De Aadbaron had er in de Schatkaart een in z’n huis toch.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:28 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dat zou dan denk ik een parkiet (Sweety) zijn? Volgens mij zitten er geen papegaaien in die serie.
Ja en die vloog weg.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Aadbaron had er in de Schatkaart een in z’n huis toch.
Sommige jubileummunten zijn wel een wettig betaalmiddelquote:Op maandag 25 augustus 2025 10:30 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dit soort munten zijn minder gevallen van "krijgen" en meer gevallen van laten maken en verkopen. Als een bedrijf er genoeg geld voor over heeft kan er volgende maand een Bella Beer gedenkingsmunt aangekondigd worden.
Je kan met dit soort munten ook niet betalen, dus de naam is wat misleidend.
Dan heb ik me vergist, ik dacht dat die altijd meer voor de sier waren.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:49 schreef W00fer het volgende:
[..]
Sommige jubileummunten zijn wel een wettig betaalmiddel
https://www.knm.nl/750-ja(...)waliteit-in-coincardquote:Op maandag 25 augustus 2025 21:58 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dan heb ik me vergist, ik dacht dat die altijd meer voor de sier waren.
Ik vind het net iets teveel 'elke poep en scheet' behandelen. Dit duurt toch veel te lang man.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 18:04 schreef Claude_Viole het volgende:
Interessante video over de verschillen in de uitgaven van de Plaaggeest
Bekijk deze YouTube-video
Dankjewel. Je ziet hier ook het businessmodel. Je "koopt" een munt van 5 euro voor 13,50. (Zie de onder te bestellen munt. Ik ga er even van uit dat waar je naar linkte oorspronkelijk geen 5 euro kostte.)quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:58 schreef W00fer het volgende:
[..]
https://www.knm.nl/750-ja(...)waliteit-in-coincard
Video is alweer verwijderd door copyright…terwijl een video als deze versterkt alleen maar het merk. Fans worden ambassadeurs. Jammer dat ze dit niet begrijpen. Het is ook niet door deze video dat niemand meer naar Videoland gaat of een dvd niet koopt. Ze verpesten het voor hun zelf. Niet alleen collega’s krijgen zo een bloedhekel aan ze, maar ook liefhebbers.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 18:04 schreef Claude_Viole het volgende:
Interessante video over de verschillen in de uitgaven van de Plaaggeest
Bekijk deze YouTube-video
Sterker nog: als uit dit soort filmpjes blijkt dat op videoland lang niet vertoonde fragmenten of muziekstukken zouden zitten dan zou ik het gaan kijken, terwijl ik zonder deze filmpjes ik het helemaal niet zou weten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:34 schreef JOO het volgende:
[..]
Video is alweer verwijderd door copyright…terwijl een video als deze versterkt alleen maar het merk. Fans worden ambassadeurs. Jammer dat ze dit niet begrijpen. Het is ook niet door deze video dat niemand meer naar Videoland gaat of een dvd niet koopt. Ze verpesten het voor hun zelf. Niet alleen collega’s krijgen zo een bloedhekel aan ze, maar ook liefhebbers.
Youtube heeft zijn eigen reglement, en als Bas en Aad de video eraf willen hebben, kan youtube dat verzoek inwilligen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 17:10 schreef JOO het volgende:
Volgens mij bestaat er ook nog zo iets als citaatrecht, dan mag je korte fragmenten gebruiken als het functioneel is en je de makers noemt. Bovendien had de video een zelfstandig karakter, namelijk iets uitleggen of bekritiseren.
Dat dus. Je kan vinden van de video zelf wat je wil, maar de uploader had er duidelijk veel tijd en passie in gestopt. Als je dat dan gaat claimen ben je behoorlijk kinderachtig bezig.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:34 schreef JOO het volgende:
[..]
Video is alweer verwijderd door copyright…terwijl een video als deze versterkt alleen maar het merk. Fans worden ambassadeurs. Jammer dat ze dit niet begrijpen. Het is ook niet door deze video dat niemand meer naar Videoland gaat of een dvd niet koopt. Ze verpesten het voor hun zelf. Niet alleen collega’s krijgen zo een bloedhekel aan ze, maar ook liefhebbers.
Dit kan zelfs automagisch zijn gegaan. Youtube heeft r wel een handje van om te ver te gaan wat dat betreft.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 17:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Youtube heeft zijn eigen reglement, en als Bas en Aad de video eraf willen hebben, kan youtube dat verzoek inwilligen.
Tja, zakelijk gezien wel. Iig Aad. Bas doet er vrij weinig meer mee. Iemand met een flexibeler houding kan het merk veel beter managen. Als we kijken naar de afgelopen jaren is het vrij triest, met de slecht geschreven autobiografie die geen enkele reguliere uitgever wilde uitgeven, het blijven afgeven op collega's, zowel levend als dood, de bizarre AI-"restoratie", de met plakband aan elkaar gekleefde documentaire en nu weer die video van die fan torpederen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het klinkt hard, maar we zullen moeten wachten totdat ze dood zijn vrees ik.
Ik had dit wel verwacht als je ziet hoe het businessmodel van de broers werkt. Ik heb zo snel mogelijk het filmpje gekeken en zou hier graag een vervolg van zien.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:34 schreef JOO het volgende:
[..]
Had Bassie destijds bij Jensen wel gelijk over Adriaan. Die was nog nooit zo slim geweest.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 08:55 schreef Writersright het volgende:
[..]
Tja, zakelijk gezien wel. Iig Aad. Bas doet er vrij weinig meer mee. Iemand met een flexibeler houding kan het merk veel beter managen. Als we kijken naar de afgelopen jaren is het vrij triest, met de slecht geschreven autobiografie die geen enkele reguliere uitgever wilde uitgeven, het blijven afgeven op collega's, zowel levend als dood, de bizarre AI-"restoratie", de met plakband aan elkaar gekleefde documentaire en nu weer die video van die fan torpederen.
Ik zit echt te denken wat het laatste goede nieuwe stuk nieuwe content was van ze. Ik leg de lat laag en wellicht is het die 2e Android game?
Na het uploaden op YouTube vindt er altijd een copyrightcontrole plaats. Dus als het later verwijderd wordt, dan is het gewoon een claim.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 08:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit kan zelfs automagisch zijn gegaan. Youtube heeft r wel een handje van om te ver te gaan wat dat betreft.
Niet altijd meteen, kan soms heel even tussen zitten.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 22:19 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Na het uploaden op YouTube vindt er altijd een copyrightcontrole plaats. Dus als het later verwijderd wordt, dan is het gewoon een claim.
Sneu dat het verwijderd wordt. Gelukkig heb ik het gedownload. Dat raad ik eigenlijk iedereen aan, als het om video's gaat die iets te gewild zijn.
En dan kunnen de rechten alsnog doorgaan. Ik denk overigens niet dat Aad achter de 'remove' knop zit, maar een ander iemand in opdracht van een rechtspersoon.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het klinkt hard, maar we zullen moeten wachten totdat ze dood zijn vrees ik.
Dat zeggende lijkt het dat Aad die persoon de opdracht geeft om alles wat op copyright schending lijkt weg te laten halen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 22:25 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
En dan kunnen de rechten alsnog doorgaan. Ik denk overigens niet dat Aad achter de 'remove' knop zit, maar een ander iemand in opdracht van een rechtspersoon.
Ik vind het wel opmerkelijk dat enkele oude afleveringen wel op Archive.org staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |