Een volledig Feyenoord-podium klinkt altijd terecht.quote:Feyenoord-aanvaller Igor Paixao wint Gouden Schoen als Voetballer van het Jaar
ROTTERDAM - Igor Paixao is gekozen tot de Voetballer van het Jaar over het seizoen 2024-2025. De jury, bestaande uit 35 oud-internationals van het Nederlands elftal, heeft de Feyenoord-aanvaller als de grote uitblinker van de Eredivisie aangewezen. Met een puntentotaal van 96 bleef hij Sem Steijn (tweede met 73 punten) en David Hancko (derde met 49 punten) voor.
PSV-speler Malik Tillman eindigde met slechts één puntje minder dan Hancko op de vierde plek en Ivan Perisic werd vijfde. De flinke vormcrisis van PSV in een zeer wisselend seizoen, dat uiteindelijk toch nog de titel opleverde, is in de ogen van de oud-internationals de reden dat de winnaar dit seizoen niet bij de landskampioen vandaan komt.
Igor Paixao miste geen enkele Eredivisie-wedstrijd
Feyenoord kende in de Eredivisie onder de na de winter ontslagen Deense coach Brian Priske ook een matig begin van het seizoen, maar Paixao bleef als individu wel een jaar lang topprestaties leveren. In de Eredivisie was hij met zestien doelpunten en veertien assists bij ruim een derde van de doelpuntenproductie betrokken. Bovendien miste hij geen enkele competitiewedstrijd. Paixao is na Romario (1989), Maxwell (2004) en Afonso Alves (2007) de vierde Braziliaan in de inmiddels 43 jaar dat de Gouden Schoen in Nederland wordt toegekend, die de prijs wint.
De linksbuiten van Feyenoord kreeg zondagavond na terugkomst van de wedstrijd in Heerenveen in het bijzijn van zijn trainer Robin van Persie te horen dat hij de Gouden Schoen heeft gewonnen. Hij vindt het geweldig dat hij de schoen, waarmee hij menig sensationeel doelpunt heeft gemaakt dit seizoen ter plekke mocht afgeven en dat die naar de goudsmid gaat. Hij krijgt die bij het officiële moment later deze zomer terug als echte Gouden Schoen, zoals alle winnaars vóór hem.
Robin van Persie: ’Igor Paixao een geweldige jongen’
„Ik ben trots op Igor”, zegt zijn coach Van Persie, „dat hij is uitgeroepen tot Voetballer van het Jaar. Hij verdient deze prijs. Hij is niet alleen een fantastische aanvaller, hij is ook een geweldige jongen om elke dag mee te werken.”
Ik las dat niet gespeelde wedstrijden een speler automatisch 0 punten opleveren. De slechtste 4 worden weggestreept, maar dan blijft er voor Tillman nog steeds 4 keer een 0 over.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:21 schreef Bargehassus het volgende:
"PSV-speler Malik Tillman eindigde met slechts één puntje minder dan Hancko op de vierde plek en Ivan Perisic werd vijfde. De flinke vormcrisis van PSV in een zeer wisselend seizoen, dat uiteindelijk toch nog de titel opleverde, is in de ogen van de oud-internationals de reden dat de winnaar dit seizoen niet bij de landskampioen vandaan komt."
Rare redenatie. Tijdens die vormcrisis was Tillman toch voor een groot deel geblesseerd?
Dit vinden ze in Heerenveen niet grappig.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:32 schreef CR7 het volgende:
Kunnen denk ik wel stellen dat Paixao de beste Braziliaan is die de Eredivisie ooit heeft gezien?
Steijn heeft geen CL wedstrijden gespeeldquote:Op woensdag 21 mei 2025 12:53 schreef Zorro het volgende:
Ik zei dat ze deze verkiezing beter kunnen opdoeken als het Steijn niet werd.
Daar sta ik nog steeds achter.
Ik vrees dat Romario beter was.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:32 schreef CR7 het volgende:
Kunnen denk ik wel stellen dat Paixao de beste Braziliaan is die de Eredivisie ooit heeft gezien?
In Eindhoven ook niet.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dit vinden ze in Heerenveen niet grappig.
De Nederlandse Kroos had het zeker meer verdiend.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:41 schreef Solispolar het volgende:
Belachelijk natuurlijk. Maar verder ook weinig boeiend.
Er zijn wel een stuk of 5 a 6 spelers die het meer zouden verdienen ja.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:13 schreef CR7 het volgende:
[..]
De Nederlandse Kroos had het zeker meer verdiend.
Perisic,Saibari,Tilman,Noa.. en zelf Guus Til heeft betere cijfers dan de prijsvrije Braziliaanse vallende zwaan.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:13 schreef CR7 het volgende:
[..]
De Nederlandse Kroos had het zeker meer verdiend.
Ja man en Mauro en Boscagli en eigenlijk ook Benitez en Bakayoko.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:22 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Perisic,Saibari,Tilman,Noa.. en zelf Guus Til heeft betere cijfers dan de prijsvrije Braziliaanse vallende zwaan.
Mauro was ook een optie geweest idd. Het hoort iig altijd een speler van de landskampioen te zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:30 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ja man en Mauro en Boscagli en eigenlijk ook Benitez en Bakayoko.
Eigenlijk is niemand van PSV echt opvallend geweest dit seizoen. Zeker niet in de CL.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:35 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Mauro was ook een optie geweest idd. Het hoort iig altijd een speler van de landskampioen te zijn.
Tilman of Perisic had de winnaar moeten zijn, jammer dat de juryleden niet objectief zijn.
Ik ben enorm onder de indruk van de ontwikkeling van Mauro, die heeft PSV in heel veel moeilijke wedstrijden op sleeptouw genomen. Maar ook een paar keer opzichtig slechte wedstrijden gehad en dan verspeel je de kans op een dergelijke prijs gewoon vrij makkelijk.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:35 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Mauro was ook een optie geweest idd. Het hoort iig altijd een speler van de landskampioen te zijn.
Tilman of Perisic had de winnaar moeten zijn, jammer dat de juryleden niet objectief zijn.
Tilman was toplevel in de CL en beslissend/omisbaar voor PSV in titelrace..quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:45 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Eigenlijk is niemand van PSV echt opvallend geweest dit seizoen. Zeker niet in de CL.
Het staat mij gewoon niet bij. Ik vond die Perisic opvallend spelend na zijn komst.
Tilman is gewoon een hele tijd uit vorm geweest en geblesseerd geloof ik
PAxiao heeft volgens mij dit seizoen de meeste wedstrijden gespeeld van allemaal van de kanshebbers op die prijs
Hij heeft weinig wedstrijden gemist en heeft doorslaggevende acties gehad.
Terechte uitverkiezing
Het is echt totaal belachelijk om een individuele prijs te koppelen aan de prestatie van het team.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:08 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Tilman was toplevel in de CL en beslissend/omisbaar voor PSV in titelrace..
Dat was wmb de enige juiste winnaar geweest. Paxiao heeft geen prijs gepakt en Feyenoord geen 2e plek bezorgd.
Niet wanneer de speler besslisend was voor het kampioenschap, zonder de invloed van Tilman was PSV geen kampioen geworden, dat onderscheid de echte toppers van de rest. Paxiao had op zn minst feyenoord de beker moeten bezorgen om kans te maken op deze titel ..quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is echt totaal belachelijk om een individuele prijs te koppelen aan de prestatie van het team.
Het is de beste speler klassement en niet de meeste prijzen klassementquote:Op woensdag 21 mei 2025 16:08 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Tilman was toplevel in de CL en beslissend/omisbaar voor PSV in titelrace..
Dat was wmb de enige juiste winnaar geweest. Paxiao heeft geen prijs gepakt en Feyenoord geen 2e plek bezorgd.
quote:Seizoen 2024-2025:
Tillman heeft in 26 wedstrijden in de Eredivisie 2 goals en 2 assists gemaakt
12 doelpunten..quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:28 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het is de beste speler klassement en niet de meeste prijzen klassement
Tilman echt? Ik heb het niet gezien. Hoeveel doelpunten en assist heeft hij dan dit seizoen gegeven
[..]
Jij stelt wel hele vreemde criteriaquote:Op woensdag 21 mei 2025 16:34 schreef PSVCL het volgende:
[..]
12 doelpunten..
Paxaio had op zn minst een topper moeten beslissen tegen ajax/psv
Doelpunten tegen rkc/nec ect zijn geen graadmeter voor een speler van de top 3, anders had je de prijs net zo goed aan Steijn kunnen geven
Welke topper heeft Tillman beslist dan?quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:34 schreef PSVCL het volgende:
[..]
12 doelpunten..
Paxaio had op zn minst een topper moeten beslissen tegen ajax/psv
Doelpunten tegen rkc/nec ect zijn geen graadmeter voor een speler van de top 3, anders had je de prijs net zo goed aan Steijn kunnen geven
Perisic was wel echt genot, zelfs op zijn leeftijd nog te goed voor de eredivisie.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ben enorm onder de indruk van de ontwikkeling van Mauro, die heeft PSV in heel veel moeilijke wedstrijden op sleeptouw genomen. Maar ook een paar keer opzichtig slechte wedstrijden gehad en dan verspeel je de kans op een dergelijke prijs gewoon vrij makkelijk.
Terechte winnaar. Perisic vind ik absoluut een betere voetballer, maar die heeft dat maar een half jaar kunnen laten zien. Verder zie ik bij geen van de topclubs een speler die vrij constant de beste speler van zijn team was. Paixao was dat wel, met afstand.
Ik snap dat je even goedkoop zieltjes wil winnen bij onze Rotterdamse vrienden, maar je snapt zelf ook wel dat er alleen in Eindhoven al minstens 4 lopen die een logischere keuze zou zijn geweest. Met name Perisic en Tillman, maar je zou zelfs voor Mauro kunnen opteren.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is echt totaal belachelijk om een individuele prijs te koppelen aan de prestatie van het team.
Het wil er maar niet in bij sommigen dat jullie voornamelijk gewonnen hebben omdat jullie de beste trainer van de ED hebben. En niet vanwege jullie selectie.quote:Op woensdag 21 mei 2025 17:45 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik snap dat je even goedkoop zieltjes wil winnen bij onze Rotterdamse vrienden, maar je snapt zelf ook wel dat er alleen in Eindhoven al minstens 4 lopen die een logischere keuze zou zijn geweest. Met name Perisic en Tillman, maar je zou zelfs voor Mauro kunnen opteren.
Maar goed. Juryprijzen en zulks. Ik vind Paixao wel top 10 hoor, heeft ook wel een paar potten uitzonderlijk goed gespeeld.. maar toch niet echt doorslaggevend gebleken voor Feyenoord. Dat zijn andere jongens wel geweest.
ik benieuwd welke spelers van PSV zoveel indruk hebben gemaakt dat een transfer naar het buitenland mogelijk zou moeten zijn.....quote:Op woensdag 21 mei 2025 17:45 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik snap dat je even goedkoop zieltjes wil winnen bij onze Rotterdamse vrienden, maar je snapt zelf ook wel dat er alleen in Eindhoven al minstens 4 lopen die een logischere keuze zou zijn geweest. Met name Perisic en Tillman, maar je zou zelfs voor Mauro kunnen opteren.
Maar goed. Juryprijzen en zulks. Ik vind Paixao wel top 10 hoor, heeft ook wel een paar potten uitzonderlijk goed gespeeld.. maar toch niet echt doorslaggevend gebleken voor Feyenoord. Dat zijn andere jongens wel geweest.
Nouja de wedstrijd tegen Arsenal heeft wel indruk gemaakt?quote:Op woensdag 21 mei 2025 17:49 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik benieuwd welke spelers van PSV zoveel indruk hebben gemaakt dat een transfer naar het buitenland mogelijk zou moeten zijn.....
DE JURY HEEFT GESPROKEN: DE PAX HEEFT GEWONNEN
Ik vond Perisic de beste PSV-er , Tilman is een prima speler maar heeft er helaas te lang uit gelegenquote:Op woensdag 21 mei 2025 17:29 schreef Buitendam het volgende:
Die kan er echt helemaal niks van. Gooide als eerste van Feyenoord de handdoek in de ring toen ze er thuis af gingen tegen PSV.
Tillman is met kop en schouders de beste.
Denk je nou echt dat Paxiao eerste was geworden als ie voor PSV had gespeeld en ze waren 3e geëindigd.quote:Op woensdag 21 mei 2025 17:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Saibari heeft op mij minimaal zoveel indruk gemaakt als Tillman.
Feyenoord legende Konterman.quote:Op woensdag 21 mei 2025 18:47 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat Paxiao eerste was geworden als ie voor PSV had gespeeld en ze waren 3e geëindigd.![]()
De jury bestond waarschijnlijk uit Paul Bosvelt, Bert Konterman en Ed de Goey
quote:Op woensdag 21 mei 2025 18:47 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat Paxiao eerste was geworden als ie voor PSV had gespeeld en ze waren 3e geëindigd.![]()
De jury bestond waarschijnlijk uit Paul Bosvelt, Bert Konterman en Ed de Goey
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |