toch echt uit in het voordeel van de vrouwen.

Wel met de kanttekening dat men gemeten heeft hoeveel men niet afgeleid is. Dus op zich zegt het dan weer niets over hoeveel werk je gedaan krijgt.

Hoe dan ook: jouw stelling is at best onbewezen.
pi_217720600
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 21:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Even google aangeslingerd en ik vind zowaar een onderzoek hiernaar… maar… dat valt toch echt uit in het voordeel van de vrouwen.

Wel met de kanttekening dat men gemeten heeft hoeveel men niet afgeleid is. Dus op zich zegt het dan weer niets over hoeveel werk je gedaan krijgt.

Hoe dan ook: jouw stelling is at best onbewezen.
De vrouwen waar ik mee gewerkt heb toonde dezelfde inzet. Wel meer parttimers onder de vrouwen bij het spoor maar aan inzet ontbrak het niet.

Wel bijzonder was dat conductrice's vaker parttimer waren dan vrouwelijke machinisten. Heel bijzonder.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 07:11:19 #141
396550 Richestorags
pi_217722670
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 16:47 schreef speknek het volgende:

:')
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:06:56 #142
396550 Richestorags
pi_217722968
quote:
3s.gif Op donderdag 22 mei 2025 18:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dus…. Behalve dat ouders hun dochter moeten leren dat ze hun eigen broek moeten ophouden…
Moeten zonen ook leren dat ze niet op zoek gaan naar een vrouw die net als la mama alles voor ze regelt en doet…. Leer die mannen ook zelfstandig worden.
Het zou dus schelen als mama niet alles voor ze regelt en voor ze doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')