Als ze niks doen met die meelmot hebben ze over een week of wat echt feest :xquote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:17 schreef Tele6 het volgende:
Inmiddels ben ik bij m'n ouders (waar broertje ook is) en ziet hij het toch wel zitten om alleen te gaan. Scheelt dat het morgen nat en koel wordt, dus dan is er minder behoefte aan iemand die met bidons achter hem aan racet. En 2 uur heen, 2 uur terug autorijden wilde hij eerst niet alleen, maar nu hij de route heeft bekeken gaat het wel.
Dus ik kan morgen uitslapen
We zijn hier inmiddels wel 2 drama's verder.
M'n ouders blijken meelmotten gekregen te hebben van m'n broer (studentenhuis). M'n vader wil ze niet doodmeppen, dus hij vangt ze telkens en zet ze buiten, en dan vliegen ze weer naar binnen. M'n moeder wil niet haar voorraden in glas/plastic bakken stoppen, want "je weet helemaal niet hoe veel motten er zijn dus misschien is het helemaal niet nodig". Kortom, wil ik hier nog eten?
Vervolgens kwam m'n broer opgesloten te zitten in de douche. Het hang- en sluitwerk in dit huis is nu ruim 50 jaar oud en begeeft het zo nu en dan. M'n moeder heeft ook al eens opgesloten gezeten in de garage.
De nachtschoot zat muurvast, dus daar viel niks aan los te maken. Het zijn niet van die simpele scharnieren met een pen erdoor, maar scharnieren met een dopje dat over een pinnetje valt. Met een zaag kwam je er niet bij want het is in de hoek van de gang. M'n vader heeft wel een dremel maar geen goede opzetstukjes. Dus hij heeft met een boormachine het scharnier kapot gekregen en toen hebben we de deur weggekanteld en eruit gekregen. De deur is nu wel gebroken bij de klink, maar m'n pa denkt dat met houtlijm en een nieuw verfje wel te fixen. En een nieuw slot natuurlijk
Manmanmanmanman.
Dat heb ik ze ook gezegd. Maar preventief alles in bakken doen, nee hoor.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als ze niks doen met die meelmot hebben ze over een week of wat echt feest :x
Dat zou wel heel fijn zijn, maar logistiek denk ik meer stress opleveren dan het wegneemt.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn hemel @:tele6 Hopelijk is je broertje niet claustrofobisch, want dat was vast geen goede voorbereiding voor morgen geweest.
Meelmotten opgezocht, t kriebelt nuJe vader’s methode is niet de juiste, maar dat weet je vast wel bbbrrrr
Is het een idee om morgen ergens tussen je ouders huis en thuiskomen een paar uur naar een sauna te gaan? Helemaal relaxen
Goede plannen! Goede keuzesquote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat zou wel heel fijn zijn, maar logistiek denk ik meer stress opleveren dan het wegneemt.
Ik ben wel van plan om morgenavond lekker wat yoga te doen.
Uiteindelijk komen ze overal doorheen, al zullen ze waarschijnlijk niet de moeite doen in een chipszak te komen als er genoeg andere plekken zijn om eitjes te leggen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat heb ik ze ook gezegd. Maar preventief alles in bakken doen, nee hoor.manmanman
Weet jij trouwens of die beesten door alufolie/chipszak heen komen? M'n moeder is nu namelijk wel bang dat ze in haar chips zitten
Ook alles wat in dichte verpakkingen zit? Dus dichte zak muesli of droge pasta?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 23:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Uiteindelijk komen ze overal doorheen, al zullen ze waarschijnlijk niet de moeite doen in een chipszak te komen als er genoeg andere plekken zijn om eitjes te leggen.
Tbf het in bakken doen stadium zal al te laat zijn. Kijk over een week of twee savonds eens of je meelwormen tegen de muur op ziet kruipen. En dan alle koffie, cacao, meel, ontbijtgranen, rijst, .... Wegpleuren.
Dicht dicht zal wel goedkomen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 23:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ook alles wat in dichte verpakkingen zit? Dus dichte zak muesli of droge pasta?
Ik heb in tien jaar tijd geen toevallige motten op de feromoonstickers gehad, dus die komen niet van buiten. Sowieso is een toevallige interactie met dat soort beesten meestal textielmot, die zien er bijna hetzelfde uit (maar gaan niet naar dezelfde vallen). En je vangt alleen de mannetjes ("allemaal domme sukkels" - mijn partner) met die stickers, dus je hebt waarschijnlijk twee keer meer motten dan je vangtquote:Op zondag 25 mei 2025 08:12 schreef Phaidra het volgende:
Meelmotten hebben wij ook gehad. Ze zijn echt hardnekkig, we konden de bron niet vinden in eerste instantie. Alle open verpakkingen weggegooid en de dichte in plastic bakken gedaan. Ze bleken uiteindelijk in de bijkeuken in een zak vogelvoer te zitten (totaal vergeten dat we die nog open hadden liggen) en een paar maanden later vonden we ze ook nog in een dichte plastic bak. Ik snap dus echt niet hoe ze daar nog terecht zijn gekomen. Met feromonenstickers trokken we er zo 8-10 aan, maar ik vraag me af of die in huis waren of van buiten kwamen als er een raam open stond. Ik vond het wel heel veel.
Toevallig zag ik er gister weer 1 vliegen. Alles weer nagekeken, niks kunnen vinden. Ik hoop maar dat deze ook weer toevallig is binnengevlogen. Deze is plat, dus afwachten maar weer…
Mañana!quote:Op zondag 25 mei 2025 09:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Wanneer komt het nieuwe huisgenootje?
quote:Op zondag 25 mei 2025 10:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Mañana!
Hondje komt uit diepchristelijk gebied dus op zondag komt zij niet.
Ja joh?quote:Op zondag 25 mei 2025 12:33 schreef Blues het volgende:
NiB alweer gedaan (zweten dit keer)
3 wassen draaien vdg.
Keuken gezogen en gedweild (bleef plakken)
Rest kamert straks stofzuigen.
g is zwanger van nieuwe fiets wordt zo gebracht, oude gaat mee terug voor verkoop. Hij heeft er eentje gekocht zonder stangNiet meer vallen met op of afstappen
Kan ie weer fietsen
Tis hier flinke woei maar wel zon en droog, later vandaag nog een wandelingetje in de buurt en hapje eten in de stad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |